close

გამოგონება - ინოვაცია

გამოგონება - ინოვაცია

,,Adidas-მა” მომავლის ფეხსაცმელი წარადგინა

 

გერმანულმა სპორტული ფეხსაცმლის მწარმოებელმა კომპანია ,,Adidas-მამომავლის ფეხსაცმლები წარადგინა. სპორტული ფეხსაცმლები, სახელწოდებით Futurecraft 4D ,,Adidas-მა” ,,სილიკონ ველიზე” მდებარე ინოვაციურ პროდუქტებზე ორიენტირებულ ტექნოლოგიურ კომპანია Carbon-თან ერთად შექმნა.

4D „ბოტასები“ – ეს არის კომპანიის მცდელობა შექმნას მოხმარებლის ტერფზე, მისი სკანირების შედეგად, ინდივიდუალურად მორგებული 3D-ში ამორპინტული ფეხსაცმელები, რომელიც ჯერკიდევ 2015 წელს დააანონსა.

Futurecraft 4D ძირი შექმნილია 17-წლიანი მუშაობის შედეგად და გამოყენებულია ე.წ. Digital Light Synthesis, მასალა, რომელიც არის ახალი ერის დასაწყისი დიზაინისა და ტექნოლოგიების სფეროში.

ამ დროისთვის კომპანია აღნიშნული ფეხსაცმლის მხოლოდ 300 წყვილს გამოუშვებს, როგორც ამბობენ „მეგობრებისა და ოჯახისთვის“, ხოლო ხუთი ათასი ეგზემპლარის გამოშვება უკვე მიმდინარე წლის შემოდგომა-ზამთრისთვის იგეგმება.

მიუხედავად იმისა, რომ წელს ფეხსაცმელების გამოშვება ლიმიტირებულია, უკვე 2018 წელს კომპანია 100 ათასი წყვილის შექმნას გეგმავს.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

CERN-ში ნაწილაკების ახალი ამაჩქარებელი წარმოადგინეს

ევროპის ფიზიკის კვლევის ცენტრში (CERN) ნაწილაკების ახალი ამაჩქარებელი წარმოადგინეს.  ხელსაწყო, სავარაუდოდ, პორტატულ ამაჩქარებლებს გააძლიერებს, რაც ექიმებს კიბოთი დაავადებული პაციენტების მკურნალობაში, ხოლო ექსპერტებს – ხელოვნების ნაწარმების ანალიზში დაეხმარება.

CERN-ი თავის ტექნიკას თანდათანობით აუმჯობესებს, რათა დიდი ადრონული კოლაიდერისგან (LHC) მეტი მონაცემი მიიღოს. 27-კილომეტრიანი წრიული აქსელერატორით, რომლითაც პროტონები ერთმანეთს სინათლის სიჩქარით ეჯახებიან, მეცნიერები სამყაროს შესახებ ძირითადი კითხვების შესწავლას ცდილობენ.

უახლესი განახლება, რომელიც 90-მეტრიან ნავთობსადენს ჰგავს, მიერთებულია სიცოცხლის მხარდაჭერის აპარატთან, მან 39 წლის წინ შექმნილი LHC-ის ნაწილაკების წარმომქმნელი ინჟექტორი ჩაანაცვლა.

ახალი მოწყობილობა – Linac 4, 93 მილიონი აშშ დოლარი ღირს და მის შექმნას მეცნიერებმა 10 წელი მოანდომეს. პრეზენტაციისას პროექტის ავტორმა მაურიციო ვრეტენარმა განაცხადა, რომ CERN-მა ტექნოლოგიის მინიატიურიზაცია მოახდინა და ბევრი პოტენციური მომხმარებელიც დაინახა.

CERN- მა სიმსივნის ნაწილაკების სხივებით სამკურნალოდ უკვე შექმნა და დააპატენტა ვერსია.

კიდევ ერთი სამედიცინო საშუალებაა სიმსივნეების დიაგნოსტიკის მიზნით იზოტოპების შექმნა. იმის გამო რომ ისინი მალე იშლებიან, აუცილებელია პაციენტებამდე მალე მიტანა და გამოყენება.

ვრეტენარის განცხადებით, ახალი პორტატული ტექნოლოგიით მათი დამზადება საავადმყოფოშივეა შესაძლებელი. მან აღნიშნა, რომ შემდგომ მიზანს 1-მეტრიანი 100 კგ მასის პროტოტიპის შექმნაა, რომლის დახმარებითაც მუზეუმებს ნახატებისა და სამკაულების ანალიზის შესაძლებლობა ექნებათ.

„უკვე ვთანამშრომლობთ ლუვრთან და იტალიურ ფლორენსთან“ – განაცხადა მაურიციო ვრეტენარმა.

