განათლება

ამერიკელმა ქალმა 80 წლის ასაკში ბაკალავრის დიპლომი აიღო

1577101413_5e00ab2b8a28a

6 დეკემბერს ალაბამას უნივერსიტეტში სწავლა წარმატებით დაასრულა დონზელა ვაშინგტონმა, რომელსაც 80 წლის ასაკში სოციალური მუშაკის ბაკალავრის ხარისხი მიენიჭა. მან ამავდროულად განსაკუთრებული აკადემიური მოსწრებითაც გამოიჩინა თავი: ბოლო სემესტრში მისი GPA 4.0 იყო.

ამ მიღწევით დონზელა ვაშინგტონი 144-წლიანი ისტორიის მქონე უნივერსიტეტის ყველაზე ასაკოვანი კურსდამთავრებული გახდა.

“ამით მინდა სხვებს შთაგონება და მოტივაცია მივცე, რომ ასაკი სულაც არ წამოადგენს დაბრკოლებას”, — განაცხადა ვაშინგტონმა.

ანათლებავლევები

ტვინის სკანირებამ აჩვენა, რომ მათემატიკის სწავლა გოგონებსა და ვაჟებს ერთნაირად შეუძლიათ

maths

ტვინის სკანირებამ მითი იმის შესახებ, რომ ბიჭები მათემატიკაში უკეთესები არიან, ვიდრე გოგონები კიდევ ეთხელ დაამსხვრია.

იგივე დასკვნამდე მეცნიერები დღემდე ჩატარებული არაერთი კვლევის შედეგადაც მისულან, თუმცა ეს კვლევები ძირითადად ტესტირების ქულების ანალიზზე დაყრდნობით ტარდებოდა.

ამჯერად კი კარნეგი-მელონის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა ტვინის სკანირება განახორციელეს. მათ 3-დან 10 წლის ასაკამდე 104 ბავშვს შემეცნებითი ტესტები შეასრულებინეს და მათემატიკის გაკვეთილების ვიდეოები აჩვენეს, რა დროსაც მათ ტვინებს მაგნიტურ-რეზონანსულ ტომოგრაფიის(MRI)  საშუალებით იკვლევდნენ.

მიღებული გამოსახულებები ამტკიცებს, რომ გოგონებიც და ბიჭებიც მათემატიკური ამოცანების ამოსახსნელად ტვინის ერთსა და იმავე მექანიზმებსა და ქსელებს იყენებენ.

კვლევის შედეგები დაწვრილებით ჟურნალ Science of Learning-ში გამოქვეყნდა.

წყარო : Science of Learning

ანათლება

იტალიის სკოლებში კლიმატის ცვლილება სავალდებულო საგნად შემოდის

climatechange

იტალია მომავალი წლიდან პირველი ქვეყანა გახდება, რომლის სკოლებშიც კლიმატის ცვლილების სწავლა სავალდებულო იქნება, – ამის შესახებ ქვეყნის განათლების მინისტრმა ლირენცო ფიორამონტიმ განაცხადა.

მისი თქმით, ცვლილება 2020 წლის სექტემბრიდან განხორციელდება და ქვეყანაში არსებულ სახელმწიფო სკოლებს შეეხება. საგნის სწავლებას მოსწავლეები პირველი კლასიდან დაიწყებენ სკოლაში სწავლის ბოლომდე გააგრძელებენ.

კლიმატის ცვლილების გაკვეთილებზე ბავშვებს მდგრადი განვითარების შესახებაც გაუღრმავებენ ცოდნას.

განათლების მინისტრის განცხადებით ახალ საგანს კვირაში ერთი საათი დაეთმობა.

