მედიცინა

ედიცინააქართველო

კლინიკებს საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამაში მონაწილეობა შეეზღუდებათ

43352180-4F75-4FF7-BC12-4418C73B09BB

“მნიშვნელოვანი სიახლე განხორციელდება შემდეგ წლებში და სახელმწიფო გადავა ჰოსპიტალური სექტორის აქტიური მართვის ფაზაში, რაც მოკლე ვადაში თანაბარ კონკურენტულუნარიანს გახდის სახელმწიფოს დაქვემდებარებაში მყოფ დაწესებულებებს, ეს კი თავის მხრივ წარმოადგენს მომსახურების ხარისხისა და სახელმწიფო ხარჯების მიზნობრივ და მეტად გარანტირებულ ხარჯვას”- ამის შესახებ ჯანდაცვის მინისტრმა გასული თვის დასაწყისში პარლამენტში მთავრობის ახალი შემადგენლობის მოსმენის დროს განაცხადა.

იქიდან გამომდინარე, რომ ტიკარაძე მედიასთან აქტიურობით დიდად არ გამოირჩევა და მეტი დეტალის გარკვევა დაანონსებულ ცვლილებებთან დაკავშირებით ვერ შევძელით,  ჯანდაცვის კომიტეტის ხელმძღვანელს, აკაკი ზოიძეს მივამართეთ და ვკითხეთ, იგულისხმა თუ არა მინისტრმა მათ შორის კერძო კლინიკების მართვაში სახელმწიფოს მონაწილეობა.

როგორც ზოიძე განმარტავს, საუბარია სახელმწიფო კლინიკების კონკურენტუნარიანობის გაზრდაზე კერძო კლინიკებთან მიმართებაში. იქნება თუ არა ეს კერძო და სახელმწიფო პარტნიორობის ფარგლებში, ამაზე მუშაობა უკვე დაწყებულია. კიდევ ერთი საკითხია საყოველთაო ჯანდაცვის პროგრამაში იმ კლინიკების მონაწილეობა, რომელთა მომსახურების ხარისხი საკმაოდ დაბალია.

„ძალიან მომრავლდა ასეთი კლინიკები, რაც არ იმოქმედებს კარგად ჩვენი მოქალაქეების ჯიბეზე, იმიტომ რომ კლინიკა პაციენტს ყოველთვის პულობს, თუმცა რამდენად სჭირდება პაციენტს ის მომსახურება მეორე თემაა.
საუბარია, რომ სახელმწიფო გადავა აქტიურ შესყიდვაზე, სტრატეგიულ შესყიდვაზე. ეს ნიშნავს, რომ ყველასთან არ იქნება ხელშეკრულება დადებული. იქნება მხოლოდ იმ დაწესებულებებთან, რომლებიც შესაბამის ხარისხს, გარანტიებს და შესაბამისი მოცულობის სამუშაოებს შეასრულებენ, რომელიც გარანტია იქნება, რომ ინფრასტრუქტურა, პერსონალი, პროცესები ხარისხის არის ადექვატური ამ დაწესბეულების.

როცა სახელმწიფო ყიდულობს ამ მომსახურებას, ეს მომსახურება უნდა იყოს ხარისხიანი. ეს გაკეთდება, ეს არის სტრატეგიული შესყიდვის არსი. შესაბამისად ტარიფები და ფასები დარეგულირდება ისე, რომ ის, რასაც ხარჯავს სახელმწიფო, იმის სანაცვლოდ მიიღოს გაცილებით მაღალი შედეგები“-აცხადებს აკაკი ზოიძე.

იოლოგიაედიცინა

ხელოვნური სისხლი, რომელიც სისხლის ნებისმიერ ჯგუფთან თავსებადია

155C90B1-3077-44DE-8FC5-05400C5C0387

იაპონურ სამედიცინო კოლეჯში შექმნეს ხელოვნური სისხლი, რომელიც ნებისმიერი პაციენტის სისხლთან თავსებადია. გამოგონება შეიძლება ძალიან სასარგებლო იყოს შემთხვევებში, როცა სისხლის დონორის პოვნა ვერ ხერხდება. სამედიცინო ჟურნალ Transfusion-ში გამოქვეყნებული კვლევის თანახმად, ამ ტიპის ხელოვნური სისხლით შესაძლებელი იქნება ისეთი პაციენტების პირველადი და სწრაფი დახმარება, რომელთა სისხლის ჯგუფი, დახმარების საჭიროების მომენტისთვის, დადგენილი არ არის.