პარიზში მდებარე ლუვრის მუზეუმი ერთადერთი მუზეუმია მსოფლიოში, რომელსაც აქსელერატორი უკვე აქვს.  როცა სამშაბათობით მუზეუმი იკეტება, არტიფაქტები სარდაფში ანალიზისთვის ჩააქვთ. სხვა მუზეუმებს ეს ფუფუნება არ გააჩნიათ და არ სურთ თავიანთი ხელოვნების ნიმუშები ანალიზისთვის სხვაგან გააგზავნონ.

რამდენიმე საათი სჭირდება იმის დადგენას, რომელი საბადოდანაა სამკაული, ან მძიმე ელემენტის აღმოჩენას, რისი საშუალებითაც ხდება გამოყენებული საღებავის იდენტიფიცირებას, ან იმის დადგენას, აღდგენილია ესა თუ ის ნამუშევარი, თუ საერთოდაც – ყალბია, თუ ორიგინალი.

 

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ქართველი ახალგაზრდების ინოვაციური გამოგონება – მინისათბური სამზარეულოსთვის

პროფესიული განათლებისადმი დამოკიდებულება ბოლო დროს რადიკალურად შეიცვალა. აღნიშნული სექტორის განვითარებისთვის განათლების სამინისტრომ არაერთი პროექტი განახორციელა, ერთ-ერთია „პროფესიული განათლების ჰაკათონი“, რომელშიც მონაწილეობდნენ პროფესიული სასწავლებლის სტუდენტები, მათ ინოვაციური და მაღალტექნოლოგიური პროდუქტები წარმოადგინეს. პროექტის ფარგლებში სტუდენტები იყენებდნენ სამრეწველო ინოვაციების ლაბორატორიაში არსებულ დანადგარებს (ლაზერული მჭრელი, 3D პრინტერი, პროგრამირებადი ჩარხი და ა.შ.). პროექტს ერთობლივად ახორციელებდნენ საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტო, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, აგრეთვე, ორგანიზაცია „EUHack-ი”.

აგრარული მიმართულებით პირველი ადგილი დაიკავა კოლეჯ „ბლექსის“ გუნდმა „Healthy“, რომლის წევრები არიან მცენარეთა დაცვის ტექნიკოსის სპეციალობის სტუდენტები: მარიამ ცეცხლაძე, რუსუდან მელაძე, თინა სალუქვაძე და როლანდ ღოღობერიძე, ხოლო მათი მენტორია – ვლადა ხიმენკო.

გუნდმა წარმოადგინა პროექტი „ეკო-სამზარეულო“, რომელიც საზოგადოებას შესაძლებლობას მისცემს, დათესოს და სახლში მოიყვანოს სხვადასხვა პროდუქტი.  რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, მოსავალი იქნება შხამ-ქიმიკატებისგან სუფთა.

„მინისათბური სამზარეულოსთვის, ვფიქრობთ, ინოვაციური და ძალიან საჭიროა. ჩვენ ვიყენებთ ადგილობრივ მცენარეებსა და თესლებს, რითიც ვინარჩუნებთ თესლების გენოფონდს. მოგეხსენებათ, დღევანდელ პირობებში განსაკუთრებულად ფასობს ჯანსაღი, არაგენმოდიფიცირებული და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტი.  ჩვენ საზოგადოებას შევთავაზებთ ლამაზ ფორმატში დამზადებულ კონსტრუქციას (ვგეგმავთ, კონსტრუქციები გავაფორმოთ ქართული ტრადიციული ორნამენტებით, ამით ჩვენ ვიტყვით, რომ ეს პროდუქტი დამზადებულია საქართველოში) თავისი განათებით, ინსტრუქციით, თესლებითა და მორწყვის სისტემით. ფასი კომპლექტაციისა და ზომების მიხედვით 35-300 ლარამდე განისაზღვრება. მორწყვა შესაძლებელი იქნება დისტანციურადაც, ამისთვის კი გამოვიყენებთ GSM მოდულს“ – აღნიშნავს გუნდის მენტორი – ვლადა ხიმენკო.

აღსანიშნავია, რომ მომხმარებელი მორწყვის სისტემის ჩართვას მობილურში ჩატვირთული სპეციალური აპლიკაციის საშუალებით შეძლებს. საწყის ეტაპზე გუნდი გეგმავს შემდეგი მცენარეების კულტივირებას: ქინძი, მაკიდო, კამა, პიტნა და მარწყვი.

