close

გამოგონება - ინოვაცია

გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

გამოგონებით დასრულებული ჩხირკედელაობა ანუ სიახლე ქართულ იარაღწარმოებაში

ბაჩო ჩხარტიშვილი 21  წლისაა, ის გრიგოლ თავართქილაძის სასწავლო უნივერსიტეტში სამართალმცოდნეობის სტუდენტია, სწავლობს მეოთხე კურსზე.
ბაჩო წარმოშობით გურიიდანა. ბავშვობა ლანჩხუთის რაიონის სოფელ წყალწმინდაში გაატარა და სკოლაც აქ დაამთავრა.
უყვარს ბევრი რამის კეთება და აკეთებს მხოლოდ იმას, რაც სიამოვნებას ანიჭებს. ყველაფერი ეს კი მუსიკის გარეშე წარმოუდგენელია მისთვის.
ბავშვობიდან აინტერესებდა იარაღი, სწორედ დამამთავრებელ კლასში ყოფნის დროს გაუჩნდა იდეა, რომელიც  ბევრი შრომისა და ცდის შემდეგ საინტერესო გამგონებად აქცია. ბაჩოს სურდა, გაეუმჯობესებინა იარაღის ფუნქციონირება და იგი უფრო მოსახერხებელი და მრავალჯერადი გამოყენების გაეხადა.
18 წლის ასაკში მან გამოიგონა მექანიზმი, რომელიც იარაღზე დამაგრების შემდეგ ასრულებს მრავალ ფუნქციას და შესაძლებელია როგორც ნადირობა, ასევე თევზაობა, სამიზნეებზე სროლაც სპეციალური ისრის გამოყენებით. იარაღზე მუშაობის შედეგად ბაჩომ ასეთი შედეგი მიიღო, მექანიზი, რომელი 2კგ და 500 გრ-ს იწონის, მშვილდზე მაგრდება 7-ცალიანი საისრე, დანა, სათევზაო მოწყობილობა, ასევე მობილური, რათა შესაძლებელი იყოს ამ ყველაფრის სამუშაო პროცესის გადაღება.
გამოგონილი ისრის მშვილდი ისვრის სხვადასხვა მასის ისრებს: 8-გრამიანსა და 60-მილიგრამიანს, 5-გრამიანსა და 120-მილიგრამიანს და ასევე მას შეუძლია 3 გრამისა და 160 მილიგრამი მასის ისრების სროლაც.
ახალგაზრდა გამომგონებელს ყოველთვის უყვარდა ხატვა და ჩხირკედელაობა, თუმცა მსგავს მექანიზმე მუშაობა მისთვის დიდი სიახლე და გამოწვევა იყო.
მარტო მუშაობდა სახლის პირობებში, მხოლოდ youtube-ის   დახმარებით და ნაცნობების სკეპტიკურ დამოკიდებულებას მრავაჯერადი ცდითა და დაუღალავი შრომით პასუხობდა.
საბოლოოდ სამი თვის შემდეგ, ბევრმა ნახატმა, უფრო ბევრმა ცდამ და გათენებულმა ღამეებმა შედეგი გამოიღო და გამომგონებელმაც შეძლო საკუთარი იდეის რეალობაში მოყვანა.
ბაჩომ მონაწილეობა მიიღო ლეონარდო დავინჩის ნორჩ მეცნიერებათა და გამოგონებელთა პროექტში და 36 ქვეყნის მასშტაბით მეორე ადგილი დაიკავა, საქართველოში კი თავისი გამოგონებით პირველ პოზიციაზე გავიდა.
კეკულეს არ იყოს, რომელმაც ბენზოლის სტრუქტურა სიზმარში იხილა, ბაჩომ სწორედ ასე მიაგნო მექანიზმის აგებულების ძირითად საიდუმლოს.
„იმდენად ვიყავი ამ საქმით გატაცებული და მთელი დღეები ამით დაკავებული, რომ დამესიზმრა მექანიზი და გამოღვიძებისთანავე შევუდექი მუშაობას. ყველაზე დიდი სიამოვნებაა, როდესაც რაღაცას ქმნი, ბევრი შეცდომის და მარცხის მერე და საბოლოოდ შედეგამდე მაინც მიდიხარ.”
მექანიზმისთვის ახალგარზდა შემოქედმა ხელმისაწვდომი მასალები: რკინა, ფოლადი, პლასტმასი და ცოტა ხე გამოიყენა.
პროექტში მიღწეული წარმატების შემდეგ ინვესტორებიც გამოჩნდნენ და მექანიზმის 600 დოლარად შესყიდვა შესთავაზეს, თუმცა შემოქმედი ვერ შეელია პირველ გამოგონებას.
ახლა ნორჩი გამომგონებელი ახალ პროექტზე მუშაობს. არ სცდება თავისი ინტერესესის სფეროს- იარაღს. ბაჩო აპირებს შექმნას იგივე მექანიზმი კონდახიანი მშვილდისთვის , იგივე არბალეტისთვის, რომლის დახმარებიტაც ისრის სასროლი მანძილი 200 მეტრამდე გაიზრდება.
ამჟამად სწავლითაა დაკავებული, თუმცა თავისუფალ დროს ისევ ჩხირკედელაობას აგრძელებს და ზუსტად იცის რომ ეს ის საქმეა, რომლის კეთებას მას ძალიან სიამოვნებს.