წყარო : www.sciencealert.com

ანათლებარაზები

რა არის სკოლის მიზანი – კახა ბენდუქიძე ქართული სკოლის დანიშნულებაზე

57821594_2183845518317477_5299938670592131072_n

“განათლების სისტემა, სკოლა, უნივერსიტეტი – ხანდახან ფეხბურთსაც კი უტოლდებიან პოპულარობით. გუშინწინ ერთი შეხვედრის მერე მეც ბევრი ვილაპარაკე ამ საკითხზე და თუ ასეა, დაწერეთო, მითხრეს. წერა დავიწყე და მივხვდი, რომ ერთი სვეტით ვერ შემოვიფარგლები. ასე რომ, მომიწევს რამდენიმეჯერ შეგაწუხოთ.

ძალიან კი თავს ვარიდებდი ამ თემას – ვინაიდან რაც მინდა ვთქვა, ალბათ ნაკლებს მოეწონება. და კარგ ხალხს ვაწყენინებ.რა არის სკოლის მიზანი –

აღზრდა? ცოდნის მიცემა? რომელია მთავარი?

ჩემი აზრით, აღზრდა, სრულფასოვან მოქალაქედ ჩამოყალიბება უფრო მნიშვნელოვანია.
მაგრამ უსუბ ეუბნება:

„შენ სიკვდილის რა ღირსი ხარ?!
სასიკვდილო მე ვარ მხოლოდ,
რომ კაცად ვერ გამიზრდიხარ!”

გასაკვირი იქნებოდა, რამე კონკრეტული ცოდნის შესახებ უსუბს იგივე რომ ეთქვა – სასიკვდილო მე ვარ მხოლოდ, რომ ალგებრა ან ორგანული ქიმია ვერ მისწავლებიაო – და ჩახმახისთვის ხელი გამოეკრა.

დაამთავრო სკოლა, და შეძლო საზოგადოებაში არსებობა, ჩემი აზრით, ნიშნავს:

• გესმოდეს, რა არის ბუნება, საზოგადოება, ადამიანი და ხელოვნება.
• შეგეძლოს რაოდენობრივი აზროვნება.
• გააგებინო სხვა ადამიანებს შენი აზრი ზეპირად და წერილობით.
• გამოიყენო კრიტიკული და ანალიტიკური აზროვნება ახალი ცოდნის შესაძენად.
• მიიღო ეთიკური გადაწყვეტილება მორალური ღირებულებების საფუძველზე.
• აღიარებდე საზოგადოების მრავალფეროვნებას და იყო ტოლერანტული.
• შეგეძლოს საკუთარ ფიზიკურ და სულიერ ჯანმრთელობაზე ზრუნვა.

არავითარ შემთხვევაში საშუალო სკოლაში სწავლის მთავარი მიზანი არ შეიძლება იყოს უმაღლეს სასწავლებელში ჩაბარება – ეგ მთლიანად ამახინჯებს სასწავლო პროცესს და პიროვნების განვითარების მიზნებს ანაცვლებს დაზეპირებით და მახსოვრობის ვარჯიშით. მზად ვარ შემდგომში ამაზე ბევრი ვიმსჯელო და ვიკამათო.

კი მაგრამ, ხომ გაგიგიათ აზრი, ვაი, ვაი, ახლა სკოლაში მეცნიერების ამა თუ იმ დარგს არ ასწავლიან ღრმად და კარგადო?

ამ აზრის ფესვები საბჭოთა წარსულშია. საბჭოთა კავშირში სკოლა გადაიქცა უმაღლესი განათლების მოსამზადებელ ეტაპად, ბევრი იყო საბუნებისმეტყველო და ზუსტი მეცნიერებების საათები, ისწავლებოდა სულ უფრო რთულად და რთულად. 70-იან-80-იან წლებში სასკოლო დისციპლინები ისე გართულდა, რომ მშობლებსაც კი უჭირდათ საშინაო დავალებების ამოხსნა.

