close

ბიზნესი

ბიზნესიეკოლოგიამსოფლიო

საათები ოკეანის ნაგვისგან

სტარტაპი, რომელიც ძალიან ბევრ საკითხში გააუმჯობესებს სამყაროში მიმდინარე მოვლენებს, ორმა ფრანგმა ბიზნესმენმა წამოიწყო.

მათ გამოხატეს თავისი აზრი გარემო-პირობებზე, პრიორიტეტად მიიჩნიეს პროდუქტის სტილი და ხარისხი. იგი დამზადებულია გადამუშავებული პლასტმასითა და უჟანგავი რკინით. ასევე – საათი მუშაობს მზის ენერგიაზე, ბატარეა ძლებს 6 თვის განმავლობაში – დატენვის გარეშე.

სტარტაპერების იდეა იყო, რომ რამენაირად გამოეყენებინათ ოკეანეებსა და ზღვებში არსებული ნაგავი, რაც უკვე უვარგისი იყო. მათ გადაწყვიტეს გამოუსადეგარი ნივთები და ნაგავი ბიზნესად გადაექციათ, დაიწყეს საათების წარმოება, ეს კი იქნება მაგალითი – არა მხოლოდ საათი, ასევე მრავალი სხვა პროდუქტის შექმნაა შესაძლებელი გადამუშავებული რკინისა და პლასტმასისგან.

 

 

წყარო:  Entrepreneur.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიმანქანათმშენებლობატრანსპორტი

ყველაზე იაფფასიანი მანქანების გამოშვება შეწყდა

“Tata” ცნობილი იყო ისეთი  მანქანების გამოშვებით, რომელებიც მსოფლიოში ყველაზე იაფფასიანად მიიჩნეოდა. ინდურმა კომპანიამ  გადაწყვიტა, მოეხდინა რევოლუცია – 2008 წელს მსოფლიოში ყველაზე იაფი მანქანის გამოშვებით. პროდუქტი გათვლილი იყო იმ ადამიანებზე, რომლებსაც არ ჰქონდათ შესაძლებლობა ძვირადღირებული მანქანების შეძენისა.  

,,Tata-მ” იფიქრა, რომ თუ ისინი პრიორიტეტად აირჩევდნენ დაბალ ფასს და არა სხვა რაიმე უფრო მნისშვნელოვან ასპექტს, მათი გაყიდვები გაიზრდებოდა, მაგრამ, როგორც ჩანს, არ გაუმართლათ, რადგან მომხმარებლებმა ამჯობინეს მეტის გადახდა უკეთეს ხარისხში.

ეს არ ნიშნავს მსგავსი მანქანების ერის დასასრულს, რადგან ფაქტია, რომ აუცილებელია რაიმე მნიშვნელოვანის შეცვლა, რაც, სავარაუდოდ, უკეთეს შედეგებს გამოიღებს.

 

 

წყარო: Engadget.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეს საინტერესოამსოფლიო

,,McDonald’s-მა” 3,000-მდე რესტორნის მენიუდან სალათები ამოიღო

,,McDonald’s-მა” აშშ-ის 14 შტატის 3,000-მდე რესტორნის მენიუდან სალათები ამოიღო მას შემდეგ, რაც ათეულობით მომხმარებელი პარაზიტით დაავადდა.  

კომპანიამ გადაწყვეტილება მას შემდეგ მიიღო, რაც ციკლოსპორიაზით დაავადების შემთხვევები ილინოისისა და აიოვას შტატების ჯანდაცვის ორგანოებმა ,,McDonald’s-ის” სალათებთან დააკავშირეს.

კომპანიამ სალათები არა მხოლოდ ამ ორი შტატის რესტორნებიდან ამოიღო, არამედ სხვა შტატებში მდებარე კვების ობიექტებიდანაც, რომელიც იმავე მომწოდებლისგან მარაგდებოდა.

ციკლოსპორიაზი იწვევს ძალიან უსიამოვნო სიმპტომებს, მათ შორის – გულისრევასა და დიარეას,  უმადობას, მუცლის ტკივილს, მაგრამ, ზოგადად, ფატალური შედეგი არ ახასიათებს. იგი ძირითადად ადამიანის ფეკალური ნივთიერებით ვრცელდება, განსაკურებით  – ბოსტნეულზე.

დაინფიცირებული ადამიანები, ძირითადად, მედიკამენტების გარეშე იკურნებიან, თუმცა, ზოგჯერ ანტიბიოტიკების ჩართვაც ხდება საჭირო.