„მე, როგორც აგრარული მიმართულების სტუდენტს, ყოველთვის მქონდა პრეტენზია ჯანსაღ და ეკოლოგიურად სუფთა პროდუქტზე.  მათ, ვისაც არ აქვთ მიწის ნაკვეთი და, შესაბამისად, ვერ იღებს ნატურალურ პროდუქტს, ჩვენ ვაძლევთ საშუალებას, მოუარონ მინისათბურს,“ – აღნიშნავს მარიამ ცეცხლაძე.

სტუდენტებს სურთ, რომ ახლო მომავალში გახდნენ ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს პროგრამის მონაწილეები, რათა პროექტის გასავითარებლად დაფინანსება მოიპოვონ.

 

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ხის ჩანთები – ქართველი გოგონების წარმატებული სტარტაპი

სტარტაპი ,,Begels-ი“ ორ ქართველ ახალგაზრდა გოგონას ეკუთვნის, რომლებმაც საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს დახმარებით შეძლეს იდეის რეალურად განვითარება და ამჟამად მყიდველისთვის უკვე ხელმისაწვდომია მათი უნიკალური, ხის მასალით დამზადებული ჩანთები. წამოწყების შესახებ ერთ-ერთ დამაარსებელს, ნათია მგელაძეს გავესაუბრეთ.

,,Begels-ის“ იდეის ავტორები ნათია მგელაძე და ქეთი უბილავა არიან, გოგონებს უნივერსიტეტის ბოლო კურსზე გაუჩნდათ სურვილი მონაწილეობა მიეღოთ საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს პროექტში – ,,დაიწყე ბიზნესი ფაბლაბთან ერთად“, რომელშიც მათი რამდენიმე მეგობარიც მონაწილეობდა, ,,სიმართლე გითხრათ, ვერასდროს წაროომედგინა, თუ ოდესმე მექნებოდა შესაძლებლობა საკუთარი ბიზნესის ქონისა, თუმცა, დღეს თამამად ვიტყვი, რომ ეს ჩემი ყველაზე საყვარელი საქმიანობაა“ – აღნიშნავს ნათია.

ჩანთების შექმნის იდეა 2015 წელს გაჩნდა და ახალგაზრდები მასზე 3-4 თვის განმავლობაში ფიქრობდნენ, გამომდინარე იმ ფაქტიდან, რომ ფაბლაბში დანადგარები ძირითადად ხეზე და ორგანულ მინაზე მუშაობენ, მათ გადაწყვიტეს ჩანთები სწორედ ხისგან შეექმნათ. თავდაპირველი იდეით ჩანთები მთლიანად ხის უნდა ყოფილიყო, მაგრამ შემდეგ გოგონებმა გადაწყვიტეს, რომ ტყავისა და ხის სინთეზი ბევრად უფრო ორიგინალური და ლამაზი გამოვიდოდა. ამგვარი ტიპის ჩანთები დღეს რამდენიმე ცნობილ დიზაინერის ნამუშევრებშიც გვხვდება, გოგონებმა კი ის ქართულ ბაზარს მოარგეს. ამასთანავე, ჩანთებს უკეთდება კლიენტისთვის სასურველი გრავირებაც, რაც კიდევ უფრო  გამოარჩევს მათ.

საინტერესოა  თვითონ სახელწოდების ისტორიაც,  ნათიას თქმით, ,,Begels-ი“ თავისი ჟღერადობით ბადებს ,,Bag and Girls-ის“  ასოციაციას, შესაბამისად სახელის იდეაც სწორედ აქედან, სპონტანურად გაჩნდა და ორივეს ძალიან მოეწონა. რაც შეეხება ნაწარმის რეალიზებას, გოგონები  სოციალური ქსელის მეშვეობით ახერხებენ საკუთარი ნაწარმის ხალხისთვის მიწოდებას, პერიოდულად მართავენ გამოფენებსაც, თუმცა, ჯერჯერობით მაღაზიის გახსნა არ იგეგმება.

რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, ნათია ამის შესახებაც გვესაუბრა – ,,სტარტაპი არაფერია განვითარების გარეშე. აუცილებელია, რომ მუდმივად იზრუნო და სიახლე შესთავაზო მომხმარებელს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, სტაბილურობას შედეგი არ მოაქვს, ან თუ მოაქვს, საკმაოდ მოკლევადიანი. ჩვენ რამდენიმე თვის წინ გავაჟღერეთ სანათიანი ჩანთის იდეა, რომლის საბოლოო დამუშავებული სახე უკვე ზაფხულში გვექნება“.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

,,Vrex Immersive-ი” – ქართული სტარტაპი მოგზაურობას ვირტუალური რეალობით დაგაგეგმინებთ

 ერთ-ერთი წარმატებული სტარტაპი – ,,Vrex Immersive-ი“  – ქართველი ახალგაზრდების წამოწყებაა, ეს ტურიზმის სფეროში კიდევ ერთი წინ გადადგმული ნაბიჯია და ნებისმიერ მსურველს შესაძლებლობას აძლევს ვირტუალური რეალობის მეშვეობით დაგეგმოს მოგზაურობა. სტარტაპის შესახებ მისი ერთ-ერთი ფუძემდებელი – ნიკოლოზ გოგოჭური გაგვესაუბრა.

