close

ტექნოლოგიები

ბიზნესიტექნოლოგიები

უმსხვილესი ბანკები ციფრული ვალუტის შექმნას გეგმავენ

 

მსოფლიოს  4 უმსხვილესი ბანკი  „UBS, Deutsche Bank, Santander, და“ BNY Mellon–ი“ ახალი ციფრული ვალუტის შექმნას გეგმავს. ახალი ვალუტის პირველი კომერციული გამოყენება 2018 წლიდანაა დაგეგმილი.

ახალი ციფრული ვალუტა – ბლოკჩეინის (blockchain – ქსელში განხორციელებული ტრანზაქციების შესახებ მონაცემთა დეცენტრალიზებული ბაზა) ტექნოლოგიაზე იქნება დაფუძნებული. ბლოკჩეინ ტექნოლოგია არის ალგორითმების კომპლექსური ერთიანობა, რომელიც კრიპტოვალუტებს ვაჭრობის საშუალებას აძლევს. მიუხედავად იმისა, რომ ბანკები აღნიშნულთან დაკავშირებით ერთ დროს სკეპტიკურად იყვნენ განწყობილები და ბლოკჩეინ ტექნოლოგიაში თაღლითობის საფრთხეს ხედავდნენ, დღეს ისინი ინტერესდებიან, თუ როგორ შეუძლია ახალ ტექნოლოგიას არსებული სიტუაციის შეცვლა.

ინგლისის ბანკი, აშშ-ის ფედერალური სარეზერვო ბანკი და კანადის ბანკი იმ ცენტრალურ ბანკებს შორის არიან, რომლებიც ციფრული ვალუტის დადებით მხარეებს სწავლობენ. ამ სიახლის დანერგვის შემაფერხებელ ფაქტორებად  საბანკო სტაბილურობა და უსაფრთხოება სახელდება. ის ადამიანები, რომლებიც ბლოკჩეინ ტექნოლოგიებს მხარს უჭერენ, მიიჩნევენ რომ ტექნოლოგიის ფართოდ გავრცელებისათვის კიდევ რამდენიმე წელია დარჩენილი.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიტექნოლოგიები

„Google-ის“ ახალი გამოგონება–„თარჯიმანი ყურსასმენები“

„Google–მა“ ახალი ყურსასმენების შექმნა დააანონსა, რომელსაც მთარგმნელის ფუნქციაც ექნება და  სხვადასხვა ენიდან თარგმნას შეძლებს. ამის შესახებ  „Google Brain-ის“ ერთერთმა დამფუძნებელმა – გრეგ კორადომ განაცხადა.

თარგმანი განხორციელდება ნეირონული ქსელების სისტემის საშუალებით. რობოტის მიერ გახმოვანებული ტექსტი კი ადამიანის ხმისგან განსხვავებული არ იქნება. კორადოს არ დაუკონკრეტებია, რა სახელწოდებას მიიღებს პროექტი, თუმცა დააზუსტა, რომ ამ ეტაპზე პროექტი იდეის დონეზეა და მის დანერგვამდე ბევრი ეტაპის გავლაა საჭირო. ამასთან, აღნიშნა, რომ კომპანიაში გააზრებული აქვთ, როგორ იმუშავებს თარგმნის სისტემა და რა რესურსები იქნება საჭირო მისი ფუნქციონირებისთვის. პროექტის სახელი ჯერ უცნობია, ასევე უცნობია,  როდის მოხდება ინოვაციის წარდგენა.

კორადოს აზრით, 10 წლის შემდეგ, მსოფლიოს ტექნოლოგიური წინსვლა მიაღწევს იმ ნიშნულს, როცა ადამიანებს რეალური თარჯიმნები აღარ დასჭირდებათ, რადგან მსგავს ფუნქციას ხელოვნური ინტელექტი შეითავსებს. სამწუხაროდ, პროფესიით თარჯიმნების მომავალი კითხვის ნიშნის ქვეშ დგება, თუმცა მისი აზრით, თარჯიმნების გარეშე ამ პროექტის დამუშავება და სრულყოფა შეუძლებელი იქნება.

