close

განათლება

ანათლებასტორიაულტურა

მკვდარი ენები – რატომ ქრება ენა?

Eteocypriot_writing

მკვდარი ენები – რატომ ქრება ენა? ამ კითხვაზე პასუხის გაცემისას უმრავლესობა საბოლოოდ გლობალიზაციაზე შევჩერდებით, რაც დომინანტი ენის მარტივად გავრცელებას უწყობს ხელს. გლობალიზაციის პირობებში მშობლიური ენების გვერდით სხვა ენა არსებობს, ამ ენის მოძლიერებამ კი საბოლოოდ შეიძლება მშობლიური ენის შთანთქმა გამოიწვიოს.

დღესდღეისობით მსოფლიოში 573 მკვდარი ენაა, რომლებზეც აღარ საუბრობენ. 1950 წლიდან 2010 წლამდე მსოფლიოს 230 მკვდარი ენა შემატა, რაც კიდევ ერთხელ მეტყველებს გლობალიზაციის მოძლიერებაზე. მსოფლიოში არსებული ენების მესამედს კი 1000 კაცზე ნაკლები მოსაუბრე ჰყავს. მკვდარ ენათა შორის არის:

  • ლათინური ენა – მიუხედავად იმისა, რომ ამ ენას მეცნიერებასა და კათოლიკურ ეკლესიებში დღესაც აქტიურად იყენებენ, ის მაინც მკვდარ ენათა ჯგუფს მიეკუთვნება. ლათინური ანბანი შექმნილია ბერძნულის ბაზაზე და დღემდე ყველაზე გავრცელებული ანბანია მსოფლიოში. გეოგრაფიული არეალი, სადაც ლათინურ ენას იყენებდნენ რომის იმპერია იყო, ლათინური რომის იმპერიასთან ერთად განადგურდა. ბევრი იტყვის, რომ ამ ენის ელემენტები სხვა ენაშია გამოყენებული, მათ შორისაა: ფრანგული, ესპანური, იტალიური, პორტუგალიური და რუმინული.
  • შუმერული ენა – ამ ენაზე სამხრეთ მესოპოტამიაში საუბრობდნენ ძვ. წ. IV ათასწლეულში. უძველესმა შუმერულმა ცივილიზაციამ სახელი პირველი დამწერლობის სისტემის შექმნით გაითქვა. შუმერული ენა ძველი წელთაღრიცხვის ბოლოს გაქრა. შუმერები თავდაპირველად თიხის ფირფიტებზე გამოსახავდნენ შუმერულ იეროგლიფებს ლერწმის საშუალებით.
  • სანსკრიტული ენა – ინდოეთის უძველესი ენაა, მას მრავალ რელიგიაში იყენებდნენ, მათ შორის ინდუიზმში. უძველესი დროიდან სანსკრიტს ინდოელი ქურუმები(ბრაჰმანები) ფლობდნენ, რომლებიც საუკუნეების განმავლობაში ამ ენაზე შექმნილ სქელტანიან, უზარმაზარ ლიტერატურას მასწავლებლებისაგან(გურუ) მოსწავლეებს ზეპირად გადასცემდნენ. სანსკრიტი აკრძალული იყო დაბალი წარმოშობის მოსახლეობისთვის. ბევრი ამტკიცებს, რომ სანსკრიტი მკვდარი ენა არ არის და დღესაც არსებობს ნეპალში 1600-მდე ადამიანი, რომლებიც სანსკრიტს მშობლიურ ენად აღიარებენ.

 

მასალა მოამზადა: ნინი ხეცურიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლება

ასაკი- გამოწვევა თუ პრივილეგია ?!- ახალგაზრდა ლექტორი რჩევებს გვიზიარებს

133773482_688739458455371_8860054154586851807_n

საგანმანათლებლო სფეროში ყოფნა ბევრ სირთულესთანაა დაკავშირებული. ყველაზე ცოცხალ საქმეს ყველაზე ენერგიული, პასუხისმგებლიანი და კრეატიული ადამიანების ჩართულობა სჭირდება. ბოლო პერიოდში ჩვენს ქვეყანაში განხორციელებულმა რეფორმებმა ამ სივრცის გაახალგაზრდავებას შეუწყო ხელი. სკოლებსა თუ უნივერსიტეტებში ბევრ ახალგაზრდა კადრს შეხვდებით, რომლებსაც ასაკის მიუხედავად პროფესიონალიზმი არ აკლიათ და რაც მთავარია, საკუთარი საქმე უყვართ .

