close

ტექნოლოგიები

გამოგონება - ინოვაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართველების გამოგონება ბუნებრივი აირის ხარჯს მნიშვნელოვნად ამცირებს

 როგორც ცნობილია, ტექნოპარკის ფაბლაბში შეიქმნა პირველი ,,Wi-F iთერმოსტატის” ბეჭდური დაფა. მოწყობილობის ავტორია შპს ,,Alien Green-ი”. კომპანიის გენერალური დირექტორია პაატა კვესელავა, ხოლო ტექნიკური დირექტორი – ლაშა დოლიძე.

,,Wi-Fi თერმოსტატი” ამცირებს ბუნებრივი აირის ხარჯს 16-39%-მდე, რაც, რა თქმა უნდა, აისახება ყოველთვიურ გადასახადზეც. აღნიშნული თერმოსტატით შესაძლებელია ცენტრალური გათბობის სისტემის მართვა დისტანციურად სმარტფონით, აიპადით, სმარტსაათით, ლეპტოპით ან ვებბრაუზერით. იგი შედგება ორი კომპონენტისგან:

მართვის ბლოკისგან, რომელიც მონტაჟდება გამათბობელ ქვაბში.

ოთახის სენსორისგან, რომელიც მონტაჟდება სასურველ ადგილას.

თერმოსტატს, კონკურენტებისგან განსხვავებით, აქვს  Wi-Fiმხარდაჭერა, რითაც ხდება კომუნიკაცია ქვაბსა და ოთახის ტემპერატურის გადამცემს შორის დამატებითი შუალედური მოწყობილობის გარეშე. Mostat-ის თერმოსტატი ცენტრალური გათბობის სისტემის ქვაბს ამუშავებს წინასწარ გაწერილი გრაფიკის მიხედვით. გათბობა მაშინ ირთვება, როდესაც თქვენ მეტად გჭირდებათ სითბო, ხოლო დანარჩენ დროს ზოგავთ ენერგიას, მაგალითად, ღამის საათებში ან როდესაც სახლიდან გასული ხართ. აპლიკაცია გთავაზობთ გათბობის სისტემის მუშაობის დეტალურ სტატისტიკას გრაფიკების სახით.

,,2015 წლის 1-ელ დეკემბერს პირველი ,,Wi-Fi თერმოსტატის” პროტოტიპი დამონტაჟდა და ჩაეშვა სატესტო რეჟიმში. 5-თვიანი სატესტო პერიოდი პროტოტიპმა წარმატებით გაირა, მიღებული მონაცემების შედეგზე დაყრდნობით გადავწყვიტეთ, შეგვეხედა ბიზნესის კუთხით, გვეწარმოებინა საქართველოში და შეგვეთავაზებინა ქართველი მომხმარებლისთვის. 2016 წელს, ზამთრის პერიოდში, თბილისის სხვადასხვა უბანში, სატესტო რეჟიმში დამონტაჟდა 10 თერმოსტატი. რამდენიმეთვიანმა დაკვირვებამ აჩვენა, რომ თერმოსტატმა ბუნებრივი აირის გადასახადი საშუალოდ 27%-მდე დაზოგა. საზოგადოება პროდუქტს დადებითად აფასებს. დამატებით გავითვალისწინეთ მომხმარებლის რჩევები და შენიშვნები, შესაბამისად, შევქმენით ცენტრალური გათბობის სისტემის უკეთესი მართვისა და კონტროლის ეკოსისტემა. მარტივია ინსტალაცია, სჭირდება დაახლოებით 20 წუთი. სხვა ჭკვიანი თერმოსტატებისგან განსხვავებით, Mostat-ის თერმოსტატის ინსტალაცია არ საჭიროებს დამატებით ელექტროკაბელების მონტაჟს, კედლების ხვრეტასა და სხვა უსიამოვნო სამუშაოების ჩატარებას,” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

თერმოსტატსა და ოთახის ტემპერატურის სენსორს ერთმანეთთან აკავშირებს Wi-Fi. აღსანიშნავია, რომ თერმოსტატი თავსებადია საქართველოში არსებული ქვაბების 90%-თან.

აპლიკაცია არის ქართულ და ინგლისურ ენაზე, საწყის ეტაპზე, მხოლოდ ადგილობრივ ბაზარზეა ადაპტირებული.