საჭირო იყო ბევრი ნიჭიერი ადამიანი, რომელიც კარგად ისწავლიდა ფიზიკას, მათემატიკას, ქიმიას, და შექმნიდა ახალ იარაღს. სწორედ ეს საქმიანობა ფინანსდებოდა გულუხვად, და ამ გულუხვობის ნამცეცები სხვა მეცნიერებსაც გადაუვარდებოდა ხოლმე. კარგი იარაღის შემქმნელებს უფლება ჰქონდათ ცოტათი დისიდენტებიც კი ყოფილიყვნენ.

ფაქტობრივად შეიქმნა ის, რასაც შეიძლება სამხედრო-საგანმანათლებლო კომპლექსი ვუწოდოთ. და ამ კომპლექსს სჭირდებოდა ახალგაზრდების დიდი ნაკადი. სასკოლო განათლება კი ამ ნაკადს ქმნიდა.

სკოლის ასეთ ტრანსფორმაციას – უმაღლესი განათლების მოსამზადებელ საფეხურად – ჰქონდა კერძო ინტერესების მხარდაჭერა – სამხედროები, რომლებსაც ახალი იარაღი უნდოდათ, აკადემიური წრეები, რომლებიც დაინტერესებული იყვნენ უკვე საკმაოდ მომზადებული კადრების მოზიდვით, და მშობლები, რომლებიც შვილს პრივილეგირებულ სამეცნიერო კარიერის გზაზე აყენებდნენ. თანაც ბიჭი თუ იყო, საბჭოთა ჯარისაგანაც თავს დაიღწევდა.

ასე სკოლის მიზანი – კომუნისტური საზოგადოების წევრის გაზრდა/აღზრდა – თანდათან ჩანაცვლდა პრაგმატული მიზნით – მოვამზადოთ ის, ვინც შემდეგ წარმატებით ჩააბარებს უმაღლესში, შემდეგ განაგრძობს სამეცნიერო საქმიანობას, გააკეთებს ამის შედეგად კარგ რაკეტას, ტყვიამფრქვევს, ბომბას, ან რამე მსგავსს, გახდება პროფესორი, აკადემიკოსი, მიიღებს ლენინის პრემიას, აგარაკს და ოთხოთახიან ბინას საჩუქრად და ნეკროლოგს გაზეთ პრავდაში.

ანუ საბჭოთა განათლების ფაქტობრივი მიზანი გახდა „ბევრი” სამეცნიერო ცოდნის მიღება. და ეს მაშინ, იმ დროს, კარგი იყო – ნამდვილად უკეთესი, ვიდრე პატარა მარქსისტ-ლენინელების გამოზრდა. გავიდა დრო, და არაეფექტურობამ და არაადამიანურობამ საბჭოთა კავშირი დაშალა. ჩვენ საქართველოში ვცხოვრობთ. ახლა რა გვინდა?

ჩვენც გვინდა ახალგაზრდებმა ბევრი იცოდნენ, სხაპასხუპით პასუხობდნენ შეკითხვებს, ახსოვდეთ ფორმულები და თარიღები, თუ გვინდა ისინი ღირსეული ადამიანები იყვნენ? გაიზარდონ თუ განსწავლულდნენ?

ხშირად ხდება – ადამიანს ფეხს მოსჭრიან ექიმები, მას კი კვლავაც მოჭრილი ფეხის ცერა თითი სტკივა. ამას ფანტომურ ტკივილებს ეძახიან.

ნაწილობრივ ჩვენც ასეთი ფანტომური ტკივილი გვაწუხებს. დღევანდელი ქართული სკოლა შუაში გაეჩხირა – საბჭოთა სკოლად აღარ ვარგა და თანამედროვე სკოლად არ ჩამოყალიბდა. რატომ და რა უნდა ვქნათ – ამაზე მერე ვილაპარაკებ.”