წყარო: fortune.com 

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეკონომიკაკვლევებიმსოფლიოსაქართველოსოფლის მეურნეობა

ღვინის ექსპორტი 21%-ით გაიზარდა

2018 წლის პირველ ნახევარში, საქართველოდან მსოფლიოს 48 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 38,2 მლნ ბოთლი ღვინო, რაც 21%-ით აღემატება 2017 წლის ამავე პერიოდის მაჩვენებელს. ექსპორტირებული ღვინის ღირებულება 90,3 მლნ აშშ დოლარია, ზრდამ გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 28% შეადგინა.
ექსპორტის ზრდა აღსანიშნავია შემდეგ ქვეყნებში:
იაპონია – 200% (130 638 ბოთლი),
ჩეხეთი – 134% (30456),
ყირგიზეთი 81% (140370),
სამხრეთ კორეა – 78% (31650),
ნიდერლანდები – 68% (38799),
დიდი ბრიტანეთი – 67% (46782),
გერმანია – 43% (286054),
უკრაინა – 41% (4191217),
ყაზახეთი – 42% (1652292),
ლატვია – 32% (905982),
პოლონეთი – 30% (1573328),
რუსეთი – 24% (24022113),
ესტონეთი – 22% (294900),
ლიეტუვა – 9% (188052),
აშშ – 7% (188762) და სხვა. 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეს საინტერესოაკომუნიკაციატექნოლოგიები

მულტიმედია და მისი დადებითი მხარეები ბიზნესში

მულტიმედია პლატფორმები –  „YouTube-ი“ „SlideShare-ი“, „Flickr-ი“  შეეფერებიან ისეთ კომპანიებს, რომლებსაც აქვთ წარმატებული მედია ფოტო-ან ვიდეომასალის სახით და სურთ მისი ვირტუალური გზით გავრცელება.

მულტიმედიის სხვადასხვა საშუალებას შორის მომხმარებელი YouTube-ს“ ანიჭებს უპირატესობას, ხალხის აქტივობა ამ არხზე მაღალია და, შესაბამისად, ეს კარგი საშუალებაა კომპანიებისთვის ჩამოყალიბების პროცესში. მომხმარებელი, რომელსაც მოსწონს კონკრეტული ფოტო ან ვიდეო, ხშირად აზიარებს მას, ამით კი ზრდის კომპანიის, მისი პროდუქტისა და მომსახურების ცნობადობას და ეხმარება ბრენდს წარმატების მიღწევაში.

საინტერესოა კომპანიების მიერ ბლოგებისა და მიკრობლოგების გამოყენების ხარისხი. მრავალი ექსპერტის განცხადებით, ის საყურადღებოა ისეთი ორგანიზაციებისთვის, რომელთაც კონკრეტული სფეროს მოწინავე ადგილის დაკავება – ,,აზრის ლიდერად ქცევად” სურთ. ბრენდული ჟურნალისტიკა არის მარკეტინგი ჟურნალისტიკის გავლით, რასაც მსოფლიოს წამყვანი კომპანიები აქტიურად იყენებენ – შედეგად, იზრდება მომხმარებელთა ლოიალობა, იმიჯი და გაყიდვებიც.

 

წყარო: Sciencealert.com

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესიეკონომიკასაქართველოსოფლის მეურნეობა

8 რეგიონში რძის გადამამუშავებელი 13 საწარმო აშენდება

სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივი „გვესოს ფერმა“ თხის ყველის წარმოებას გეგმავს. სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებში გაერთიანებულ 280-ზე მეტ მეპაიეს, შესაძლებლობა ეძლევა სტანდარტების დაცვით აწარმოონ რძის პროდუქტები.

სამინისტროს ცნობით, პროგრამაში მონაწილე სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივები მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვის ჯიშობრივი გაუმჯობესებისა და პროდუქტიულობის ამაღლების მიზნით მიიღებენ ხელოვნური განაყოფიერებისათვის საჭირო აღჭურვილობას.

