close

ტექნოლოგიები

მანქანათმშენებლობა

,,ტესლამ” ბავშვებისთვის ახალი მანქანა გამოუშვა

,,ტესლამ” ახალი ავტომობილი – მოდელი S – წარმოადგინა, რომელიც სპეციალურად ბავშვებისთვის არის შექმნილი. ავტომობილი ელექტროძრავზეა და აღჭურვილია სინათლით, დამტენი მოწყობილობითა და ხმოვანი სისტემით. იგი 3-დან 8 წლის ასაკამდე ბავშვებისთვისაა შექმნილი, ხოლო მაქსიმალური სიჩქარე 9კმ/სთ-ია.

ისევე, როგორც დიდი ზომის ავტომობილებს, ამ საბავშვო მოდელსაც შეუძლია უკუსვლით სიარული და აქვს განსხვავებული ფერთა პალიტრა. ის, როგორც წითელი და ლურჯი, ისე ვერცხლისფერი და შავი ფერისაა.

ავტომობილი მაღაზიებში მაისში გამოჩნდება და მისი ღირებულება 500$ იქნება.

 

წყარო: http://hbr.com/

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიო

პოლიციამ ციხეში პატიმრების აწყობილი კომპიუტერები აღმოაჩინა 

 ამერიკაში,ოჰაიოს შტატში, პატიმრებმა დემონტაჟისთვის განკუთვნილი კომპიუტერებით პერსონალურ კომპიუტერები ააწყვეს და სავარჯიშო ოთახის სხვენში დამალეს.

კომპიუტერები 2015 წელს აღმოაჩინეს, თუმცა საქმე მხოლოდ ახლახან გასაჯაროვდა.

გამომძიებლებმა კომპიუტერებში  პროგრამები, პორნოგრაფია და ნარკოტიკების მიღების შესახებ სტატიები აღმოაჩინეს.

კომპიუტერების ძებნა მას შემდეგ დაიწყეს, რაც ციხის ITპერსონალმა ერთ-ერთი კონტრაქტორის ანგარიშზე ინტერნეტის მოხმარების უჩვეულო დონე გამოავლინა იმ დღეს, როცა ის საერთოდ არ მუშაობდა.

ერთ-ერთმა პატიმარმა, რომელიც კომპიუტერის აწყობაში მონაწილეობდა, პოლიციას უამბო, თუ როგორ გამოიყენეს კომპიუტერების ასაწყობად კომპიუტერული ნარჩენების გადასამუშაველ პროგრამის კუთვნილი პერსონალური კომპიუტერების კომპონენტები. შემდეგ კი ისინი ინტერნეტკავშირის მოწყობილობას შეუერთეს.

კომპიუტერებში უამრავი მონაცემი აღმოაჩინეს, მათ შორის პატიმრებისთვის გასაცემი საშვები, რაც მათ ციხის სხვადასხვა ნაწილში შეღწევის საშუალებას აძლევდათ.

ციხის ადმინისტრაციის ოფიციალური განცხადებით, ისინი ყველაფერს გააკეთებენ იმისთვის, რომ მომავალში მსგავსი ფაქტი აღარ განმეორდეს.

 

წყარო: BBC

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,Holo” – ქართველი ახალგაზრდების ინოვაციური პროდუქტი რეკლამირებისათვის

 8 აპრილს ,,ტექნოპარკში” ჩატარდა ,,Microsoft-ის” მიერ ორგანიზებული ImagineCup-ის დემოდღე, რომელშიც მონაწილეობა ხუთმა სტარტაპერმა გუნდმა მიიღო. ერთერთი მათგანია – ,,Holo“, რომელიც სრულიად ინოვაციურ პროდუქტს ქმნის სერვისების რეკლამირებისთვის. ,,დოქტრინა“ გაესაუბრა იდეის ერთ-ერთ ავტორს – სანდრო ჯავახიშვილს, რომელმაც დაწვრილებით ისაუბრა სტარტაპის შესახებ.