კახა ბენდუქიძე

ანათლებააქართველო

მოსწავლე, რომელმაც ოლიმპიადაში ოთხ საგანში უმაღლესი ქულა მიიღო – გაიცანით გენიოსი ოზურგეთიდან

0e34499c9d6284ed69911e08b5ee1eda

გიორგი მეგრელიძე ოზურგეთის პირველი საჯარო სკოლის მე-12 კლასის მოსწავლეა. მან ეროვნული სასწავლო ოლიმპიადის პირველ ტურში მაღალი შედეგი აჩვენა. გიორგი სხვა მოსწავლეებისგან იმით გამოირჩევა, რომ ერთნაირად წარმატებულია თითქმის ყველა საგანში. ამ შემთხვევაში კი, მაღალი შედეგი აქვს ინგლისურში, მათემატიკაში, ფიზიკასა და ბიოლოგიაში.

ეროვნული სასწავლო ოლიმპიადის პირველი ტურის ფარგლებში, მან ინგლისურში 40-დან 40 ქულა მიიღო, მათემატიკაში – 20-დან 18, ფიზიკაში – 25-დან 21, ხოლო ბიოლოგიაში – 25-დან 17 და ოთხივე საგანში აგრძელებს კონკურსში მონაწილეობას.

ანათლებააქართველო

2018-2019 წლებში 12 049 მოსწავლემ სწავლა შეწყვიტა

shutterstock_1532655701

საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის (საქსტატი) მონაცემებით, 2018-2019 სასწავლო წლის განმავლობაში, სწავლა 12 049 მოსწავლემ შეწყვიტა, რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე 2.0 %-ით ნაკლებია.

საქსტატის ინფორმაციით, იმ მოსწავლეთა შორის, რომელთაც შეწყვიტეს სწავლა, 40.7% გოგოა, ხოლო 59.3% – ბიჭი. სამი ათასზე მეტი მოსწავლე მეათე კლასიდან გავიდა.

საქსტატის ცნობით, 2019-2020 სასწავლო წლის დასაწყისისთვის, საქართველოში სულ 2 313 ზოგად-საგანმანათლებლო დაწესებულებაა, მათ შორის 2 086 საჯარო, ხოლო 227 კერძო. ჯამში სკოლებში 592.9 ათასი მოსწავლე სწავლობს, რაც წინა სასწავლო წლის მაჩვენებელს 1.5%-ით აღემატება. საჯარო სკოლებში მოსწავლეთა საერთო რიცხოვნობის 89.4% სწავლობს, ხოლო კერძო სკოლებში – 10.6%. მოსწავლეთა საერთო რიცხოვნობიდან 47.9% გოგოა, ხოლო 52.1% – ბიჭი.

2019-2020 სასწავლო წლის მონაცემებით, ქვეყანაში 63 780 პედაგოგია. რაც წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელთან შედარებით 5.3%- ით ნაკლებია. მასწავლებელთა დიდ უმრავლესობას ქალები შეადგენენ, კერძოდ, პედაგოგების რიცხოვნობაში ქალების წილი 86.8%, ხოლო კაცების წილი 13.2% -ია.

ანათლებას საინტერესოა

9 წლის ნიდერლანდელი ვუნდერკინდი უნივერსიტეტის დიპლომს მიიღებს

pjimage-1

უმაღლესი განათლების დამადასტურებელი დიპლომის მქონე ყველაზე მცირეწლოვანი ბავშვის სტატუსს მალე ნიდერლანდებში მცხოვრები 9 წლის ვუნდერკინდი, ლორან სიმონსი მიიღებს. ამის შესახებ ინფორმაციას BBC-ის რუსული გამოცემა ავრცელებს.

ლორან სიმონსი რამდენიმე თვეში ეინდჰოვენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს დაამთავრებს. ის ელექტროტექნიკის ფაკულტეტზე სწავლობს, უნივერსიტეტში კი სულ რაღაც 1 წლის წინ ჩააბარა.

საშუალო და უფროსი კლასის 6-წლიანი პროგრამა 9 წლის ვუნდერკინდმა 1.5 წელიწადში დაფარა და გასული წლის ზაფხულში, როდესაც ის 8 წლის იყო საშუალო განათლების ატესტატი აიღო.