მასალა მოამზადა: ანა ურუშაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგამოგონება - ინოვაციასაქართველო

როგორ დავიწყოთ ბიზნესი უნივერსიტეტში? – ილიაუნის სტუდენტები უნიკალურ ქართულ ხის საათებს დაამზადებენ

მარიამ შერეშაშვილი და ალექსანდრე ლაშაური ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ბიზნესსკოლის მე-3 კურსის სტუდენტები არიან, რომლებმაც გადაწყვიტეს, უნივერსიტეტის სასწავლო კურსის ფარგლებში თეორიულად წარმოქმნილი ინოვაციური იდეები პრაქტიკულად განეხორციელებინათ და შეექმნათ უნიკალური დიზაინისა თუ ფუნქციების მქონე, ქართული წარმოების ხის საათები, იდეის განხორციელების პრაქტიკულ მიზნებზე ახალგაზრდა ინოვატორები თავად გვესაუბრებიან.

-უპირველეს ყოვლისა, მოგივყევით როდის გადაწყვიტეთ, რომ შეგემუშავებინათ საათების უნიკალური, ქართული დიზაინი?

ალექსანდრე: უშუალოდ იდეა ორი წლის წინ დაგვებადა, ილის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ბიზნესის საფუძვლების საგნის ფარგლებში, ვინაიდან მაშინ ქართულ ბაზარზე არ არსებობდა ამდენად კონკურენტული ხის საათების ანალოგი. ბიზნესის დაწყება მხოლოდ იდეის შემუშავებით არ მთავრდება, მნიშვნელოვანია თუ რამდენად შეგიძლია მისი მართვა რისკიან პირობებში, შესაბამისად, ჩვენი იდეა მოვარგეთ მრავალ სფეროს და მარკეტინგის საფუძვლების კურსის ფარგლებში გადავწყვიტეთ, რომ პროდუქტი უნდა იყოს მომხმარებლის საჭროებებიდან გამომდინარე შექმნილი, ამიტომ საათს დავუმატეთ რამდენიმე განმასხვავებელი ფუნქციაც. სწორედ ეს არის ის ნიშა, რაც ჩვენს საათებს მატებს მეტ ინდივიდუალიზმს.

მარიამი: როგორც ალექსანდრემ აღნიშნა, ბიზნესის საფუძვლები გახლდათ ის კურსი, სადაც ლექტორი ორიენტირებული იყო ინოვაციური იდეის შექმნაზე, თუმცა აღსანიშნავია ისიც, რომ, კვლავ ილიაუნის ორგანიზატორობით, საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოშიც გავიარეთ მცირე ექსკურსი საწარმოო დანადგარების მუშაობის შესახებ  და გავარეთ კონსულტაცია ფაბლაბშიც, რათა მიგვეღო კონსულტაცია იმ პროცესისა და დეტალების შესახებ, რომელიც პროდუქტის სასიცოცხლო ციკლს აქვს გასავლელი.

-ულამაზესი ხის დიზაინის გარდა, რა კონკრეტული მახასიათებლები ექნება თქვენს საათს?

ალექსანდრე:  ჩვენს საათებში ჩაშენებული იქნება ტრანზაქციის, პულსის საზომი და მეხსიერების ბარათის ფუნქცია. იქედან გამომდინარე, რომ ხშირად დისკომფორტს გვიქმნის საკრედიტო თუ სადებეტო ბარათების მოძიება ჩანთაში, საათი გაგიმარტივებთ ამ პროცესს და შეგეძლებათ ერთგვარად  „მაჯით ატაროთ საფულე“. პულსის საზომის შემთხვევაში, საათის მომხმარებელია სპორტით დაინტერესებული ან ნებისმიერი ადამიანისთვის, ვისაც აწუხებს გულისცემის დისბალანსი. მეხსიერების ბარათის ფუნქცია კი მომხმარებლის იმ პრობლემიდანა გამომდინარეობს, რომ თავიდან ავიცილოთ მეხსიერების ბარათის დაკარგვა ან სხვა მსგავსი არასასიამოვნო შემთხვევები.

რაც შეეხება ინდივიდუალურ სტილს, ჩვენ გამოვიყენებთ გრავირების დანადგარის ფუნქციას, რომელიც მომხმარებლის სურვილისამებრ საათს შესძენს ინიციალების იმ კომბინაციას, რაც მის ემოციურ მდგომარეობას უკავშირდება. ხის საათების რამდენიმე უცხოური ანალოგი არსებობს, თუმცა მიმდინარე ფუნქციებით დატვირთული საათის ანალოგი ბაზრის კვლევისას არ შეგვხვედრია. გამონაკლისია პულსის საზომის შემთხვევაში ეიფლის და სხვა ბრენდის საათები.

რა სამომავლო გეგმები გაქთ სტარტაპის იდეასთან დაკავშირებით, როგორ აპირებთ საჭირო ფინანსების მოძიებას?

მარიამი: ჯერჯერობით, არცერთი ბიზნესპროექტში არ მიგვიღია მონაწილეობა, ახლა კი, მივიჩნევთ, რომ იმ ფაზაში ვიმყოფებით, სადაც ცოდნის რეალიზება პრაქტიკაში მეტად ხელსაყრელია. ვვარაუდობთ, რომ ,,სტარტაპ საქართველო” ამ მიზნისთვის შესაბამისი ვარიანტია, ველით იმასაც, რომ ბანკები გამოიჩენენ შესაბამის ინტერესს, ვინაიდან ტრანზაქციის შესრულებასთან ახლო მდგომი სერვისი, ვფიქრობთ, მათთვის მეტად საინტერესოა იქნება. პროექტზე უწყვეტად ვმუშაობთ და იმედი გვაქვს გვექნება ხელშემწყობი პირობები, რომ საკუთარი იდეა ქართულ ბაზარს მოვარგოთ და რაც შეიძლება ხელმისაწვდომ ფასად.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგარზდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ქართველი ახალგაზრდების აპლიკაცია „Ladybug-ი” დაკარგული ნივთების პოვნაში დაგეხმარებათ

 11 დეკემბერს დასრულდა Garage48-ის მიერ ორგანიზებული ჰაკათონი ,,Gemification&Entertainment-ი”, რომელშიც 100-მდე მონაწილემ ესტონელი მენტორების დახმარებით, 48 საათის განმავლობაში შეძლო, რომ წარედგინა საკუთარი ინოვაციური იდეები. პროექტის ფარგლეში საუკეთესო ტექნიკური გუნდი კომპანია ,,ARX-ის” რამდენიმე წევრით დაკომპლექტებული გუნდი გახდა, რომელთაც ძალიან მოკლე დროში შექმნეს დახვეწილი აპლიკაცია სახელწოდებით „Ladybug-ი”, რომელიც დაკარგული ნივთების მარტივად პოვნაში დაგვეხმარება. აპლიკაციის შესახებ იდეის ერთ-ერთი ავტორი ნიკა დევაშვილი გვიამბობს.