გუნდი სამი წევრისგან შედგება, 19 წლის სანდრო ჯავახიშვილი და  20 წლის ნიკა ბერეკაშვილი სკოლის პერიოდიდან მეგობრობენ, გუნდის შედარებით ახალი წევრი კი  – 19 წლის შოთა ბაწაშვილია, რომელიც საქართველოს უნივერსიტეტის ბიზნესადმინისტრირების ფაკულტეტზე სწავლობს. სანდრო თავისუფალ დროს ელექტრონული მუსიკის შექმნით არის დაკავებული, ნიკა კი გრაფიკული დიზაინერია. მიუხედავად ასაკისა, შოთას დიდი გამოცდილება აქვს გაყიდვების მიმართულებით, რაც აუცილებელი აღმოჩნდა გუნდისთვისაც.

სტარტაპის შექმნის იდეა დაახლოებით ერთი წლის წინ სანდროსა და ნიკას გაუჩნდათ,  ,,შექმნის დღიდან, ფაქტობრივად, ყოველ დღე „ჰოლოზე“ ვმუშაობთ, რადგან დარწმუნებულები ვართ, რომ წარმატებული პროექტი იქნება. მუშაობის განმავლობაში არაერთი ექსპერიმენტი ჩავატარეთ ბიზნესმოდელიც არაერთხელ შევცვალეთ, საბოლოოდ კი,  გადავწყვიტეთ ჰოლოგრამა სარეკლამო ბაზარზე დაგვენერგა და ბოლო რამდენიმე თვეც ამას დავუთმეთ,“ – აღნიშნა სანდრომ.

გუნდი გეგმავს ქართულ ბაზარზე ახალი ტიპის აუთდორ სარეკლამო სისტემის დანერგვას, რომელიც სხვადასხვა კომპანიას ჰოლოგრამების (სივრცითი გამოსახულება) მეშვეობით საშუალებას მისცემს პროდუქტისა და სერვისების უფრო ეფექტური გზით რეკლამირება მოახდინონ ანუ ,,ჰოლო“ არის კომპანია, რომელიც,  მოწყობილობის შექმნის გზით, ნებისმიერ გრაფიკულ ვიზუალს სივრცულ გამოსახულებად გარდაქმნის. იხ.ვიდეო:

გუნდმა უკვე არაერთ ღონისძიებაში მიიღო მონაწილოება, მათ შორისაა ბიზნესფორუმი, მეცნიერების და ინოვაციების თბილისის ფესტივალი, განათლების საერთაშორისო გამოფენა და სხვა, მათ  მოახერხეს რამდენიმე ადგილობრივი ინვესტორის დაინტერესებაც და ამ ეტაპზე მიმდინარეობს რამდენიმე მოლაპარაკება მათთან. თუმცა, სანამ აქამდე მივიდოდნენ გუნდის წევრებს მრავალი დაბრკოლების გადალახვა მოუწიათ, რაზეც სანდრომ გულღიად ისაუბრა ,,ყველაზე დიდი პრობლემა რასაც ამ ერთი წლის განმავლობაში გადავაწყდით უნდობლობა იყო; ყოფილა შემთხვევები, როდესაც სწორედ ასაკიდან გამომდინარე გამოუცხადებიათ ჩვენთვის უნდობლობა. იყო მომენტებიც, როცა ტრადიციულ ქართულ დამოკიდებულებასაც ვაწყდებოდით – სიახლის, რისკის შიშს და ა.შ. ქართული სტარტაპგარემო თავისუფლად აძლევს ნებისმიერ სტარტაპერს იმის შესაძლებლობას, რომ იდეა განახორციელოს, თუკი ავტორს იდეის სჯერა და დათმობას არ აპირებს”.