ბიჭის IQ 145-ია, მას ფოტოგრაფიული მეხსიერება აქვს, თავად ლორანის თქმით, მისი საყვარელი საგანი მათემატიკაა, იმიტომ რომ ის მოიცავს სტატისტიკას, გეომეტრიას და ალგებრას.

ანათლება

ქართულ სკოლებში ბავშვებს ცხოველებთან ჰუმანურ მოპყრობას ასწავლიან

1573651829

“სკოლის მოსწავლეებისა და პედაგოგების საყურადღებოდ! ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტო, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლების კამპანიის ფარგლებში, დედაქალაქის სკოლებში საინფორმაციო-შემეცნებით გაკვეთილებს ატარებს”, — წერია ცხოველთა მონიტორინგის სააგენტოს ფეისბუქის საჯარო პოსტში.

ამავე პოსტიდან ვიგებთ, რომ ახალი კამპანიის მიზანია მოზარდებში შინაური ცხოველების მიმართ სიყვარული და ჰუმანურ დამოკიდებულებები გააღვივოს.

ანათლება

ქართველი ბიჭი, რომელმაც ამერიკის უნივერსიტეტიდან წელიწადში $80.000 -ზე მეტი დაფინანსება მიიღო

74294773_533183097519234_6788341737136848896_n-600×600

დავით ჯინჭარაძე 2018 წელს ნიუ-იორკის აბუ- დაბის  უნივერსიტეტში ჩაირიცხა.  უნივერსიტეტს მსოფლიო მასშტაბით 11 აკადემური ცენტრი, 25-მდე მოკავშირე ქვეყანა და ათობით კამპუსი აქვს. მისი წარმატება ერთი წლით ადრე,  Flex- ის გაცვლითი პროგრამით  დაიწყო, საიდანაც ის  ამერიკის შეერთებულ შტატებში მოხვდა. „ მანამდე საზღვარგარეთ არასდროს ვყოფილვარ. ეს იყო უდიდესი გამოწვევა, რადგან მივდიოდი ოკეანის მეორე მხარეს,  სადაც ჩემს ქვეყანასთან არაფერი მაკავშირებდა. ძალიან ცოტამ იცოდა საქართველოს არსებობის შესახებ. პიროვნულად ორიენტირებული ვიყავი დამემტკიცებინა ჩემი ეროვნული იდენტობა. ვცდილობდი მაქსიმალური ინფორმაცია მიმეწოდებინა სხვებისთვის, თუ რამხელა კულტურის მატარებელია ჩემი სამშობლო.”

როგორც ამბობს,  განავითარა თავისუფალი აზროვნების უნარები. ის ხშირად საუბრობს სწავლის მეთოდების სხვაობაზე.

„ჩვენი განათლების სისტემა ძალიან განსხვავდება სხვა ქვეყნების სისტემისაგან. მთავარი განსხვავება ამერიკულ და ქართულ სკოლებს შორის საგნების სწავლების მეთოდია.ამერიკაშიცარის აუცილებელი კურსები – მათემატიკა, ისტორია და ინგლისური. თუმცა, მოსწავლე დამოუკიდებლად ადგენს თავის ცხრილს. იქ ისწავლება ისეთი მრავალფეროვანი დარგები როგორიცაა მეხანძრეობა, კრიმინალური დანაშაულის გამოძიება..   თუკი მოსწავლე გეგმავს გახდეს მეცნიერი, მისთვის ხელმისაწვდომია საუნივერსიტეტო დონის ბიოლოგია, პრაქტიკული მათემატიკა და გაძლიერებული ქიმია.”

უკან დაბრუნების შემდეგ, დავითისთვის რთული აღსაქმელი იყო ქართული რეალობა –
„უნდა აღინიშნოს მასწავლებლებისა და მოსწავლეების ურთიერთპატივისცემა.ამერიკული განათლება თავისუფლებასა და თანასწორობაზეა დაფუძნებული. ეს მოსწავლეთა გახსნილობასაც განაპირობებს. აქ გაკვეთილზე მუშაობის დროს მუსიკის მოსმენა დარღვევად არ ითვლება.”