„Vrex Immersive-ს“ ოთხი დამფუძნებელი ჰყავს – ნიკოლოზ გოგოჭური, ლევან დანელია, ნიკა როსტომაშვილი და ლადო ლებანიძე, რომლებსაც სტარტაპში გაერთიანების იდეა 2014 წელს გაუჩნდათ, თუმცა, იქამდეც რამდენიმე წარმატებულ პროექტშიც მიიღეს ერთად მონაწილეობა. მათი ამჟამინდელი გუნდი ექვსი წევრისგან შედგება, მაგრამ ძირითად ბირთვს სხვადასხვა პროექტზე, საჭიროების და მიხედვით, ახალი წევრები ემატება.

თავიდანვე, მეგობრების იდეა მდგომარეობდა ზოგადად, ბიზნესის სხვადასხვა მიმართულებისთვის ვირტუალური რეალობის შექმნაში, ,,ვირტუალური რეალობა, როგორც წესი,  აღქმულია ხოლმე, როგორც გართობის საშუალება (თამაშები, კლიპები, გასართობი აპლიკაციები). ჩვენი ხედვით კი, მისი მეშვეობით  ბიზნესის გაძლიერებაა შესაძლებელი. ამიტომაც, დავიწყეთ განათლების, არქიტექტურის, რეკლამის, კულტურული მემკვიდრეობისა და სხვა სფეროებისთვის ვირტუალური რეალობა შეგვექმნა, შეკვეთებს კი, ძირითადად უცხოეთიდან ვიღებდით და ამგვარად ვაგროვებდით ცოდნას,“ – აღნიშნავს ნიკოლოზი.

სტარტაპმა 2016 წელს გაიარა აქსელერაცია მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე პრესტიჟულ სტარტაპაქსელერატორში – ,,Startupbootcamp-ში“, რომელიც სამთვიანი სასწავლო პროგრამაა სტამბოლში და მასში მსოფლიოს მასშტაბით 850-ზე მეტი სტარტაპი იღებდა მონაწილეობას,  ,,Vrex Immersive-ი“ ათ საუკეთესო სტარტაპს შორის მოხვდა. მათ ასევე გაიმარჯვეს ,,სტარტაპ საქართველოს“ შესარჩევ ეტაპზეც და გაიარეს აქსელერაცია ამერიკელ მენტორებთან ,,Silicon Valley-დან“.

თანამედროვე სამყაროში ვირტუალური რეალობა ტრენდული გახდა და მსგავს ექსპერიმენტებს ბევრი სტარტაპი თუ კორპორაცია აკეთებს, მაგრამ ქართველების ეს ექსპერიმენტი, როგორც ნიკოლოზი აღნიშნავს, განსხვავდება მათგან საკუთარი მიზნებიდან გამომდინარე – ,,არსებობს პროდუქტები, რომლებიც კონცეპტუალურად ახლოსაა ჩვენთან, თუმცა ჩვენ უნიკალურები ვართ განსხვავებული ბიზნესმოდელით, პლატფორმის ფუნქციებითა და იმით, რომ მაქსიმალურად ფოკუსირებულები ვართ ტურიზმისა და მოგზაურობის ინდუსტრიაზე, ვაძლიერებთ მას ვირტუალური რეალობით“.

აღნიშნული პლატფორმის მეშვეობით ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია, ვირტუალური რეალობით იმოგზაუროს სხვადასხვა ტურისტული მარშრუტით, შეისწავლოს ისინი, დაგეგმოს მოგზაურობა და შეუკვეთოს ტური პირდაპირ აპლიკაციიდან. ასევე, ტურისტულ ოპერატორებს, სააგენტოებს, სამთავრობო სტრუქტურებსა და სასტუმროებს/კურორტების ადმინისტრაციებს შეუძლიათ, ამ პლატფორმის მეშვეობით  საკუთარი სამოგზაურო პროდუქტები გახადონ უფრო პოპულარული.

