close

ბიზნესი

ბიზნესი

CHROME-ის 22 დამალული მახასიათებელი, რომელიც ცხოვრებას გაგიადვილებთ

ბრაუზერები გვთავაზობენ ფანჯარას ინტერნეტით ჯადოსნურ სამყაროში და ისინი იმაზე მეტს აკეთებენ, ვიდრე გააცნობიერებთ. ეს არ არის მხოლოდ ვებ – გვერდების მონახულება. ბრაუზერები ფუნქციონირებენ, როგორც საკუთარი ოპერაციული სისტემის რაღაც, რაც ნამდვილად არაა Chrome OS– ით, ახლა კი ის Google– ის Chromebook– ების საშუალებით მუშაობს.

მიუხედავად იმისა, რომ ჯერ კიდევ ბევრი დებატებია, თუ რომელია  საუკეთესოა ვებ – ბრაუზერი, ნამდვილად არსებობს რაღაც განსაკუთრებული, გლუვი, მინიმალისტური პაკეტი, რომელიც ცნობილია როგორც Google Chrome. მონაცემები აჩვენებს, რომ მომხმარებელთა უმეტესობა  Chrome- ზეა დამოკიდებული.

Chrome- ის პოპულარობის ერთ-ერთი მიზეზი არის მისი სუფთა, გაპრიალებული ინტერფეისი და მისი მრავალფეროვნება. მანამ სანამ  Chrome- ის შესაძლებლობები მნიშვნელოვნად მრავლდება, არ დაივიწყოთ ბიბლიოტეკის არსებობა. აქ არის უამრავი ბირჟის ფუნქციონალური ფუნქცია, რომელიც ჩართულია Chrome- ის მთელ ნაწლავებზე, რომლის შესახებ შესაძლოა არც კი იცოდეთ.

შეამოწმეთ ქვემოთ მოყვანილი ჩამონათვალი Chrome- ში ჩაფლული ხრიკების შესახებ, რომელთა გამოყენებას ნამდვილად გჭირდებათ.

როგორ გამოვიყენოთ ინკოგნიტო რეჟიმი Google Chrome- ში

თუ არ გსურთ Chrome-მ დაიმახსოვროს რასაც ეძებთ ინტერნეტში ან შეინახოს რაც გსურთ – გადადით ინკოგნიტო რეჟიმში. ეს კარგი ვარიანტია, როდესაც ეძებთ ისეთ ნივთებს, რომელთა შესახებაც არ გინდათ გააგებინოთ სამყაროს , როცა გინდათ სადღესასწაულო საყიდლებზე წასვლა ან ზრდსრულთა წვეულებებზე.

Chrome- ში ინკოგნიტო ფანჯრის გასახსნელად, დააჭირეთ ბრაუზერის ზედა მარჯვენა კუთხეში არსებულ სამ წერტილს და აირჩიეთ ახალი ინკოგნიტო ფანჯარა. მობილურით დააჭირეთ ღილაკს ქვედა წერტილში (iOS) ან ზედა – მარჯვენა (Android) სამჯერადი წერტლებით და აირჩიეთ ახალი ინკოგნიტო Tab.

უნდა აღინიშნოს, რომ ინკოგნიტო რეჟიმი არ შეგიშლით ხელს მუშოაბის დროს ან როცა ეწვევით ნებისმიერ ვებსაიტს (მათ კიდევ შეუძლიათ შეხვიდეთ თქვენი IP მისამართით) .თუ თქვენ სერიოზულად გრძნობთ ონლაინ კონფიდენციალურობას, გაითვალისწინეთ VPN მომსახურება.

წაშალეთ თქვენი Chrome-ის ისტორია

თუ გსურთ თქვენი ბრაუზერის ისტორიის გასუფთავება, დააჭირეთ ზედა – მარჯვენა კუთხეში არსებულ სამ წერტილს და აირჩიეთ დამატებითი ხელსაწყოები> მონაცემების გასუფთავება (ან დააჭირეთ კომპიუტერზე Control-Shift-Delete- ში და დააჭირეთ ბრძანება – შეცვლა Mac– ზე) ). ჩამოსაშლელ ფანჯარაში, თქვენ შეგიძლიათ წაშალოთ ყველაფერი ან შეარჩიოთ ინფორმაცია, რომლის წაშლა გსურთ, მაგალითად, ისტორიები,  ფაილები და საიტის სხვა მონაცემების და ცალკეული სურათები და ფაილები. დააჭირეთ გაფართოებულ ჩანართს, რომ გადმოწეროთ ჩამოტვირთვის ისტორია, პაროლები და სხვა შესვლის მონაცემები, ავტომატური შევსების მონაცემები, საიტის პარამეტრები და მასპინძელი აპის მონაცემები.

გაზიარება Chrome-ს სტუმრის რეჟიმში

Chrome სინქრონიზაციას ახდენს თქვენი სანიშნეების, ისტორიის, პაროლების და პარამეტრების მრავალ მოწყობილობაზე. თქვენი ანგარიშის სინქრონიზაციის საშუალებით, თქვენ ავტომატურად შეხვალთ Gmail- ში, YouTube- ში, ძიებაში და სხვა Google სერვისებში. ეს შეიძლება იყოს ფასდაუდებელიც კი, თუ დაკარგავთ ტელეფონს ან გჭირდებათ ახალი მოწყობილობზე გადასვლა.

ამასთან, თუ ვინმეს დასჭირდება დროებით თქვენი ანგარიში, თქვენ ალბათ არ გსურთ რომ მათ ჰქონდეთ ყველა თქვენი ინფორმაცია. ამ შემთხვევაში, ჩამოაყალიბეთ ისინი სასტუმრო პროფილზე Chrome- ის სტუმრების რეჟიმის გამოყენებით. დააჭირეთ ბრაუზერის ზედა მარჯვენა კუთხეში და დააჭირეთ ღილაკს Guest. გაიხსნება ახალი ფანჯარა, რომელშიც ნათქვამია, რომ ჩასული ხართ სტუმრების რეჟიმში. დასრულების შემდეგ, დახურეთ ფანჯარა და ყველა  ისტორია, ფაილები და საიტის სხვა მონაცემები Chrome– დან.

თქვენი ეკრანი                            

თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ CHROMECAST სერვერებიდან, რგორიცაა NETFLIX  და HULU, თქვენი მობილურებიდან ტელევიზორში.CHROME- ის ჩაშენებული CAST ფუნქციურობით შეგიძლიათ უყუროთ ნებისმიერ საღაცას ტელევიზორის მეშვეობითაც. ახალ ფანჯარაში აირჩიეთ Chromecast ჩართული მოწყობილობა, რომელზეც გსურთ თქვენი ბრაუზერის ფანჯარა გამოჩნდეს.

ინტეგრირებული YouTube კონტროლი

Chrome ახლა საშუალებას გაძლევთ გააკონტროლოთ YouTube, არ აქვს მნიშვნელობა რომელი ჩანართი არის გახსნილი. ვიდეოს პლატფორმაზე დაკვრისას, ბრაუზერის მენიუში გამოსახულია მუსიკალური ნოტი. დააჭირეთ მას, რომ ნახოთ რას თამაშობთ ამჟამად ან აკონტროლეთ დაკვრა ამ pop-up ფანჯარაში, ან დააჭირეთ ვიდეოს სათაურს, რათა YouTube გახსნას.

თქვენ შეგიძლიათ მოძებნოთ მრავალი ვებ – გვერდი, რეალურად მათზე ნავიგაციის გარეშე, სანამ ისინი იმყოფებიან თქვენს საძიებო სისტემების სიაში. ეს ხრიკი სასარგებლოა იმ შემთხვევაში, თუ გსურთ, მაგალითად, პირდაპირ გადახვიდეთ Wikipedia– ის სტატიაზე orangutans– ზე, Google.com– ის ან Wikipedia– ის პირველ გვერდზე შესვლის გარეშე.