როგორც სტუდენტი ამბობს, ამერიკიდან ჩამოსვლისთანავე იცოდა, რომ ქართული უნივერსიტეტები მოლოდინებს არ გაუმართლებდა. მან გააგზავნა განაცხადი მსოფლიო დონის უნივერსიტეტებში და მალევე დადებითი პასუხი მიიღო რამდენიმე მათგანისგან. საბოლოო არჩევანი ნიუ – იორკის აბუ-დაბის უნივერსიტეტზე(NYUAD) შეაჩერა. დავითმა სრული სასწავლო გრანტი მიიღო, რაც მოიცავს სწავლის, ცხოვრების,სასწავლო საჭიროებებისა და მგზავრობის ხარჯების ანაზღაურებას.„მილიარდობით დოლარი იხარჯება, სტუდენტებისთვის ყველა პირობაა შექმნილი სწავლისა და განვითარებისთვის. ლექტორები და სტუდენტები, თანაბარ პირობებში ცხოვრობენ კამპუსში. ძალიან მცირე შანსია, რომ ამ უნივერსიტეტში მოხვდე. ათი ათასი აპლიკანტიდან 150 შეგვარჩიეს მსოფლიოდან,“.

გაერთიანებულ საამიროებში გაფრენამდე დავითი ემზადებოდა მკაცრ გარემოსთან ასიმილაციისთვის. მისი მოლოდინით, მინიმუმ ტანსაცმელზე მაინც ექნებოდა შეზღუდვა, თუმცა ასე არ აღმოჩნდა. „მიუხედავად იმისა, რომ  ემირატები ახლო აღმოსავლეთშია, ყველაფერი არის მორგებული დასავლურ პირობებზე. საინტერესო ისაა,რომ აქ შეხვდებით მრავალი ეროვნების ადამიანს განხვავებული ფასეულობებით, მსოფლმხედველობით.“

სწავლასთან დაკავშირებით მისი მოლოდინები გამართლდა. ეს არის ლიბერალური განათლების მიქსი პროფესიონალიზმთან. ამ ეტაპზე ის სწავლობს ნეიროფსიქოლოგიასა და ტვინს. მის უნივერსიტეტში  სწავლასთან ერთად პრაქტიკული გამოცდილების შეძენაცაა შესაძლებელი. დავითი  ბიოლოგიის ლაბორატორიაში მოხალისეობს,   სადაც თაგვებში სტრესის წარმოშობის გზებს იკვლევს.

მიმდინარე წელი დავითისთვის კიდევ ერთი წარმატების მომტანი აღმოჩნდა. ის ჩაირიცხა ნიუ- იორკის უნივერსიტეტში, ამჯერად იტალიაში. „შემდეგ სემესტრს იტალიაში ვატარებ. უნივერსიტეტი გვაძლევს უცხოეთში უფასოდ სწავლის საშუალებას, რათა უცხო ქვეყნის კულტურას გავეცნოთ და ვიცხოვროთ ისე, როგორც ადგილობრივები. ყველამ მითხრა, სადაც მარტივად ვერ მოხვდები, იქ უნდა წახვიდეო. შემეძლო, ბუენოს აირესში ან სიდნეიში წასვლა.მაგრამ, ასე გადავწყვიტე, ვამჯობინე იტალია. ვფიქრობ,იქ უნდა გამოსცადო ცხოვრება, სადაც თვლი, რომ მოერგები.“