პირადი გამოცდილებით შემიძლია გითხრათ, რომ ასაკი მხოლოდ რიცხვები არაა. როცა საქმე სწავლა-სწავლების რთულსა და საპასუხისმგებლო პროცესს ეხება , ასაკი შეიძლება გექცეთ როგორც პრივილეგიად და წარმატებისკენ მიმავალი გზა გაგიადვილოთ, ასევე შეიძლება ამ ციფრებმა ბევრი სირთულე და გამოწვევაც შეგიქმნათ . თუმცა ცოდნასა და შრომისმოყვარეობას ყველაფრის შეცვლა შეუძლია.

ამ ჭეშმარიტებაში თავად დარწმუნდა, როცა რამდენიმე თვის წინ პირველად შეხვდა თავის სტუდენტებს , ისიც დისტანციურად. მიუხედავად უჩვეულო დასაწყისისა, სანდრო დღეს სტუდენტებისთვის საყვარელი ლექტორია და მასთან შეხვედრას მომავალი პედაგოგები დიდი ინტერესით ელოდებიან კვირიდან კვირამდე.

24 წლის სანდრო ტაბატაძე განათლების მეცნიერებათა მაგისტრია განათლების პოლიტიკის მოდულით. უმუშავია პედაგოგად როგორც ზოგად, ისე პროფესიულ საგანმანათლებლო დაწესებულებებში. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ხარისხის უზრუნველყოფის სამსახურის წამყვანი სპეციალისტია , ამის პარალელურად კი მასწავლებელთა მომზადების 60 კრედიტიანი პროგრამის სტუდენტებს ასწავლის და გამოცდილებას უზიარებს.  პროგრამის სპეციფიკიდან გამომდინარე მასზე უფროს სტუდენტებთან უწევს ურთიერთობა, თუმცა ზუსტად იცის ამ საქმის კეთილშობილება და სფეროს სიყვარული ყველაფრის დაძლევაში ეხმარება.

რას ფიქრობს ონლაინ სწავლებაზე და როგორ ესახება სამომავლო გეგმები, ამაზე თბილისი თაიმსს ესაუბრა თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის დოქტორანტი, ახალგაზრდა ლექტორი სანდრო ტაბატაძე :

„ სიმართლე ითქვას, რამდენიმე წლის წინ ჩამოვყალიბდი, რომ ჩემს თავს ძირითადად აკადემიურ სივრცეში ვხედავ, ამიტომ  სტუდენტებთან შეხვედრის დიდი მოლოდინი მქონდა. ალბათ, ვერ წარმოვიდგენდი, რომ ეს ვირტუალურად მოხდებოდა და ამან გარკვეულწილად ჩემი ემოციები შეცვალა. მართალია, სწავლების პროცესი ძალიან სასიამოვნოა და მოლოდინები გამართლდა, ჩემთვის აკადემია მაინც პირისპირი, ცოცხალი კომუნიკაცია და დინამიზმია.

მართლაც, ასაკი შეიძლება იყოს ხელისშემწყობიც და ხელისშემშლელიც. ვფიქრობ, რომ სტუდენტად ყოფნის ახალი გამოცდილება მხოლოდ მეხმარება სწავლების პროცესში. მგონია, რომ კარგად მესმის მათი საჭიროებები და გამოწვევები – ამდენად, ვცდილობ ჩემი მიღებული ცოდნითა და კომპეტენციით, სასწავლო პროცესი უფრო მრავალფეროვანი, საინტერესო, ცოცხალი და უშუალო იყოს. რაც შეეხება ხელისშემშლელ ფაქტორს, ეს, ერთი მხრივ, უკავშირდება სტუდენტთა შესაძლო ზედაპირულ დამოკიდებულებას (რასაც, მე, თითქმის ვერ ვგრძნობ) და, მეორე მხრივ, ჩემი გამოცდილების ნაკლებობას. თუმცა თუ არ დაიწყე, გამოცდილებასაც ვერ მიიღებ.