 

წყარო: Hbr.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
რობოტექნიკა

რობოტი, რომელიც ყველაზე მეტად ჰგავს ადამიანს და 65 გამომეტყველებას იღებს

 

რაც დრო გადის ადამიანის ფანტაზია  უფრო და უფრო ვითარდება. აქედან გამომდინარე კი გამომგონებლები ფართო ასპარეზზე გაიჭრნენ და გვთავაზობენ სხვადასხვა სახის ძალზედ უცნაურ და საინტერესო გამოგონებებს.

„Geminoid F-ს“ მეორენაირად „ცოცხალ თოჯინასაც” უწოდებენ. აქამდე შექმნილი რობოტებიდან ის ყველაზე მეტად ჰგავს ადამიანს – შეუძლია 65 სხვადასხვა გამომეტყველების მიღება, ლაპარაკობს და მღერის კიდეც.

შესაძლოა, სულ რაღაც რამდენიმე თვე გვაშორებდეს იმ პერიოდამდე, როცა მომღერალთა ჯგუფებსა და ახალბედა მსახიობებს რობოტები ჩაანაცვლებენ. მრავალფუნქციურმა „Geminoid F-მა“ ჰონგ-კონგში გამართული პრეზენტაციის შემდეგ ჩინეთის მოსახლეობაში დიდი მითქმა-მოთქმა გამოიწვია.

ამ ქმნილებას შეუძლია გაღიმება, ასევე უცნაური და დამცინავი მიმიკების გამოხატვაც კი. ამ ყველაფერს რეზინის კანის ქვეშ განლაგებული მექანიკური სტიმულატორები უზრუნველყოფენ.

როგორც „Geminoid F-ის“ შემქმნელი ჰიროში იშიგურო ამბობს, მისი მიზანია ისეთი რობოტის შექმნა, რომელიც ადამიანის მაქსიმალურად ზუსტი ასლი იქნება და მრავალს დააჯერებს, თითქოს მექანიკური მოწყობილობა კი არა, ცოცხალი ორგანიზმია.

 

წყარო: Hbr.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
განათლებამსოფლიოტექნოლოგიები

კენია: „მოსაწყენი სახელმძღვანელოების ნაცვლად ანიმაციებს, კომპიუტერულ თამაშებს, ვიდეოებსა და ვიქტორინებს ვიყენებთ”

 

კენიის ზოგიერთ რაიონში განათლება ძალიან დაბალ დონეზეა, ამიტომ ნაირობის ერთერთი რაიონის მასწავლებლებმა გადაწყვიტეს, მოსწავლეები პერსონალური კომპიუტერებით დაეინტერესებინათ.

ერთ-ერთი კვლევის მიხედვით, კენიელი მოსწავლეების უმრავლესობა სწავლას 14 წლის ასაკში ანებებს თავს. ახალი პროექტის ავტორს, პროგრამისტ ნივი მუქერჯის კი მიაჩნია, რომ სასწავლო პროცესი უფრო სახალისო და მიმზიდველი უნდა გახდეს – ეს ბავშვებისთვის განათლების მიღების სტიმულად იქცევა. „მოსაწყენი სახელმძღვანელოების ნაცვლად ანიმაციებს, კომპიუტერულ თამაშებს, ვიდეოებსა და ვიქტორინებს ვიყენებთ, რათა სასწავლო პროცესი ინტერაქტიული გავხადოთ”, – ამბობს ნივი მუქერჯი.

პროექტი პირველად კავანგვარში ჩაეშვა – ნაირობის ყველაზე ღარიბ შემოგარენში, სადაც ფართოდ იყო გავრცელებული ნარკომანია, პროსტიტუცია და სხვადასხვაგვარი კრიმინალი. ახლა კომპიუტერი მოსწავლეთა დიდ ინტერესს იწვევს. ცამეტი წლის მარსელინო კეიანდა ამბობს, რომ პირველი ემზადება გამოცდებისთვის და კომპიუტერით სწავლა ძალიან ეხალისება: „უამრავი წიგნის თრევა მიწევდა. ახლა მხოლოდ პლანშეტი მაქვს. თუ მასწავლებელი გვერდით არ მყავს, რომ რაიმე ვკითხო, პასუხს კომპიუტერი მცემს”.