,,2016 წელს თერმოსტატის პროტოტიპი წარმოვადგინეთ ,,ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს” გამოცხადებულ იდეების კონკურში, სადაც მოვხვდით ბიზნესინკუბატორის 12-თვიან პროგრამაში. ტექნოპარკმა შეგვძინა ცოდნა და გამოცდილება, რაც გვეხმარება ჩვენი იდეის განხორციელებაში. ჩვენი პრიორიტეტია ისეთი პროდუქტებისა და მომსახურების შექმნა, რომელიც ადამიანების ცხოვრების დონეს აამაღლებს და ხელს შეუწყობს ქვეყნის სოციალურ-­ეკონომიკურ განვითარებას” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

ტექნოპარკის ფაბლაბში უკვე შეიქმნა 300 ცალი თერმოსტატი, მომხმარებელი კი ინოვაციური პროდუქტის შეძენას ოქტომბრიდან შეძლებს.

 

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართველების გამოგონება ბუნებრივი აირის ხარჯს მნიშვნელოვნად ამცირებს

 როგორც ცნობილია, ტექნოპარკის ფაბლაბში შეიქმნა პირველი ,,Wi-F iთერმოსტატის” ბეჭდური დაფა. მოწყობილობის ავტორია შპს ,,Alien Green-ი”. კომპანიის გენერალური დირექტორია პაატა კვესელავა, ხოლო ტექნიკური დირექტორი – ლაშა დოლიძე.

,,Wi-Fi თერმოსტატი” ამცირებს ბუნებრივი აირის ხარჯს 16-39%-მდე, რაც, რა თქმა უნდა, აისახება ყოველთვიურ გადასახადზეც. აღნიშნული თერმოსტატით შესაძლებელია ცენტრალური გათბობის სისტემის მართვა დისტანციურად სმარტფონით, აიპადით, სმარტსაათით, ლეპტოპით ან ვებბრაუზერით. იგი შედგება ორი კომპონენტისგან:

მართვის ბლოკისგან, რომელიც მონტაჟდება გამათბობელ ქვაბში.

ოთახის სენსორისგან, რომელიც მონტაჟდება სასურველ ადგილას.

თერმოსტატს, კონკურენტებისგან განსხვავებით, აქვს  Wi-Fiმხარდაჭერა, რითაც ხდება კომუნიკაცია ქვაბსა და ოთახის ტემპერატურის გადამცემს შორის დამატებითი შუალედური მოწყობილობის გარეშე. Mostat-ის თერმოსტატი ცენტრალური გათბობის სისტემის ქვაბს ამუშავებს წინასწარ გაწერილი გრაფიკის მიხედვით. გათბობა მაშინ ირთვება, როდესაც თქვენ მეტად გჭირდებათ სითბო, ხოლო დანარჩენ დროს ზოგავთ ენერგიას, მაგალითად, ღამის საათებში ან როდესაც სახლიდან გასული ხართ. აპლიკაცია გთავაზობთ გათბობის სისტემის მუშაობის დეტალურ სტატისტიკას გრაფიკების სახით.

,,2015 წლის 1-ელ დეკემბერს პირველი ,,Wi-Fi თერმოსტატის” პროტოტიპი დამონტაჟდა და ჩაეშვა სატესტო რეჟიმში. 5-თვიანი სატესტო პერიოდი პროტოტიპმა წარმატებით გაირა, მიღებული მონაცემების შედეგზე დაყრდნობით გადავწყვიტეთ, შეგვეხედა ბიზნესის კუთხით, გვეწარმოებინა საქართველოში და შეგვეთავაზებინა ქართველი მომხმარებლისთვის. 2016 წელს, ზამთრის პერიოდში, თბილისის სხვადასხვა უბანში, სატესტო რეჟიმში დამონტაჟდა 10 თერმოსტატი. რამდენიმეთვიანმა დაკვირვებამ აჩვენა, რომ თერმოსტატმა ბუნებრივი აირის გადასახადი საშუალოდ 27%-მდე დაზოგა. საზოგადოება პროდუქტს დადებითად აფასებს. დამატებით გავითვალისწინეთ მომხმარებლის რჩევები და შენიშვნები, შესაბამისად, შევქმენით ცენტრალური გათბობის სისტემის უკეთესი მართვისა და კონტროლის ეკოსისტემა. მარტივია ინსტალაცია, სჭირდება დაახლოებით 20 წუთი. სხვა ჭკვიანი თერმოსტატებისგან განსხვავებით, Mostat-ის თერმოსტატის ინსტალაცია არ საჭიროებს დამატებით ელექტროკაბელების მონტაჟს, კედლების ხვრეტასა და სხვა უსიამოვნო სამუშაოების ჩატარებას,” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

თერმოსტატსა და ოთახის ტემპერატურის სენსორს ერთმანეთთან აკავშირებს Wi-Fi. აღსანიშნავია, რომ თერმოსტატი თავსებადია საქართველოში არსებული ქვაბების 90%-თან.

აპლიკაცია არის ქართულ და ინგლისურ ენაზე, საწყის ეტაპზე, მხოლოდ ადგილობრივ ბაზარზეა ადაპტირებული.