სახელმწიფო პროგრამის ფარგლებში, სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივის თანამონაწილეობას წარმოადგენს შენობა-ნაგებობის აშენება, რომელშიც განთავსდება პროგრამის ფარგლებში გადასაცემი აღჭურვილობა.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებასაქართველო

მეათეკლასელი მეკლდეურისა და მოჭადრაკის საინტერესო ცხოვრება სვანეთში

ლევან ფილფანი  მესტიის რაიონის სოფელ ლენჯერში ცხოვრობს და საკმაოდ აქტიური ცხოვრების წესით გამოირჩევა. ახალგაზრდა  ჯერ მხოლოდ მეათე კლასშია, მაგრამ უკვე მოახერხა მეკლდეურეობასა და ჭადრაკის სფეროში საკუთარი სიტყვა ეთქვა, პარალულურად – მრავალ სასწავლო და სოციალურ აქტივობაშია ჩართული, რომელთა შესახებაც ის თავად გვიამბობს.

-ლევან, მეკდლეურობა ჯერ არცთუ ისე პოპულარული სპორტია, გვიამბე შენი გამოცდილების შესახებ.

-უკვე მესამე წელია, რაც მეკლდეურობაზე დავდივარ, ეს გახლავთ სპორტის ექსტრემალური სახეობა, რომელიც მთელ მსოფლიოში არის პოპულარული და ოლიმპიური სპორტის სახეობებსაც განეკუთვნება. ამჟამად, უკვე ორჯერ გავხდი სპორტის ამ სახეობაში საქართველოს ჩემპიონი, პირველად 2016 წელს თბილისში, ხოლო 2017 წელს კი, ლენტეხში ჩატარებულ საქართველოს ახალგაზრდულ ჩემპიონატებზე. აღნიშნული სპორტიდ დღესაც აქტიურად ვარ დაინტერესებული ცოტა ხნის წინ,  ლენტეხში ჩატარება 2018 წლის ივნისის ჩემპიონატზე, 2002-2003 წლებში დაბადებულთა შორის, მეორე ადგილის მფლობელი გავხდი.

-როგორც ვიცი, შენი კიდევ ერთი გატაცება ჭადრაკია.

-დიახ, სტრატეგიული თამაშები მიყვარს და, მათ შორის, ყველაზე მეტად ჭადრაკი, რომლის თამაშიც, დაახლოებით, 10 წლიდან დავიწყე, თავდაპირველად,  ასე ვთქვათ, ჩემი მთავარი მასწავლებელი და მოწინააღმდეგე კომპიუტერი იყო, მართალია კომპიუტერთან თამაში მოსაწყენია, განსაკუთრებით კი – ჭადრაკის, მაგრამ მიზნად მქონდა, რომ თამაშში საფუძვლიანად გავრკვეულიყავი. თავიდან ვერც კი წარმოვიდგენდი, რომ ოდესმე ჭადრაკის ჩემპიონატში მივიღებდი მონაწილეობას, თუმცა პირველი გამოსვლა 2016 წელს, მთელი ზემო სვანეთის მაშტაბით ჩატარებულ კონკურსში მქონდა და  როგორც ჩემ მიერ ამ ჩემპიონატზე მონაწილეობის მიღება იყო მოულოდნელი, ისეთივე მოულოდნელი იყო მეორე ადგილის დაკავებაც, ამ წარმატებამ კიდევ უფრო გამიღრმავა ინტერესი და უკვე წიგნიდან დავიწყე საჭადრაკო სტრატეგიების სწავლა. ვიმედოვნებ, რომ შემდეგი წლის ჩემპიონატზე კიდევ უფრო წარმატებულად ვიასპარეზებ.

-დატვირთული გრაფიკის მიუხედავად, ახერხებ, რომ სასწავლო აქტივობებითაც დაკავდე, გვიამბე შენი საქმიანობის შესახებ.

-ამ ეტაპზე, საჭიროებიდან გამომდინარე, ვცდილობ, რომ დიდი დრო დავუთმო ინგლისური ენის შესწავლას, უკვე მეორე წელია ვმონაწილეობ ამერიკის საელჩოს PH International-ის ინგლისური ენის შემსწავლელ ,,Access Program-ში”, ასევე – ვმონაწილეობ ჩვენი კოლეჯის ტერიტორიაზე შექმნილ პროექტში, რომლის თანავტორიც გახლავართ, პროექტი ეხება მესტიაში ველოსიპედების გასაქირავებელ და სერვისცენტრების მოწყობას, ეს პროექტი დაფინანსდა იტალიელი სპონსორის მიერ და, მის ფარგლებში, ცოტა ხნის წინ, სასწავლო ვიზიტით ვესტუმრეთ იტალიას, რათა გაგვევლო ტრენინგები და მიგვეღო უკეთესი გამოცდილება.

-დაბოლოს, შენი სამომავლო გეგმების შესახებ გვიამბე, როგორ გგონია რომელ პროფესიას დაუკავშირებ საკუთარ ცხოვრებას და რატომ?