ხელოვნური სისხლი შეიცავს თრომბოციტებსა და ერითროციტებს და მისი უსაფრთხოდ შენახვა შესაძლებელია ოთახის ტემპერატურაზე, ერთ წელზე მეტი ხნის განმავლობაში. ხელოვნური სისხლის თრომბოციტები, ისევე, როგორც ნამდვილ სისხლში, უზრუნველყოფენ სისხლის შედედებასა და გათხელებას, ერითროციტები კი უზრუნველყოფენ ორგანიზმში ჟანგბადის მიწოდებას. ამ ეტაპზე, ხელოვნური სისხლი კურდღლებზე გამოსცადეს და მან ეფექტურად იმუშავა.

„რთული იქნებოდა საკმარისი რაოდენობის ხელოვნური სისხლის წარმოება და მისი მიწოდება სხვადასხვა ქვეყანაში. უფრო ვფიქრობთ, რომ ხელოვნური სისხლის გამოყენება შეგვიძლია ისეთი ადამიანების შემთხვევაში, რომლებსაც მისი გამოყენების გარეშე ვერ გადავარჩენთ“, – ამბობს მანაბუ კინოშიტა, იაპონიის National Defense Medical College-ის ასოცირებული პროფესორი.

იოლოგიას საინტერესოაედიცინა

უაიშვიათესი შემთხვევა – ფეხმძიმე  სუროგატი მეუღლისგანაც დაფეხმძიმდა

20171110153303647535177

აშშ-ში უიშვიათესი შემთხვევა გამოვლინდა, როცა ფეხმძიმე ქალი ხელახლა დაფეხმძიმდა. სხვადასხვა დროს ჩასახულ ტყუპებს ოთხი მშობელი ჰყავდათ.

სუროგატი დედა ჯესიკა ალენი, რომელიც მუცლით ჩინელი წყვილის შვილს ატარებდა, საკუთარი პარტნიორიდან დაორსულდა.

სანამ სუროგატი დედა გახდებოდა, ალენი უკვე ორი ბიჭის დედა იყო.  ის ჩინელ წყვილს სუროგატობაზე 30,000 აშშ დოლარის სანაცვლოდ დასთანხმდა.

ორსულობა შეუფერხებლად მიმდინარეობდა. ექვსი კვირის ვადაზე,  გეგმიური ულტრაბგერითი კვლევის დროს ექიმმა შენიშნა, რომ ალენი მუცლით ორ ნაყოფს ატარებდა. ,,ემბრიონის გაყოფის შანსი ძალიან მცირეა, მაგრამ თავდაპირველად ვფიქრობდი, რომ ეს მოხდა,“ – იხსენებს იგი.

თავდაპირველად ყველა ფიქრობდა, რომ ემბრიონის გაყოფის შედეგად ქალი იდენტურ ტყუპებს გააჩენდა. არავინ ფიქრობდა, რომ საქმე უაშვიათეს შემთხვევასთან  – სუპერფეტაციასთან ჰქონდათ.

სუპერფეტაცია – ეს არის მეორე კვერცხუჯრედის განაყოფიერება ორსულობის დაწყებიდან რამდენიმე ხანში. ამის შედეგად, საშვილოსნოში ვითარდება სხვადასხვა ასაკის ორი ნაყოფი.

სუპერფეტაცია, რომელიც ადამიანებში უიშვიათეს ფენომენად ითვლება, ცხოველებსა და მღრენელებში უფრო ხშირად გვხვდება.

აღსანიშნავია, რომ ეს შემთხვევა კიდევ უფრო იშვიათია, ვინაიდან სუროგაციის გამო ბავშვების მშობლები გენეტიკურად განსხვავებული ორი წყვილია.

წყარო: http://www.sciencealert.com

ვლევებიედიცინასოფლიო

მეცნიერების მტკიცებით, ბავშვის გაჩენა კვერცხუჯრედის გარეშე იქნება შესაძლებელი

kvercxujrei

მეცნიერები აცხადებენ, რომ შესაძლოა, დადგეს დრო, როცა ბავშვები საკვერცხეების გარეშე გაჩნდებიან.
,,Nature Communications-ში”  გამოქვეყნებული დასკვნების თანახმად, შესაძლოა შორეულ მომავალში ბავშვის ჩასახვისა და გაჩენის პროცესში ქალი საჭირო აღარ იყოს.
დედ-მამის დასასრული?
University of Bath-ის  მეცნიერებმა ექსპერიმენტი გაუნაყოფიერებელი კვერცხუჯრედით დაიწყეს.
მათ ფსევდოემბრიონის შესაქმნელად ქიმიკატები გამოიყენეს.