ვიდეოში იხილეთ ხალხის რეაქცია ,,Vrex Immersive-ის“ აპლიკაციაზე:

ამჟამად, გუნდი აქტიურად თანამშრომლობს ტურიზმის ბაზართან, როგორც საქართველოში, ასევე უცხოეთში. საერთაშორისო ტურისტული სააგენტოები უკვე იყენებენ მათ აპლიკაციებს მარკეტინგული მიზნებისთვის. აღსანიშნავია, რომ გუნდი თანამშრომლობს სხვადასხვა სამთავრობო სტრუქტურასთანაც და ეწევა საქართველოს პოპულარიზაციას საერთაშორისო ტურისტულ გამოფენებზე.

პლატფორმის გასამრავალფეროვნებად სამომავლოდ იგეგმება  გადაღებები – საქართველოში, თურქეთში, საფრანგეთში, ამასთანავე სულ მალე ,,Vrex Immersive-ი“ ხელმისაწვდომი იქნება Androidტიპის სმარტფონებზე, აპლიკაცია ამჟამად უკვე დახურული ბეტა ტესტირების ეტაპზეა და მზადდება ფართო ბაზარზე გასასვლელად.

Android-ის მომხმარებლების შემდეგ, 2017 წლის ბოლომდე, პლატფორმა ,,Apple-ის” მოწყობილობების მომხმარებლებისთვისაც გახდება ხელმისაწვდომი.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

,,Google-ი”,,ჭკვიან” სარკეს ქმნის

 

,,ყველაზე პოპულარული ახალი ამბები, 24-საათიანი ამინდის პროგნოზი და დრო” – ამ ყველაფერს ,,Google-ის” ,,ჭკვიანისარკე გაგვაცნობს.

„Google-ის“ პროგრამული უზრუნველყოფის ინჟინერმა, მაქს ბრაუნმა ,,ჭკვიანი“ სარკე შექმნა, რომელიც ანდროიდმოწყობილობაზე მუშაობს. ეს პროტოტიპი ჯერ კიდევ გაუმჯობესების პროცესშია. ბრაუნი სარკეზე საცობების ჩვენების დამატებას გეგმავს. იდეა მდგომარეობს იმაში, რომ საჭიროებას არ წარმოადგენს ინტერფეისთან რაიმე სახით ურთიერთქმედება, რადგან ის ავტომატურად განახლდება, ასევე ყველაფერი დანარჩენისთვის სარკეს აქვს ხმით ძიების ფუნქცია.

ინტერფეისის ფერი იცვლება მხოლოდ მაშინ, თუ გარეთ მოღრუბლულია, ყველა სხვა შემთხვევაში ტექსტი მონოქრომული რჩება, რათა ყურადღების გადამტანი არ იყოს. ინტერფეისი აწყობილია „Android API-ს“ მსგავსი კოდის ბაზაზე. დამატებით, პროგრამა „Forecast-ი“ ამინდისთვის და „Associated Press-ი“ ახალი ამბებისთვის. დისპლეის სისქე რამდენიმე მილიმეტრია. ის მოთავსებულია სარკისა და კედლის კარადის კარებს შორის. ბრაუნის თქმით, ეს ყველაფერი მხოლოდ დასაწყისია და მომავალში სარკის ფუნქციებს კიდევ უფრო გააუმჯობესებს.

 

წყარო: Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

საქართველოში ინოვაციური სარეკლამო კომპანია გაჩნდა

 „Edvex-“ ქართული სტარტაპია, რომელიც ავტომობილის მფლობელებს, მანქანაზე რეკლამის განთავსების შემთხვევაში, გამომუშავების საშუალებას აძლევს, ხოლო ბიზნესის წარმომადგენლებსსარეკლამო სივრცეს უქმნის. კომპანიასტარტაპ საქართველოსერთერთი გამარჯვებულია.

„Edvex-ის” საქმიანობის სფეროს წარმოადგენს გარერეკლამა, კერძოდ, რეკლამა მანქანებზე. ეს არის ინოვაციური პლატფორმა, რომელიც ერთმანეთთან აკავშირებს მძღოლებსა და ბრენდებს. მსოფლიოში და კერძოდ, საქართველოში, გარერეკლამაზე მოთხოვნამ და ავტომობილების რაოდენობამ საგრძნობლად იმატა. ამავდროულად, რეკლამა მანქანებზე სხვა გარერეკლამის საშუალებებთან შედარებით, ყველაზე ეფექტური და თვალსაჩინოა. სწორედ ამიტომ გადაწყვიტეს „Edvex-ის” დაფუძნება.