პირველად შედით პარამეტრებ-ში > საძიებო სისტემა> საძიებო სისტემების მართვა. იქ ნახავთ თქვენს ნაგულისხმევ საძიებო სისტემას (ის Chrome იყენებს, როდესაც შეკითხვის სისტემაში შეიყვანთ omnibox- ში), სხვა საიტებზე, რომლებიც უკვე ხელმისაწვდომია სწრაფი ჩხრეკისთვის, ასევე შეგიძლიათ დაამატოთ სხვა ვებსაიტების სია.

ასე რომ, ვიკიპედიაში სწრაფი ჩხრეკისთვის დააჭირეთ დაამატეთ მენეჯმენტის საძიებო სისტემების ქვეშ და დაამატეთ საიტი. შემდეგ ჯერზე, როდესაც შეიყვანთ “Wikipedia.org” omnibox- ში, მარჯვნივ, თქვენ იხილავთ კითხვას, რომელიც გეუბნებათ, დააჭირეთ ღილაკს, რომ მოძებნოთ საიტის შიგნით. მას შემდეგ რაც დააჭერთ  ღილაკს, ნახავთ ვიკიპედიას, რომელიც ლურჯად არის დაწერილი omnibox- ის მარცხენა მხარეს; აკრიფეთ თქვენი მოთხოვნა და Chrome მხოლოდ ვიკიპედიაში მოძებნის.

ეს ფუნქცია არ არის სპეციფიკური საცნობარო ან საძიებო საიტებისთვის. თქვენ შეგიძლიათ გამოიყენოთ omnibox, რომ ნახოთ პირდაპირ ნებისმიერ საიტზე, თუნდაც PCMag.com– ით, სანამ ის შედის საძიებო სისტემების მართებულ სიაში. Chrome ავტომატურად დაამატებს ამ “საკვანძო სიტყვების ძიებებს” თქვენს ნებისმიერ საიტზე.

გააკეთე მეტი omnibox- ით

ვინაიდან Chrome omnibox ფუნქციონირებს ისევე, როგორც Google- ის საძიებო ზოლში, ის ასევე ასრულებს იგივე ხრიკებს. Omnibox- ს შეუძლია გადაჭრას მათემატიკის პრობლემები, უპასუხოს ძირითადი კითხვებს და შეასრულოს კონვერტაცია, სანამ თქვენ ეძებთ რამეს.

დააწკაპუნეთ მარჯვენა ღილაკით Google– ის მოსაძებნად

თუ თქვენ ოდესმე ხართ ვებგვერდზე და წააწყდებით სიტყვას ან ფრაზას, რომლის შესახებ გსურთ მეტი იცოდეთ, Chrome გთავაზობთ მარტივად, ჩაშენებულ ძებნის ვარიანტს. მონიშნეთ სიტყვები (სიტყვები), რომელზეც გსურთ მოძებნოთ, დააწკაპუნეთ მარჯვენა ღილაკით და აირჩიეთ Google- ის ძიება (მონიშნული ტექსტი). გაიხსნება ახალი ჩანართი და გამოჩნდება თქვენი Google ძებნა. თუ იყენებთ Mac– ს, დააჭირეთ ღილაკს მონიშნულ სიტყვაზე, რომ მოძებნოთ. ალტერნატიულად, თქვენ შეგიძლიათ ხაზგასმით აღნიშნოთ სიტყვა ან ფრაზა, შემდეგ გადაიტანეთ იგი პირდაპირ Chrome- ის omnibox- ში, რათა შეასრულოთ ვებ – ძიება.

 სწრაფი ძებნა მობიურით (Android)

Android მოწყობილობაში სიტყვის ან ფრაზის მოსაძებნად, მონიშნეთ ნებისმიერი სიტყვა ან ფრაზა ხანგრძლივი დაჭერის საშუალებით და Chrome შექმნის ამ ტერმინს საძიებო ბარათს ეკრანის ბოლოში მენიუს მეშვეობით. დაწკაპეთ მეტი ან შეეხეთ ბმულს, რომ ესტუმროთ ვებ-მისამართს. IOS- ზე, სიტყვის ან ფრაზის მონიშვნა გამოაქვეყნებს pop-up- ს, რომელსაც „ეძებდით“ . გადაახვიეთ ბოლოში და შეეხეთ მეტის მოსაძებნად.

თქვენი ჩანართების მართვა

 

Google Chrome- ში ღია ჩანართების მართვის მრავალი გზა არსებობს:

 

თუ ჩაწერეთ ძებნა omnibox- ში და მიხვდებით, რომ გსურთ გახსნათ შედეგები ცალკე ჩანართში, დააჭირეთ ღილაკს Alt (Mac on Command) და დააჭირეთ დაბრუნებას.

მრავალჯერადი Chrome- ის რამდენიმე ჩანართის გადასატანად ერთდროულად, დააჭირეთ ღილაკს Control / Command და შეარჩიეთ სასურველი ჩანართები. ყველაფრის შერჩევის შემდეგ, უბრალოდ გადაიტანეთ და რეორგანიზაცია გააკეთეთ, როგორც ყოველთვის.

სხვა ჩანართზე სწრაფი წვდომისთვის, დააჭირეთ ღილაკს Control / Command და 1-დან 9-მდე ნომერი. თითოეული ნომერი უკავშირდება სხვადასხვა ჩანართს, დაწყებული მარცხნიდან პირველით.

შემთხვევით დახურული ჩანართების გახსნა

გასულ წელს Google- მა ამოიღო Chrome- ის რამდენიმე მენიუდან რამდენიმე ვარიანტი, მათ შორის “დახურული ფანჯრის გახსნა”. თუ თქვენ შემთხვევით დახურეთ ჩანართი, დააჭირეთ ღილაკს მენიუში (და არა თავად ჩანართს) და მენიუ შესთავაზებს დახურული ჩანართის ხელახლა გახსნას. ასევე შეგიძლიათ იხილოთ თქვენი ბრაუზერის ისტორია (სამქულიანი > ისტორია > ისტორია), სადაც ახლახან მოინახულეთ ვებსაიტები.

პინის ჩანართები

თუ ბევრ ჩანართზე მუშაობთ, უნდა გახსნათ გარკვეული პირობა და იქნებ გსურთ დარწმუნდეთ, რომ არ დაკარგოთ რამე, Chrome- ში

ჩასადებად. დააჭირეთ ჩანართს მასზე დაწკაპუნებით და დააჭირეთ ღილაკს. ეს იქცევა ჩანართს მარცხენა პატარა წერტილად, რომელიც დარჩება, თუ დახურავთ და ხელახლა გახსნით ბრაუზერის ფანჯარას; გადაიტანეთ ხელახლა შეკვეთა.

დასაწყისში გახსენით კონკრეტული გვერდები

თუ ინტერნეტში ყოველთვის ათვალიერებთერთი და იგივე გვერდებზე, Chrome აადვილებს მათ გახსნას ყოველ ჯერზე Google ბრაუზერის ჩართვის დროს. პარამეტრების მენიუში დააჭირეთ დაწყებას და აირჩიეთ ის, რაც გსურთ გახსნის დროს: ახალი ჩანართის გვერდი სადაც დატოვე ან იმ მისამართების არჩეული სია, რომლებიც იხსნება ყოველ ჯერზე. დაამატეთ ან წაშალეთ გვერდები, როგორც მოერგება.

გადაიტანეთ სურათები და მედია

გაქვთ სურათი ან მედია ფაილი, რომლის საშუალებითაც გსურთ სწრაფად გადამოწმება? გადაიტანეთ ის Chrome- ში და ბრაუზერი გაჩვენებთ სურათს, ვიდეოს ნახვას ან მუსიკის მოსმენის საშუალებას მოგცემთ

ფაილის ჩამოტვირთვის დანიშნულების შეცვლა

თუ ვერასდროს ვერ პოულობთ გადმოწერილი ფაილებს თქვენს კომპიუტერში, Chrome საშუალებას გაძლევთ დანიშნოთ სად ინახება. ნავიგაცია პარამეტრებში> მოწინავე> ჩამოტვირთვა. მდებარეობის ქვეშ დააჭირეთ ღილაკს შეცვლა. Pop-up ყუთში, შეგიძლიათ დააყენოთ თქვენი ჩამოტვირთული მასალა, რომელიც შეინახება კონკრეტულ საქაღალდეში.