კენიის განათლების სისტემა არასრულყოფილია. ქვეყანა ათეულობით ათასი მასწავლებლის დეფიციტს განიცდის, კლასები გადატვირთულია, მოსწავლეებს სწავლა უჭირთ. პროექტის ავტორებს იმედი აქვთ, რომ კომპიუტერები მოზარდებს მობილიზების სტიმულს მისცემს. პროექტმა სტარტი ახლახან აიღო, მაგრამ უკვე წარმატებულის შთაბეჭდილებას ტოვებს – ბავშვები უკეთესადაც სწავლობენ და აღარც გაკვეთილებზე იგვიანებენ. „პლანშეტმა ჩვენი მოსწავლეები სკოლაში დააბრუნა. ისინი აღარც გაკვეთილებს აცდენენ და კარგ ნიშნებსაც იღებენ. ახალი ტექნოლოგიები მათ სამყაროს შეცნობაში ეხმარება”, – ამბობს მასწავლებელი ფილსონ მადეგვა.

ნივი მუქერჯი მიიჩნევს, რომ პროგრამული უზრუნველყოფა მხოლოდ სკოლის პროგრამის ათვისებას არ უწყობს ხელს – ის მოსწავლეებს გარემოზე ზრუნვასაც ასწავლის, სოციალურ სამართლიანობასა და ადამიანის უფლებებზეც მოუთხრობს: „ვცდილობთ, ჩვენი შვილები 21-ე საუკუნის ეკონომიკის განვითარებაში ჩავრთოთ, ლიდერებად და აქტიურ მოქალაქეებად აღვზარდოთ. ვიმედოვნებ, მომავალში პროექტი მთელ აფრიკაში და მსოფლიოს სხვა ქვეყნებში გავრცელდება”.

 

წყარო: Harvard Business Review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიოსამართალი

თურქეთის მთავრობამ „ვიკიპედია“ დაბლოკა

 თურქეთის ხელისუფლებამ ინტერნეტენციკლოპედიავიკიპედიაზეწვდომა დაბლოკა. აღნიშნულის შესახებ გამოცემა Hurriyet-ი ინფორმაციული ტექნოლოგიებისა და კავშირგაბმულობის საბჭოს გადაწყვეტილებაზე დაყრდნობით იუწყება.

„თურქეთის ნომერ 5651 კანონის შესაბამისად, ტექნოლოგიებისა და კავშირგაბმულობის საბჭოს მიერ ჩატარებული ტექნიკური და იურიდიული შეფასების შედეგად, 29 აპრილიდან საიტ wikipedia.org-თან მიმართებით ადმინისტრატიული ზომები გამოიყენება“, – ნათქვამია საბჭოს გადაწყვეტილებაში. აღნიშნულის მიზეზი ჯერ უცნობია.

თურქეთში ნომერ 5651 კანონი წარმოადგენს „ინტერნეტ-მაუწყებლობისა და ინტერნეტ სფეროში ჩადენილ დანაშაულთან ბრძოლის შესახებ“ კანონს. მას არაერთხელ აკრიტიკებდა თურქეთის ოპოზიცია, ვინაიდან, მათი აზრით, ის არა მარტო არღვევს სიტყვის თავისუფლებას, არამედ სერიოზულადაც ზღუდავს მოქალაქეების ინფორმაციაზე წვდომის უფლებას.

 

წყარო: Reuters.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიტექნოლოგიები

ადამიანი, რომელსაც აპლიკაციების ჯადოქარი შეარქვეს

 ყველაზე დიდი მოთხოვნის აქციების მქონე კომპანია ამერიკაში ,,TWILIO-ა”. არადა, ალბათ ეს სახელი არც კი გაგიგონიათ. ის cloud-ის მეშვეობით ნებისმიერ ადგილას საკომუნიკაციო ქსელს ქმნის.