ამ ,,ყალბ” ემბრიონებს დნმ-ის დაყოფისა და კონტროლის თვალსაზრისით ბევრი საერთო ჰქონდათ ჩვეულებრივ უჯრედებთან, როგორიცაა – კანის უჯრედები.
მეცნიერებმა ივარაუდეს, რომ თუ თაგვის ფსევდოემბრიონებში სპერმას შეიყვანდნენ, ჯანრთელ ნაყოფს მიიღებდნენ, შესაბამისად, იმავე შედეგის მიღწევა შესაძლებელი იქნებოდა ადამიანებშიც.
თაგვებზე ჩატარებულმა ექსპერიმენტებმა აჩვენა, რომ ამ გზით დაორსულების შანსი ოთხიდან ერთი იყო.
„კაცობრიობის ისტორიაში პირველად გახდა შესაძლებელი იმის დემონსტრირება, რომ სპერმისა და სხვა რამის (და არა სპერმისა და კვერცხუჯრედის)  კომბინაციის შედეგად ნაყოფის მიღებაა შესაძლებელი,“ – განუცხადა ერთ-ერთმა მეცნიერმა – ტონი პერიმ  BBC News.
აღსანიშნავია, რომ ექსპერიმენტების შედეგად დაბადებული თაგვები სრულიად ჯანმრთელები იყვნენ, ჰქონდათ სიცოცხლის ნორმალური ხანგრძლივობა და ჯანმრთელი შთამომავლები.
განაყოფიერება
მეცნიერების მიზანი განაყოფიერების ზუსტი მექანიზმის დადგენაა, რადგან ის, რაც სპერმისა და კვერცხუჯრედის შერწყმისას ხდება, ჯერ კიდევ საიდუმლოდ რჩება.
მაგალითად, კვერცხუჯრედი მთლიანად „ხდის“ სპერმას ქიმიურ ტანსაცმელს და ხელახლა „მოსავს“ მას, რის შედეგადაც სპერმა წყვეტს სპერმის ფუნქციებს და იწყებებს მოქმედებას ისე, როგორც ემბრიონი. თუმცა ის, თუ როგორ ხდება „კოსტიუმების გაცვლის“ პროცესი, ჯერჯერობით, ამოუცნობია.
კვერცხუჯრედის ფუნქციის გაუქმებამ შესაძლოა საზოგადოებაზე დიდი ზეგავლენა მოახდინოს. მაგალითად: ორ მამაკაცს, ერთერთის სპერმისა და მეორეს ჩვეულებრივი უჯრედის გამოყენების შედეგად, საერთო შვილი ჰყავდეთ.
მიმდინარე წლის დასაწყისში ჩინელი მეცნიერებმა ღეროვანი უჯრედებისგან მიღებული სპერმით კვერცხუჯრედი გაანაყოფიერეს და ჯანმრთელი თაგვის ნაშიერი მიიღეს.
დოქტორი პერის განცხადებით, ამ ორი კვლევის შედეგების გაერთიანების შედეგად შესაძლოა ვივარაუდოთ, რომ მომავალში ნაყოფის მისაღებად არც სპერმა და არც კვერცხუჯრედი გახდება საჭირო.

წყარო:
BBC

იოლოგიაამოგონება - ინოვაციავლევებიედიცინა

მეცნიერებმა ლაბორატორიაში ადამიანის კვერცხუჯრედების შექმნა და მომწიფება შეძლეს

Embryo selection for IVF light micrograph

პირველად ისტორიაში, ამერიკელმა და ბრიტანელმა მეცნიერებმა ლაბორატორიაში საკვერცხის ქსოვილში ადამიანის კვერცხუჯრედები შექმნეს. პორცესი ადრეული ეტაპიდან სრულ სიმწიფემდე წარმატებით განხორციელდა.

კვლევის შედეგები სამეცნიერო ჟურნალ Molecular Human Reproduction-ში გამოქვეყნდა. მეცნიერები აცხადებენ, რომ კვლევამ შესაძლოა ხელი შეუწყოს რეგენერაციული მედიკამენტების მკურნალობის თერაპიებისა და უნაყოფობის მკურნალობის ახალი მეთოდის განვითარებას.