ქართველი ახალგაზრდების მიერ შექმნილი „Ladybug-ი” – აპლიკაცია, ადამიანებს თავიანთი დაკარგული ნივთების მოძიებაში დაეხმარება, ეს გახლავთ სისტემა, სადაც ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია გადაუღოს სურათი იმ ნივთებს, რომელებიც მისთვის მნიშვნელოვანია (მაგ: ბარათი, ტელეფონი, საფულე, საათი და ა.შ) და ატვირთოს ისინი აღნიშნულ აპლიკაციაში, ამის შემდეგ კი, კომპიუტერული ხედვის ალგორითმების გამოყენებით, აპლიკაცია იმახსოვრებს მათ და, იმ შემთხვევაში, თუ რაიმე ნივთი დაიკარგება და თუნდაც სრულიად უცნობი ადამიანმა იპოვის მას, მპოვნელს უბრალოდ დასჭირდება, რომ აპლიკაციის კამერით შეხედოს აღნიშნულ ნივთს და წამის მეასედებში შეძლებს დაუკავშირდეს მის პატრონს.

აპლიკაცია აქვს კიდევ ერთი, „Pokemon GO-ს“ სტილში წარმოდგენილი ფუნქცია, სადაც ადამიანებს, რომლებმაც დაკარგეს თავიანთი ნივთები, შეეძლებათ მიუთითონ ნივთის დაკარგვის სავარაუდო ადგილი და გარკვეული წამახალისებელი საჩუქარი დააწესონ მისთვის, ვინც ნივთს მიაგნებს, „თუ ვთქვათ რომელიმე მომხმარებელმა დაკარგა მეხსიერების ბარათი, რომელზეც მისთვის მნიშვნელოვანი ფაილებია, შეუძლია განათავსოს რუკაზე თავისი ნივთის დაკარგვის ადგილმდებაროება და მაგალითად დააწესოს გარკვეული ფულადი პრიზი მპოვნელისათვის, ხოლო ის ადამიანები რომლებსაც თავისუფალი დრო აქვთ და მაინც ახლოს არიან ამ ნივთთან დაიწყებენ ამ ნივთის ძებნას და ვინც პირველი მიაგნებს მას, მფლობელისგან დასაჩუქრდება,  ხოლო ჩვენს აპლიკაციაში ახალი წოდება მიენიჭება“ -აღნიშნავს ნიკა. ასევე, მაგალითად, დაკარგული ბარათის პოვნის შემთხვევაში შეძლებთ დაინახოთ როგორ გამოიყურება რეალურად ამ ბარათის მფლობელი და ადვილად დაუკავშირდებით მას ჩათის საშუალებით.

„Ladybug-ის“ იდეის ავტორი კომპანია „ARX-ია“, რომელიც 5 წევრისგან შედგება, მათ შორის, სტუდენტებთან ერთად, სკოლის მოსწავლეებიც არიან. ახალგაზრდებმა ჰაკათონში საუკეთესო ტექნიკური გუნდის სახელიც დაიმსახურეს, გამომდინარე იქიდან, რომ მენტორებისა და ჟიურის თვალსაზრისით მსგავსი პროდუქტის 48 საათის განმავლობაში შექმნა თითქმის შეუძლებელია,  თუმცა ახალგაზრდებმა დასახულ გამოწვევას წარმატებით გაართვეს თავი და მათ მიერ შექმნილი აპლიკაცია მომხმარებლისთვის უკვე 10 თებერვლიდან იქნება ხელმისაწვდომი, როგორც Android-ის, ასევე IOS ის App Store-ზე.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაეს საინტერესოამსოფლიო

მეცნიერებმა მსოფლიოში ყველაზე პატარა საშობაო ბარათი შექმნეს

ბრიტანელი მეცნიერები აცხადებენ, რომ მსოფლიოში ყველაზე პატარა საშობაო ბარათი შექმნეს.

 იგი იმდენად პატარაა, რომ ერთ სტანდარტულ საფოსტო მარკაში 200 მილიონზე მეტი ასეთი ბარათი ეტევა.

ეროვნული ფიზიკური ლაბორატორიის (NPL) მიერ შექმნილი ბარათი 15 x 20 მიკრომეტრია. ერთი მიკრომეტრი მეტრის მემილიონედია.

ის დამზადებულია პლატინით დაფარული სილიკონის ნიტრიდისგან და ილუსტრირებულია ფოკუსური იონის სხივის გამოყენებით. ბარათის საფარზე,  წარწერა ,,სეზონის მილოცვების” ზემოთ თოვლის კაცია ამოკვეთილი, ხოლო შიგნიდან გზავნილის შინაარსი წერია.

ეროვნული ფიზიკური ლაბორატორიის წარმომადგენელი, დოქტორი დევიდ კოქსი აცხადებს, რომ ტექნოლოგია, რომელიც ბარათის შესაქმნელად გამოიყენეს, ძალიან პრაქტიკულია. 