ეს არის ორმხრივი შეთავაზება მძღოლებისთვის და ბრენდებისთვის. მათი სერვისით სარგებლობა შეუძლია ნებისმიერ კომპანიას, რომელსაც სურს გააკეთოს ეფექტური რეკლამა აბსოლუტურად ინოვაციური გზით. ასევე ნებისმიერ მძღოლს აქვს საშუალება გამოიმუშავოს დამატებითი შემოსავალი. ამისათვის საჭიროა მობილური აპლიკაციის ჩამოტვირთვა და რეგისტრაცია. ამჟამად, აპლიკაცია ანდროიდისთვისაა დამზადებული, მაგრამ უახლოეს მომავალში „iPhone“-ის მომხმარებლებისთვისაც იქნება ხელმისაწვდომი.

„Edvex-ის” მობილური აპლიკაცია მონიტორინგს გაუწევს მძღოლის გადაადგილებას და თანხას გავლილი მანძილის პროპორციულად დაურიცხავს. რაც შეეხება ბრენდებს, მათ შეეძლებათ ონლაინრეჟიმში, Live რუკაზე, თვალი ადევნონ დარეკლამებული ავტომობილების გადაადგილებას, მიიღონ დეტალური ინფორმაცია გავლილ მანძილზე და გაიგონ რამდენი ე.წ. ნახვა (სავარაუდოდ რამდენმა ადამიანმა ნახა რეკლამა) დააგროვა თითოეულმა ავტომობილმა.

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

Hand4help-ი – ინოვაციური ხელის პროთეზი ქართველი ახალგაზრდებისგან

 Hand4Help-ი არის ქართველი ახალგაზრდების კიდევ ერთი წარმატებული პროექტი, რომელმაც შეძლო სტარტაპერი გუნდიდან ორგანიზაცია ჩამოეყალიბებინა. მათ შექმნეს ინოვაციური ხელის პროთეზი, რომელიც საკამოდ განსხვავდება უკვე არსებულისგან და რაც მთავარია, გუნდი უანგაროდ ეხმარება საზოგადოების იმ წევრებს, რომლებიც საჭიროებენ მას. ,,დოქტრინა“ გაესაუბრა გუნდის ერთ-ერთ წევრს  – გიორგი დიღმელაშვილს, რომელმაც მათი გეგმებისა და აღნიშნული პროთეზის შესახებ მოგვაწოდა ინფორმაცია.

Hand4help-ის გუნდი შედგება თავისუფალი და აგრარული უნივერსიტეტის სხვადასხვა ფაკულტეტის სტუდენტებისგან.  გიორგი დიღმელაშილი და გიორგი გაბრაშვილი აგრარული უნივერსიტეტის საინჟინრო სკოლის სტუდენტები არიან, ამავე ფაკულტეტზე სწავლობს მათი დიზაინერი, დავით კორძაია, გუნდის დანარჩენი წევრები – ვახტანგ ტაბატაძე (პროგრამისტი), დავით კვიციანი  და კობა ცერცვაძე თავისუფალი უნივერსიტეტის სკოლის სტუდენტები არიან, ლექსო ბიწაძე კი თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში სწავლობს.

იდეა გუნდის წევრებს საზოგადოების იმ წევრების პრობლემიდან გამომდინარე გაუჩნდა,  რომლებიც საჭიროებენ ხელის პროთეზს, გამომდინარე იქიდან, რომ თანამედროვე პროთეზებს ბევრი ნაკლი გააჩნიათ, ეს პიროვნებები ბევრ დაბრკოლებას აწყდებიან,  რაზეც გიორგიმ თავადვე ისაუბრა – ,,პროთეზების ფასი საშუალოდ 15 000 -100 000 $-მდე მერყეობს. ბავშვებისთვის კი ძირითადად არც მზადდება. არსებული პროთეზები, როგორც წესი, ნაკლებფუნქციური, რთულად გამოსაყენებელი მოწყობილობებია, რომლებიც სრულფასოვნად გამოყენებამდე საჭიროებენ 2-4 თვემდე ტრენინგს და ამასთანავე, საკმაოდ მძიმეა სატარებლად. მოკლედ რომ ვთქვათ, დიდი ხანია ამ სფეროში სიახლე არავის შეუტანია მაშინ, როცა პროდუქცია აშკარად საჭიროებს განახლებას“.
გუნდმა გადაწყვიტა პრობლემა 3D პრინტერის ტექნოლოგიის გამოყენებით მოეხსნა და შეექმნა ხელის მრავალფუქნციური და რაც მთავარია, დაბალდანახარჯიანი პროთეზი, რომლებიც ბავშვებისთვისაც იქნებოდა ხელმისაწვდომი. ,,ჩვენ გადავწყვიტეთ, გავცდეთ ბუნებრივი ხელის ფუნქციებს და ხელის პროთეზი გავხადოთ უფრო მაღალტექნოლოგიური, მომხმარებელი თვითონ ირჩევს რა სურს, რომ შეეძლოს მის პროთეზს, როგორ უნდა გამოიყურებოდეს იგი, შემდეგ კი,  ჩვენი ტექნიკური გუნდი უზრუნველყოფს მას. არ აქვს მნიშვნელობა სურვილს, ჩვენ შევძელით პროთეზით პიანინოზე დაკვრა, სმარტფონზე შეტყობინების აკრეფვა, პრეზენტაციის ჩატარება და ა.შ ეს ყველაფერი კი  იმისთვის, რომ როდესაც 2 ადამიანი შეხვდება ერთმანეთს საუბარი არ დაიწყოს ფრაზით თუ როგორ მოხდა ეს, და „რა სამწუხაროა“,  არამედ იმით თუ რამდენად კარგია აღნიშნული პროთეზი“ – აღნიშნა გიორგიმ.