ამ ეტაპზე გუნდი აქტიურად თანამშრომლობს ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტთან, კონკრეტულად ისინი არიან პრეაქსელერატორ ,,Zoomout”-ის წევრები და მათი მენტორების დახმარებით აგრძელებენ საქმიანობას. სამომავლოდ  გეგმებს კი რაც შეეხება, მათ დიდი სურვილი აქვთ ჰოლოგრამები არა მარტო ქართულ სარეკლამო სივრცეში დანერგონ, არამედ განავითარონ ტექნოლოგია და  სხვა სფეროებშიც შეიტანონ ის, რისი შესაძლებლობაც ნამდვილად არის. ,,ამ ეტაპზე ჰოლოგრამა ტრენდული სფეროა მსოფლიოსთვის და ახლა ვითარდება. შესაბამისი ძალისხმევით გვინდა ამ განვითარებაში ჩვენი წვლილის შეტანაც და დარწმუნებულები ვართ, რომ წარმატებას მივაღწევთ,“- აღნიშნა სანდრომ დასასრულს.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაცია

გახდება ,,Twitter-ი” ფასიანი?

 

„Twitter-ი “შესაძლოა ფასიანი გახდეს. კომპანიაში ფასიან პაკეტზე მუშაობენ, რომელიც ბიზნეს და სპეციალური დანიშნულების მომხმარებლებს მეტ შესაძლებლობებს შესთავაზებს. მომხმარებლები, რომლებიც „Twitter-ის” ექაუნთისთვის გადაიხდიან, ისარგებლებენ უფრო მრავალფეროვანი შესაძლებლობებითა და პრივილეგიებით. გახდება თუ არა ,,Twitter-ის” ექაუნთი ფასიანი რიგითი მომხმარებლებისთვის, ჯერჯერობით უცნობია.

პრემიუმმომხმარებლის შეთავაზების დამატებამ, „Twitter–ს” შესაძლოა შემოსავლების ახალი, დიდი ნაკადები მოუტანოს. ბოლო პერიოდში სოციალური ქსელის მომხმარებლები ინტერესდებიან სხვადასხვა აპლიკაციით,  მათ შორის „Snapchat“-ით, თუმცა „Twitter“–ის სარეკლამო შემოსავლები შემცირებულია.

კომპანიამ ამ სიახლესთან დაკავშირებით, მომხმარებლების აზრი გამოიკვლია. კომპანიის განცხადებაში ნათქვამია, რომ ისინი მუდმივად ახორციელებენ მომხმარებელთა აზრის კვლევას იმისთვის, რომ ქსელი პროფესიონალებისთვის უფრო კომფორტული და ღირებული გახდეს.

მეილში, რომელიც კომპანიამ შერჩეულ მომხმარებლებს გაუგზავნა, აღწერილია როგორ იმუშავებს ახალი ინსტრუმენტი. ,,პრემიუმინსტრუმენტების ნაკრები უზრუნველყოფს დამთვალიერებლების, პოსტების, შეტყობინებების, აქტიურობის სტატისტიკასა და ანალიტიკას, ასევე სხვა საჭირო შესაძლებლობის ერთ დაფაზე თავმოყრას”, – ნათქვამია მეილში.

 

წყარო: Entrepreneur.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
რობოტექნიკა

იაპონია რობოტების დასაქმებას აგრძელებს

 

იაპონია აგრძელებს ექსპერიმენტებს რობოტებთან მიმართებით. ცოტა ხნის წინ ცნობილი გახდა Pepper-ის შესახებ, რომელიც ადამიანის შესახედაობის მქონე პირველი რობოტია. იგი ,,Aldebaran-მა” ,,SoftBank Mobile-სთვის” შექმნა. რობოტის განსაკუთრებულობა იმაში მდგომარეობს, რომ მას აქვს უნარი გაარჩიოს ადამიანის ემოციები და მასზე რეაგირება მოახდინოს.

კომპანია ,,Softbank-ი” რობოტებს გამყიდველებად დაასაქმებს და ისინი მობილურ ტელეფონებს გაყიდიან. Pepper-ს ნებისმიერ კითხვაზე პასუხის გაცემა შეეძლება. კონსულტანტი კი მხოლოდ კონტრაქტის გასაფორმებლად იქნება საჭირო.  თავდაპირველად რობოტები 1-კვირიანი გამოსცდელი ვადით დასაქმდებიან. იმ შემთხვევაში კი, თუ ყველაფერი წარმატებით დასრულდება, ასეთი დამხმარეები ,,Softbank-ის” ყველა მაღაზიაში გამოჩნდებიან.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველოსოფლის მეურნეობა