მარტივი პაროლის მართვა

ჩვენ PCMag- ს გირჩევთ, რომ თქვენი ონლაინ ანგარიშები დაუკავშიროთ პაროლის მენეჯერს, მაგრამ თუ თქვენ კვლავ იყენებთ ცალმხრივ კოდებს, Chrome- ს შეუძლია შემოგთავაზოთ პაროლების რთული გაშიფვრა. პირველად, დარწმუნდით, რომ სინქრონიზაცია ჩართულია პერსონალური კომპიუტერებისთვის (გამოიყენეთ სტუმრების რეჟიმი საზოგადოებრივ მოწყობილობებზე). შემდეგ, როდესაც მიდიხართ ვებსაიტზე და შექმნით ანგარიშს, Chrome წარმოქმნის ჩამოთვლას შემოთავაზებული პაროლით, როდესაც მიდიხართ შესვლისთვის. პაროლები ინახება ღრუბელში და მათი დაშვება შესაძლებელია passwords.google.com– ზე.

განაახლეთ ავტომატურად რათა უფრო მარტივად იშოპინგოთ

საკრედიტო ბარათისა და ტრანსპორტირების შესახებ ინფორმაციის ადვილად შეძენისთვის, იმოძრავეთ პარამეტრების მენიუში, სადაც ნახავთ ჩანაწერებს გადახდის მეთოდებსა, მისამართებს და სხვა. როდესაც Chrome გაძლევთ რაიმე ნივთის შესაძენად შექმნილ ფორმას, აქ შენახული მონაცემები ავტომატურად გამოჩნდება ჩამოსაშლელ სიაში (თქვენი საკრედიტო ბარათის CVC ნომერი უნდა შეიყვანოთ). ეს ასევე მუშაობს მობილურით.

ამოცანების მენეჯერი

ისევე, როგორც თქვენს Windows PC- ს, თქვენს დესკტოპის ბრაუზერსაც აქვს საკუთარი ამოცანების მენეჯერი, რომლის საშუალებითაც შეგიძლიათ განახორციელოთ სხვადასხვა სახის პროცესების მონიტორინგი და რამდენი რესურსი ამოძრავებთ მათ. მასში შესაღწევად, დააჭირეთ ზედა – მარჯვენა კუთხეში არსებულ სამ წერტილიან ხატს და აირჩიეთ მეტი ინსტრუმენტები> სამუშაო მენეჯერი (ან აირჩიეთ Shift + Esc)

Pop-up ფანჯარაში გამოჩნდება ყველა დანამატი, გაფართოება და ჩანართები, რომლებიც ამჟამად მიმდინარეობს, ასევე თუ თქვენი ბრაუზერის რესურსს რამდენ პროცენტს იყენებს (მაგ. მეხსიერება და გამოსახულების ქეში). თუ რომელიმე თქვენი ბრაუზერის შენელება ან შეჩერება მოგინდებათ, შეგიძლიათ დახუროთ ეს ფანჯარა დავალების მენეჯერისგან პირდაპირ.

გაასუფთავეთ Chrome

Chrome, როგორც წესი, სწრაფი ბრაუზერია, მას აქვს ჩაშენებული რამდენიმე ინსტრუმენტი, რომელიც პრობლემის მოგვარებაში დაგეხმარებათ. პარამეტრების> მოწინავე> გადატვირთვისა და გაწმენდის შესახებ, დააჭირეთ კომპიუტერის გაწმენდას, რომ გამოიყენოთ Chrome– ის შიდა ანტივირუსი, იპოვოთ და წაშალოთ ნებისმიერი მავნე პროგრამა, რომელმაც შეიძლება ხელი შეუშალოს ბრაუზერს.

თუ ეს არ მუშაობს, დააჭირეთ პარამეტრების გადატვირთვის საწყის პარამეტრებს, რომლებიც გადატვირთავს თქვენს საწყისი გვერდს, ახალ ჩანართების გვერდს, საძიებო სისტემასა და დახურულ ჩანართებს, ასევე გაააქტიურეთ გაფართოებები და გაასუფთავეთ დროებითი მონაცემები, როგორიცაა cookies, სანიშნეები, ისტორია და შენახული პაროლები არ წაიშლება.

Chrome- ის გაუმჯობესება დროშებით

Chrome გააჩნია ინტეგრირებული შესაძლებლობების მნიშვნელოვანი მიწოდება, მაგრამ თუ გსურთ კიდევ რამდენიმეს შემცირება, შეამოწმეთ დროშების გვერდი. აკრიფეთ  chrome://flags  მისამართის ველში, რათა ნახოთ ექსპერიმენტული მახასიათებლების საიდუმლო Chrome-ს  გვერდი, რომელიც განაპირობებს ჩამოტვირთვის სიჩქარის გაუმჯობესებას,  ის საშუალებას იძლევა უფრო მარტივად გადაახვიოთ.

გადადით გვერდზე ან მოძებნეთ კონკრეტული ფუნქციონალობა, შემდეგ გააქტიურეთ თქვენთვის სასურველი დროშები. მაგრამ გაითვალისწინეთ, რომ ეს მახასიათებლები ძირითადად ექსპერიმენტული ხასიათისაა, ამიტომ ზოგი შეიძლება შეცდომით იყოს. შეეცადეთ ერთდროულად გააქტიუროთ, რომ ყველაფერი შეუფერხებლად მუშაობდეს.

დაამატეთ ბმული სამუშაო მაგიდაზე

Chrome გთავაზობთ ინტეგრირებულ გზას, რომ დაამატოთ დაჭრილი ბმული თქვენს სამუშაო მაგიდაზე, მოგვიანებით გამოყენებისთვის. უბრალოდ დააჭირეთ ზედა – მარჯვენა კუთხეში არსებულ სამ წერტილიან ხატს და აირჩიეთ მეტი ხელსაწყოები>More tools > Create shortcut . ახალ ფანჯარაში ჩაწერეთ სახელი და დააჭირეთ ღილაკს შექმნა.

ასლის გადატანა ხელნაკეთ ჩანაწერებზე

Google Lens ახლა საშუალებას გაძლევთ დაასკანიროთ ხელნაკეთი ჩანაწერები თქვენს ტელეფონზე და ჩასვათ შინაარსი თქვენს კომპიუტერში Chrome- ის საშუალებით. თქვენ უნდა უზრუნველყოთ Chrome- ის უახლესი ვერსია დააინსტალიროთ ორივე მოწყობილობაში. თუ ფლობთ Android ტელეფონს, საჭიროა Google Lens- ის აპლიკაცია, მაგრამ iOS- ისთვის დაგჭირდებათ Google- ის დაყენებული პროგრამა, რომელიც მოიცავს ობიექტივის შეცვლას.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

როგორ მოერგო მსოფლიო დღევანდელ მოცემულობას

დისტანციური განათლების სისტემა სწავლების ახალი, თანამედროვე ფორმაა, რომელიც
მსურველებს საშუალებას აძლევს, ცოდნა სასწავლო დაწესებულებაში მისვლის გარეშე
მიიღონ. დისტანციური განათლების მეშვეობით შესაძლებელია როგორც კვალიფიკაციის
ამაღლებისა და სპეციალისტების გადამზადების კურსების, ისე ცნობილი უმაღლესი
სასწავლებლების სასწავლო პროგრამების დაუფლება.
მოგეხსენებათ მსოფლიოში მიმდინარე მოვლენებიდან გამომდინარე თითქმის ყველა
უნივერსიტეტი თუ სკოლა გადასულია დისტანციური სწავლების მეთოდზე, მართალია
ბევრი არ იყო მზად ამ გამოწვევისთვის, მაგრამ ასე თუ ისე ყველა ართმევს თავს ამ
გამოუვალ მდგომარეობას, შესაბამისად:
განათლების ახალი დარგის განვითარება დაკავშირებულია ისეთი თანამედროვე
სისტემების წინსვლასთან, როგორიცაა: ვიდეოკონფერენცკავშირი, კომპიუტერული
ტექნოლოგიები, ინტერნეტი, ტელევიზორი, კავშირგაბმულობა და ა.შ. ფამონათვალიდან
დისტანციურ განათლებაში ყველაზე აქტიურად ვიდეოკონფერენცკავშირის სისტემები
გამოიყენება. აღნიშნული სისტემის უპირატესობა სხვა ტექნოლოგიებთან შედარებით ის
არის, რომ მისი დახმარებით უფრო მეტი და მრავალფეროვანი დამატებითი
მომსახურებების შეთვაზებაა შესაძლებელი, მათ შორის: პროფესიული „ტრენინგების“
ჩატარება, საქმიანი თამაშის ორგანიზება, დისტანციური ტესტირება, გამოცდების
ჩაბარება, ცოდნის ოპერატიული კონტროლი და სხვა.