,,ჩვენ ვიყენებთ იმ ინსტრუმენტებს, რომლებიც საშუალებას იძლევიან გაზომონ მასალებში უკიდურესად მცირე მახასიათებლების სისქე, ეს ნამდვილად საინტერესო გამოგონებაა “, – აცხადებს კოქსი.

აღსანიშნავია, რომ ახალი ბარათის შექმნამდე ყველაზე მცირე მისალოცი საშობაო ბარათი 200 x 209 მიკრომეტრი იყო.

წინა პატარა საშობაო ბარათმა 200 x 209 მიკრომიტრი გაზარდა და მათი ძალისხმევა 100-ჯერ უფრო მცირეა. ეროვნული ფიზიკური ლაბორატორიის ბარათი კი მასზე დაახლოებით 100-ჯერ მცირეა.

წყარო: https://www.reuters.com

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაკომუნიკაციასაქართველოტექნოლოგიები

„Georgian Hero” – სტარტაპერების პლატფორმა დროებითი სამუშაოს მაძიებელ ახალგაზრდებსა და კომპანიებს დააკავშირებს

11დეკემბერს დასრულდა Garage48-ის მიერ ორგანიზებული ჰაკათონი “Gemification&Entertainment-ი”, რომელშიც 100-მდე მონაწილემ და მათმა გუნდებმა, ესტონელი მენტორების დახმარებით, 48 საათის განმავლობაში შეძლეს, რომ წარედგინათ საკუთარი ინოვაციური იდეები. გამარჯვებული კი გახდა 19-21 წლის ახალგაზრდებისგან დაკომპლექტებული გუნდი პროექტით „Georgian Hero”, რომლის შესახებაც მისმა ერთ-ერთმა წევრმა – მიშო თექთუმანიძემ ,,დოქტრინას” უამბო.

„Georgian Hero” არის აპლიკაცია, რომლის მეშვეობითაც ახალგაზრდები შეძლებენ მარტივად მოიძიონ სამუშაო, განსაკუთრებული აქცენტი კი, ობიექტური მიზეზების გამო, დროებით სამუშაოზე კეთდება, „გასულ ზაფხულში მინდოდა რაიმე მარტივი, დროებითი სამუშაოს მოძიება, თუმცა აღმოჩნდა, რომ საქართველოში ახალგაზრდისთვის, ფაქტობრივად, შეუძლებელია ასეთი სამსახურის მოძებნა. მეტიც, საქართველო ევროპაში პირველ ადგილზეა დაუსაქმებელი ახალგაზრდების რაოდენობის მიხედვით. თუმცა ჩვენმა კვლევამ აჩვენა, რომ კომანიებს ნამდვილად სჭირდებათ დროებითი თანამშრომლები, განსაკუთრებით, რაღაც ღონისძიებების დროს, მაგალითად, ახალი წლების პერიოდში ვინმე, ვინც შეფუთავს საჩუქრებს მაღაზიაში და ა.შ შესაბამისად, როგორც ახალგაზრდებში, ისევე კომპანიებში არსებობს დროებითი სამუშაოების საჭიროება, სწორედ ამიტომაც შევქმენით აპლიკაცია “Georgian Hero” -აღნიშნავს მიშო.

ახალგაზრდების დაინტერესების მიზნით აპლიკაციის თემა არის სუპერგმირი: ახალგაზრდები არიან გმირები, ხოლო სამუშაოები კვესტებია. მათ შესრულებისთვის ,,გმირი” არა მხოლოდ ფულად ანაზღაურებას მიიღებს, არამედ xp-ს და ზოგ შემთხვევაში – ბეჯებსაც.

პირველ ადგილზე გასვლისთვის გუნდმა „სტარტაპერისგან“ მიიღო 2000 ლარის ოდენობის დაფინანსება, მოგებული თანხა მოხმარდება პროდუქტის განვითარებასა და რეკლამირებას. აპლიკაცია, როგორც გუნდი ვარაუდობს, დაახლოებით, აპრილის თვეში უკვე ხელმისაწვდომი იქნება მომხმარებელისთვის.

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ასტრონომია - კოსმოსიგამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ახალციხელი ახალგაზრდების იდეა, მარსზე ჟანგბადის წარმოქმნის შესახებ, კოსმოსური ჰაკათონის გამარჯვებულია

1-3 დეკემბერს, არასამთავრობო ორგანიზაცია „დემოკრატიის ლაბორატორიის“ ორგანიზებით  გაიმართა პროექტის „კოსმოსური ჰაკათონის“ ფინალი. კონკურსში მონაწილეობა 18-დან 25 წლამდე ახალგაზრდებს შეეძლოთ მთელი ქვეყნის მასშტაბით, ხოლო რაც შეეხება ჰაკათონის მთავარ თემას, ეს გახლდათ  მარსის კოლონიზაცია და მონაწილე გუნდებს სწორედ ამ საკითხის შესახებ უნდა შეემუშავებიინათ იდეები. ფინალში გასული 14 საუკეთესო გუნდიდან, გამარჯვება ორ ახალციხელ ახალგაზრდის  – დავით ხუციშვილსა და სალომე თათოშვილის გუნდს სახელად – „ყველგან ყოველთვის“ ხვდა წილად, მეგობრებმა თავად გვიამბეს საკუთარი წარმატების შესახებ.