ქართულ კომპანია ,,Bubblestack-ს” მოსავალი მხოლოდ წყლის ნაკადით მოჰყავს

 ,,Bubblestack-ი“არის ,,სტარტაპ საქართველოს” მიერ დაფინანსებული კიდევ ერთი გუნდი, რომელმაც წარმატებით გაიარა ბიზნესისთვის ყველაზე რთული – საწყისი ეტაპი, შექმნა რეალური პროტოტიპი და უკვე მზადაა ბაზარზე აქტიურად შესასვლელად.  გუნდმა შექმნა ჰიდროფონიკული სისტემა, რომელიც გულისხმობს მცენარეების გაზრდას ნიადაგის გარეშე, წყლის თხელ ნაკადში. ,,დოქტრინა“ დაინტერესდა საკითხით და გაესაუბრა იდეის ერთ-ერთ ავტორს –  ნიკა ჩხიკვიშვილს.

,,Bubblestack-ს” სამი დამფუძნებელი ჰყავს – ნიკა ჩხიკვიშვილი, ქეთი ხულუზაური და დათო გოქაძე.  ნიკასა და დათოს სამუშაო სფერო ინფორმაციულ ტექნოლოგიებს მოიცავს, ხოლო ქეთის – ბიზნესგანათლება და გამოცდილება აქვს. ნიკამ აღნიშნა, რომ გარკვეული პერიოდი ქიმიითაც იყო დაინტერესებული, რამაც დიდად შეუწყო მას ხელი აღნიშნულ საქმეში.

            იდეა საქართველოსთვის საკმაოდ აქტუალური პრობლემიდან გამომდინარე გაჩნდა, ვინაიდან ჩვენს ბაზარზე ნაკლებადაა შესაძლებელი ახალდაკრეფილი  და პესტიციდებისგან თავისუფალი ხილ-ბოსტნეულის შეძენა, ,,ჩვენს აგრარულ სფეროს ძალიან სჭირება მაღალი ტექნოლოგიები – ძნელია, იმ ადამიანების ყურება, ვინც მთელი წელი შრომობს და ხუთწუთიანი სეტყვის გამო ყველაფერს კარგავს; შესაბამისად, სოფლის მეურნეობაში მუშაობა არავის უნდა, რადგან ეს არანორმალურ შრომასა და დაბალ შემოსავალთან ასოცირდება, არადა მსოფლიოს მოსახლეობა იმდენად სწრაფად იზრდება, რომ 2050 წლისთვის საჭირო იქნება არსებული საკვების წარმოების გაორმაგება, იმისთვის რომ 9 მილიარდი ადამიანის საკვებზე მოთხოვნილება დაკმაყოფილდეს,“ -აღნიშნა ნიკამ.

საერთოდ, ჰიდროფონიკა ნიშნავს მცენარეების გაზრდას ნიადაგის გარეშე, წყალში, რომელშიც  მცენარისათვის საჭირო მინერალებია გახსნილი. ამ მეთოდით მოსავალის მოყვანა შეიძლება ყველგან,  მთაშიც, უდაბნოშიც და კოსმოსშიც, თანაც წელიწადის ნებისმიერ დროს. დღეს განვითარებულ ქვეყნებში ყველაფერი, რისი მოყვანაც ჰიდროფონულად მომგებიანია ღია გრუნტზე ფაქტობრივად აღარ მოჰყავთ (სალათის ფურცელი, მწვანილი, კიტრი, პომიდორი, მარწყვი და ასე შემდეგ), რადგან ამ მეთოდს 90%-ით ნაკლები წყალი, 10-ჯერ ნაკლები ფართობი სჭირდება და არ საჭიროებს პესტიციდებს. მაგალითად, ისრაელი, რომელიც ჩვენზე პატარა ქვეყანაა და, ფაქტობრივად, უნაყოფო ნიადაგით გამოირჩევა, ამ მეთოდის შედეგად არამხოლოდ საკუთარ ბაზარს, არამედ სხვა ქვეყნებსაც ამარაგებს.