Harvard business review
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიემიგრანტი

ლელა ყორიაული- ექიმი, რომელიც იტალიაში ორი ქართული რესტორნის მფლობელია – “უცხო ქვეყანაში არ არის ადვილი ადგილის დამკვიდრება”

ზოგჯერ ადამიანები ვიღებთ გადაწყვეტილებებს, რომლებზეც ადრე არასდროს გვიფიქრია. გარემო, რეალობა გვაძლევს მიმართულებებს, თუ საით ჯობს – წავიდეთ, რათა მივაღწიოთ წარმატებებს და საკუთარი ყოველდღიურობა გაცილებით საინტერესო გავხადოთ. ამ მხრივ, განსხვავებულია მოტივები და მიზნები. ლელა ყორიაულისთვის იტალიაში წასვლის მიზეზი განათლების მიღებასთან იყო დაკავშირებული. დღეს ის უკვე ორი ქართული რესტორნის – DEDASPURI-ის მეპატრონეა, რომელთაგან ერთი ქალაქ პავიაში მდებარეობს, ხოლო მეორე – ქალაქ მილანში. საკუთარი ისტორიის შესახებ ლელა “დოქტრინას” ესაუბრა.

იტალიაში ჩემი ჩამოსვლა სწავლის გაგრძელებასთან იყო დაკავშირებული. 2000 წელს მოვიპოვე საერთაშორისო ცენტრის მოლეკულური გენეტიკის დარგში (ICGEB) სტიპენდია და ქალაქ პავიას უნივერსიტეტში გამოვემგზავრე. ეს იყო ორწლიანი სტიპენდია, რომელიც ქართველ ახალგაზრდებს აძლევდა იმის საშუალებას, რომ უცხოეთში, გენეტიკის სფეროში კვალიფიკაცია აემაღლებინათ. ამასთან ერთად, ჩავაბარე Ph.D. კურსებზე, რომელიც 2003 წელს წარმატებით დავამთავრე. ამის შემდეგ, დავრჩი მოლეკულური ბიოლოგიის კათედრაზე მეცნიერ თანამშრომლად.
2019 წელს მე და ჩემმა მეგობარმა გადავწყვიტეთ, ქართული რესტორანი – DEDASPURI გაგვეხსნა ჯერ ქალაქ პავიაში, სადაც ვცხოვრობ და შემდეგ – მილანში.

რას ურჩევთ იმ ადამიანებს, რომლებსაც აქვთ სურვილი და მცდელობა, უცხო ქვეყანაში სცადონ საკუთარი თავის რეალიზება?

ვურჩევდი, რომ იქონიონ რწმენა თავისი შესაძლებლობების. უცხო ქვეყანაში არ არის ადვილი ადგილის დამკვიდრება. ნუ შეუშინდებიან წინაღმდეგობებს, რომლებიც აუცილებლად ექნებათ და, რაც მთავარია, იმედს ნუ დაკარგავენ; ნურასდროს დაავიწყდებათ, რომ ქართველები არიან, ჩვენ სიამაყე გენში გვაქვს და თავს ნურავის დაუხრიან. ნუ შეეშინდებათ შრომის. გაეცნონ იმ ქვეყნის კულტურას, სადაც გადაწყვეტენ – რომ იცხოვრონ. ნუ შემოიფარგლებიან მხოლოდ ქართული ან ყოფილი საბჭოთა გარემოთი, გაიჩინონ ადგილობრივი მეგობრები, რაც დაეხმარებათ უცხო ქვეყანაში ინტეგრაციაში. ეს ძალიან მნიშვნელოვანია.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეკონომიკასაქართველო

,,ყოველთვის გულით გამომცხვარი“ – ინტერვიუ ,,იფქლის“ დირექტორთან

სამეცნიერო პორტალი „დოქტრინა“ გთავაზობთ ახალ რუბრიკას, რომელიც ქართველი ბიზნესმენებსა და მათ წარმატებულ ბიზნესს გაგაცნობთ. საქართველოში პურფუნთუშეულის ინდუსტრია საკმაოდ მზარდია და კონკურენციაც დიდია. ამ მიმართულებით კი, ,,იფქლი“ ერთ-ერთი გამორჩეულია. გთავაზობთ ინტერვიუს კომპანიის დირექტორთან – არისი ბოჭოიძესთან:

-საიდან წამოვიდა თქვენი ბიზნესიდეა და რატომ მაინცდამაინც პურფუნთუშეული?

-კომპანია 1993 წლის იანვარში შაქრო ბაკურაძემ თავის კოლეგასთან ერთად დაარსა. მოგეხსენებათ მაშინ საკმაოდ მძიმე ეკონომიკური მდგომარეობა იყო ქვეყანაში. მიუხედავად ყველაფრისა, პურზე ძალიან დიდი მოთხოვნა იყო, მიწოდება კი სუსტი. სწორედ ამიტომ შაქრო ბაკურაძემ კოლეგასთან ერთად დააფუძნა კომპანია, რომელიც მოსახლეობას პურფუნთუშეულით მოამარაგებდა. პირველი პროდუქტი რაც გამოცხვა „იფქლში“ მრგვალი ფუნთუშა იყო, რომელიც დღესდღეობით ჩვენი კომპანიის საფირმო პროდუქტია. შემდგომ ეტაპებზე სხვადასხვა სახის ფუნთუშების წარმოების პარალელურად და კომპანიამ პურის ცხობაც დაიწყო, რადგან როგორც აღვნიშნეთ მოთხოვნა მაღალი იყო.

„იფქლი“ პირველი იყო ქართულ ბაზარზე, რომელმაც ბატონის ფორმის პური გამოაცხო და შესთავაზა მომხმარებლებს. დღეს მოგეხსენებათ, ბატონის პურს ყველა აცხობს, თუმცა მაშინ, ჩვენ დაგვჭირდა იტალიიდან ჩამოგვეტანა სპეციალური დანადგარები და საქართველოშიც დაგვენერგა სისტემა, რომელიც ბატონის პურის წარმოებას შესაძლებელს გახდიდა.

მას შემდეგ, ყოველთვის ვცდილობთ ბაზარზე გამორჩეული ადგილი გვეჭიროს და, ტექნიკური თუ პროფესიული თვალსაზრისით, პურის სფეროში განვსაზღვროთ ტენდენციები. ამ ეტაპზე, მაგალითად, „იფქლი“ ერთადერთი კომპანიაა, რომელიც მასიურ წარმოებაში პურს ხაშზე აცხობს.

-რას გვეტყვით ხაშზე დამზადებულ პურზე, რითია იგი გამორჩეული?