ედინბურგის კვლევით ჰოსპიტალებსა და ნიუ-იორკის ადამიანის რეპროდუქციის ცენტრში განხორციელებული სამუშაო უპრეცედენტოა, ვინაიდან წარმოადგენს პირველ შემთხვევას სამეცნიერო ისტორიაში, როდესაც ადამიანის კვერცხუჯრედების შექმნა და განვითარება, ადრეული ეტაპიდან სიმწიფის ჩათვლით, ადამიანის ორგანიზმის გარეთ მოხდა.  იგივე აქამდე მხოლოდ თაგვებზე ხორციელდებოდა.

კვლევაში არაპირდაპირ  ჩართული ექსპერტები შედეგებს დადებითად აფასებენ, თუმც აცხადებენ, რომ მიღებული კვერცხუჯრედის სპერმით უსაფრთხოდ განაყოფიერების, ემბრიონისა და ჯანმრთელი ბავშვის მეღებამდე ჯერ კიდევ უამრავი სამუშაოა ჩასატარებელი.

დენენ გრიფინი, ბრიტანეთში კენტის უნივერსიტეტის გენეტიკის პროფესორი აცხადებს, რომ ის, რაც  ამერიკელმა და ბრიტანელმა მეცნიერებმა ლაბოორატორიაში განახორციელეს, ,,შთამბეჭდავი ტექნიკური მიღწევაა”.

მისივე განმარტებით, თუკი წარმატება და უსაფრთხოების ხარისხი გაუმჯობესდება, შეიძლება ითქვას, რომ მომავალში დიდ დახმარებას გაუწევს კიბოთი დაავადებულ პაციენტებს, რომლებსაც ქიმიოთერაპიის მკურნალობის პროცესში ნაყოფიერების შენარჩუნება სურთ, ასევე გააუმჯობესებს უნაყოფობის მკურნალობის მეთოდს და გააღრმავებს ადამიანის ცხოვრების ადრეული ეტაპების ბიოლოგიის შესახებ მეცნიერულ ცოდნას.

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძე

ვლევებიედიცინა

ახალი გასარუჯი მედიკამენტი, რომელიც კანს კიბოსგან იცავს

1561042628_5d0b9fc6d4828

მეცნიერებმა შექმნეს მედიკამენტი, რომელიც მზის შუქის იმიტაციას წარმოადგენს და კანის ტონს მავნე UVრადიაციის გარეშე ქმნის.

მეცნიერებმა ცდები კანის ნიმუშებსა და თაგვებზე ჩაატარეს, რომლის დროსაც კანში პიგმენტური მელანინის ყავისფერი ფორმა წარმოიქმნა.

მტკიცებულების თანახმად, მედიკამენტი ჟღალთმიანებზეც მოქმედებს, რომლებიც, როგორც წესი, მზეზე იწვებიან.

მასაჩუსეტსის გენერალური საავადმყოფოს მეცნიერთა გუნდი იმედოვნებს, რომ მათი აღმოჩენა კანის კიბოს თავიდან ასაცილებლად და დაბერების წინააღმდეგ საუკეთესო საშუალება გახდება.

ყველასთვის ცნობილია, რომ ულტრაიისფერი სინათლე კანს აზიანებს. ის ბლოკავს ქიმიური რეაქციების ჯაჭვს, რომელიც საბოლოოდ მუქ მელანინს – სხეულის ბუნებრივ მზისგან დამცავი კრემს – წარმოქმნის.

მედიკამენტს კანს აზელენ, რათა მელანინის წარმოქმნის პროცესი დაზიანების გარეშე განხორციელდეს. „მას გარუჯვის ძლიერი ეფექტი აქვს,“ – განაცხადა ერთ-ერთმა მკვლევარმა – დოქტორმა დევიდ ფიშერმა.  “მიკროსკოპის ქვეშ ეს ნამდვილი მელანინია, ის ნამდვილად წარმოქმნის პიგმენტს UV-ის გარეშე,“ – დასძინა მან.

მეცნიერთა გუნდი აცხადებს, რომ მათი მიზანი არა კოსმეტიკური საშუალების შექმნა, არამედ კანის კიბოსა და  ულტრაიისფერი რადიაციისგან დაცვაა.

ტესტებმა, რომელიც ჟურნალ ,,Cell Reports-შია” აღწერილი, აჩვენა, რომ მედიკამენტის მიერ წარმოქმნილი მელანინი ულტრაიისფერ სხივებს ბლოკავს.