-ჯერჯერობით, ზუსტად არ მაქვს გადაწყვეტილი ის, თუ კონკრეტულად რომელ პროფესიაზე შევაჩერებ ყურადღებას, მაგრამ ვფიქრობ, რომ ტექნიკური განხრით ავირჩევ მიმართულებას, რადგან  ყველაზე დიდ ინტერესს ჩემში მათემატიკა და ფიზიკა იწვევს. სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, სვანეთი ჩემი ცხოვრების ნაწილია და ვერ წარმომიდგენია ჩემი თავი მის გარეშე, ვაპირებ, რომ უნივერსიტეტში მიღებული განათლებაც ჩემი რეგიონის განვითარებას მოვახმარო.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესიგამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

ქართველი ბიოქიმიკოსი სტუდენტის გამოგონება სოციალური პრობლემების წინააღმდეგ

უკვე საუკუნეებია, რაც მეცნიერებისა და მისი სხვადასხვა დარგის მნიშვნელობაზე მსჯელობენ. დღეს ყველა ერთხმად თანხმდება, რომ მეცნიერება მხოლოდ სირთულეებთან და ერთი შეხედვით გაუგებარ ფორმულებთან არაა დაკავშირებული. მეცნიერება ჩვენი ყოველდღიური ცხოვრებაა, რომელსაც ბევრი სიკეთის მოტანა შეუძლია ადამიანებისთვის.

მეცნიერების სოციალურ მნიშვნელობასა და მის მიერ მოტანილ სიკეთეებზე დაფიქრდა ქართველი სტუდენტი, რომელმაც თავის მეწყვილესთან ერთად ძალები გამოსცადა ჰაკათონში და თავისი ინოვაციური გამოგონებით დიდი მოწონებაც დაიმსახურა.

კესი კაციტაძე 21 წლისაა. ის  თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სან დიეგოს ამერიკულ პროგრამაზე სწავლობს ბიოქიმიის მიმართულებით.

გამომგონებელს არ უწოდებს თავის თავს – უბრალოდ, მეცნიერული პროექტებითაა დაინტერესებული და ცდილობს თავის პროფესიაში თეორიული ცოდნა პრაქტიკულად გამოიყენოს. სწორედ ამ მიზნით, ხშირად მონაწილეობს ჰაკათონებში და სამეცნიერო, ამავდროულად – სოციალური მნიშვნელობის თემებზე მუშაობს.

რა სირთულეები ახლავს გამოგონების პროცესს და რას გეგმავს სამომავლოდ, ამ და სხვა თემებზე ,,დოქტრინას” ახალგაზრდა ბიოქიმიკოსი თავად ესაუბრა.

-გვიამბე შენ გამოგონებაზე, როგორ გაჩნდა იდეა, როგორ დაიწყე მუშაობა, რა სირთულეები შეგხვდა და საბოლოო შედეგი როგორია.

-ბიოქიმიის პროგრამის ფარგლებში წელს,იანვარში ჩატარდა ჰაკათონი სახელწოდებით ,,Hackathon for Kristen-ი”. მისი მიზანი და ორგანიზების მიზეზი საკმაოდ მნიშვნელოვანი იყო. ამერიკაში მცხოვრებ ახალგაზრდა გოგოს, სახელად კრისტენს სჭირდებოდა ადაპტირებული ეტლი, რომლითაც გაუადვილდებოდა პატარა ბავშვის მოვლა. კრისტენი ეტლს არის მიჯაჭვული, რადგანაც წლების წინ სერფინგის შედეგად წელს ქვემოთ პარალიზებული დარჩა. ამ დაავადებას სერფერების მიელოპათია ჰქვია. სწორედ ამ ჰაკათონზე გაჩნდა იდეა, რომ ჩემს კურსელ ნიკა ალავიძესთან ერთად, რომელიც ელექტრული ინჟინერიის მიმართულებით სწავლობს, შეგვექმნა ეტლის მოდელი, რომელსაც ბავშვის ჩასაწვენი იმავე კონსტრუქციაზე აქვს მიმაგრებული. ჩასაწვენი ნაწილი 180 გრადუსით ტრიალებს და მისი სრულიად მოხსნა/დამაგრევაც მარტივადაა მოსახერხებელი ეტლში მჯდომის მიერ.