-ხაში დამჟავებულ ცომს ჰქვია, რომელიც პურის გასაფუებლად გამოიყენება. ეს პურის ცხობის ძალიან ძველი მეთოდია და პურის ამ მეთოდით ცხობას მრავალი უპირატესობა აქვს. უპირველასად ის, რომ პურის ხაშზე დამზადება 6 -აათიანი ციკლია. თუ მშრალი საფუარის გამოყენების შემთხვევაში პური დაჩქარებული მეთოდით, 2 საათში ცხვება, ხაშზე ცხობის პირობებში, ცომი დიდხანს ყოვნდება, რაც პურს უფრო სასრგებლოს, ჯანსაღს და გემრიელს ხდის.

იმისთვის, რომ პურის ხაშზე ცხობა შეგვძლებოდა, 2015 წელს ევროპიდან ჩამოვიტანეთ დანადგარები და ევროპელი კოლეგების დახმარებით რამდენიმე თვეში გავმართეთ ხაშის ცხობის ხაზები. მოხარულები ვართ რომ მასიურ ინდუსტრიაში დღეს მხოლოდ ჩვენ შეგვიძლია პურის ხაშზე ცხობა.

-რას გვეტყვით თქვენ მიერ 2015 წელს წარმოებულ კამპანიაზე – ,,ამოიცანი შავი პური“ –  რა მახასიათებლებითაა გამორჩეული თქვენი კომპანიის მიერ წარმოებული შავი პური?

-კამპანია 2015 წელს დავიწყეთ, რადგან ბაზარზე ძალიან აქტუალური იყო ჯანსაღი შავი პურის ფერის დადგენა. საზოგადოებაში ბევრი არასწორი შეხედულებაა იმის შესახებ რომ საქართველოში ყველა შავი პური იღებება, რაც არასწორია. ხშირად მომხმარებელი ამბობს რომ შავი ფქვილი არ აქვთ ქართველი პურის მწარმოებლებს. რეალურად, შავი ფქვილი არ არსებობს ბუნებაში, რადგან არ არსებობს შავი ხორბალი. ყველა ფქვილი თეთრი ფერისაა, შავ პურეულს კი შეფერილობას ალაო აძლევს (მოხალული და დაფქვილი ქერის ან ჭვავის მარცვლები), რაც ერთადერთი ბუნებრივი ინგრედიენტია პურისთვის გემონური თვისებების მისანიჭებლად და ფერის შესაცვლელად.

რა თქმა უნდა, არსებობს საჭმელად ვარგისი საღებავებიც, რომლებიც შეიძლება გამოიყენოს მწარმოებელმა პურის ცხობისას. ბუნებრივია, ნატურალური ალაოთი მომზადებული პური ბევრად უფრო ჯანსაღი და სასარგებლოა. კამპანიის ამოცანა იყო, მომხმარებელს სცოდნოდა, რომ შავი ფერის მიღება საღებავების გარეშეც შესაძლებელია და მაქსიმალურად ვეცადეთ ამის შესახებ მომხმარებლისთვის მიგვეწოდებინა ინფორმაცია.

-ბევრმა არ იცის, რომ დღესდღეობით  ბაზარზე რამდენიმე „იფქლი“ აწარმოებს პროდუქციას. რა გახდა თქვენი კომპანიის გაყოფის მიზეზი?

 -საუბრის დაწყებისას აღვნიშნე, რომ კომპანიის დამფუძნებელმა საქმიანობა კომპანიონთან ერთად დაიწყო. რამდენიმე წლის შემდეგ პარტნიორები გაიყვნენ და ცალ-ცალკე გადაწყვიტეს წარმოების გაფართოება. ამის მიზეზი არ ყოფილა არანაირი დაპირისპირება ან კონფლიქტი, უბრალოდ ბიზნესის განვითარებისთვის პარტნიორებმა ასე ამჯობინეს საქმიანობის გაგრძელება. დღეს ჩვენი კომპანიის პარალელურად ბაზარზე კომპანია „იფქლი დიღომი“, „იფქლი 1“ და „იფქლი პირველი“-ც აწარმოებენ პურფუნთუშეულს. მათ სახელწოდება „იფქლის“ გამოყენების უფლება დაიტოვეს, თუმცა ჩვენთან არც წარმოების და არც მენეჯმენტის თვალსაზრისით, საერთო არაფერი აქვთ.

-როგორ უნდა შეძლოს მომხმარებელმა ერთი და იგივე სახელწოდებით წარმოებული პროდუქტების ერთმანეთისგან გარჩევა?

-განსხვავდება როგორც პროდუქტების წარმოება, ისე მათი ვიზუალი. ჩვენ კომპანიას მწვანე ლოგო აქვს სლოგანით: გულით გამომცხვარი, რომელიც ყველა პროდუქტზე გვაქვს დატანილი. ამას გარდა, ჩვენი თეთრი პურეულის შეფუთვებს აქვს ხაშზე ცხობის ნიშანიც თანდართული, რაც განგვასხვავებს კონკურენტი პროდუქციისაგან.

-2013, 2014, 2015 წლებში თქვენი კომპანია გახდა ,,გოლდენ ბრენდის“ მფლობელი, თქვენი აზრით, რა გახდა ,,იფქლის“ წარმატების მიზეზი?

-„იფქლი“ დაარსების დღიდან ორიენტირებულია განვითარებაზე. 1993 წლიდან დღემდე, მუდმივად ვცდილობთ დავნერგოთ სიახლე ბაზარზე, შევთავაზოთ მომხმარებლებს უმაღლესი ხარისხის პროდუქტი და გავითვალისწინოთ მათი სურვილები. ჩვენი აქტიურობა და ზრდისკენ სწრაფვა რამდენჯერმე გახდა მიზეზი მიგვეღო „გოლდენ ბრენდის“ ტიტული, რაც გვაძლევს მოტივაციას მომავალშიც აქტიურად განვავითაროთ ჩვენი საქმიანობა.

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რა არის შემოქმედებითი აზროვნება?

 

  შემოქმედებითი აზროვნების უნარის განვითარების მრავალი მეთოდის ავტორი და პოპულარიზატორი, ედვარდ დე ბონო, შემოქმედებით აზროვნებას – ლატერალურს, ხოლო ჩვეულებრივს – ვერტიკალურს უწოდებს.

მისი აზრით, შემოქმედების უნარს დღეს ცოდნაზე მეტად აფასებენ, რადგან ცოდნა სულ უფრო ხელმისაწვდომია. ვერტიკალური აზროვნება ლატერალური აზროვნების მიერ მოძიებული იდეების განვითარებითა და გაღრმავებითაა დაკავებული. იმის გამო, რომ სასწავლო ცენტრებში ძირითადი ყურადღება ვერტიკალური აზროვნების განვითარებას ეთმობა, დღეს განსაკუთრებულ მნიშვნელობასა და აქტუალურობას ლატერალური აზროვნების უნარის ჩამოყალიბება და განვითარება იძენს. აზროვნების ეს ორი ტიპი ერთმანეთს უნდა ავსებდეს, თუმცა დღემდე განათლების სისტემაში გამორჩეული ყურადღება მხოლოდ ვერტიკალურ აზროვნებას ენიჭება.

 

წყარო: Harvard business review

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიემიგრანტი

Qartulia – პირველი ქართული წიგნების, სუვენირების და ქართველი დიზაინერების მაღაზია ამერიკის მასშტაბით, ნიუ იორკში

Qartulia – ეს გახლავთ პირველი ქართული წიგნების, სუვენირების, ქართველი დიზაინერების მაღაზია ნიუ იორკში. გარდა ბრუკლინში არსებული მაღაზიისა, მომხმარებლებს აქვთ შესაძლებლობა, ისარგებლონ ონლაინ მაღაზიით. იდეა დაიბადა და განხორციელდა  ნინო დავლიანიძის,  ნათია, იაკო და თეკო ცინცაძეების მიერ. დეტალურად, რას ითვალისწინებს მაღაზიის საქმიანობა და რაზეა ის ორიენტირებული დამფუძნებლები გაგვესაუბრებიან.