როგორც ჩანს, ჰიდროფონიკული მეურნეობის მართვა ავტომატიზაციის გარეშე, ძალიან რთულია, რადგან ის ბიოლოგიის, ქიმიის და ფიზიკის კარგ ცოდნას საჭიროებს და ორმოცამდე პარამეტრის, იქნება ეს მარილიანობა, მჟავიანობა, ჟანგვა-აღდგენის პოტენციალი, ტემპერატურა, ტენიანობა, განათება და სხვა მრავალი,  უწყვეტ რეჟიმში მართვას მოითხოვს, ამასთანავე, მცენარის ზრდაც სხვადასხვა ფაზაში სხვადასხვა ტემპით მიმდინარეობს. ამიტომაც გუნდმა შექმნა ავტომატიზაცია, რომელიც მცენარის ჩარგვიდან მოსავლის აღებამდე მიმდინარე პროცესებს ავტომატურად მართავს და მისი დახმარებით ჰიდროფონიკული მეურნეობის მართვას შეძლებს ყველა, ისინიც კი, ვისაც სოფლის მეურნეობაში არავითარი გამოცდილება არ აქვთ.

აღნიშნული მეთოდი, ეკოლოგიურ უპირატესობებთან ერთად, მომგებიანიცაა, რადგან იდეალური პირობების გამო მცენარეები სწრაფად იზრდება და თან მთელი წლის განმავლობაშია მოსავლის აღება შესაძლებელი,  როგორც ნიკამ ხაზი გაუსვა, ამ მეთოდით, მაგალითად, სალათის ფურცლის მოსავალი წელიწადში 15-ჯერ მიიღება, რადგან 1 მოსავალს მხოოდ 21-24 დღე სჭირდება.

ამ ეტაპზე გუნდს აქვს ლაბორატორია, სადაც პროტოტიპი შეიქმნა და დაიტესტა, ახლა კი მის განვითარებას რამდენიმე მიმართულებით გეგმავს, ,,ძალიან გვინდა ურბანული ფარმინგის განვითარება, რაც დიდ ქალაქებში მცირე და საშუალო ზომის ჰიდროფონიკული მეურნეობების შექმნას გულისხმობს, რათა უმაღლესი ხარისხის, პესტიციდების გარეშე მოყვანილი პროდუქტი მოკრეფვის დღესვე განთავსდეს სუპერმარკეტებში, რაც გაცილებით უფრო სასარგებლო იქნება მომხმარებლისთვის“ -აღნიშნა ნიკამ დასასრულს.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,SignOut-ი“- დასაქმების ახალი პლატფორმა ქართველი ახალგაზრდებისგან

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში 11-12 მარტს ჩატარდა ,,Weekend Accelerator-ი“, სადაც ახალგაზრდებმა შეზღუდულ დროში მოახდინეს ინოვაციური ბიზნეს იდეების გენერირება და პრეზენტაცია. პროექტის გამარჯვებული გუნდი გახდა, Signoutსტარტაპი, რომელიც ქმნის ინოვაციურ დასაქმების პლატფორმას. ,,დოქტრინა“ გაესაუბრა იდეის ერთ-ერთ ავტორს – დავით  რუტკაუსკასს, რომელმაც ისაუბრა მათი წამოწყებისა და სამომავლო გეგმების შესახებ.

პროექტ ,,SignOut-ის” იდეის ავტორები გახლავთ დავით რუტკაუსკასი და ნინი ზენაიშვილი, ორივე მათგანი ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის მეოთხე კურსის სტუდენტია. ნინი ამჟამად მუშაობს პროექტზე ,,Sadari”, რომელიც გახლავთ საძიებო-სანავიგაციო მობილური აპლიკაცია და პარალელურად Anti Gaming Studio-შიც ახორციელებს კომპიუტერულ თამაშს. მათი  გუნდი Signout-ის სახელით უკვე რამდნეიმე მეიქათონსა და სტარტაპკვირეულზე გამოვიდა, ამჟამად კი, მუშაობს საკმაოდ თემატურ და აქტუალურ პრობლემაზე, რომელიც სტუდენტების დასაქმებას ეხება და არა მარტო სტუდენტების.