გუნდმა პირველად ქუთაისის აკაკი წერეთლის უნივერსიტეტის მიერ ორგანიზებულ ჰაკათონში მიიღო მონაწილეობა და პირველი ადგილის მფლობელიც გახდა, მას მოჰყვა ევროპის ფონდის კონკურსი სოციალური საწარმოს დაარსების შესახებ, სადაც ასევე პირველი ადგილი მოიპოვა. ცოტა ხნის წინ კი, მათ საქართველოს ინოვაციების სააგენტოს მიერ ორგანიზებული ,,სტარტაპ საქართველოში” გაიმარჯვეს და მონაწილეობა მიიღეს კალოფორნიაში,  ,,სილიკონ ველიზე”, სადაც აღნიშნული პროექტით უცხოელი ინვესტორების წინაშეც წარსდგნენ.

Hand4help-ს სოციალური მისია აკისრია, სწორედ ამიტომ, გუნდმა საქართველოში დაარსა,,Hand4help Community“, ეს არის საზოგადოება რომელიც მიზნად ისახავს გააერთიანოს ადამიანები, ვისაც უშუალოდ სჭირდებათ დახმარება და ვისაც სურს, რომ დაეხმაროს სხვას, იქნება ეს უბრალოდ იდეებით, დიზაინით, პროდუქციის შექმნაში მონაწილეობის მიღებითა თუ მათ შესახებ ინფორმაციის გავრცელებით.

ორგანიზაცია იურიდიულად უკვე დარეგისტრირდა, თუმცა მათი საქმიანობა მოგებაზე გათვლილი არ არის, რადგან მოგებული დაფინანსებები და ინვესტიციები მთლიანად კოპანიის ამ ფორმით ჩამოყალიბებას მოხმარდა. ამჟამად კომპანია აწარმოების  ორ მოდელს, ერთი მათგანი არის სრულიად მაღალი ფუნქციებით აღჭურვილი პროთეზი,  რომლის გატანაც მსოფლიო ბაზარზე უკვე იგეგმება, მისი ღირებულება კი 1500$-ს შეადგენს, მეორე მოდელით ადამიანს მხოლოდ უბრალოდ ნივთების გადაადგილება შეუძლია, ამ პროთეზს გუნდი უკვე დიდი ხანია უანგაროდ გადასცემს მსურველებს, რომლებსაც მათთან დაკავშირება საიტის – Hand4help.com-ის მეშვეობით შეუძლიათ.

 

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

ჭკვიანი ფეხსაცმელი გამოიგონეს

ჭკვიანი ფეხსაცმელი ანიმაციური ეკრანითეს ფეხსაცმლის ახალი თაობაა, რომლის ინოვაციური იდეა კომპანია ShiftWear-ს” ეკუთვნის.ფეხსაცმლის უნიკალური დიზაინთან შერწყმული ულტრათხელი და რბილი, ფერადი ეკრანი, რომელიც Full-Hd გაფართოებითაა, ცნობილია, როგორც E-paperეკრანი.

ფეხსაცმელზე ფერების, სურათების და ვიდეოების კონტროლი სმარტფონის სპეციალური აპლიკაციის მეშვეობით, ნებისმიერ დროსაა შესაძლებელი.

თქვენ შეგიძლიათ აირჩიოთ ფონი, ფერი, საყვარელი ვიდეო და რამდენიმე წამში ის თქვენს ფეხსაცმელზე გამოჩნდება.ასევე შესაძლებელია, თავად შექმნათ უნიკალური დიზაინი მიყიდოთ ის სხვა მომხმარებელს აპლიკაციის მეშვეობით ან თავად შეიძინოთ სხვის მიერ შექმნილი უნიკალური დიზაინი.