,,2016 წელს თერმოსტატის პროტოტიპი წარმოვადგინეთ ,,ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს” გამოცხადებულ იდეების კონკურში, სადაც მოვხვდით ბიზნესინკუბატორის 12-თვიან პროგრამაში. ტექნოპარკმა შეგვძინა ცოდნა და გამოცდილება, რაც გვეხმარება ჩვენი იდეის განხორციელებაში. ჩვენი პრიორიტეტია ისეთი პროდუქტებისა და მომსახურების შექმნა, რომელიც ადამიანების ცხოვრების დონეს აამაღლებს და ხელს შეუწყობს ქვეყნის სოციალურ-­ეკონომიკურ განვითარებას” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

ტექნოპარკის ფაბლაბში უკვე შეიქმნა 300 ცალი თერმოსტატი, მომხმარებელი კი ინოვაციური პროდუქტის შეძენას ოქტომბრიდან შეძლებს.

 

 

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიოტექნოლოგიები

,,Google-ი” ტერორიზმისა და ძალადობრივი ექსტრემიზმის წინააღმდეგ ზომებს ამკაცრებს

ამერიკული კორპორაცია ,,Google Inc-ი” ,,YouTube-ის “ვიდეოგაზიარების პლატფორმაზე ტერორისტული ან ძალადობრივი ექსტრემისტული შინაარსის გამოსავლენად და აღმოსაფხვრელად ზომებს ამკაცრებს.

კომპანიის ინფორმაციით, ,,Google-ს” უფრო მკაცრი დამოკიდებულება ექნება რელიგიური შინაარსის მქონე ვიდეოებზე, თუნდაც ისინი აშკარად არ არღვევდნენ კომპანიის პოლიტიკას.

Google-ი ასევე აპირებს, მეტი საინჟინრო რესურსი გამოიყენოს და გაზარდოს თავისი ტექნოლოგიის გამოყენება ექსტრემისტული ვიდეოების დასადგენად. კომპანია შინაარსის კლასიფიკატორებს გადაამზადებს, რათა ასეთი შინაარსის ვიდეოები სწრაფად დაადგინონ და ამოშალონ.

„მიუხედავად იმისა, რომ წლებია ვმუშაობთ იმ შინაარსის დასადგენად და ამოსაშლელად, რომელიც ჩვენ პოლიტიკას არღვევს, რეალობა არის ის, რომ კიდევ მეტის გაკეთებაა საჭირო,“ – განაცხადა კომპანიის გენერალურმა კონსულმა – კენტ უოლკერმა.

Google-ი გააფართოებს თანამშრომლობას კონტრტერორისტულ ჯგუფებთან, რათა გამოავლინონ შინაარსი, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ექსტრემისტების რადიკალიზაციასა და რეკრუტირებისთვის.

კომპანია ასევე დაუკავშირდება პოტენციურ ისლამურ სახელმწიფო რეკრუტებს მიზნობრივი ონლაინ რეკლამის საშუალებით და გადართავს მათ ანტიტერორისტულ ვიდეორგოლებზე, რათა გაწევრიანების შესახებ აზრი შეაცვლევინოს.

სოციალური მედია საშუალებებს სულ უფრო აქტიურად გამოიყენებს ტერორისტული ორგანიზაციები. ამ გზით წარმოებს ინფორმაციის გაცვლა და კომუნიკაცია, იდეოლოგიის გავრცელება, დაქირავების პროცესი და ტრენინგები.

ყველაზე აქტიურად სოციალური მედიის საშუალებებს გამოიყენებს ისლამისტურ – ჯიჰადისტური ტერორისტული ორგანიზაციები. მაგალითად, ალ -ქაიდას მიერ ხშირად გამოიყენება ,,Facebook-ის”, ,,Twitter-ისა” და ,,YouTube-ის” არხები „ისლამის მებრძოლთა“ დაქირავებისთვის და ფუნდამენტური ისლამის იდეოლოგიის გავრცელებისთვის. ის აგრეთვე, ცდილობს სულ უფრო მეტი მომხრე შეიძინოს, განსაკუთრებით, დასავლეთში. გარდა ამისა, სოციალური ქსელები აქტიურად გამოიყენება ტერორისტულ ორგანიზაციებს შორის ინფორმაციისა და რჩევების გასაცვლელად.

სოციალური მედია საშუალებებით, და ზოგადად ინტერნეტით ტერორისტული ორგანიზაციები ავრცელებენ ექსტრემისტულ მასალებსა და იდეებს, რაც მათ საშუალებას აძლევს მოახდინონ რეკრუიტმენტი დაფუძნებული იდეოლოგიურ მოტივზე, ყოველგვარი შუამავლის გარეშე.