პროექტი ,,SingOut-ი” ერთ-ერთი მეიქათონის დროს ჩამოყალიბდა  და მასზე მუშაობა ჯერაც არ დამთავრებულა და ჩამოყალიბების ეტაპზეა.  როგორც უკვე აღვნიშნეთ, პროექტი განსაკუთრებით სტუდენტების დასაქმებას ეხება, რაზეც დავითმა ,,დოქტრინასთან“ ინტერვიუშიც ისაუბრა ,,უპირველეს ყოვლისა, პროექტი აერთიანებს სამ სხვადასხვა იდეას, რომლებიც ჩვენი, როგორც სტუდენტების, ყოველდღიური პრობლემებიდან წამოვიდა. მთავარი პრობლება არის ზუსტად ის, რომ სტუდენტები ხშირად ვერ ახერხებენ სამუშაო და სასწავლო დროის ერთმანეთთან შეთავსებას, რის გამოც უწევთ ან ლექციების გაცდენა, ან სამუშაოზე უარის თქმა, ამიტომაც გვინდა შევქმნათ პლატფორმა, სადაც განთავსდება განცხადებები დროებითი სამუშაოების შესახებ, ეს იქნება პლატფორმა, მსგავსი ფრილანსერისა სადაც  მსურველს შესაძლებლობა ექნება იხილოს ყველა სახის რეალური ვაკანსია, რომელიც შესაძლოა ეხებოდეს სულაც ძაღლის გასეირნებას ან ნებისმიერი სახის დახმარებას, რომლისთვისაც  დამქირავებლები მზად არიან თანხა გადაიხადონ“.

 

როგორც ჩანს, პლატფორმას საქართველოში ჯერჯერობით ანალოგი არ ჰყავს და შესაბამისად, საკმაოდ აქტუალურიცაა, ჩვენი რეალობიდან გამომდინარე, დროთა განმავლობაში შეიქმნება ლოგოც და მომხმარებელს უკვე შეეძლება პლატფორმით სარგებლობა. ამის შემდეგ კი, გუნდი კიდევ უფრო მეტი იდეით აპირებს კარიერული მოღვაწობის გაგრძელებას.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,J&Sister-ი” – ქართველი გოგონების ბრენდი ორგანული მინის ელემენტებით

,,დოქტრინა“ ქართველი ახალგაზრდების კიდევ ერთ წამოწყებაზე გთავაზობთ ინფორმაციას, ეს არის ორი გოგონას მიერ შექმნილი სამოსისა და ჩანთების ხაზი, რომელიც მომხმარებელს სრულიად განსხვავებული მასალის გამოყენებით შექმნილ პროდუქტს სთავაზობს. წამოწყება სულ რამდენიმე თვეა რაც არსებობს, თუმცა უკვე საკმაოდ პოპულარულია და ნელ-ნელა იმკვიდრებს თავს  ,,J&Sister-ის” სახელით.

,,J&Sister-ის” ხაზი დებს – ჯული და ელენე ცერცვაძეებს, ეკუთვნის. ელენე 22-ის, ხოლო  ჯული – 25  წლისაა, ორივე მათგანი საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის საინჟინრო ფაკულტეტის სტუდენტია და დიზაინერულ საქმიანობასთან ერთად, პარალელურად, საკუთარი პროფესიითაც მუშაობს.

როგორც თავად ამბობენ, გოგონები ჩანთების, ტანსაცმლის და აქსესუარების დიზაინს  ჯერ კიდევ სკოლის ასაკიდან ქმნიდნენ. მოგვიანებით კი, მას შემდეგ, რაც ელენემ ლაზერულ მჭრელთან მუშაობა და სხვადასხვა მასალის დამუშავება ისწავლა, თანდათან გაჩნდა სახლის დეკორის იდეაც, რომელიც ძირითადად ბავშვებისთვის განკუთვნილი პროდუქტის შექმნას გულისხმობდა, იქნებოდა ეს ხის თაროები, გასართობი დაფები თუ სხვა. დაახლოებით სამი თვის წინ კი, გოგონებს გაუჩნდათ იდეა, რომ ის მასალა, რომელსაც ელენე იყენებდა, აქსესუარების და დეტალების სახით გამოეყენებინათ ჩანთებსა და ტანისამოსშიც.