მიუხედავად იმისა, რომ უკვე მე-2 სემესტრია დისტანციურ სასწავლო პროცესში ვართ, რჩება გამოწვევები. ესენია: ტექნიკური გაუმართავობა, სწავლებისას ნაკლები დინამიზმი და ტექნოლოგიებთან გადატარებული ათობით საათი კვირაში – რაც ადამიანის ჯანმრთელობასა და ფსიქიკაზე უარყოფითად მოქმედებს. ასევე, სწავლებისა და შეფასების სისტემისა და სქემის მორგების პრობლემა დისტანციური სასწავლო პროცესის ჩარჩოსთან ისე, რომ არ დაირღვეს რომელიმე მხარის უფლება და ინტერესი და თან, არ გაკეთდეს შეღავათი სწავლის შედეგების მიღწევასთან დაკავშირებით.

გარდა ლექტორობისა საკმაოდ დატვირთული გრაფიკი მაქვს სამსახურში და ვცდილობ, ვიმუშავო ჩემს დისერტაციასა და სხვა სამეცნიერო სტატიებზე. ამ ყველაფრის გარდა, განტვირთვისთვის ჩემს ეზოში მცირე რაოდენობის მწვანილსა და ბოსტნეულს ვთესავ და ა.შ.

იმდენად ცვალებადია მიმდინარე პროცესები, რომ რთულია თქმა -ვფიქრობ, მხოლოდ შრომა და ნებისყოფის ქონაა საჭირო, ნებისმიერი გეგმა მიღწევადია. ჩემს შემთხვევებში ეს გეგმები საგანმანათლებლო დაწესებულებასა და მეცნიერებას უკავშირდება.

ვფიქრობ,  მთავარია,  მიზანსწრაფულობა და ძალიან დიდი მონდომება. არ მგონია, რომ ასაკს არსებითი მნიშვნელობა აქვს. თუ ადამიანს ეს საქმე ნამდვილად  უყვარს და ამისთვისაა დაბადებული, ის ყველა ბარიერს გადალახავს. ამდენად, მხოლოდ საკუთარ თავზე მუშაობით შევძლებთ საგანმანათლებლო სივრცის გაჯანსაღებას. „

მასალა მოამზადა : ანა ურუშაძემ 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებასტორიაულტურა

„ვეფხისტყაოსანი“ ინდოეთში ჰინდურ ენაზე გამოიცა

дизайн-без-названия-11

შოთა რუსთაველის “ვეფხისტყაოსანი” ინდოეთში ჰინდურ ენაზე გამოიცა. წიგნის თარგმნის და ჰინდურ ენაზე გამოცემის იდეა ინდოეთის რესპუბლიკაში საქართველოს ელჩს არჩილ ძულიაშვილს ეკუთვნის.

ჰინდურ ენაზე გამოცემული პოემის პრეზენტაცია ჯაიპურის წიგნის ფესტივალის ფარგლებში ონალინ გაიმართა.

როგორც ინდოეთის რესპუბლიკაში საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩმა არჩილ ძულიაშვილმა პრეზენტაციაზე განაცხადა, „ვეფხისტყაოსნის“ ჰინდურ ენაზე თარგმნის და გამოცემის იდეა დიდი ხანია, აქვს და მისი განხორციელება ინდოეთში დიპლომატიური მისიით ჩასვლისთანავე დაიწყო.

„2016 წელს, როდესაც ინდოეთში პირველად ჩამოვედი დიპლომატიური მისიით, რათა წარმედგინა ჩემი ქვეყანა – საქართველო, მომეცა ფანტასტიური შესაძლებლობა უკეთ გავცნობოდი ინდურ კულტურას, რომელმაც მნიშვნელოვანი და განსაკუთრებული ადგილი დაიკავა ჩვენს გულებში. უძველესი კულტურითა და ტრადიციებით, საქართველო და ინდოეთი ყოველთვის ახლოს იყვნენ ერთმანეთთან.

ინდოეთში ჩასვლის პირველივე დღიდან, მოტივირებული ვიყავი, ინდოელი მკითხველისთვის, ქართული ლიტერატურის ბრწყინვალება გამეცნო და დღეს, მოხარული ვარ გაცნობოთ, რომ პირველად, ჰინდურ ენაზე, გამოქვეყნდა ქართული ლიტერატურის ერთ-ერთი ყველაზე დიდებული შედევრი, “ვეფხისტყაოსანი“, რომელიც უდიდესი ქართველი პოეტის შოთა რუსთაველის მიერ არის დაწერილი. ეს არის პოემა თავისი უნივერსალური ღირებულებებით, რომელიც აღწერს ბრძოლას ნათელსა და ბნელს შორის.