ამ გამოგონებაზე მუშაობისას ყველაზე დიდი სირთულე კონსტრუქციის უსაფრთხოებაზე ზრუნვა იყო, რადგანაც საქმე პატარა ბავშვს ეხება და კონსტრუქცია სრულიდ  დაცული უნდა იყოს ტექნიკური ხარვეზებისგან. ბაზრის კვლევის შედეგად, ბავშვისთვის ადაპტირებული ეტლის ბევრი ვარიანტი ვიპოვნეთ, თუმცა თითქმის ყველა საკმაოდ დიდი და მძიმე კონსტრუქცია იყო, რაც გულისხმობს ინვალიდის ეტლზე წინიდან მიმაგრებულ ბავშვის მთლიანი ეტლის კონსტრუქციას. მისი გამოყენება მოუხერხებელია და ასევე სახიფათოც ქუჩაში გადაადგილებისას, რადგან თითქმის შეუძლებელია, დაინახო, რა ხდება კონსტრუქციის მიღმა.

ჩვენი ეტლის მოდელი კი მარტივი და მოსახერხებელია. არ არის მძიმე და არც რთული სამართავად. სწორედ ეს არის მისი უნიკალურობა.

-რამდენად რთულია სიახლის შექმნა, რომელიც იქნება სასარგებლო და რამდენხნიანი მუშაობა დასჭირდა ამ ყველაფერს?

-გაგიჩნდეს იდეა, მარტივია. ყოველდღიურ ცხოვრებაში მრავალ სიცარიელეს ვაწყდებით და ვხვდებით, რომ მათი შევსება გაამარტივებდა ცხოვრებას. ეს პირველი ეტაპია, თუმცა შემდეგი ეტაპი უკვე რთულდება. რთულია, ისეთი იდეა შეარჩიო, რომელსაც სამომავლო განვითარების პოტენციალი აქვს და დადებითი შედეგის მოცემა შეუძლია. გასათვალისწინებელია ამ დროს როგორც მოგება, არა მხოლოდ მატერიალური, არამედ მორალური, ისევე რისკები. მესამე ეტაპია იდეის დამუშავება და პროტოტიპის აწყობა, ბოლო ეტაპი კი პროდუქტის მომხმარებლამდე მიწოდებაა.

ყველაზე რთული კი იდეის გაჟღერებისათვის საჭირო ადგილისა და მომენტის შერჩევაა. გაწერილი პროექტი, რომ წარმატებული იყოს, უნდა გყავდეს ადამიანი, რომელიც მის განხორციელებაში გვერდში დაგიდგება, წინასწარ გათვლილი აუდიენცია (არც თუ ისე პატარა), რომელსაც პროექტი დააინტერესებს და ასევე, პროექტის მიზანი იმ პერიოდში ქვეყნის და მსოფლიოს ბაზარზე არსებულ  მოთხოვნებს უნდა პასუხობდეს. ყველაზე რთულ შემთხვევაში კი პროექტის საშუალებით, უნდა შეგეძლოს ადამიანებს ახალი საჭიროება დაანახო, რომელიც აქამდე ბაზარზე პოპულარული არ ყოფილა.

მივიჩნევ, რომ ჰაკათონი კრისტენისთვის სწორედ ის საშუალება იყო, რომლითაც შეგვეძლო საზოგადოებისთვის ბაზარზე ჯერჯერობით არაპოპულარული საჭიროება დაგვენახებინა. იდეის დამუშავებასა და მოდელის შექმნას კი 1 თვის ინტენსიური მუშაობა დასჭირდა.

როდიდან დაინტერესდი გამომგონებლობით და რამ გამოიწვია ეს დაინტერესება ამ სფეროთი?

-კონკრეტულ დღეს ან ფაქტს, რომლის შემდეგაც გამომგონებლობამ დამაინტერესა, ვერ გავიხსენებ. ასე, კონკრეტულად, გამომგონებლის სტატუსიც არ მომირგია. უბრალოდსწავლის პერიოდში, როდესაც ახალ ეტაპზე გადადიხარ, გინდა, შენი ცოდნა გამოიყენო პრაქტიკაში და იმავე ცოდნით დაეხმარო ადამიანებს. ჰაკათონები კი – ზუსტად ამ მიზანს ემსახურება.

-ამჟამად ხომ არ მუშაობ რამე ახალ გამოგონებაზე და თუ მიგიღია მონაწილეობა სხვადასხვა კონკურსშიან საზღვარგარეთ ან საქართველოში?