საბოლოოდ, მეცნიერებს სურთ, თავიანთი მედიკამენტი მზის კრემს შეურიონ, რათა მზის რადიაციისგან მაქსიმალური დაცვა უზრუნველყონ.

თუმცა, ბაზარზე გამოსვლამდე, მედიკამენტმა კიდევ არაერთი ტესტი უნდა გაიაროს, რათა მეცნიერები მის უსაფრთხოებაში დარწმუნდნენ.

წყარო: http://www.bbc.com

აუტიზმი – აცრის ანოტაციაში

მედ
  • ზოგიერთი ვაქცინის ანოტაციაში, ბაზარზე ჩაშვების შემდეგ გამოვლენილ და დარეგისტრირებულ გვერდით მოვლენების ჩამონათვალში აღნიშნულია ბავშვთა უეცარი სიკვდილის სინდრომი (SIDS) და აუტიზმი. ბმულზე  მოცემულია ვაქცინა Tripedia ანოტაცია  ((DTaP) დიფტერია, ტეტანუსი, ყივანახველა) – მწარმოებელი Sanofi Pasteur Inc.  ვაქცინის ანოტაციაში, მე-11  გვერდზე, ვაქცინაციის შემდგომ დაფიქსირებულ არასასურველ გვერდით მოვლენებში  ჩამოთვლილია აუტიზმი და უეცარი სიკვდილი, ასევე,  ანაფილაქსიური შოკი, იდიოპათიური თრომბოციტოპენიური პურპურა, ენცეფალოპათია, ჰიპოტონია, ნევროპათია, ძილიანობა, აპნოე (სუნთქვის უნებლიე შეჩერება 10წმ- ზე მეტ ხანს)  (  ანოტაცია იხ.აქ)
  1. აშშ-ის აცრით დაზარალებულთა ფონდს  4 მლრდ დოლaრი აქვს  გაცემული აცრით დაზარალებულთა და  გარდაცვლილთა მშობლებისთვის. ზოგიერთ შემთხვევაში, აცრის შდეგად გამოწვეული აუტიზმი და უეცარი სიკვდილის დამტკიცება იურიდიულად, სასამართლოს გზითაც  მოხდა.

ამ ვიდეოში ექიმი სემ ეგერსტენი საუბრობს, რომ მას შემდეგ რაც ვაქცინების შესწავლა დაიწყო, აღმოაჩინა რომ სამედიცინო სასწავლებლებში ექიმები შეცდომაში შეყავთ, როცა  ვაქცინების  უსაფრთხოებაზე და ეფექტურობაზე  ესაუბრებიან. ასევე საუბრობს  ვაქცინების კავშირზე თავის ტვინის ისეთ დაზიანებებთან, რომელსაც აუტიზმი ჰქვია

ყველა ვაქცინის ანოტაციაში გვერდით მოვლენებში წერია თავისა და ზურგის ტვინის  შეშუპება. ამ შეშუპებას კი შეუძლია  თავის ტვინის დაზიანება – აუტიზმი. (იხ. წყარო www.huffpost.com)

1. წყარო (1) (www.scribd.com/doc/220807175/157-Research-Papers-Supporting-the-Vaccine-Autism-Link) მოცემულია 157 კვლევა, რომელიც აკავშირებს ერთმანეთს  ვაქცინის ტოქსიურ კოქტეილს  – აუტიზმთან.  იგივე   საკითხზე წარმოდგენილია 30 კვლევა იხილეთ წყარო (2) (healthimpactnews.com)  თავმოყრილია 1000- ზე მეტი კვლევა, სადაც ნაჩვენებია თუ რა ზიანს აყენებს ეს არაეთიკური და მტკიცებულების არმქონე  პროცედურა ადამიანებს. წყარო (3) https://vaccine-injury.info/pdf/vaccinepeerreview.pdf განხილულია სამედიცინო ჟურნალებში გამოქვეყნებული მასალები, რომლებიც ადასტურებენ, რომ ვაქცინები არც ეფექტურია და არც უსაფრთხო წყარო (4) https://medscienceresearch.com
  2. ათასობით დაზარალებულ ბავშვთა მშობელმა და ექიმმა დაადასტურა, რომ ტვინის დაზიანება მოხდა აცრის შემდგომ ან აცრიდან რამდენიმე ხანში. ამ ლინკზე >>  https://www.youtube.com/watch?v=j3IMSUApeW4 მშობლები და ექიმები აძლევენ ჩვენებას  სამთავრობო მოსმენაზე, იმის შესახებ, რომ აცრები იწვევს ბავშვთა თავის ტვინის ნევროლოგიურ დაზიანებებს, ასევე  იწვევს სიკვდილს. რის შემდეგ გახდა სიკვდილი ან  ტვინის დაზიანება  „უსაფრთხო  და ეფექტური?!“
  3. 2014 წელს აშშ დაავადებათა კონტროლის ცენტრის (CDC) წამყვანი მეცნიერ-თანამშრომელი უილიამ ტომპსონი უპრეცედენტო  განცხადებას  აკეთებს. ის აღიარებს, რომ მან და მისმა კოლეგებმა  სამეცნიერო დანაშაული ჩაიდინეს. კერძოდ, მათ დამალეს 2004 წელს ჩატარებული კვლევის შედეგი, სადაც მკვეთრად იკვეთებოდა  წწყ (MMR)  ვაქცინისა და  აუტიზმის კავშირი 36 თვის ასაკის  შავკანიან ბიჭებში.