მე მინდა ვისარგებლო ამ შემთხვევით და მადლობა გადავუხადო ყველას, ვინც მონაწილეობა მიიღო ამ დიდებული პროექტის შექმნაში და ასევე, ვულოცავ ყველას, ამ ისტორიული პროექტის წარმატებით დასრულებას.

მინდა ვისარგებლო შემთხვევით და მადლობა გადავუხადო ლიტერატურის ფესტივალის დირექტორებს, რომ საშუალება მოგვცეს წარვადგინოთ ეს ეპიკური პოემა საქართველოდან. მადლობა ყველას, ვინც ჩვენ გვერდით იყო”, – განაცხადა არჩილ ძულიაშვილმა ჯაიპურის წიგნის ფესტივალის ფარგლებში გამართულ ონლაინპრეზენტაციაზე.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლება

„დანიაში ემპათიის გაკვეთილები ეროვნული სასწავლო გეგმის ნაწილია“

Empathy-in-Denmark

6 – დან 13 წლამდე ასაკის მოსწავლეებს დანიაში ემპათიას ასწავლიან

დანიის განათლების სისტემამ 1993 წლიდან 6 – დან 16 წლამდე მოსწავლეებისათვის ემპათიის გაკვეთილები დააწესა. ამ გაკვეთილებზე მოსწავლეები ერთმანეთის დახმარებას და მხოლოდ საკუთარ თავთან შეჯიბრებას სწავლობენ.

დარწმუნებით შეგვიძლია, ვთქვათ, რომ დანიელები ბედნიერი ერია. ბოლო შვიდი წლის მანძილზე დანია ბედნიერი ქვეყნების პირველ სამეულში შედის გაერთიანებული ერების ბედნიერების ანგარიშის თანახმად. ბედნიერების ერთ – ერთი საიდუმლო შეიძლება განათლების სისტემა იყოს, რომელიც 1993 წლიდან დანიის ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად ემპათიის გაკვეთილებს მოიცავს.

დანიელი მშობლები ბედნიერ ბავშვს ზრდიან, რომელიც ბედნიერ ზრდასრულად ყალიბდება და, თავის მხრივ, ბედნიერ ბავშვებს ზრდის

ადამიანების უმრავლესობა ვერ აცნობიერებს იმას, რომ ემპათიის უნარის განვითარება შესაძლებელია და მას სწავლა სჭირდება, ემპათიის უნარის განვითარება არა მხოლოდ ზრდის ბავშვების ემოციურ და სოციალურ უნარიანობას, არამედ ამცირებს მჩაგვრელი დამოკიდებულების[1] გამოვლენის სიხშირეს და ხელს უწყობს ბავშვებს წარმატებულ ზრდასრულებად ჩამოყალიბებაში.

დანიაში ემპათიის სწავლების პროგრამა 6 წლის ასაკში იწყება და 16 წლის ასაკში სრულდება. კვირაში ერთი საათის მანძილზე, ბავშვებს ემპათიის გაკვეთილები აქვთ, რომელსაც ‘Klassens tid’ ანუ „კლასის საათი“ ეწოდება. ეს გაკვეთილი კვირის მანძილზე, განსაზღვრულ დროს, მშვიდ გარემოში ტარდება და მისი მიზანი მოსწავლეების ერთმანეთთან დაახლოება და მათ შორის არსებული პრობლემების გადაწყვეტაა, რომელთა გადაჭრაზეც მთელი კლასი ზრუნავს.

ნებისმიერი პრობლემის განხილვა მისასალმებელია და მოსწავლეებს შეუძლიათ განიხილონ, როგორც პირადი, ასევე პიროვნებათშორის ან ჯგუფებს შორის ურთიერთობის საკითხები, სკოლასთან დაკავშირებული ან სკოლასთან სრულიად დაუკავშირებელი პრობლემები. მთელი კლასი და მასწავლებელი მსჯელობენ იმაზე, თუ როგორ შეიძლება პრობლემის მოგვარება. მასწავლებელი მოსწავლეებს ასწავლის, როგორ უნდა უსმინონ ერთმანეთს გულდასმით და როგორ შეძლონ ერთმანეთის გაგება. როდესაც პრობლემური საკითხები არაა განსახილველი, ჯგუფი გამხიარულებისთვის იკრიბება.