„მაღაზია Qartulia ერთმნიშვნელოვნად დაკავშირებულია ჩვენი პირველი ქართული საქმის წამოწყებასთან ამერიკაში – ეს გახლავთ  Little Georgia-ქართული კვების ობიექტი ბრუკლინში, ბრაიტონზე. სწორედ ამ პატარა ქართულმა სივრცემ და ემიგრანტების სულისკვეთებამ დაბადა ჩვენში, დიდი ხნის ემიგრაციაში მყოფ ოჯახის წევრებში იდეა, რომ გაგვეკეთებინა უფრო მასშტაბური და, ვიტყოდი, გრანდიოზული,  ქართული კერა. ასეთ დიდ ქვეყანაში და ისეთი დიდი სულის მქონე ადამიანებისთვის, როგორიც გახლავთ ქართველი ემიგრანტები.

ჩვენ ბევრი ვიშრომეთ ამ იდეის განსახორციელებლად და, აი, დღეს ამაყად შეგვიძლია, ვთქვათ, რომ ეს უპრეცენდენტო კონცეფციის მქონე პროექტი შედგა. არ შემიძლია, არ აღვნიშნო ქართული მხარის გვერდით დგომა საქართველოდან, იგულისხმება კომპანია qartulia-ს დაფუძნება საქართველოში, მომწოდებლის მხარე და ასევე, რაღა თქმა უნდა, ჩვენი პროდუქციის შემქმნელების ერთგული მუშაობა. ჩვენი უნიკალურობა მდგომარეობს სწორედ ამაში, რომ მაღაზია  – qartulia-ში ყველა ნივთი არის საქართველოდან. qartulia -თვის ექსკლუზიურად ზ. სულაკაურის  მიერ შეიქმნა საქართველოს ყველა კუთხის შვილის-ბავშვებიც  და დიდების კარიკატურები. წარმოვადგინეთ ისეთი ცნობილი დიზაინერები, რომელთა სამოსიც მთელს მსოფლიოში ცნობილია.

შეუძლებელი იყო, არ გამოგვეყო ადგილი ჩვენი ქვეყნის დიდი მგოსნებისთვის და ქართული წიგნი ხელმისაწვდომი გავხადეთ ჩვენი ემიგრანტებისთვის. აღარაფერს ვამბობთ იმაზე, რომ უდიდესი ინტერესი გამოიწვია ჩვენმა კულტურულმა მემკვიდრეობამ ამერიკაში მცხოვრებ, უცხო ქვეყნის მოქალაქეებში:  ქართულმა თიხამ, ნაქარგობამ, ნაციონალურმა სამოსმა, ტიხრული მინანქრის ნაკეთობებმა და ყველა სხვა საგანძურმა, რაც ხელნაკეთი ნივთებით არის წარმოდგენილი…
გვსურს – რაც შეიძლება მეტმა ადამიანმა გაიცნოს ქართული კულტურა და ქართველი დიზაინერები.
ასევე, გვაქვს ონლაინ მაღაზია – Qartulia, რითაც  უზრუნველვყოფთ  შეძენილი პროდუქციის ოპერატიულად მიწოდებას ამერიკისა და მსოფლიოს მასშტაბით.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

Disney და ბრენდის ჯადოსნური მიგნებები

„მომხმარებლები“ გახდნენ „სტუმრები“, „თანამშრომლები“ გახდნენ „მსახიობები“, „უნიფორმები„ გახდა „კოსტიუმები“… დისნეიმ ბიზნესის ყველა ასპექტი შეცვალა.

The Wald Disney Company-ს ინოვაციებისა და კრეატივის ყოფილი ვიცეპრეზიდენტი და ამჟამად, კრეატიული საკონსულტაციო კომპანია iD8 & innov8-ის დამფუძნებელი, დანქენ უორდელი საკუთარ გამოცდილებას გვიყვება და გვირჩევს:

პანდემიამდე, კონფერენციაზე გამომსვლელი ვიყავი, სადაც ერთ-ერთი სპიკერი, ნიკოლას ტომპსონი, Wired–ის ყოფილი მთავარი რედაქტორი განიხილავდა, 2030 წლისთვის არსებული პროფესიების 1/5-ს ხელოვნური ინტელექტი როგორ ჩაანაცვლებდა. თუ რომელ სამუშაო პოზიციებს ვერ დაიკავებდა ხელოვნური ინტელექტი, ამაზე პასუხი იყო – სადაც საჭიროა შემოქმედებითობა, ინტუიცია, ცნობისმოყვარეობა და წარმოსახვა.

გასული წლიდან მოყოლებული, ჩვენი ყოველდღიურობის ნაწილი გახდა იმაზე ფიქრი, რამდენად მოულოდნელი და გაურკვეველი შეიძლება, ჩვენი მომავალი იყოს. თუმცა  შემოქმედებითობა გვეხმარება ამ განუსაზღვრელობასთან გასამკლავებლად.

მაგალითისთვის, გავიხსენოთ დისტილერიების შემთხვევა, რომლებიც სწრაფადვე მოერგნენ რელობას და სადეზინფექციო საშუალებების წარმოება დაიწყეს; 3D ტექნოლოგიაზე მომუშავე კომპანიები, რომლებმაც სასუნთქი „ვენტილატორების“ შექმნა დაიწყეს. უთვალავი მაგალითი გვაქვს, როცა პანდემიაში შეზღუდული რესურსის მქონე ადამიანებმა წარმოუდგენლად სხარტი კრეატიული გამოსავალი შემოგვთავაზეს.

აუცილებელია იმის თქმაც, რომ შემოქმედებითობა თანდაყოლილი არ არის. ჩვენ ყველანი კრეატიულები ვართ. ეს არის კუნთი, რომელსაც ასაკის მატებასთან ერთად ვჭიმავთ. ესაა ინსტრუმენტი, რომლის გამოყენებაც წლების განმავლობაში შეგვიძლია, რომ ცხოვრებაში არსებული სხვადასხვა ბარიერი გადავლახოთ.

Disney- ში ინოვაციებისა და კრეატივის ხელმძღვანელობის 10 წლის განმავლობაში, შემოქმედებით მიდგომას ბიზნესის ყველა ასპექტში წავაწყდი – „დისნეის“  Pixar- ის მიერ შექმნილი ანიმაციიდან Wall-E-თი დაწყებული, რომლის მთავარ რობოტ პერსონჟსაც მილიონობით კინომოყვარულმა თანაუგრძნო, იმ ცვლილებებით გაგრძელებული, რომელიც პანდემიამ მოიტანა.

მარტივად რომ ვთქვათ, შემოქმედებითობა პრობლემების მოგვარების ახალ, პრაქტიკულ გზას წარმოადგენს.

აქ მოცემულია სამი საშუალება, რომლებიც, ვფიქრობ, რომ თქვენი შემოქმედებითი გენიის განსაბლოკად სასარგებლოა:

1) ენერჯაიზერები
როდის მოგდით განსაკუთრებული იდეები? შხაპის დროს? ვარჯიშისას? მგზავრობისას? არასდროს მსმენია, ვინმეს ეთქვას, რომ ასეთი იდეა მუშაობის დროს გასჩენოდეს.

როდესაც მოდუნებულები ვართ და სამუშაო სტრესს არ განვიცდით, მხოლოდ მაშინ შემოგვიფრინდება ხოლმე თავში გენიალური იდეები. ბრიჯიდ შულტე, საკუთარ წიგნში, ნეირომეცნიერებაზე დაყრდნობით ამბობს, რომ დასვენების დროს, ჩვენი ტვინი ყველაზე კარგად მუშაობს.

და როგორ შეგვიძლია, ტვინის მოდუნებულ მდგომარეობაში აღმოვაჩინოთ? ენერგიის გასააქტიურებელი საშუალებებით: სწრაფი სავარჯიშო, რომელსაც შეუძლია თქვენ და თქვენი გუნდის წევრები, კლასელები ან მეგობრები და სხვ. მოადუნოს და გააცინოს. ეს ათავისუფლებს თქვენს ტვინს დამღლელი „აღმსრულებელი ფუნქციებისგან“, როგორიცაა: ყოველკვირეული შეხვედრები და მოხსენებები – და წვდომას გაძლევთ, თქვენს გონებაში იმ დაუკავშირებელ ცოდნასა და გამოცდილებებზე, რომელსაც ახალი იდეების გამოწვევა შეუძლია.