 

წყარო:   http://www.reuters.com

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
მსოფლიოპოლიტიკასამხედრო

რუსეთი არქტიკის რეგიონში ახალ სამხედრო ბაზას აშენებს

 რუსეთის ახალი სამხედრო ბაზის, „არქტიკული ტრეფოილის“, მშენებლობა თითქმის დასრულებულია. იგი არქტიკის რეგიონში, ფრანც იოსების მიწაზე, იზოლირებულ არქიპელაგზეა განლაგებული. რუსეთისათვის არქტიკის რეგიონი წარმოადგენს რესურსებით მდიდარ, სტრატეგიულად მნიშვნელოვან ტერიტორიას.

სამხედრო ბაზის ფართობი 14 000 კვ. მეტრია და წარმოადგენს აქტიკაზე არსებულ, რუსეთის მეორე სამხედრო ბაზას, რომლის ოფიციალური და უპირველესი დანიშნულება საჰაერო თავდაცვის უზრუნველყოფაა.

აღსანიშნავია ისიც, რომ რუსეთი აქტიურად ცდილობს ამ რეგიონში თავდაცვისუნარიანობის  გაუმჯობესებას და 4 სხვა სამხედრო ბაზის მშენებლობითაცაა დაკავებული. (Rogachevo, Cape Schmidt, Wrangel, Sredniy)

გააქტიურების მთავარი მიზეზი არქტიკული ზღვაში ყინულის დნობაში უნდა ვეძიოთ, რაც უფრო მარტივს ხდის ტრანსპორტირებასა და გადაადგილებას. რუსეთის ფედერაციის ხელისუფლება ამ ფაქტს პოტენციურ საფრთხედ აღიქვამს, რადგან რესურსებით მდიდარი არქტიკის რეგიონი ხელმისაწვდომი გახდება სხვა საერთაშორისო აქტორებისთვისაც.

სამხედრო ექსპერტის, ვიქტორ ლიტვოკინის მოსაზრებით, პუტინი ცდილობს რამდენიმე სტრატეგიული მიზნის განხორციელებას არქტიკის რეგიონში:

  • გააკონტროლოს ჩრდილოეთის ზღვის წყლები;
  • დაიცვას რუსეთის ბუნებრივი აირისა და ნავთობის რესურსები არქტიკის რეგიონში;
  • დაიცვას რუსეთი საგარეო საფრთხისაგან: საბრძოლო ხმალდებისა და სარაკეტო თავდასხმებისაგან;

თავად პუტინის განცხადებით, „სწორედ ამ რეგიონთანაა დაკავშირებული რუსეთის ეკონომიკისთვის უმნიშვნელოვანესი ბუნებრივი რესურსები“, რომელთა საერთო ღირებულება 40 ტრილიონ $-ს აღწევს.

აშშ-ის გეოლოგიური ინსტიტუტის კვლევის მიხედვით, არქტიკის რეგიონში დაახლოებით 90 მილიარდი ბარელი ნავთობი და 1699 ტრილიონი კუბური მეტრი ბუნებრივი აირია.

უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ არქტიკის ტერიტორიის მფლობელ სახელმწიფოებს – რუსეთს, კანადას, აშშ-ს, დანიასა და ნორვეგიას შორის კონკურენცია სუფევს და ჯერ კიდევ ვერ წყდება იქ არსებული ბუნებრივი რესურსების ექსპლუატაციის საკითხი.

სამხედრო ბაზის მშენებლობამ, რა თქმა უნდა, უკმაყოფილება გამოიწვია აშშ-ში. ვლადიმერ პუტინის განცხადებით, გამორიცხულია სამხედრო დაპირისპირება: „ ჩვენ არ ვაპირებთ აშშ-სთან ომის წამოწყებას ან მისთვის კონკურენციის გაწევას, თუმცა, საჭიროა რუსეთმა დაიცვას საკუთარი ეროვნული ინტერესები“.

აღნიშნულ სამხედრო ბაზას შეუძლია გამოიმუშაოს საჭირო ელექტროენერგია, აქვს ბიბლიოთეკა, სამედიცინო ცენტრი, ეკლესია, სავარჯიშო და კინო დარბაზი, ორანჟერეა და გიმნაზია. იქ 18-თვიანი ვადით 150-მდე სამხედრო იმსახურებს.