2011 წლის ოქტომბერში „Uber-ი“ ჯერ კიდევ პატარა კომპანია იყო, რომელიც სან-ფრანცისკოს მიღმა გაფართოებას იწყებდა. კომპანიამ მომხმარებლებს ი-მეილი გაუგზავნა, რომლითაც პრობლემის შესახებ ატყობინებდა: „Uber-ის”  SMSპროვაიდერი, Air2Web-ი, გეგმურად გამოირთვებოდა ანუ, „Uber-ის” ზოგიერთი სერვისი, მაგალითად, შეტყობინებები და SMSმოთხოვნები, დროებით ვერ იმუშავებდა. ,,თუ მოგვწერთ და სწრაფ პასუხს ვერ მიიღებთ, არ იფიქროთ, რომ არ გვინდა პასუხის გაცემა. უბრალოდ, არ შეგვიძლია!” – ეწერა „Uber-ის” ირონიულ წერილში – ,,Air2Web-ისადმი” გაღიზიანება აშკარად იყო შენიღბული.

ი-მეილმა თავი ჯეფ ლოუსონის, ქალაქის საპირისპირო მხარეს მდებარე სტარტაპის, „Twilio-ს” აღმასრულებელი დირექტორის ინბოქსშიც ამოჰყო. „Twilio“ cloud-ზე დაფუძნებულ ტექსტურ და ხმოვან კომუნიკაციაზე მუშაობს. დაბალი, ჩასკვნილი, მელოტი, მართკუთხა სათვალეებისა და მრგვალი სახის პატრონი ლოუსონი ჯორჯ კოსტანზას დუბლიორად გამოდგებოდა, ოღონდ ერთი კი ისაა, რომ ამ უკანასკნელისგან განსხვავებით, ლოუსონი არც მოუხერხებელია და არც ნევროზული. ის თავმდაბალი და სასიამოვნო ხასიათის კაცია და სტარტაპების დამფუძნებელთათვის დამახასიათებელი თავდაჯერებულობისა და მანერულობის დეფიციტს ინჟინრული ჟინითა და ანტრეპრენიორული დისციპლინით ანაზღაურებს.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ტექნოლოგიები

მეცნიერები ადამიანის ტვინს კომპიუტერთან დააკავშირებენ

კომპანია ,,Tesla Inc-ის” დამფუძნებელი და აღმასრულებელი დირექტორი – ელონ მასკი – აცხადებს, რომ მისი კომპანია ,,Neuralink Corp-ი” მიკრონის ზომის მოწყობილობები ადამიანის ტვინის მანქანის ინტერფეისთან დაკავშირებაზე მუშაობს.

როგორც მასკმა ვებსაიტ ,,Wait But Why-სთან” ინტერვიუში განახადა: ,,Neuralink-ის” მიზანია, პროდუქტი, რომელიც ინსულტის, კიბოსა და სხვა დაავადებებისგან გამოწვეული ტვინის მძიმე დაზიანებების მქონე ადამიანებს დაეხმარება, ბაზარზე ოთხ წელიწადში გაიტანოს.

„ხელოვნური ინტელექტითა და მანქანით იმდენად დახვეწილ და ,,ღვთის მსგავს” კომპიუტერებს შევქმნით, რომ ადამიანებს ტვინის შესანარჩუნებლად ნერვულ ძაფებს გადაუნერგავენ,“ –  განაცხადა მასკმა შარშან გამართულ ტექნოლოგიურ კონფერენციაზე.

,,თქვენს თავში თავმოყრილია კონცეფციები, რომელსაც ტვინი კუმშავს და იმ   წარმოუდგენლად დაბალ მონაცემებად გარდაქმნის, რასაც მეტყველება ან ბეჭდვა ჰქვია. თუ თქვენ ტვინის ორი ინტერფეისი გაქვთ, თქვენ შეგიძლიათ სხვა ადამიანთან დაამყაროთ არაკომპრესირებული პირდაპირი კონცეპტუალური კომუნიკაცია,“ – განაცხადა მასკმა.

ტექნოლოგიას შესაძლოა დაახლოებით 8-10 წელი დასჭირდეს.