-ამჟამად ახალ გამოგონებაზე არ ვმუშაობ. თუმცა ზემოთ აღნიშნული ჰაკათონის გარდა, რომელშიც პირველ ადგილზე გავედით, კიდევ ერთ ჰაკათონზე მივიღე მონაწილეობა ნიკა ალავიძესთან ერთად. ეს იყო ამერიკის საელჩოსა და დემოკრატიის ლაბორატორიის ერთობლივი პროექტი ,,კოსმოსური ჰაკათონი”. ამ კონკურსზე მე და ნიკამ მეორე ადგილი დავიკავეთ.

-სამომავლო გეგმების შესახებ რომ გვიამბოთ.

-სამომავლო გეგმები გამომგონებლობის კუთხით ჯერ არ მაქვს. როგორც უკვე აღვნიშნე, გამოგონება წინასწარ არ იგეგმება. იდეა ნებისმიერ წამს, ნებისმიერ ადგილას, ნებისმიერ თემასთან მიმართებით შეიძლება, გაგიჩნდეს. შესაბამისად, მსგავსი სიტუაცია ჯერ არ გამოჩენილა.

შეიძლება იყოს იდეაც, მაგრამ არა საჭირო მოცემულობა ან დრო ამ იდეის გასაჟღერებლად და მასზე სამუშაოდ. თუმცა, ვიცი, რომ გამომგონებელი ერთხელ თუ ,,მოიწამლაგამოგონების ხიბლით, ის მასში რჩება სამუდამოდ და ცხოვრების გარკვეულ ეტაპებზე ეს ,,ინტოქსიკაციააუცილებლად იჩენს თავს.

 

მასალა მოამზადა: ანა ურუშაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესიეს საინტერესოამსოფლიო

ცოტა რამ „Facebook-ის“ შესახებ

10 წლის წინ, სოციალურ მედიასივრცეში ახალი პროდუქტი სახელად „facebook-ი” გაჩნდა. ვერავინ იფიქრებდა, რომ სულ რამდენიმე წლის შემდეგ მსოფლიოს მარკეტინგის სპეციალისტების 42% ამ ქსელს მომხმარებელთან კომუნიკაციის მთავარ გზად დაასახელებდა.

2004 წელს, როდესაც  მომხმარებელთა რაოდენობა მილიონს ასცდა, პირველად გაჩნდა კომპანიების მხრიდან ინტერესი, რომელიც დროთა განმავლობაში უდიდესი მოგების და აღიარების მომტანი გახდა არა მხოლოდ „Facebook-ისთვის”, არამედ ყველა ბიზნესისთვის, რომელმაც ქსელის მილიარდზე მეტ მომხმარებელთან კომუნიკაცია სწორი სტრატეგიით წარმართა.

მსოფლიოში არსებული სოციალური მედიასაშუალებების მომხმარებელთა შორის. 71% ,,Facebook-ს” მოიხმარს. ამათგან 64% კი – მას ყოველდღე სტუმრობს. ბიზნესისთვის ეს უნიკალური შესაძლებლობაა საკომუნიკაციო კამპანიის დაგეგმვის და განხორციელების პროცესში.

წყარო:  Businessinsider.com

მასალა მოაზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიეს საინტერესოა

5 რამ, რაც გაყიდვებისთვის გჭირდებათ

გაყიდვები და გაყიდვების ზრდა  ყველა კომპანიისთვის ერთ–ერთი მთავარი მნიშვნელოვანი კომპონენტია, რომლის განვითარებაზე ზრუნვაც აუცილებელია,  რადგან ის მოგებასთან პირდაპირ კავშირშია.

Businessinsider.com გთავაზობთ 5 რჩევას, რომელიც აუცილებლად გამოგადგებათ გაყიდვების გაუმჯობესებისთვის:

  1.  უფასო მიტანის სერვისი – თუ თქვენ გაქვთ რაიმე პროდუქტი, სჯობს გარკვეული საფასურის სანაცვლოდ მიტანის სერვისი უფასო გქონდეთ;
  2.  თანხის დაბრუნების გარანტია– თუ თქვენ დარწმუნებული ხართ საკუთარ პროდუქტში, შესაძლებელია თამამად გასცეთ ფულის დაბრუნების გარანტია რაიმე პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
  3.  გამოცდილება– თქვენ პროფესიონალიზმს უსვამს ხაზს, რაც გარანტიებსაც გულისხმობს;
  4.  ფასი და ხარისხი ერთმანეთს უნდა შეესაბამებოდეს;
  5. არ დაავალდებულოთ მომხმარებელი.

წყარო: Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 22 23 24 25 26 59
Page 24 of 59