ენერჯაიზერები ყველა ფორმისა და ზომისაა. „მთხრობელი“ ერთ-ერთი მაგალითია. მონაწილეები წარმოიდგენენ, რომ რაღაც უნიკალურ სფეროში ისინი ფიქციური ექსპერტები არიან და თავიანთი სფეროს შესახებ კითხვებს პასუხობენ – მაგალითად, რას ამბობს სპილოსთვის შექმნილი პარაშუტის წამყვანი დიზაინერი. კიდევ ერთი მაგალითია გმირები და ვილანები, სადაც ჯგუფი ორად იყოფა და თითოეულს სთხოვენ, მაგალითად, შინაური ცხოველების ოლიმპიადის გამართვაზე გმირების მხარდასაჭერად ან ვილანებთან წინააღმდეგობისთვის არგუმენტი მოიფიქრონ.

რა თქმა უნდა, სპილოების პარაშუტის ან ზრდასრული „ექსპერტების“ მოსმენა შინაური ცხოველების ოლიმპიადაზე სიცილს, შესაბამისად, ტვინის რელაქსაციას იწვევს და უფრო შესაბამისად, ტვინის აქტიური ფუნქციების გამოღვიძებას ემსახურება.

2) შეკითხვები
ჩემმა გუნდმა ერთხელ გადაწყვიტა, რომ Disney World-ში მულტისენსორული ფოიერვერკის გამოყენება სურდა. მაშხალას ცაში ვეღარ გავისვრიდით, ამიტომ დავსვით კითხვა, როგორ შეგვეძლო ჩვენი სტატიკური შესაძლებლობების გაცოცხლება. მთელს მსოფლიოში ვეძებე, სხვებმა სად და როგორ გადაჭრეს ეს პრობლემა და შთაგონება სიდნეის ბრწყინვალე ოპერის თეატრში აღმოვაჩინე. აქ პროექციის მეპინგის ტექნოლოგიას იყენებენ და ჩვენ ეს ძირითადი პრინციპი Disney World- ში, კონკიას ციხესიმაგრეზე მივმართეთ, რის შედეგადაც მივიღეთ 3D საპროექციო შოუ, რომელიც ციხეზე ცოცხალ გამოსახულებას ქმნის.

უმარტივესი გზა იდეების მისაგნებად არის კითხვების დასმა:

  • ვინმეს ხომ არ გადაუჭრია ის გამოწვევა უკეთესად, რომელიც ჩემი დღის წესრიგში დგას?
  • სად ვხედავ იმ ენთუზიაზმს, რომელიც მინდა, ჩვენს კლიენტებსა და აუდიტორიას მოვუტანო?
  • რომელ საზოგადოებასა თუ ბუნებაში ხდება ის, რისი გამეორებაც გამომადგება?

უბრალოდ, გადახედეთ Speedo-ს წარმატებებს, როდესაც მან 2000 წლის ოლიმპიური თამაშების საცურაო კოსტიუმების დიზაინი შექმნა. კითხვის დასმით, რომელი ობიექტები მოძრაობენ წყალში სწრაფად, კომპანიამ შთაგონება ზვიგენის კანში იპოვა და საბოლოოდ, მისი კოსტიუმებისთვის ახალი ტიპის ქსოვილი შექმნა, რამაც მკვეთრად გააუმჯობესა წყალში ცურვის შესაძლებლობა (მოცურავეების 80% -მა, ვინც იმ წელს მედალი მიიღო, „სპიდოს“ კოსტიუმი ეცვა).

3) ამოცანები
როდესაც „დისნეილენდი“, 1955 წელს, პირველად გაიხსნა, დისნეიმ ბიზნესის ყველა ასპექტი შეცვალა: „მომხმარებლები“ გახდნენ „სტუმრები“, „თანამშრომლები“ გახდნენ „მსახიობები“, „უნიფორმები„ გახდა „კოსტიუმები“ და ა.შ. პარკის, ერთი შეხედვით, მარტივი ელემენტების ამგვარი ფორმირება სრულიად განსხვავებულ ტონს ქმნიდა – ის მოუწოდებდა თანამშრომლებს, კი არ ემუშავათ, ეს პროცესი გასართობი ყოფილიყო; რაც მომხმარებლებს, ისინი პროდუქტს კი არ ყიდულობდნენ, გამოცდილებას იღებდნენ. ამით „დისნეიმ“ გასართობი და სტუმართმოყვარეობის ინდუსტრია შეცვალა.

ფორმირების პროცესი, თავისთავად, შემოქმედებითია და ის ხშირად გამოიყენება თერაპიის პირობებშიც, რათა მოვლენებს სხვა მნიშვნელობა მიენიჭოს და ამით აზროვნება/დამოკიდებულება უკეთესობისკენ შეიცვალოს.

2011 წელს, ჩემი გუნდის მხოლოდ ერთმა კითხვამ დისნეის სტუმრების გამოცდილებაც შეცვალა. იმის ნაცვლად, რომ გვეზრუნა: „როგორ შეიძლება მეტი ფულის შოვნა? თავად უოლტ დისნეისგან ნასწავლი მეთოდი გამოვიყენეთ და ვიკითხეთ: „როგორ შეგვიძლია, სტუმრების დისკომფორტის გადაჭრა?“

ამ კითხვამ მიგვიყვანა იქამდე, რომ ჩვენი სტუმრების ყველაზე უსიამოვნო გამოცდილებას მივაკვლიეთ და ეს იყო ძალიან დიდი რიგები: სასტუმროებში შესვლა, პარკში მოხვედრა, პერსონაჟებთან შეხვედრისას ლოდინი, საკვების ან მომსახურების საფასურის გადახდა და ა.შ.

შემდეგ ჩვენი ინდუსტრიის გარეთ გავიხედეთ, რადიოსიხშირული იდენტიფიკაციის (RFID) ტექნოლოგია გავაუქმეთ, რამაც დისნეის MagicBand- ის (სამაჯურები) გამოგონება გამოიწვია. ამან გაამარტივა პარკისა და სასტუმროს გამოცდილება – და უზრუნველყო არა მხოლოდ სტუმრების რეკორდული კმაყოფილება და შემოსავლები ზარდა, არამედ საშუალება მოგვცა, შეგვეგროვებინა მონაცემები, რაც გავლენას მოახდენდა ჩვენი პარკების სამომავლო დიზაინზე.

შემოქმედებითობის გაზრდაზე მუშაობითა და სწორი ინსტრუმენტებით, თქვენ არა მხოლოდ ახალ გადაწყვეტილებებს მოიფიქრებთ დღევანდელი პრობლემების მოსაგვარებლად, არამედ პოზიციონირდებით, როგორც შეუფასებელი რესურსი მომავლისთვის.

წყარო: HBR

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა

სრულად ნახვა
ბიზნესი

ლიდერის მოტივაცია თანამშრომლებს

კარგი ლიდერი ყოველთვის აფასებს თანამშრომლებს და მათ ამჟამინდელ მუშაობას,თუმცა ასევე აიძულებთ, მეტად გამოავლინონ ნამდვილი პოტენციალი. როდესაც ვინმე უკვე კარგად მუშაობს, საუკეთესოსკენ სწრაფვა, შესაძლოა, იმედგამაცრუებელი იყოს და დემოტივაცია წარმოქმნას. თუმცა გახსოვდეთ, ლიდერობა არ არის იმის მცდელობა, რომ ხალხს ასიამოვნოთ და კომფორტის ზონაში ამყოფოთ. ლიდერობა არის მათი მხარდაჭერა
იმ საკითხების კუთხით, რომლებიც თანამშრომლებს შემდგომ წარმატებას მოუტანს. ხელმძღვანელობაში მეტი ჰუმანურობის დანერგვიათ, შეგიძლიათ, შექმნათ კულტურა, რომელშიც სხვები მეტ ყურადღებას უთმობენ რეალურ ადამიანურ კავშირებს. საბოლოო ჯამში ეს მიდგომა მეტი წარმატების და წინსვლის საწინდარია, როგორც საუკეთესო სამუშაო გამოცდილების შექმნის ნაწილი.