დავით ხუციშვილი და სალომე თათიშვილი 18 წლის ახალგაზრდები არიან,  დავითი სან დიეგოს სახელმწიფო უნივერსიტეტის  ქიმია/ბიოქიმიის ფაკულტეტის სტუდენტია, ხოლო სალომე ივანე ჯავახიშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტში ეუფლება სამედიცინო განათლებას, შესაბამისად, აღნიშნავენ, რომ მათთვის სამეცნიერო მიღწევები მეტად მნიშვნელოვანი და კარგი გამოწვევაა, სწორედ ამიტომ გადაწყვიტეს მონაწილეობა მიეღოთ ჰაკათონში, რომელში მონაწილე 30 გუნდიდან გამარჯვება სწორედ მათ პროექტს – „ციანოცირკულაციას“  ხვდა წილად, პროექტმა უდიდესი მოწონება დაიმსახურა ჟიურის ერთ-ერთი წევრის, ყოფილი ასტრონავტი ქალის – ჰაიდი ფაიფერისგანაც.

„ციანოცირკულაციის“ გზით მეგობრებმა გადაწყვიტეს მარსზე ჟანგბადის წარმოქმნა, უპირველეს ყოვლისა, საჭირო მექანიზმის შესაქმნელად, მათ ულტრაიისფერი გამოსხივებისგან დამცავი მინა და მზის პანელები გამოიყენეს, რომელიც აგროვებს ენერგიას ბატარეაში, რომელიც გარდაიქმნება სინათლის ენერგიად, რაც ციანობაქტერიას საშუალებას აძლევს წარმოქმნას ჟანგბადი. „ციანობაქტერიებას სჭირდება ორგანული და არაორგანული ნივთიერებებით მდიდარი ნიადაგი, ამისათვის ჩვენ გამოვიყენებთ მარსის გრუნტოვან ნიადაგსა და დამატებით ფეკალიებს, რადგან ადამიანის ექსკრემენტები შეიცავენ წყალსა და მინერალებს, რაც სრულიად საკმარისია ციანობაქტერიების ცხოველქმედებისთვის“ – აღნიშნავს დავითი.

 გასათვალისწინებელია ის ფაქტიც, რომ ბიოლოგიურად ადამიანის ფეკალიები შეიცავს სხვადასხვა სახის ბაქტერიას, ისინი ციანობაქტერიებისთვის კონკურენტებს წარმოადგენენ, ამიტომ სანამ ექსკრემენტები ჰერმენტულ გარემოში გადმოინაცვლებენ, მეგობრებმა გადაწყვიტეს, წინაღობის სახით მათთვის დაეხვედრებინათ პირდაპირი ულტრაიისფერი სხივები და მარსის დაბალი ტემპერატურა, რის შედეგადაც მოხდება მშრალი მოყინვა,  სწორედ ამ პროცედურის შემდგეგ შეაღწევს გადამუშავებული ფეკალიები აღნიშნულ სისტემაში. „ჟანგბადის მიღების შემდეგ აუცილებელია მისი კონტროლი ჩვენს დახურულ სისტემაში, ამისათვის  შევქმენით საათი, რომლეშიც არის ჩაშენებული მექანიზმი, ის ზომავს სისხლში O2 ის რაოდენობას და მულტიფუნქციურია, მას აგრეთვე აქვს ტემპერატურის, ტენიანობის და პულსის საზომი სენსორები. ყოველივე ზემოთხსნებულიდან გამომდინარე, ჩვენ შეგვიძლია არა მარტო ჟანგბადის, სინათლის ენერგიისა და ნიადაგის წარმოქმნა, არამედ მათი კომპაქტური საათის მეშვეობით კონტროლიც.“

აღსანიშნავია ისიც, რომ მეგობრებისთვის ეს გამარჯვება პირველი არ არის, მათ პროექტის „შენი ხმა ჩვენი მომავალის“ პირველი ადგილიც დაიმსახურეს და ხუთდღიანი ვიზიტი ჰქონდათ რომში,  ამჯერად კი, „თი ბი სი ბანკის“ ხელშეწყობით, ისინი ნიდერლანდებში გაემგზავრებიან ევროპის კოსმოსური სააგენტოს მუზეუმის, „Space Expo-ს“ სანახავად და შეძლებენ რამდენიმე დაუვიწყარი დღის გატარებას.  სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, გუნდი კიდევ უფრო აქტიურად აპირებს არჩეული გზის გაგრძელებას და ახალგაზრდებში სამეცნიერო სფეროს პოპულარიზებას.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესიგამოგონება - ინოვაციასაქართველოტექნოლოგიები

Metric.ge – ახალი ინტერნეტპლატფორმა მარკეტინგის სპეციალისტებს ეფექტურად დაეხმარება

Metric.ge პირველი ქართული ინტერნეტპლატფორმაა, რომელიც ციფრული ანალიტიკისა და მარკეტინგული ინსტრუმენტების ეფექტიან გამოყენებას უზრუნველყოფს. კომპანიის დამფუძნებელი ტატო ნორაკიძეა, მან კავკასიის ბიზნესის სკოლა დაამთავრა მარკეტინგის მიმართულებით, მოგვიანებით ციფრული მარკეტინგით გამორჩეულად დაინტერესდა და უკვე 9 წელია ამავე მიმართულებით მუშაობს. აღსანიშნავია, რომ იგი კითხულობს ლექციებს ციფრულ მარკეტინგზე. საკუთარი ბიზნესიდეაც – Metric.ge – ამავე სფეროში განახორციელა. 

„კომპანია ქართულ ბაზარზე 4-5 თვეა გამოჩნდა. თავდაპირველად, პლატფორმა პირადი გამოყენებისთვის შევქმენი, თუმცა, როდესაც მივხვდი, რომ „მეტრიკი“ ციფრული მარკეტინგის სპეციალისტებს ყოველდღიურ რუტინას გაუმარტივებდა, გადავწყვიტე, საზოგადოებისთვისაც შემეთავაზებინა. რეიტინგული სისტემის გარდა, პლატფორმა შესაძლებლობას იძლევა, აღვნუსხოთ სოციალური მედიის სტატისტიკა, დავგეგმოთ ეფექტური მედია აქტივობა, დინამიურად ვმართოთ ბანერული რეკლამა და ა.შ.“ – აღნიშნავს კომპანიის დამფუძნებელი ტატო ნორაკიძე.

metric.ge არის დამხმარე ინსტრუმენტი, რომელიც ციფრული მარკეტინგის სპეციალისტებს ყველაფრის გამარტივებასა და ეფექტურად გაკეთებაში ეხმარება. პლატფორმა მომხმარებელს რამდენიმე მარკეტინგულ ინსტრუმენტს სთავაზობს.