 

წყაროები:  BBC NEWS,CNN,REUTERS

მასალა მოამზადა:  ცირა შვანგირაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაკომუნიკაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართული WiFiრეკლამირების პლატფორმა უცხოურ ბაზარზე მკვიდრდება

  თანამედროვე სამყაროში Wifi- წარმოადგენს რეკლამირებისთვის უნიკალურ საშუალებას და ქართული კომპანია „Wifisher-ი“  სწორედ ამ გზით ცდილობს სხვადასხვა კომპანიას დაეხმაროს საკუთარი ნაწარმის პოპულარიზებაში. კომპანიის იდეა, ორი წლის წინ, ორ ახალგაზრდას – ნოდარ ივანიძესა და დავით ხოსროშვილს გაუჩნდა, რომლებმაც ქართველი ინვესტორის დახმარებით შეძლეს მისი განხორციელება. წარმატებული წამოწყების შესახებ ნოდარ ივანიძეს გავესაუბრეთ.

„Wifisher-ი” არის რეკლამების ონლაინპლატფორმა, რომელიც ნებისმიერ მსურველს აძლევს საშუალებას კომპანიის საიტზე  აირჩიოს რეკლამის განთავსებისთვის სასურველი  ობიექტი და მარტივი საბანკო ტრანზაქციით გააქტიუროს საკუთარი რეკლამა აღნიშნულ წერტილში. პლატფორმა, როგორც ნოდარმა აღნიშნა, საკმაოდ პოპულარული და ეფექტურია, ,,სერვისი გვაძლევს საშუალებას პირდაპირ შევიდეთ მომხმარებელთან ინტერაქციაში. თანამედროვე ადამიანს უკვე განუვითარდა ინსტინქტი, რომ  ვეღარ შეამჩნიოს ბანერებსა თუ  სოციალურ ქსელებში არსებული რეკლამები და ამ პირობებში, სწორედ „Wifisher-ი“ ქმნის მათ ერთგვარ ალტერნატივას,“ – აღნიშნავს ის.

„Wifisher-ს” დამატებითი ფუნქციაც აქვს – მისი მეშვეობით კაფეებს, რესტორნებს, საავადმყოფოებსა თუ სასტუმროებს შეუძლია აღნიშნული სისტემა მომხმარებელთან შიდაკომუნიკაციისთვის გამოიყენოს, მაგალითად, პლატფორმის საშუალებით შესაძლებელია გაირკვეს  თუ რამდენჯერ სტუმრობდა მომხმარებელი აღნიშნულ ობიექტს და, ამის მიხედვით, ერთგული სტუმრები წახალისდებიან.

ამჟამად  კომპანია მთელი საქართველოს მასშტაბით 150 ობიექტს მოიცავს, რომელთა შორის არის ქვეყნის ყველა აეროპორტი, სავაჭრო ცენტრი, კინოთეატრი და რამდენიმე კვების ობიექტი. სტატისტიკურად კომპანიის კლიენტების 30% პლატფორმას სწორედ საკუთარი პროდუქციის რეკლამისთვის იყენებს, ასეთებია, მაგალითად, ,,Dunkin’ Donuts-ი“, „Wendy’s-ი“ და სხვები.

„Wifisher-ი“  თითქმის ყველა უმსხვილესი ქართული კომპანიის პარტნიორია, მათ შორის არის „ვითიბი ბანკი“, „თიბისი ბანკი“, ასევე –  თამბაქოსა და სადაზღვეო კომპანიები, როგორებიცაა, მაგალითად, „ირაო“ და „ალდაგი“. საერთაშორისო კომპანიებიდან აღსანიშნავია „Samsung-ი“, სამომავლოდ იგეგმება თანამშრომლობა „Philip Morris-თანაც“.

სერვისის კიდევ ერთი უპირატესობა გახლავთ ის, რომ კომპანია აძლიერებს ინტერნეტის სიჩქარეს ყველა ობიექტზე სადაც მათი სისტემა მოქმედებს, ამისთვის სპეციალური თანხებია გამოყოფილი და  მომხმარებელიც რეკლამის ნახვის შემდეგ გაცილებით უფრო  სწრაფ ინტერნეტს ღებულობს.

პლატფორმა საქართველოში ინოვაციურია, თუმცა მსგავსი ტიპის პროგრამები არსებობს უცხოეთშიც, მაგრამ როგორც ნოდარმა აღნიშნა, ისინი ვერ უწევენ კონკურენციას მათ  პლატფორმას, შესაბამისად, ახალგაზდები ცდილობენ საზღვრებს გარეთაც გაიტანონ საკუთარი სერვისი, მათ ამჟამად უკვე ჰყავთ პარტნიორი დაწესებულებები აზერბაიჯანსა და სომხეთში, სამომავლოდ კი იგეგმება ევროპისა და აზიის სხვა ქვეყნებთან თანამშრომლობაც.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში ციფრული გადამზადების ცენტრები გაიხსნება

ციფრული უნარების განვითარება და ონლაინდასაქმების პლატფორმა ყველა მსურველისთვის – საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს, სსიპ ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოს, ასევე ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის (BTU) ინიცირებით, საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში ინოვაციების ცენტრების ბაზაზე ციფრული უნარების სატრენინგო პროგრამა იწყება.