მიუხედავად იმისა, რომ ამ დროის მანძილზე დავითმა უამრავი უცხოელი მეგობარი გაიჩინა და შეისწავლიდა მათ ფასეულობებს, რთული იყო კონფლიქტური სიტუაციებისგან თავის არიდებაც. „ XXI საუკუნეში გვიწევს, სხვა კულტურის წარმომადგენლებთან ვიპოვოთ საერთო ენა. გავუზიაროთ აზრები და იდეები ერთმანეთს. შეუძლებელია სადღაც გაუგებრობა არ მოხდეს. სწორედ ამ კამათებმა მასწავლა, რომ არსებობს რაღაცები, რაც ჩემი ღირებულებების ნაწილია. თუ ეს ღირებულებები დრო და დრო იცვლება, მაშინ ის აზრი ყოფილა. საუბარი იქითკენ მიმყავს, რომ რუსეთი ოკუპანტია და საქართველოს 20 % ოკუპირებულია მის მიერ.
საერთაშორისო გარემოში ხშირად მქონია შემთხვევა, როცა მიმტკიცებდნენ, რომ კონფლიქტი ორივე ქვეყნის ბრალი იყო.ყველა კონფლიქტს არ აქვს ორი მხარე!მე არაერთხელ მითქვამს, ამ საკითხზე პრინციპული პოზიცია მაქვს — რუსეთი ოკუპანტია, და ეს გუშინ კი არა, ორი საუკუნის წინ დაიწყო.“

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”
ანათლება

ყოველი მეხუთე ქართველი სტუდენტი დაეჭვებულია უნდა ჩაებარებინა თუ არა უნივერსიტეტში

untitled-design

საერთაშორისო კვლევა „ევროსტუდენტი VI“-ს ფარგლებში შეგროვდა მონაცემებით, რომლითაც შესაძლებელია შეფასდეს სკოლის დამთავრების შემდეგ უმაღლეს სასწავლებლებში სწავლის გაგრძელების მსურველი ქართველი და ევროპელი სტუდენტების გადაწყვეტილებები. კვლევის შესახებ ინფორმაციას “IPM კვლევები” ავრცელებს.

სტუდენტებმა შეაფასეს დებულებები, რომლებიც ეხებოდა უმაღლეს განათლებაში სწავლის გაგრძელების გადაწყვეტილებას. მათ შორის, სტუდენტებმა შეაფასეს შემდეგი დებულება: „ყოველთვის ნათელი იყო, რომ როდესმე მაინც ვისწავლიდი“. კვლევის შედეგები აჩვენებს, რომ გამოკითხულთაგან თითქმის ყველა ევროპულ ქვეყანაში სტუდენტთა უმრავლესობა დარწმუნებული იყო, რომ უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებაში სწავლას დაიწყებდნენ. როგორც აღმოჩნდა, ქართველი სტუდენტები თავდაჯერებულობით ლიდერობენ (86,5%) ალბანეთის შემდეგ (91,9%), ჩეხ სტუდენტებს კი ყველაზე დაბალი მაჩვენებელი აქვთ (34,2%).

სტუდენტების მიერ შეფასებულ დებულებებს შორისაა შემდეგიც: „ხშირად მაქვს შეგრძნება, რომ უმაღლეს განათლებაში ჩემი ადგილი არ არის.“ ქართველი სტუდენტების 13.8% (სრულიად) ეთანხმება ამ დებულებას. უმაღლეს საგანმანათლებლო სისტემაში ჩართვის გადაწყვეტილებას ყველაზე მეტად რუმინელი (27%) და უნგრელი (21.4%) სტუდენტები აყენებენ ეჭვქვეშ.

დებულება – „ხანდახან ჩემს თავს ვეკითხები, სწავლა სწორი გადაწყვეტლება იყო თუ არა“ – კვლევის მონაწილეებმა შემდეგნაირად შეაფასეს: ხორვატი სტუდენტები ამ კითხვას თავს ყველაზე იშვიათად უსვამენ (10.4%), პოლონელები კი – ყველაზე ხშირად (28.4%), ხოლო გამოკითხული ქართველი სტუდენტებიდან ყოველ მეხუთეს აწუხებს ეს კითხვა (21%).

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”