მეცნიერი უილიამ ტომპსონი აცხადებს :“დავგეგმეთ  შეხვედრა, რათა  გაგვენადგურებინა დოკუმენტები. მოიტანეს  დიდი ნაგვის პარკი, გადავხედეთ დოკუმენტებს და რომელიც ჩავთვალეთ საჭიროდ – ჩავყარეთ  პარკში. ყველა   გადაყრილი  მასალა შენახულის მაქვს,  თუკი სამეცნიერო კოლეგია მოისურვებს მის ნახვას.’’ ასევე აღიარა, რომ შეგნებულად გაკეთდა ეს, რათა  გაებათილებინათ ენდრიუ ვეიკფილდის კვლევა და  მასზე თავდასხმის ფაბრიკაცია მოეხდინათ  ასეთი გზით.

ტომპსონის ეს აღიარებითი  წერილი  გადაეცა  ფლორიდის გუბერნატორს  ბილ პოუზის (Bill Posey, R-Florida), რომელმაც ის   სამთავრობო განხილვაზე წაიკითხა.

პოუზიმ  დადგა შოუ ამერიკელი მაყურებლისთვის. ისეთი  სახე მიიღო თითქოს  ამხილა ამერიკის მთავრობა, რომელიც ვალდებულია დაიცვას ამერიკელი ბავშვების ჯანმრთელობა  და  არაფერს აკეთებს ასეთი ფაქტების წინააღმდეგ. პოუზის გამოსვლა დარჩა შეუმჩნეველი, მასმედიას არც კი  გაუშუქებია და არც რეაგირება მოჰყოლია…  „  მე  ვეცადე“,-  აცხადებს პოუზი….  https://www.youtube.com/watch?v=ctLqzE3szLQ”

ამ  თემასთან დაკავშირებით  გადაიღეს დოკუმენტური ფილმი „Vaxxed – From Cover-Up to Catastrophe“ (2016) – „ვაქცინირებულნი – დაფარვიდან კატასტროფამდე“.

1. 2014 წელს მომხდარი აღიარება პირველი არ ყოფილა, მსგავსი შემთხვევა მოხდა ასევე 2001 წელს, ე.ი. ფაქტი რომ აცრები იწვევს აუტიზმს ცნობილია თითქმის ორი ათეული წელი. თუმცა, ამ ფაქტს შეგნებულად უმალავდნენ საზოგადოებას,  ფინანსური  და ევგენიკური (1) მოტივების გამო .  (ევგენიკა – ნიშნავს რწმენას, რომლის მიხედვითაც შესაძლებელია გაუმჯობესებული გენეტიკური მასალის მქონე მოსახლეობის მიღება)
  2. ენდრიუ ვეიკფილდმა, მას შემდეგ დაკარგა თავისი სამედიცინო ლიცენზია, (უეიკფილდის რეალური ისტორია) როდესაც ვაქცინებსა და აუტიზმს შორის კავშირზე მიუთითა. თუმცა  ბევრმა სამედიცინო კვლევამ იგივე დაადასტურა. სინამდვილეში ვეიკფილდის კვლევა მიუთითებდა მხოლოდ და მხოლოდ  კუჭ-ნაწლავის მოშლილობაზე და  აუტიზმს შორის კავშირზე. (ვეიკფილდი – გასტროენტეროლოგია).  კუჭ-ნაწლავის დისფუნქციასა  და  წწყ ვაქვინას შორის კავშირი კი მანამდე ყველასთვის ცნობილი იყო. შეგიძლიათ თავად  მოუსმინოთ ენდრიუ ვეიკფილდს.