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ინფორმაციით, პროექტის მიზანია რეგიონებში მოსახლეობისთვის ხელმისაწვდომი გახდეს ის ცოდნა, რომელიც მათ საინფორმაციო ტექნოლოგიების სფეროში ე.წ. დისტანციური დასაქმების საშუალებას მისცემს.

უნიკალური პროექტი კერძო სექტორის, აღმასრულებელი და საკანონმდებლო ხელისუფლების პარტნიორობით ხორციელდება.

ტრენინგები ხელმისაწვდომი იქნება ზუგდიდის ტექნოპარკში, ასევე ბაღდათის, ხარაგაულისა და სოფ. ჭოპორტის ბიბლიოთეკების ინოვაციების ცენტრებში. ბენეფიციარების გადამზადება მოხდება, როგორც ონლაინსწავლების მეთოდოლოგიებით, ისე ცენტრების ბაზაზე ჩატარებული სემინარების საფუძველზე.

პროექტის ფარგლებში, ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტმა (BTU) დისტანციური დასაქმების პლატფორმა ,,ციფრული მოქალაქე” შექმნა. პლატფორმა შესაძლებლობას იძლევა, მარტივად მოხდეს ონლაინსივრცეში არსებული დაკვეთების მოძიება და მათზე განაცხადის გაკეთება. უნივერსიტეტი გლობალური დასაქმების ერთ-ერთი უმსხვილესი პლატფორმის – ,,freelancer.com”-ის პარტნიორია, რომლითაც ბენეფიციარებს წვდომა ექნებათ მსოფლიოში არსებულ 15 მილიონზე მეტ სამუშაო პოზიციასთან. გასული წლის მონაცემებით, დისტანციურად შესრულებული სამუშაოების ბრუნვამ 2,6 ტრილიონ აშშ დოლარს გადააჭარბა.

2017 წლის მეორე ნახევრიდან მსოფლიო ბანკის მხარდაჭერით, პროექტ ,,საქართველოს ინოვაციების ეროვნული ეკოსისტემის“ ფარგლებში, 2020 წლამდე საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოს მიერ შეიქმნება რეგიონალური ინოვაციების 8 ჰაბი და ინოვაციების 50 ცენტრი.

 

წყარო:  http://www.economy.ge

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

სტუდია „ველოსიპედის“ შემეცნებითი პროექტები ქართველ ბავშვებს

დიდი ხანი არ არის, რაც ქართულ ონლაინსივრცეში გამოჩნდა სტუდია „ველოსიპედის“ მიერ შექნილი სახალისო და ამავე დროს, საგანმანათლებლო ხასიათის  საბავშვო ქართული ანიმაციები, რომლებმაც მოკლე დროშივე მოახერხა პატარა მაყურებლების გულის მოგება. სტუდია საკმაოდ აქტიურად არის ჩართული ანიმაციის სფეროს განვითარებაში და სხვადასხვა კულტურული აქტივობითაც ანებივრებს მაყურებელს, რის შესახებაც სტუდიის დამაარსებელს, მსახიობ – გიორგი მარშანიას გავესაუბრეთ.

„ველოსიპედი“ ქმნის შემეცნებითი ხასიათის ანიმაციებს სკოლამდელი და დაწყებითი კლასის საფეხურის ბავშვებისთვის, შეიძლება ითქვას, რომ ქართულ სივრცეში აქამდე უცხო იყო მსგავსი პერმანენტული და სრულყოფილი ანიმაციური პროექტი, რომელიც ჩაანაცვლებდა უცხოენოვან ანალოგებს,   „ქართულ სივრცეში აქამდე არ არსებობდა მსგავსი ტიპის ქართული ანიმაციები, რეალურად კი, ბავშვი ამ ასაკში ძალიან დიდ ინფორმაციას იღებს მულტფილმებიდან და ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალება მისთვის განათლების მისაღებად სწორედ ანიმაციაა, ზემოთხსენებულ პირობებში კი ხშირად ხდება, რომ ბავშვებმა თუნდაც ფერების ცნობა იციან, მაგალითად, ინგლისურ ენაზე, თუმცა არა ქართულად და ა.შ. სწორედ ამ პრობლემამ განაპირობა სტუდიის შექმნის აუცილებლობაც,“-აღნიშნავს გიორგი.