Metric.ge აერთიანებს ბევრ სასარგებლო მარკეტინგულ ინსტრუმენტს, როგორებიცაა:

რეიტინგები: Metric.ge-ს საიტების ანალიტიკა ქმნის საერთაშორისო ანალიტიკური პლატფორმებიდან შეგროვებული ინფორმაციისა და ადგილობრივ ბაზარზე განხორციელებული სარეკლამო კომპანიების შედეგების გაანალიზებით მიღებული ინფორმაციის სინთეზს, რომელიც დაეხმარება ციფრული მარკეტინგის სფეროში მოღვაწე მენეჯერებს, რომ სწორად დაგეგმონ, განახორციელონ და შეაფასონ თავიანთი მარკეტინგული აქტივობები. გარდა ამისა, Metric.ge არის ერთადერთი ქართული პლატფორმა, რომელიც გვაძლევს საშუალებას, მოვიძიოთ ანალიტიკა კორპორატიული ვებგვერდების შესახებ.

სოციალური მედიის სტატისტიკა: ვინაიდან სოციალური მედია წამყვან როლს თამაშობს ბრენდების კომუნიკაციაში, მომხმარებლებს ვთავაზობთ ყველაზე პოპულარული გვერდების სტატისტიკას სფეროების მიხედვით.

მედია დაგეგმარება: ინსტრუმენტი, რომელიც საშუალებას აძლევს მარკეტინგის მენეჯერებს, შექმნან კონტენტ კალენდარი და მიმდინარე მარკეტინგული აქტივობების თაიმლაინი.

ბანერების გენერატორი: ბანერების გენერატორი ცვლის რეკლამის განმთავსებელ საიტებთან ურთიერთობის ფორმას, აღარ მოგვიწევს ბანერებისა და გადასასვლელი ლინკის ცალ-ცალკე გაგზავნა, შესაბამისად, აღარ შეიქმნება ის უხერხული მომენტი, როდესაც ვყიდულობდით გარკვეული რაოდენობის ჩვენებებს და რეალურად არ ვიცოდით, აქედან რამდენი სრულდებოდა. პროცესი შემდეგნაირია: ge-ს მომხმარებელი რამდენიმე ველის შევსების შემდეგ ქმნის ინდივიდუალურ ლინკს, რომელსაც უგზავნის განმთავსებელს და ხელსაწყო რეალურ დროში ზომავს ჩვენებებისა და გადმოსვლების რაოდენობას. ცვლილებების შეტანა მომხმარებელს საკუთარ კაბინეტშივე შეეძლება, განმთავსებელ საიტთან ზემდეტი კომუნიკაციის გარეშე.

ექსკლუზიური შეთავაზებები და ონლაინაუქციონი: პირველად საქართველოში, Metric.ge სთავაზობს მომხმარებლებს, ონლაინ აუქციონის საშუალებით, შეიძინონ სხვადასხვა ციფრული და გარე განთავსებები ექსკლუზიურ ფასებად, იქნება ეს ქართული ტოპგვერდების საბანერო განთავსებები, გარე ბილბორდები თუ მონიტორები.

იდეების ჰაბი: სივრცე, სადაც საკუთარი იდეა შეგიძლია გააცნო კონკრეტული სფეროთი დაინტერესებულ ადამიანებს და რეალური დაინტერესებისა და დაფინანსების შემთხვევაში – განახორციელო პროექტი.

სამომავლოდ, კომპანიის წარმომადგენლები პლატფორმის საზღვრებს გარეთ გატანას გეგმავენ. ამ ეტაპზე კი  – მუშაობენ ელექტრონული აუქციონის მოდულზე, რომელიც დაახლოებით 1-2 თვეში გააქტიურდება. კერძოდ, ელექტრონული აუქციონის საშუალებას მისცემს მომხმარებელს, შედარებით ხელმისაწვდომ ფასად შეიძინოს ონლაინ-თუ გარეგანთავსების ადგილები.

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაკვლევებიმსოფლიორობოტექნიკარობოტექნიკატექნოლოგიები

,,MantaDroid-ი“ – ახალი წყალქვეშა რობოტი მეცნიერებისგან

სინგაპურში მკვლევარებმა ააგეს წყალქვეშა რობოტი, რომელიც მანტა რეის ჰგავს ერთფაზიანი ძრავისა და მოქნილი ფარფლების  მეშვეობით წყალზე ბიოლოგიური ბიძაშვილის მსგავსად მოქმედებს.

სინგაპურის ეროვნული უნივერსიტეტის მკვლევარი – ჩიუ ჩი მენგი მიიჩნევს, ეს პირველი შემთხვევაა, როცა თითოეული ფარფლი ერთ ძრავას იყენებს და რობოტი სითხისა და ფარფლის ურთიერთქმედებას ეფუძნება.

ბუნების ერთ-ერთი ყველაზე ეფექტური და მოხდენილი მოცურავეები – მანტა რეები დიდი ხნის მანძილზე მეცნიერებს განსაკუთრებული პროპულსიური მეთოდით ანცვიფრებდნენ, რისი საშუალებითაც ისინი ტურბულენტური ზღვების გადაცურვასაც კი ახერხებენ.