იდეის გაჩენის შემდეგ, სატესტოდ შეიკერა ზურგჩანთა, რომელსაც გოგონებმა სამკუთხედის ფორმის გამჭირვალე ორგანული მინა ჩააკერეს. როგორც ,,დოქტრინასთან“ საუბარში მათ აღნიშნეს, ორგანული მინა საკმაოდ მოსახერხებელია და ჩვეულებრივი მინის მსგავსად არ არის ადვილად მსხვრევადი, ვინაიდან მის შემადგენლობაში შედის პლასტმასი და როგორც პრაქტიკიდან ჩანს საკმაოდ კომფორტულიცაა ყოველდღიური გამოყენებისთვისაც. რაც მთავარია, ორგანული მინა, ისევე როგორც ხის დეტალები, განსხვავებულს ხდის აქსესუარებს და მოლოდინისამებრ, გამჭვირვალე დეტალმა თავისებური ეფექტი მოახდინა. საბოლოოდ კი,  ჩანთას დიდი გამოხმაურება მოჰყვა საზოგადოების მხრიდან და პირველივე დღეს გაიყიდა, რამაც გოგონებს სტიმული მისცა, რომ ამ ყველაფრისთვის ბიზნესის სახე მიეცათ და უფრო აქტიურად დაეწყოთ ახალ ჩანთებზე მუშაობა.

იმის გათვალისწინებით, რომ ჯერ მხოლოდ 2 თვეა, რაც ახალგაზრდებმა საქმიანობა დაიწყეს, არ ჰქონიათ სერიოზული წარდგენა საზოგადოების წინაშე, თუნდაც სტარტაპის სახით. თუმცა, რამდენჯერმე მიიღეს მონაწილეობა საქველოქმედო „ბაზრობებზე“. ამრიგად, როგორც თავად აღნიშნავენ, გზა იდეიდან პროდუქტამდე არ ყოფილა რთული და გრძელი, რადგან  ყველანაირი რესურსი გააჩნდათ საკუთარი მიზნების განსახორციელებლად და დიდი მონდომებით ძალიან მალე შეძლეს სახასიათო პროდუქტის შექმნაც.

სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, ახალგაზრდა დიზაინერებს  საკმაოდ ბევრი იდეა აქვთ ჩანთების, აქსესუარების და სახლის დეკორის მიმართულებით. მაგალითად გეგმავენ, რომ პროდუქციას შემატონ მამაკაცის ზურგჩანთები და ხელჩანთები, ოღონდ ამჯერად უკვე ხის დეტალებით.

ელენეს და ჯულის ჯერჯერობით მაღაზია და სახელოსნო არ აქვთ და პროდუქციას სოციალური ქსელის მეშვეობით ყიდიან, თუმცა, უახლოეს მომავალში გეგმავენ სახელოსნოს გახსნას, სადაც მომხმარებელი პროდუქციის დათვალიერებასა და შეძენასაც შეძლებს. აღსანიშნავია ისიც, რომ  ,,J&Sister-ის” პროდუქცია შეკვეთებზეც მუშაობს და ყველა მსურველს აქვს საშუალება ატაროს საკუთარი დიზაინით შექმნილი აქსესუარი თუ სამოსი.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციამედიცინა

ახალი პროგრამა კიბოს დიაგნოზს სიმტპომების გაჩენამდე სვამს 

მოწყობილობა, რომელსაც სისხლის ნიმუშში კიბოს აღმოჩენა მისი სიმპტომების გამოვლენამდე შეუძლია, ერთ წელში იქნება მზად.

ამერიკელმა მეცნიერებმა კომპიუტერული პროგრამა შეიმუშავეს, რომელსაც სიმსივნური დნმ-ის აღმოჩენა და იმის დადგენა შეუძლია, თუ სხეულის რომელი ნაწილიდან მოდის ის.