სტუდიის ხელმძღვანელი სწორედ გიორგი გახლავთ, მაგრამ მასთან ერთად გუნდს ქმნის რამდენიმე აქტიური და საქმის პროფესიონალი ახალგაზრდა, მათ შორის მხატვრები კემო და გიორგი გაგლოშვილი, თამარ ზარქუა და ილუსტრატორი – რუსკა ყვავაძე,  პროექტების მენეჯერი კი, ირაკლი ნადირაძეა.

გიორგი ანიმაციით ჯერ კიდევ მაშინ დაინტერესდა, როცა სამსახიობო ფაკულტეტის მეორე კურსის სტუდენტი იყო და მეგობრებთან ერთად დაწერა სრულმეტაჟიანი მულტფილმის სცენარი, მას შემდეგ კი მუდმივად ცდილობდა, რაც შეიძლება მეტი ცოდნა და გამოცდილება დაეგროვებინა აღნიშნულ სფეროში. მის ცდას უკვალოდ არ ჩაუვლია და დღეს თავისუფლად შეიძლება ითქვას, რომ მისი გუნდი საკმაოდ წარმატებულ ნაბიჯებს დგამს საკუთარ სფეროში, ამჟამად, უკვე სრულყოფილი სტუდიისა და ტექნიკის წყალობით, გვთავაზობს სასიამოვნო, სახალისო პროექტებს.

სტუდიის სავიზიტო ბარათი გახდა ბავშვების საყვარელი ანიმაციური სერიები ჟირაფ ჟოზეს მონაწილეობით, რომლისთვისაც სპეციალურად იქმნება სახალისო სიმღერები, მათი ავტორი გახლავთ ჯგუფ „რეზო და ბავშვების“ ხელმძღვანელი – რეზო ბლიაძე. თუმცა, აღნიშნულ სერიებამდეც, სტუდია აქტიურად ქმნიდა სხვადასხვა პროდუქტს, მათ ეკუთვნით ცნობილი ქართული ფილმების პაროდიულ ვერსიები, ასევე საბავშვო ანიმაცია – „დათუნია დრუნჩა“, რომლის პროექტის განვითარება კინოცენტრში გამარჯვებით შეძლეს და ასევე, „იცოდე შენი ქვეყნის ისტორია“ – რომელიც აერთიანებდა ეთნიკური უმცირესობებისთვის განკუთვნილ, ინფორმაციული ხასიათის 5 ანიმაციას.

საინტერესოა, თვითონ სტუდიის სახელწოდებაც, გარდა იმისა, რომ ველოსიპედი ბავშვებისთვის საყვარელი გასართობია და ჯანმრთელობისთვისაც სასარგებლოა, როგორც გიორგი აღნიშნავს, მას გარკვეული დატვირთვაც აქვს -,,მისი მთავარი სიმბოლური დატვირთვა არის მოძრაობა. არსებობს გამოთქმა, რომ ველოსიპედი ჰგავს ცხოვრებას,  თუ გინდა რომ არ წაიქცე, მუდმივად წინ უნდა იარო. ჩვენი სტუდიაც ამ პრინციპით ხელმძღვანელობს და ვფიქრობ, კარგადაც გამოგვდის, რადგან დასაწყისიდან დღემდე ძალიან დიდი წინსვლა გვაქვს“.

აღსანიშნავია, რომ სტუდიის წევრები პერიოდულად სტუმრობენ საბავშვო ბაღებსა და გასართობ ცენტრებს, ამ გზით  ისინი ცდილობენ „ჟოზეს“ პატარა მაყურებელს პირადად გააცნონ ანიმაციის არსი და თვითონაც გულითადად ითვალისწინებენ მათ ბავშვურ შენიშვნებს.  მეტწილად, ამ პროექტსაც საგანმანათლებლო დატვირთვა აქვს, რადგან ბავშვებმა, როგორც წესი, არ იციან როგორ იქმნება მათი საყვარელი ანიმაციები – ,,ბუნებრივია, ყველა ბავშვს უყვარს ხატვა, მაგრამ კომპიუტერის მეშვეობით პროგრამულად ნახატის შექმნა მათთვის უცხოა, ან თუკი იციან, ეს ცოდნა თეორიულია და ჩვენ მათ ვუჩვენებთ ამ ყველაფრის პრაქტიკულ მხარეს, რის შემდეგაც, თავადაც ერთვებიან ანიმაციის შექმნის პროცესში, რაც დამერწმუნებით, მეტად საინტერესო და სახალისოა“.