ჭკვიანი ფეხსაცმელი სამი განსხვავებული დიზაინით და 5 განსხვავებული ძირითადი ფერითაა ხელმისაწვდომი. ფასიც განსხვავებულია და 200 დოლარიან 500 დოლარამდე მერყეობს.ანიმაციებისა და ეფექტების შეცვლა კედებზე სიარულის დროსაც კი შეიძლება. ამ კედების შეძენა ონლაინში –  www.shiftwear.com –ზე ცოტა ხნის წინ დაიწყო. ამჟამად, საიტზე სამივე ტიპის ფეხსაცმელზე წინასწარი შეკვეთების მიღება შეწყვეტილი.

როგორც საიტზე მითითებული ინფორმაციიდან ირკვევა, ფეხსაცმელი კაბელის მეშვეობით იტენება და სრულად დატენილი 30 დღის განმავლობაში ძლებს.

რაც ყველაზე მთავარია – ჭკვიანი კედები წყალგამძლეა და მისი მანქანის მეშვეობით რეცხვაც ნებადართულია.

ახალი ფეხსაცმლის შექმნის იდეით www.indiegogo.com –ზე ახალგაზრდა მეწარმეთა ჯგუფი 2015 წელს დარეგისტრირდა და საკუთარი იდეის განსახორციელებლად შემოწირულობას ამ დროიდან აგროვებს.მოდის სამყაროში ეს ნოვატორული იდეა ონლაინში უამრავმა ადამიანმა დააფინანსა.ამ ეტაპზე ჯგუფმა $926,877 შეაგროვა, შესაბამისად კედების წარმოება დაწყებულია.

გეგმის მიხედვით, 3 მილიონი დოლარის დაფინანსების შემთხვევაში, ჯგუფი, სენსორული ეკრანით, აუდიოსისტემით და სიარულის დროს დატენვის შესაძლებლობით აღჭურვილ კედებსაც გამოუშვებენ.

წყარო: inc.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაცია

წყლიანი ბიოდეგრადირებადი ბურთები პლასტმასის ბოთლების ნაცვლად

ბუნებრივი ან არომატიზირებული წყლით სავსე მცირე გამჭვირვალე სფეროებმა შესაძლოა ლონდონში პლასტიკური ნარჩენების პრობლემა გადაჭრას.

ამის შესახებ ბრიტანეთის დედაქალაქში დაფუძნებული ის სტარტაპკომპანია იუწყება, რომელიც აღნიშნულ ბურთებს აწარმოებს.

ბიოდეგრადირებადი “Ooho“ ბურთები, რომელიც მომხმარებელს წყურვილის გრძნობას უკარგავს, სან-ფრანცისკოსა და ლონდონში ორიოდე დღის წინ წარადგინეს.

ბურთებს ჟელესმაგვარი გარსი აქვთ, რომელიც მცენარეული და ზღვის წყალმცენარეების ექსტრაქტებისგანაა დამზადებული.

კომპანია ,,Skipping Rocks Lab-ის” ინფორმაციით, გამოუყენებელი გარსები 4-6 კვირაში იშლება და ქრება.

ლონდონის მუნიციპალური მთავრობის ინფორმაციით, მდინარე ტემზადან ერთი თვის განმავლობაში 4,000-მდე პლასტიკური ბოთლი ამოიღეს, რაც კიდევ ერთი მტკიცებულებაა იმისა, რომ ბრიტანეთის დედაქალაქი, ისევე როგორც მსოფლიოს არაერთი ქალაქი თუ დედაქალაქი, პლასტიკური ბოთლებისგან გამოწვეული ნარჩენების მართვის სერიოზული პრობლემის წინაშე დგას.

„Ooho ყველა იმ თვისებას ვერ ჩაანაცვლებს, რაც პლასტიკურ ბოთლას აქვს, თუმცა მოკლევადიანი მოხმარებისთვის ის ნამდვილად გამოსავალია შექმნილ სიტუაციაში,“ –  განაცხადა კომპანია Skipping Rocks Lab-ის დამფუძნებელმა გარსია გონსალესმა.

ლონდონის საკრებულოს წარმომადგენლებმა განაცხადეს, რომ “Ooho” წინ გადადგმული ნაბიჯია.

,,Skipping Rocks-მა” ,,Ooho-ს” შექმნას სამი წელი მოანდომა. კომპანია დღეში 2,000-მდე ბურთს აწარმოებს და იმედს გამოთქვამს, რომ ამ მონაცემებს უახლოეს მომავალში გაზრდის. იგეგმება პროდუქტის ვარგისიანობის ვადის გაზრდა და მემბრანის  რეზისტენტულობის გაუმჯობესება.

 

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

 

სრულად ნახვა
1 31 32 33 34 35 37
Page 33 of 37