მარტში, ,,Wall Street Journal-ი” იუწყებოდა, რომ მასკმა დააფუძნა კომპანია, რომლის მეშვეობითაც კომპიუტერის ადამიანის ტვინთან შერწყმაა შესაძლებელი.  ,,Neuralink-ი” კალიფორნიაში ,,სამედიცინო კვლევების კომპანიად”  დარეგისტრირდა. მასკი კომპანიის დაფინანსებას საკუთარი ხარჯებით გეგმავს.

 

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
მანქანათმშენებლობა

ახალგაზრდა ქართველი დიზაინერი მსოფლიოში ცნობილ ავტოკომპანიებთან თანამშრომლობს

 ალექს იმნაძე 27 წლის დიზაინერია, რომელიც ძირითადად იტალიაში მოღვაწეობს. იგი მანქანების დიზაინს ქმნის და უკვე საკმაოდ ცნობილ კომპანიებთანაც აქვს მუშაობის გამოცდილება. საინტერესოა, გავეცნოთ წარმატებული ქართველი ახალგაზრდის მიერ განვლილ პროფესიულ გზასა და მის სამომავლო გეგმებს.

ალექსს ხატვა ბავშობიდან უყვარს, სკოლის პერიოდშიც მისი რვეულის ფურცლები სწორედ მანქანებისა და რობოტების ნახატებით ივსებოდა, პარალელურად, კომპიუტერული თამაშებითაც დაინტერესდა და 12 წლის ასაკიდან დაიწყო მათი ტექნიკური მხარის შესწავლა, 15-16 წლისა კი, უკვე თავისუფლად ერკვეოდა ამ სფეროშიც. მოგვიანებით, ჯერ კიდევ მე-10 კლასის მოსწავლემ, ამ ცოდნით შეძლო მასიმილიანო ფუკსასის ერთ-ერთ პროექტზე ემუშავა, ფუკსასი კი, მსოფლიოში სამაოდ განთქმული იტალიელი არქიტექტორია, რომელსაც საქართველოში რიყის,  ოპერის თეატრისა და იუსტიციის სახლის პროექტები ეკუთვნის.

სკოლის დამთავრების შემდეგ, ალექსს სურდა სამხატვრო აკადემიაში ჩაებარებინა, თუმცა, დატვირთული გრაფიკიდან გამომდინარე, ვერ მოახერხა სათანადოდ მომზადება. მოგვიანებით ქართულ-ევროპულ უმაღლეს სასწავლებელში გააგრძელა სწავლა და სწორედ აქედან შეძლო რომში გაცვლითი პროგრამით წასულიყო, სადაც ერთ-ერთი პროფესორის რჩევით მონაწილეობა მიიღო საერთაშორისო კონკურსში და მოიპოვა 100%-იანი დაფინანსება ტურინის დიზაინის უნივერსიტეტში (IED Istituto Europeo di Design- Torino), რომელიც ავტომობილების დიზაინის  განხრით მსოფლიოში მე-4 ადგილზეა.

მისი სადიპლომო ნამუშევარი წარმოდგენილი იყო მრავალ იტალიურ დიზაინგამოფენასა და ავტოსალონზე, მათ შორის, მილანის დიზაინის კვირეულზე, ასევე იტალიის საავტომობილო მუზეუმშიც, გამოფენაზე, რომელიც ეძღვნებოდა მისი ფაკულტეტის 25 წლისთავს და მასში წარმოდგენილი იყო დაარსების დღიდან შექმნილი მხოლოდ და მხოლოდ საუკეთესო ნაშრომები.

ავტომობილების სფეროში, როგორც ალექსი თავადვე აღნიშნავს, ძალიან გაუმართლა, პირველი კომპანია, რომელიც მისით დაინტერესდა, იყო ,,Bertone-ი“ – მსოფლიოში ერთ ერთი ყველაზე ძველი დიზაინ/საინჟინრო სახლი, რომელიც 1912 წლიდან ფუნქციონირებს. მას შემდეგ ალექსს შესთავაზეს ემუშავა ისეთ კომპანიებთან, როგორებიცაა – “Alfa Romeo”, “Maserati”, “Ford Motorcompany” და ეს, რა თქმა უნდა, სრული ჩამონათვალი არ არის. თუმცა, აღსანიშნავია, რომ მანქანების დიზაინის გარდა, ამჟამად ალექსი მამაკაცის აქსესუარების შექმნაზეც მუშაობს და მის კოლექციაში უკვე არის არქიტექტორებისთვის განკუთვნილი კომფორტული ჩანთა.