1. აუტიზმი არის ტვინის დაზიანება. ვერცხლისწყალი იწვევს ტვინის დაზიანებას. ის ჯერ კიდევ გამოიყენება რამოდენიმე ვაქცინის წარმოებაში. მათ შორისაა  მრავალდოზიანი გრიპის, ახალშობილებისთვის განკუთვნილი B ჰეპატიტის ვაქცინა.

მრავალდოზიანი გრიპის ვაქცინა შეიცავს  50 000 ppm (parts per million) ვერცხლისწყალს ერთ დოზაზე. სასმელ წყალში ვერცხლისწყლის დასაშვები დოზა შეადგენს  2ppm. ვაქცინები, რომლებიც 1მკგ-ზე  ნაკლებ ვერცხლისწყალს  შეიცავს, ითვლება რომ  ვერცხლისწყლის  გარეშეა. შესაბამისად  ვაქცინები, რომლებიც შეიცავს ვერცხლისწყალს იყიდება იარლიყით  —  „ უკონსერვანტო“.

15 ატომი ვერცხლისწყალი არის მხოლოდ და მხოლოდ 1 მკგ. ორგანიზმისთვის ყოველი ატომი ტოქსიურია. მრავალდოზიანი გრიპის ვაქცინები შეიცავს 25 მკგ ვერცხლისწყალს. ყოველ წელს ჩვილებს 6 თვიდან, ბავშვებს, ხანნდაზმულებს, მომავალ დედებს, ყველა მოქალაქეს აიძულებენ გროპზე აცრას. შეგიძლიათ ნახოთ როგორ მოქმედებს ვერცხლისწყალი ადამიანის ტვინის უჯრედებზე.

1. 2011 წელს, სასამართლომ განიხილა 83 ბავშვის საქმის მასალა და დაადგინა რომ ვაქცინა იყო აუტიზმის გამომწვევი მიზეზი. მას შემდეგ კიდევ ბევრი ბავშვი დაზარალდა. ნუთუ ზოგიერთვისთვის ეს მრავალი ფაქტი ისევ დამთხვევაა? (იხ წყარო www.prnewswire.com/news-releases/83-cases)
  2. ერთადერთი საშუალება, რითაც შესაძლებელია შემოწმდეს, იწვევს თუ არა ვაქცინები აუტიზმს, ეს არის აუცრელი და აცრილი ბავშვების შედარება. სწორედ ამ კვლევა არასდროს ჩატარებს არც მთავრობა და არც ვაქცინის მწარმოებელი კომპანიები. 1) (1) https://www.youtube.com/watch?v=dE9ZrybFDBw  2) მსგავსი კვლევა ჩატარდა  მაიმუნებზე .  აცრილი მაიმუნების ძირითად ნაწილს განუვითარდა აუტიზმი ( თავის ტვინის დაზიანება), აუცრელებს  – არა.(2)https://vactruth.com/2012/04/29/monkeys-get-autism/ (3)  იგივე შედეგები მოყვა შინაურ ცხოველებზე გაკეთებულ კვლევებს.

როცა ტოქსინები შეჰყავთ პირდაპირ კანქვეშ, აზიანებენ სხვადასხვა ქსოვილებს, აზიანებენ ტვინს, რაც იწვევს აუტიზმს, მაგრამ  ამას ქვია არა აუტიზმი, არამედ  ვაქცინასთან ასოცირებული თავის ტვინის დაზიანება. (3)http://www.vaclib.org/pdf/vaxscience-in-dogs.htm

1. იელის უნივერსიტეტის მიერ გამოაქვეყებულმა უახლესმა კვლევამ ცხადჰყო, რომ ვაქცინები და თავის ტვინის/ ნერვული სისტემის დაზიანება პირდაპირ კავშირშია ერთმანეთთან.  (იხ. წყარო www.organicconsumers.org/news ვაქცინების მწარმოებელიკომპანიის MERCK -ის წწყ (MMR) ვაქცინის ანოტაციაში, მე-7 გვერდზე დეტალურადაა ჩამოთვლილი აცრით გამოწვეული შესაძლო გართულებები, დაწყებული დიაბეტიდან დამთავრებული სიკვდილით. (იხ. წყარო https://www.merck.com/product/usa/pi_circulars/m/mmr_ii/mmr_ii_pi.pdf )

,,აცრები უსაფრთხოა და  ეფექტური „  —  ამ   ფრაზას თავად  მწარმოებლები და მათი ანოტაცია უარყოფს!