,,ე.წ. ბიოლოკომონია ნას 30 წლის განმავლობაში სწავლობდა,” – აცხადებს მექანიკური ინჟინერიისა და მექანიკის ასისტენტ პროფესორი კეიტ მორისი.

ჩიუს MantaDroid-ი არის ბრტყელი შავი PVC (პოლივინილის ქლორიდის) სხეული, სხივების მსგავსი ფარფლებითა და ორი უკანა საჭით. ის წყალზე ბუნებრივი პარტნიორის მსგავსად მოძრაობს.

ჩიუს განმარტებით, ფარფლის პასიური მოქნილობა საშუალებას აძლევს MantaDroid-ს, რომ წყალთან ბუნებრივად იმოქმედოს და წამში შვიდი მეათედი მეტრი სიჩქარე განავითაროს. 

სინგაპურელ მეცნიერთა გუნდმა ორი წლის მანძილზე 40 განსხვავებული დიზაინის ფარფლი შექმნა, სანამ მოქნილი პოლივინილის ქლორიდის (რომელიც ასევე პოლი ვინილის, ან უბრალოდ ვინილის სახელითაა ცნობილი) ფირფიტას გამოიყენებდა.

MantaDroid -ს დაახლოებით 10 საათის განმავლობაში შეუძლია ცურვა.

მეცნიერები აცხადებენ, რომ მომავალში ორიგინალურზე ორჯერ უფრო დიდი ზომის მანტა რეის შექმნას აპირებენ.

ისინი მიიჩნევენ, რომ ასეთი რობოტები სასარგებლო იქნება საზღვაო ბიომრავალფეროვნების შესასწავლად, ჰიდროგრაფიული მონაცემების შეგროვებისა და წყალქვეშა საძიებო სამუშაოებისთვის.

 

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

 

 

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაკულტურასაქართველო

სტარტაპი „Trips-ი“ დამწყები ქართველი დიჯეებისთვის თავისუფალ სივრცეს ქმნის

„British American Tobaco-ს“ მიერ ორგანიზებული სტარტაპში, რომელშიც ჯამში 300-ზე მეტი მსურველი იღებდა მონაწილეობას, გამარჯვება თავისუფალი უნივერსიტეტის სტუდენტებით დაკომპლექტებულ გუნდს „Trips-ს” ხვდა წილად. გუნდი ქმნის სივრცეს, სადაც დიჯეებს შეუძლიათ ვარჯიში და საკუთარი თავის განვითარება. საკუთარი პროექტის ფარგლებში გუნდმა უკვე ჩაატარა ელექტრონული მუსიკის  რამდენიმე ღონისძიება და სამომავლოდაც უფრო აქტიურად გეგმავს მუშაობას. სტარტაპის შესახებ, მისი ერთ-ერთი დამფუძნებელი  – ზაქრო ტაბატაძე გვიამბობს.

 სტარტაპი „Trips-ი“  თავისუფალი უნივერსიტეტის 6 მეორეკურსელის მიერ შექმნილი პროექტია, რომელიც ქმნის დამწყები დიჯეების განვითარების პროგრამას,  შესაბამისად, ის, რამაც გუნდის თითოეულ წევრი გააერთიანა, სწორედ რომ, ელექტრონული მუსიკის სიყვარულია „როდესაც აღმოვაჩინეთ, რომ კამპუსში სწავლობდა საკმაოდ ბევრი ნიჭიერი ხელოვანი, გადავწყვიტეთ, ჩვენი უნივერსიტეტის ეს მხარე წინა პლანზე წამოგვეწია და უნივერსიტეტის ისეთი წვეულება ჩაგვეტარებინა, სადაც ხარისხიანი მუსიკა და მაქსიმალურად თავისუფალი გარემო იქნებოდა. ამის შემდეგ, თბილისის სხვადასხვა ინდუსტრიულ სივრცეში რამდენიმე ღინისძიების ჩატარებისას მივხვდით, რომ არსებობდა ჩვენი იდეის განხორციელების საჭიროება და რეალური შესაძლებლობა, ხოლო აღნიშნულმა კონკურსმა კი საშუალება მოგვცა გაგვეკეთებინა ის, რაც ჩვენი პირადი სახსრებით თავის დროზე ვერ შევძელით“- აღნიშნავს ზაქრო.

საქართველოში ხშირად დიჯეები ამთავრებენ სასწავლო კურსს, სადაც მათ ასწავლიან მხოლოდ აღნიშნულ პროფესიას, მაგრამ მათ არ აქვთ სისტემატიური ვარჯიშის და პროფესიის მეტად დაუფლების საშუალება, ვინაიდან აპარატურა საკმაოდ დიდ თანხებთანაც ასოცირდება, გამოცდილების არქონის გამო კი, მათ არც სხვადასხვა კლუბში დაკვრის საშუალება ეძლევათ, ამრიგად, აქამდე საქართველოში არ არსებობდა სივრცე, სადაც მომავალი დიჯეი შეძლებდა საკუთარი პროფესიის უკეთესად დაუფლებას და სწორედ ამ პრობლემის წინააღმდეგ გაერთიანდა სტარტაპი ,,Trips-იც“ – ,,ჩვენი ვქმნით დამწყები დიჯეების განვითარების პლატფორმას. გვექნება ჩვენი სივრცე და აპარატურა, სადაც დიჯეები, მცირე საწევროს სანაცვლოდ, შეძლებენ თვეში 24-28 საათი ივარჯიშონ თავიანთი სურვილის შესაბამისად, რაც მათ მისცემთ საშუალებას მიიღონ მეტი პრაქტიკული გამოცდილება“.

