ფიზიკა

Earth_to_Sun_-_en
იზიკა

სინათლის სიჩქარის გაზომვის ისტორია

,,დოქტრინა" გთავაზობთ სინათლის სიჩქარის გაზომვის ისტორიას: დავიწყოთ გალილეიდან ...  ისტორიულად დიდი ხნის განმავლობაში მიაჩნდათ, რომ სინათლის სიჩქარე უსასრულოდ დიდი იყო. პირველი, ვინც ეჭვი შეიტანა ამ მოსაზრებაში, იყო იტალიელი ფიზიკოსი -
ამოგონება - ინოვაციაიზიკა

უშუქობიდან მზემდე, ანუ ქართველი მეცნიერის აღმოჩენა, რომელმაც, შესაძლოა, მზის ფიზიკა შეცვალოს

13640726_1392990887383954_5007736290747099383_o
მზის მაგნიტური ველი იმაზე ათჯერ ძლიერია, ვიდრე აქამდე გვეგონა. აღნიშნული აღმოჩენა აბერისტვისის უნივერსიტეტის (უელსი) მზის ფიზიკის კვლევით ჯგუფს ეკუთვნის, რომელსაც ქართველი ფიზიკოსი – დავით ქურიძე
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოაიზიკაოტო

ასტროფიზიკოსებმა შავი ხვრელის პირველ ფოტო წარადგინეს

pjimage-1
ასტროფიზიკოსებმა, ისტორიაში პირველად, შავი ხვრელის ფოტო წარადიგინეს. პრესკონფერენცია ერთდროულად მიმდინარეობდა ვაშინგტონში, ბრიუსელში, სანტიაგოში, შანხაიში, ტაიბეისა და ტოკიოში.
pi-number_58c83cf6bd4d6
სტრონომია - კოსმოსიამოგონება - ინოვაციაედამიწას საინტერესოაათემატიკაანქანათმშენებლობასოფლიოობოტექნიკაობოტექნიკაექნოლოგიებიიზიკა

იაპონელმა ქალმა რიცხვ პის მსოფლიო რეკორდი მოხსნა

პი, როგორც იცით, მათემატიკის სამყაროში ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული რიცხვია. მისი მნიშვნელობა წრეწირის სიგრძის მისივე დიამეტრთან შეფარდების ტოლია. ხშირად ამბობენ, რომ პი 3,14-ს უდრის, სინამდვილეში კი პი უსასრლო რიცხვია, რომელიც უსასრულო
სტორიაიზიკა

საინტერესო ფაქტები ალბერტ აინშტაინის შესახებ

აინშტაინი
ალბერტ აინშტაინი ბევრისთვის ცნობილია, როგორც ფიზიკოს-თეორეტიკოსი, საყოველთაოდ მიჩნეულია XX საუკუნის უდიდეს მეცნიერად. მან წამოაყენა ფარდობითობის თეორია და ასევე დიდი წვლილი აქვს შეტანილი კვანტური მექანიკის, სტატისტიკური მექანიკისა
ს საინტერესოაატეგორიის გარეშეიზიკა

22 წლის ფიზიკოსი, რომელსაც ჰარვარდი მომავალ აინშტაინს უწოდებს

57545043d7884
საბრინა პერტესკი 14 წლის იყო, როდესაც მასაჩუსეტსის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის კამპუსში ერთძრავიანი თვითმფრინავი წარადგინა. 22 წლის ასაკში ის უკვე MIT-ის კურსდამთავრებულია და ამჯერად დოქტორანტურის საფეხურისთვის ჰარვარდის უნივერსიტეტში
resize_3dz951wEFtMylhNvZbsCR6ePcLSVOK4I_980x590
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოასოფლიოაქართველოიზიკა

3 მილიონ ნახევარი ევრო- ქართველი მეცნიერი პრესტიჟული ჯილდოს მფლობელი გახდა

ქართველი მეცნიერის მორიგი მნიშვნელოვანი გამარჯვება. ქართველი ფიზიკოსი გია დვალი გერმანიაში ყველაზე პრესტიჟული სამეცნიერო პრემიის ლაურეატია. ჰუმბოლტის პირველი პრემია დვალს სხვა 7 მეცნიერთან ერთად მიუნჰენში საზეიმოდ გადაეცა. 3 მილიონ ნახევარ ევროს
აქართველოიზიკა

7 წლის ქართველი “ფიზიკოსი” რუსულ შოუში, რომელმაც სტუმრების ყველა შეკითხვას უპასუხა

87ae5c28818a4bdd9db490e232b5319d
7 წლის რომან კოპალიანი ოჯახთან ერთად მოსკოვში ცხოვრობს. 7 წლის ქართველი "ფიზიკოსი" რუსულ შოუში, რომელმაც სტუმრების ყველა შეკითხვას უპასუხა. ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”
აქართველოიზიკა

ფიზიკა, როგორც სამყაროს შესწავლის საშუალება- ქართველი მეცნიერი წარმატების ფორმულას გვიზიარებს

43245710_1127714580728208_6885807928201183232_n
მეცნიერებისა და მისი სხვადასხვა დარგის უამრავი განმარტება არსებობს. ამ ყველა განმარტების მიღმა არის უდიდესი ინტერესი და დაუკმაყოფილებელი ცნობისმოყვარეობა, რომელიც ადამიანს მუდმივი კვლევისა და ძიებისკენ უბიძგებს.
თეორია
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევებიიზიკა

პირველად მეცნიერების ისტორიაში – მეცნიერებმა აინშტაინის შავი ხვრელის თეორიის დამტკიცება შეძლეს!

მეცნიერებმა ირმის ნახტომში (Milky Way) ვარსკვლავზე დაკვირვება აწარმოეს და, პირველად მეცნიერების ისტორიაში - დაამტკიცეს აინშტაინის პროგნოზი იმის შესახებ, თუ რა ხდება, როცა ვარსკვლავი სუპერმასიურ შავ ხვრელს ახლოს ჩაუვლის. აინშტაინის 100