ლოს ანჯელესის კალიფორნიის უნივერსიტეტის მეცნიერების მიერ შექმნილი პროგრამა – CancerLocator – კიბოს დნმ-ში კონკრეტულ მოლეკულურ ნიმუშს ეძებს შემდეგ კი ამ ნიმუშებს სხვადასხვა ტიპის კიბოს შედეგად გამოწვეული გენეტიკური მოდიფიკაციების მონაცემთა ბაზას ადარებს.

,,კიბოს არაინვაზიური დიაგნოსტიკა ძალიან  მნიშვნელოვანია, რადგან იგი კიბოს ადრეული დიაგნოსტიკის საშუალებას და შესაბამისად – განკურნების მეტ შანსს იძლევა. ჩვენ შევქმენით კომპიუტერული ტესტი, რომელსაც  სისხლის ნიმუშით არა მხოლოდ კიბოს აღმოჩენა, არამედ მისი ტიპის განსაზღვრაც შეუძლია,“- აცხადებენ მეცნიერები.

ახალი კომპიუტერული პროგრამის ტესტირება ორ სხვა პოპულარულ მოწყობილობასთან, Random Forest (RF) და Support Vector Machine (SVM), ერთად განახორციელეს.

სამივე მათგანი ტესტირება ღვიძლის კიბოთი დაავადებული 29 პაციენტის, ფილტვის კიბოთი დაავადებული 12 პაციენტისა და ძუძუს კიბოთი დაავადებული 5 პაციენტის . სისხლის ნიმუშებით განახორციელეს.

მკვლევარების გუნდმა თითოეული მეთოდის ცდომილების ხარისხი შეადარეს, აღმოჩნდა, რომ RF-სა და SVM-ის ცდომილება 0.646 და 0.604 იყო, ხოლო ახალი პროგრამის – 50 პროცენტით ნაკლები – 0.265.

პროგრამის საშუალებით ღვიძლის კიბოთი დაავადებული 29 პეციენტიდან 25 კიბოს ადრეული სტადიის დაუსვეს, პროგრამამ შემთხვევების 80 პროცენტის აღმოჩენა შეძლო.  ხოლო ფილტვის კიბოთი დაავადებული 12 პაციენტიდან 5 შემთხვევა გამოავლინა.

პროგრამის ავტორების განცხადებით, კვლევის ფარგლებში მხოლოდ სამი ტიპის კიბოს (ძუძუს, ღვიძლისა და ფილტვის) შეფასება მოხდა. „ზოგადად, რაც უფრო მაღალი იყო სიმსივნური დნმ-ის წილი სისხლში, მით უფრო ზუსტ დიაგნოზს სვამდა პროგრამა, რომელიც ხელმსისაწვდომი იქნება ერთი წლის ფარგლებში,“ – აცხადებენ მეცნიერები.

მკვლევარებმა კვლევის დასკვნები ჟურნალ ,,Genome Biology-ში” გამოაქვეყნეს.

 

წყარო: Dailymail

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციამედიცინა

მეცნიერებმა შექმნეს ქვიშის საათი, რომელიც სიკვდილის დროს აჩვენებს

 

ქვიშის საათს ჰგავს, აჩვენებს, რამდენი დარჩა ადამიანს სიცოცხლე –ლანკასტერის უნივერსიტეტის ორმა პროფესორმაენტა სტეფანოვსკამ და პიტერ მაკლინტოკმა შექმნეს მოწყობილობა, რომელიც კანის ზედაპირიდან იღებს კაპილარების ძირითადი შემადგენელი უჯრედების ანალიზს.

კაპილარებში მიმდინარე სისხლი – ორგანიზმის დაბერების პროცესის ძირითადი მაჩვენებელია. თუ მოწყობილობაზე ნიშანი “0″ გამოისახა, ეს სიკვდილის მომასწავებელია, ხოლო “100″ – ორგანიზმის ნორმალურ მუშაობას, სიცოცხლისუნარიანობას აღნიშნავს.

ლაზერი, რომელიც კაპილარებში სისხლის მიმოქცევის ტესტირებას აკეთებს, ასევე აჩვენებს ადამიანის ორგანიზმში დემენციისა და კიბოს უჯრედების რაოდენობას.

 

წყარო: The Daily mail

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 73 74 75 76 77 85
Page 75 of 85