სტარტაპი გეგმავს, 2-3 ყოველკვირეული ღონისძიების ჩატარებას, სადაც მცირე შერჩევის შემდეგ  დაუკრავენ დამწყები ქართველი დიჯეები. ასევე, იგემება ყოველთვიური, უფრო მასშტაბური ღონისძიებების, რომლებშიც რეზიდენტ ხელოვანებთან ერთად სხვა ცნობილი დიჯეებიც დაუკრავენ, ამით დამწყებებს ქართველ დიჯეებს საშუალებას მიეცემათ მიიღონ, როგორც აპარატურასთან ვარჯიშის საშუალება, ასევე საზოგადოებასთან ურთიერთობის გამოცდილება უშუალოდ დიჯეის ამპლუაში.

გუნდი დამატებითი სახსრების მოძიების მიზნით აპირებს ,,სტარტაპ საქართველოსთანაც“ ითანამშრომლოს, რათა მაქსიმალურად ხარისხიანი აპარატურის შეძენა გახდეს შესაძლებელი და დაიხვეწოს სივრცეც, რომელიც მიკროძრავების ქარხნის ტერიტორიაზე იქნება განთავსებული, „მიკროძრავების ქარხანა მოიაზრება, როგორც მომავალი ურბანული მულტიფუნქციური სივრცე და ჩვენთან ერთად აქ რამდენიმე სხვა პროექტიც იწყებს მუშაობას. სამომავლოდ, ონლაინჟურნალისა და სავარჯიშო სივრცის ამოქმედებასთან ერთად, ეს ადგილი იფუნქციონირებს როგორც კლუბი. ზაფხულში კი,  ელექტრონული მუსიკის პოპულარიზების მიზნით, ვაპირებთ ღონისძიებების ჩატარებას რეგიონებშიც“ – აღნიშნავს ზაქრო დასასრულს.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგამოგონება - ინოვაციასაქართველო

ხის სათამაშოებიდან საყოფაცხოვრებო ავეჯამდე – 19 წლის სტარტაპერი – გოგა ოთინაშვილი „საგოს“ შესახებ

„საგო“ გასული წლის დეკემბერში, 19 წლის გოგა ოთინაშვილის მიერ დაარსებული სტარტაპია, რომელიც თავდაპირველად მხოლოდ ბავშვებისთვის განკუთვნილ ხის, ეკოლოგიურად სუფთა სათამაშოებს გვთავაზობდა, დღეს კი – ახალგაზრდა მეწარმის დაუღალავი შრომისა და ენთუზიაზმის შედეგად,  კიდევ უფრო განვითარდა. სტარტაპმა მომხმარებელს არჩევანის გაცილებით უფრო ფართე სპექტრი შესთავაზა და სათამაშოებთან ერთად, ასევე ხისგან დამზადებული საბავშვო თუ სხვა საყოფაცხოვრებო ავეჯის წარმოებასაც აქტიურად და საკმაოდ წარმატებით შეუდგა. გოგა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის ქართული უნივერსიტეტის პირველკურსელია და, ასაკის მიუხედავად, უკვე საკმაოდ აქტიურად ფიგურირებს სხვადასხვა მედიასივრცეში,

კომპანია ამჟამად ამზადებს ბავშვის თანამედროვე საწოლებს, თაროებსა თუ საკიდებს და უკვე ჰყავს რამდენიმე კმაყოფილი კლიენტი. აღსანიშნავია რომ ნაწარმი 100%-ით ეკოლოგიურად სუფთა ნედლეულით მზადდება, რათა ბავშვებს არ შეექმნათ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული საფრთხეები. ხოლო რაც შეეხება ფასებს, შეიძლება ითქვას, შეიძლება ითქვას, რომ აღნიშნული ავეჯი  საქართველოსთვის ბაზრისთვის ყველაზე მისაღები ფასებით გამოირჩევა, რადგან, როგორც გოგა აღნიშნავს, ეს არ არის მხოლოდ საქმე ბიზნესისთვის, არამედ ეს არის საქმის სიყვარული და მეწარმის პრინციპებშიც არ ჯდება პროდუქტზე ფასების ხელოვნური მატება.

ის რასაც თავად გოგა „ჩხირკედელაობას“ უწოდებს, რეალურად საკმაოდ რთული და საპასუხისმგებლო საქმიანობაა, მაგრამ კრეატიულ ახალგაზრდას არ ეშინია საკუთარი იდეების განხორციელებისთვის ბრძოლის, ასევე, აქტიურად არის ჩართული ,,ტექნოპარკის” მიერ ორგანიზებულ პროექტებშიც და ახალგაზრდებსაც მოუწოდებს, რომ დრო მაქსიმალურად გამოიყენონ საკუთარი იდეების გენერირებისთვის „თუნდაც ერთი წლის წინ, ჩემთვისაც  წარმოუდგენელი იყო, რომ ამხელა საქმეს შევეჭიდებოდი, მაგრამ კომპანიას, ამ ეტაპზე, უკვე აქვს საკუთარი ბრუნვა და იმ ერთმა ცდამაც დადებითი შედეგი გამოიღო, ამიტომ, მივიჩნევ, რომ ადამიანმა ყველაფერი უნდა გაიღოს, იმისთვის, რომ ცხოვრებაში საყვარელი საქმე აკეთოს და არ შეეშინდეს შესაძლო დაბრკოლებების“. 

გოგას სამომავლო გეგმები კვლავ ხის დამუშავებას უკავშირდება, მას დიდი სურვილი აქვს, გახსნას ხის სათამაშოების ადგილობრივი საწარმო, რაც ხელს შეუწყობს ასევე დამატებითი სამუშაო ადგილების რაოდენობის გაზრდას, თუმცა, რა თქმა უნდა, ეს ყველაფერი უმოკლეს ვადაში ვერ მოხდება თუ არ იქნება შესაბამისი დაფინანსება და ხელშეწყობა სხვადასხვა სექტორს მიერ.

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
1 24 25 26 27 28 35
Page 26 of 35