როგორც ყველა ხელოვანს, გარვეული დაბრკოლებების გადალახვა ალექსსაც მოუწია და  საკუთარ წარმატებას სწორედ იმ ადამიანებს უკავშირებს, რომლებიც თავის დროზე კრიტიკული დამოკიდებულებით უბიძგეს, რომ უფრო მეტად დაეხვეწა თავი. დღესდღეობით კი, ნიჭიერი ახალგაზრდა შეუმჩნეველი არც უცხოური მედიისთვის დარჩენილა და მასზე ხშირად წერენ ისეთი საერთაშორისო ჟურნალები, როგორიც არის – ,,GQ Magazine-ი’’, ,,TopGear-’’, ,,Autobuild-ი’’ და მრავალი სხვა.

ალექსისთვის დიზაინინდურსტია ჰობიცაა და სამსახურიც, თუმცა სხვა გატაცებებიც აქვს, ერთ-ერთია ფოტოგრაფია, რომლის მეშეობითაც შუქისა და ჩრდილის კომპოზიციის უკეთ აღქმისა და გაგების ხელოვნებას ეუფლება, როგორც ამბობს, მას დიდხანს უწევდა საინტერესო რაკურსების პოვნა სტუდიო განათების პირობებში და მიუხედავად იმისა, რომ ძირითადად 3Dპროგრამებში მუშაობს, ეს ყველაფერი საკმაოდ გამოსადეგი აღმოჩნდა მისთვის, რადგანაც ვირტუალურ სამყაროში ყველაფერი იმავე კანონებს ექვემდებარება, როგორსაც რეალურში.

ამჟამად ალექსისთვის საკმაოდ გარდამტეხი პერიოდშია, რადგან უკვე სურს საკუთარი საქმის წამოწყება, მაგრამ, პარალელურად, სერიოზული შემოთავაზებებიც აქვს. დროის უმეტეს ნაწილს ახლა საქართველოში ატარებს, თუმცა ყოფლა შემთხვევები, როცა წლების მანძილზე მხოლოდ რამდენიმე თვით თუ ახერხებდა ჩამოსვლას. მისთვის სამწუხარო ფაქტია, რომ საკუთარ ქვეყანაში ცოდნის 100%-ით რეალიზების შესაძლებლობას ვერ ხედავს, თუმცა დამწყებ ქართველ დიზაინერებს თავდაუზოგავი შრომისკენ მოუწოდებს, სწორედ ამ გზით არის, მისი თქმით, წარმატების მიღწევა შესაძლებელი.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
მანქანათმშენებლობა

თვითმართვად ავტომობილებს ბრიტანეთის საავტომობილო მაგისტრალებზე 2019 წელს დატესტავენ

ბრიტანული კომპანიების კონსორციუმი – ,,Driven-ი “- 2019 წელს ბრიტანეთის გზებსა და საავტომობილო მაგისტრალებზე თვითმართვადი ავტომობილების დატესტვას გეგმავს.

ჯგუფი ,,Driven-ი” ლონდონსა და ოქსფორდს შორის ავტონომიური მანქანების პარკის მოწყობასაც გეგმავს.

მანქანები ნებისმიერ საფრთხესთან მიმართებით ერთმანეთს დაუკავშირდებიან და თითქმის სრულიად ავტონომიურად იმოქმედებენ  – თუმცა ბორტზე ადამიანიც ეყოლებათ.

აქამდე თვითმართვად ავტომობილებზე ტესტებს დაბალ სიჩქარეზე ატარებდნენ და ის საზოგადოებრივ გზებზე არ იმართებოდა.