სტუდიის საქმიანობას  მათ Facebookგვერდზე შეგიძლიათ ადევნოთ თვალი, დაინტერესებულ პირებს კი ვთავაზობთ სტუდია „ველოსიპედის“ ერთ-ერთ ანიმაციას, სახელწოდებით „მხიარული მათემატიკა“:

 

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ისტორიაკომუნიკაცია

მსოფლიოში პირველი მობილური ტელეფონი 1 კგ-ზე მეტს იწონიდა

 1973 წლის 3 აპრილს ,,MOTOROLA”-ს მობილური კავშირის განყოფილების დირექტორმა – მარტინ კუპერმა – მანჰეტენზე სეირნობისას ფიჭური ტელეფონით დარეკვა გადაწყვიტა. 
,,მოტოროლამ” 15 მილიონი დოლარი გადამყვანი ტელეფონის შემუშავებას დაახარჯა, პროტოტიპი მალევე შეიქმნა და ის 1 კილოგრამს იწონიდა, ზომით კი საკმაოდ დიდი იყო. აშკარა იყო, რომ მისი გაუმჯობესება აუცილებლობას წარმოადგენდა, ეს კი მარტივი ამბავი არ იყო, ,,მოტოროლას” უნდა დაემტკიცებინა, თუ რატომ იყო ეს ყველაფერი საჭირო.

კომპანიამ ეს შეძლო და უკვე 1983 წლის 6 მარტს მობილური  ტელეფონების სერიული რაოდენობა გამოვიდა. წონაც შედარებით ნორმალური – 0,5 კგ იყო, ფასი კი – 3 500 დოლარი.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ეს საინტერესოაისტორიატექნოლოგიები

პირველი კომპიუტერი, რომელიც მთელ ოთახს იკავებდა

პირველი კომპიუტერის შექმის იდეა 1940 წელს გაჩნდა, თუმცა 1945 წელს შეესხა ხორცი, როდესაც ფიზიკოსებმა – ჯონ ეკერტმა და ჯონ მოუჩიმ ENIAC-ი  შექმნეს.

ეს იყო უზარმაზარი ,,ყუთი”, რომელიც მთელ ოთახს იკავებდა და მხოლოდ არითმეტიკული გამოთვლების შესრულება შეეძლო. შეიძლება ითქვას, რომ ეს უზარმაზარი ნივთი სრულიად უსარგებლოც იყო, ელექტროენერგიის დიდ რაოდენობას კი მოითხოვდა, იმდენს, რაც ერთ დიდ ქარხანასაც კი ეყოფოდა.

 

შეიძლება ითქვას, რომ ეს იყო კალკულატორი პრევერსია.

ბუნებრივია, დროთა განმავლობაში, კომპიუტერმა განვითარებას მიაღწია, თან ისეთს, რომ ალბათ მისი გამომგონებლები ასეთ შედეგს ვერ წარმოიდგენდნენ.

.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგამოგონება - ინოვაციაეკონომიკა

როგორი იქნება საკრედიტო ბარათების მომავალი?

 

 ექსპერტებისა და ანალიტიკოსების თქმით, მთელი განვითარებული სამყაროს საკრედიტო ბარათების ბაზარი ე.წ უძრაობის ფაზაში იმყოფება. მათი აზრით, ძირითადი და ყველაზე მარტივი მიზეზი, რაც აღნიშნული ბაზრის შემდგომ განვითარებასა და ზრდას საგრძნობლად აფერხებს – საკრედიტო ბარათების ჭარბი რაოდენობაა.

მსოფლიოს მსხვილმა ფინანსურმა ორგანიზაციებმა არ დააყოვნეს და, ბაზრის მოთხოვნებიდან გამომდინარე, ახალი, ინოვაციური პროდუქტების შეთავაზება დაიწყეს. აქვე იმასაც აღვნიშნავთ, რომ ახალი პროდუქტის უმრავლესობა ე.წ კოალიციური პროექტების შედეგად შეიქმნა. ამ პროექტებში მონაწილეობდნენ ფინანსური და სავაჭრო ორგანიზაციები, მობილური ოპერატორები, ტექნოლოგიების მწარმოებლები და სხვები.

დღეს განვითარებულ ქვეყნებში ნაღდი ფულით განხორციელებული გადახდების რაოდენობა სულ უფრო მცირდება. თანამედროვე საზოგადოებაში, ნაღდი ფულის მიმოქცევიდან თანდათანობით „ამოღებასთან“ ერთად, ფინანსური ორგანიზაციები მომხმარებელს გადახდის სულ უფრო მეტ ახალ ტექნოლოგიას სთავაზობენ, მათ შორის, გადახდას რადიოსიხშირის ჩიპისა და ელექტრონული დისპლეის მქონე საკრედიტო ბარათების, მობილური ტელეფონისა თუ მუსიკალური iPod–ის მეშვეობით.

ბოლო ერთი წლის მანძილზე ევროპასა და აშშ–ში ახალი ტიპის საკრედიტო ბარათების მრავალი პრეზენტაცია მოეწყო.

 

წყარო: Harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 70 71 72 73 74 90
Page 72 of 90