ეს და კიდევ ბევრი საინტერესო დეტალი შეგიძლიათ იხილოთ ორიგინალ ტექსტში  (იხ. წყარო vaccines-and-autism-is-there-any-connection)

ედიცინა

სამხრეთ კორეაში ექიმმა აბორტი შეცდომით სხვა ქალს გაუკეთა

shutterstock_131191718

სამხრეთ კორეაში ექიმმა აბორტი შეცდომით იმ ქალს გაუკეთა, რომელსაც ეს არ სურდა – წერს CNN. საქმეზე გამოძიება უკვე დაწყებულია.

კერძოდ, 6 კვირის ორსული პაციენტი გამოკვლევებზე მივიდა, თუმცა პერსონალის შეცდომის გამო, ის აბორტის მსურველთა რიგში მოხვდა, რის შემდეგაც მას ექიმმა ნაყოფი მოაშორა.

ექიმისა და ექთნის წინააღმდეგ, რომლებსაც ამ საქმესთან პირდაპირი კავშირი აქვთ, გამოძიება დაიწყო.

სამხრეთ კორეაში აბორტი ლეგალური მიმდინარე წლის აპრილში გახდა.

წყარო : CNN

ჩეხმა ექიმებმა 117 დღის გარდაცვლილი ქალი ამშობიარეს

shutterstock_1023401719

ჩეხმა ექიმებმა 117 დღის გარდაცვლილი ქალი ამშობიარეს, – ინფორმაციას Independent ავრცელებს.

კერძოდ, 27 წლის ორსული ქალი ავტოავარიის შედეგად დაიღუპა, თუმცა ექიმებმა მისი ტვინის გათიშვიდან მალევე მისი ორგანიზმისთვის ხელოვნურად იმ პირობების შექმნა შეძლეს, რომ ნაყოფს განვითარება მოეხერხებინა. 117 დღის შემდეგ სრულიად ჯანმრთელი ბავშვი დაიბადა.

ექიმების განცხადებით, ეს მსოფლიოში პირველად მოხდა და რეკორდია.

ამოგონება - ინოვაციას საინტერესოაედიცინა

ახალშობილი, რომელსაც გული სხეულის გარეთ ჰქონდა, ოპერაციის შემდეგ გადარჩა

5a30fade4aa6b526008b46c1-750-562

ბრიტანეთში ახალშობილს, რომელსაც გული სხეულის გარეთ ჰქონდა გაზრდილი, დაბადებიდან რამდენიმე წუთში გადაუდებელი ოპერაცია ჩაუტარდა და ის გადარჩა.

ვანელოპე ჰოუფ ვილკინსის ექიმებმა ექტოპია კორდის დიაგნოზი დაუსვეს, როცა ის 9 კვირის ნაყოფი იყო და სკანირებამ აჩვენა, რომ მისი გული და კუჭის ნაწილი სხეულის გარეთ ვითარდებოდა.

ქირურგები მიიჩნევდნენ, რომ ბავშვი ვერ გადარჩებოდა. ექიმებმა მშობლებს ორსულობის შეწყვეტა ურჩიეს, თუმცა დედა არ დასთანხმდა.

გოგონას დაბადების შემდეგ სამი ოპერაცია ჩაუტარეს, გული მკერდში გადაიტანეს და ხელოვნური გულმკერდი და მკერდის ძვალი შექმნეს. ექიმები აცხადებენ, რომ ეს გახდა ექტოპია კორდის განკურნების პირველი შემთხვევა დიდ ბრიტანეთში.

ვანელოპე დეკემბრის ბოლოს უნდა დაბადებულიყო, თუმცა ის საკეისრო კვეთის შედეგად 22 ნოემბერს გაჩნდა და რამდენიმე წუთში ქირურგიული ოპერაცია ჩაუტარდა.

ამ დროისთვის გოგონას ჯანმრთელობის მდგომარეობა დამაკმაყოფილებელია, თუმცა ექიმები ჯერჯერობით მის მომავალ მდგომარეობაზე საბოლოო პროგნოზს ვერ აკეთებენ.

წყარო: Independent.co.uk