„მარტოხელა ავტონომიური ავტომობილიდან ავტონომიური ავტომობილების პარკზე გადავდივართ – და ყველაზე საინტერესოა ის, თუ რა მონაცემებს, როდის და რატომ უზიარებენ ერთმანეთს ეს ავტომობილები,“ – განაცხადა ოქსფორდის უნივერსიტეტის პროფესორმა – პაულ ნიუმენმა.

პროექტს მხარს უჭერს მთავრობის 8,6 მილიონიანი გრანტი. მასში ჩართულია სადაზღვევო კომპანია, რომელიც რისკებს შეაფასებს.

ბრიტანეთის მთავრობას თვითმართვადი ავტომობილების პროექტის განვიტარებისთვის 100 მილიონი ფუნტი აქვს დახარჯული და სურს, რომ აღნიშნული ტექნოლოგიის განვითარების გზის სათავეში მოექცეს. თუმცა ზოგიერთი ექსპერტი ვარაუდობს, რომ გაერთიანებულ სამეფოს გაუჭირდება კონკურენცია გაუწიოს ისეთ გიგანტებს, როგორიცაა Google აშშ-ში, Volvo – ჩინეთში და Daimler – გერმანიაში, რომლებმაც ამ სფეროში უკვე მიაღწიეს მნიშვნელოვან წარმატებას.

 

წყარო: BBC

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

საქართველოში ინოვაციური სარეკლამო კომპანია გაჩნდა

 „Edvex-“ ქართული სტარტაპია, რომელიც ავტომობილის მფლობელებს, მანქანაზე რეკლამის განთავსების შემთხვევაში, გამომუშავების საშუალებას აძლევს, ხოლო ბიზნესის წარმომადგენლებსსარეკლამო სივრცეს უქმნის. კომპანიასტარტაპ საქართველოსერთერთი გამარჯვებულია.

„Edvex-ის” საქმიანობის სფეროს წარმოადგენს გარერეკლამა, კერძოდ, რეკლამა მანქანებზე. ეს არის ინოვაციური პლატფორმა, რომელიც ერთმანეთთან აკავშირებს მძღოლებსა და ბრენდებს. მსოფლიოში და კერძოდ, საქართველოში, გარერეკლამაზე მოთხოვნამ და ავტომობილების რაოდენობამ საგრძნობლად იმატა. ამავდროულად, რეკლამა მანქანებზე სხვა გარერეკლამის საშუალებებთან შედარებით, ყველაზე ეფექტური და თვალსაჩინოა. სწორედ ამიტომ გადაწყვიტეს „Edvex-ის” დაფუძნება.

ეს არის ორმხრივი შეთავაზება მძღოლებისთვის და ბრენდებისთვის. მათი სერვისით სარგებლობა შეუძლია ნებისმიერ კომპანიას, რომელსაც სურს გააკეთოს ეფექტური რეკლამა აბსოლუტურად ინოვაციური გზით. ასევე ნებისმიერ მძღოლს აქვს საშუალება გამოიმუშავოს დამატებითი შემოსავალი. ამისათვის საჭიროა მობილური აპლიკაციის ჩამოტვირთვა და რეგისტრაცია. ამჟამად, აპლიკაცია ანდროიდისთვისაა დამზადებული, მაგრამ უახლოეს მომავალში „iPhone“-ის მომხმარებლებისთვისაც იქნება ხელმისაწვდომი.

„Edvex-ის” მობილური აპლიკაცია მონიტორინგს გაუწევს მძღოლის გადაადგილებას და თანხას გავლილი მანძილის პროპორციულად დაურიცხავს. რაც შეეხება ბრენდებს, მათ შეეძლებათ ონლაინრეჟიმში, Live რუკაზე, თვალი ადევნონ დარეკლამებული ავტომობილების გადაადგილებას, მიიღონ დეტალური ინფორმაცია გავლილ მანძილზე და გაიგონ რამდენი ე.წ. ნახვა (სავარაუდოდ რამდენმა ადამიანმა ნახა რეკლამა) დააგროვა თითოეულმა ავტომობილმა.

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 71 72 73 74 75 85
Page 73 of 85