წყარო : Harvard business review

მასალა მოამზადა : ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეკონომიკასაქართველო

საქართველოში ავოკადოს პირველი საცდელი მეურნეობა გაშენდა

ქართულმა კომპანია „ჯეონათსმა“, გურიაში, ექვს ჰექტარზე, ავოკადოს პირველი კომერციული მეურნეობა გააშენა. პირველი მოსავლის აღება უკვე მომავალ წელს იგეგმება, თუმცა ავოკადოს პირველი მეურნეობა სრულ წარმოებაში მხოლოდ 4-5 წელიწადში ჩაეშვება. ექსპერტების პროგნოზით, ავოკადოს მოყვანას მზარდი პოტენციალი აქვს საქართველოში, იმ შემთხვევაში, თუკი ქვეყანა განაგრძობს სხვადასხვა სახეობის კვლევასა და ექსპერიმენტირებას, რათა მათი ადგილობრივ პირობებთან ადაპტირება მოხდეს.

„ცნობილია, რომ კომპანია ჯეონათსმა ავოკადოს ნათესარები იტალიური Vivai Zanzi-სგან შეისყიდა. ნათესარებისა და ავოკადოს სახეობები საქართველოს კლიმატის გათვალისწინებით შეირჩა. ამ ეტაპზე კომპანია პროექტის შესახებ დეტალებს არ ასაჯაროებს და ვერც საქართველოში ავოკადოს გაშენების სამომავლო პერსპექტივას აფასებს,“-აღნიშნულია east-fruit.com-ის სტატიაში.

„მსოფლიო ბაზარზე, ხილისა და ბოსტნეულის ექსპორტში, ავოკადოს ყველაზე სწრაფად მზარდი პოზიცია უკავია. საექსპორტო ბაზრებზე იგი ბოლო დროის ყველაზე გაყიდვად პროდუქტებსაც კი უსწრებს, როგორიცაა მოცვი, ალუბალი, მანგო ან დურიო. მსოფლიო ბაზარზე ავოკადოს ექსპორტი, ყოველწლიურად, საშუალოდ 780 მილიონი აშშ დოლარით იზრდება, შესაბამისად, ავოკადოს კულტივაციის პიონერები საკმაოდ მზარდ ტენდენციას უერთდებიან, თუმცა, არსებობს რისკი – მანამდე საქართველოში ავოკადოს კომერციული მიზნით მოყვანა არ მომხდარა,“ – ამბობს ანდრეი იარმაკი, გაეროს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიიზაციის (FAO) საინვესტიციო ცენტრის ეკონომისტი.

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის კვლევითი ცენტრის ხილის კულტურების კვლევების დეპარტამენტის ხელმძღვანელმა, ზვიად ბობოყაშვილმა east-fruit-თან საქართველოში ავოკადოს გაშენების პერსპექტივაზე ისაუბრა. მისი თქმით, ავოკადოს კულტივაცია საქართველოში, კერძოდ, აჭარასა და აფხაზეთში 1940-1950 ხდებოდა, თუმცა, წარუმატებლად, რადგან სახეობები ყინვაგამძლე არ გამოდგა, ხოლო მე-20 საუკუნის შუა პერიოდში საქართველოში ზამთარი საკმაოდ მკაცრი იყო.

„დღეს საქართველოში კლიმატი მეტად ლმობიერია, შესაბამისად, შეიძლება ავოკადოს მოყვანის განხილვა, თუმცა საჭიროა შესაბამისი სახეობების შერჩევის კვლევა და მცირე ზომის, სატესტო მონაკვეთებზე კულტივაცია. ავოკადოს ზოგიერთ სახეობას შეუძლია -5-6 გრადუსიან ყინვას გაუძლოს, ასევე არსებობს სახეობები, რომლებიც -10-11 გრადუსსაც უძლებენ, როგორიცაა მექსიკური ავოკადო. ამგვარად, აღნიშნული სახეობების საქართველოში მოყვანა შესაძლებელია. ავოკადო ციტრუსის მსგავსია და აქედან გამომდინარე, მისი გამრავლება საქართველოს იმ რეგიონებშია რეკომენდირებული, სადაც ციტრუსი ხარობს, საუბარია შავი ზღვის სანაპიროზე, თუმცა, წინასწარი კვლევა მაინც აუცილებელია. გლობალურმა დათბობამ ისეთი კულტურების გამრავლების საშუალება მოგვცა, რასაც მანამდე საქართველოს ზოგიერთ რაიონში წარმოუდგენლად მივიჩნევდით, თუმცა, ზოგადად გლობალური დათბობის შედეგები დადებითი ნამდვილად არ არის, რადგან ტემპერატურის ზრდასთან ერთად იმატებს ექსტრემალური კლიმატური მოვლენები. მაგალითისთვის, იმატა გვალვის ხანგრძლივობამ, რომელიც უარყოფითად მოქმედებს ყველა მცენარეზე, მათ შორის, სუბტროპიკულ სახეობებზე“, -აღნიშნა ბობოყაშვილმა.

ბობოყაშვილი მიიჩნევს, რომ ავოკადოს კულტივაციას საქართველოში მზარდი პერსპექტივა აქვს, თუკი ქვეყანა განაგრძობს კვლევას და სხვადასხვა სახეობების ექსპერიმენტირებას, რათა ადგილობრივ გარემო-პირობებთან ადაპტაცია მოხდეს.

აღსანიშნავია, რომ ავოკადოს მოხმარება მსოფლიოს სხვა ქვეყნების გარდა, მზარდია საქართველოს მეზობელ რუსეთსა და უკრაინაშიც. ამ ორ ქვეყანას, ძირითადად, თურქეთი ამარაგებს და საკმაოდ დიდ შემოსავალსაც იღებს ექსპორტიდან.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა

სრულად ნახვა
ბიზნესისაქართველო

უნდა აიკრძალოს ონლაინ კაზინოები – პრემიერი

პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილი აცხადებს, რომ მისი ხედვით, ონლაინ-კაზინოებს თავდაპირველად გადასახადები უნდა გაეზარდოთ, რეკლამა აიკრძალოს და 25 წლამდე პირებს თამაში აეკრძალოთ, მეორე ეტაპზე კი ონლაინ-კაზინოები მთლიანად აიკრძალოს.

„ერთი მილიარდ ხუთასი მილიონი ლარი გაედინება ქვეყნიდან ონლაინ კაზინოების მეშვეობით. ახალგაზრდები ყოველთვის თამაშობენ და აგებენ ფულს და ეს თანხა შეადგენს 1.5 მლრდ ლარს“, – თქვა პრემიერმა.

„ამაზე ვესაუბრე ეკონომიკურ გუნდს და პირველ ეტაპზე, ფინანსთა მინისტრს უკვე აქვს ხედვა, ბატონი მინისტრი წარადგენს საკანონმდებლო ინიციატივას, რომელიც გულისხმობს გადასახადების გაზრდას ონლაინ კაზინოებისთვის“, – განაცხადა ღარიბაშვილმა.

მისი თქმით, „ასეთი კომპანიების აბსოლუტური უმრავლესობა არის უცხოური და ეს თანხა მიედინება უცხოეთში“.

„ამიტომ, პირველ ეტაპზე ვფიქრობთ, რომ გავზარდოთ გადასახადები, აიკრძალოს რეკლამა და 25 წლამდე ავწიოთ ბარიერი, და მეორე ეტაპზე საერთოდ უნდა აიკრძალოს ონლაინ-კაზინოები“, – განაცხადა პრემიერმა.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 3 4 5 6 7 59
Page 5 of 59