„კლასი ერთობლივად ცდილობს  ისწავლოს ერთმანეთისს პატივისცემა და ყველა კუთხით განიხილოს პრობლემა იმისათვის, რომ ერთადვე იპოვოს პრობლემის გადაჭრის გზები. ბავშვების პრობლემები აღიარებულია და მათ განცდებს ისე აღიქვამენ, როგორც დიდი თემის ნაწილს. როდესაც გაღიარებენ, შენს მნიშვნელობას გრძნობ.“ – იბენ სანდალ*

დანიელი ერის ბედნიერება აღზრდისადმი მათ მიდგომას ეყრდნობა. დანიელი მშობლები ბედნიერ ბავშვებს ზრდიან, რომლებიც ბედნიერ ზრდასრულებად ყალიბდებიან და თავად ზრდიან ბედნიერ ბავშვებს. ასე მეორდება ციკლი.

‘Klassens tid’ ანუ „კლასის საათი“ მოსწავლეს შანსს აძლევს, მას გაუგონ, სხვა ადამიანებისგან მიიღოს მხარდაჭერა. მოსმენა მისთვის შთაგონების წყაროც კი შეიძლება იყოს და ისწავლოს ორმხრივი პატივისცემის მნიშვნელობა.

იბენ სანდალი – დანიელი ფსიქოთერაპევტი, განმანათლებელია. ემერიკელ ავტორთან და კულტურის მკვლევარ ჯესიკა ალექსანდერთან ერთად, წიგნის – „დანიური აღზრდა“ – თანაავტორია. წიგნი 21 ენაზეა თარგმნილი და ეყრდნობა ავტორების კვლევას, რომლის მიზანი იმის დადგენა იყო, თუ როგორ ასწავლიან დანიელები ემპათიას.

სტატია საიტისთვის თარგმნა ფსიქოლოგმა ანა ღვინიანიძემ.

წყარო: azrovnebisakademia.ge

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

კომაროვის სკოლის 16-მა კურსდამთავრებულმა მსოფლიოს წამყვან უნივერსიტეტებში სრული დაფინანსება მოიპოვა!

125139394_529741571699874_3505133146465726129_n

კომაროვის სკოლის მოსწავლეების წარმატებები უცხო არავისთვისაა. საკმაოდ ხშირად გვესმის ხოლმე ამ სკოლის კურსდამთავრებულების წარმატებები როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე – საერთაშორისო ასპარეზზეც. სულ ახლახან კი ცნობილი კიდევ ერთი კარგი ამბავი გახდა – კომაროვის სკოლის 16-მა კურსდამთავრებულმა სრული დაფინანსება მოიპოვა და 2020 წლიდან სწავლას მსოფლიოს წამყვან უნივერსიტეტებში გააგრძელებენ. ესენი არიან:

თინათინ ქოქოშვილი – University of Pennsylvania;
ლუკა ბუსკივაძე – Vanderbilt University;

საბა ლეფსვერიძე – Massachusetts Institute of Technology;
ნიკა გედენიძე – Caldwell University;
ტატო მახარაშვილი – Hartwick college;
მარიამ ლომთაძე – Carleton University;
სანდრო გახარია – Jacobs University Bremen;
ნიკა ბოდაველი – Jacobs University Bremen;
ზუკა მურვანიძე – Jacobs University Bremen;
გიორგი ქიტუაშვილი – New York University Abu Dhabi;
ლაშა თარგამაძე – Carnegie Mellon University Qatar;
დემეტრე დევიძე – Carnegie Mellon University Qatar;
ლაშა კოროშინაძე – École Polytechnique;
მარიამ გედენიძე – École Polytechnique;
დიმიტრი კორკოტაშვილი – École Polytechnique;
კახა შამანაური – École Polytechnique;
როგორც ცნობილია, ბოლო წლებში კომაროვის სკოლის 70-ზე მეტმა კურსდამთავრებულმა საბაკალავრო პროგრამებზე სწავლა მსოფლიოს სხვადასხვა უნივერსიტეტში გააგრძელა.

ჩვენ კი ისღა დაგვრჩენია, ამ ბავშვებს წარმატებები ვუსურვოთ!

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებაედიცინააქართველო

სამედიცინო ფაკულტეტების უფროსკურსელებს covid 19-თან საბრძოლველად გადაამზადებენ

5f96806a1ad5c

სამედიცინო ფაკულტეტების სტუდენტებს covid 19-თან საბრძოლველად გადაამზადებენ. როგორც განათლების და მეცნიერების მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა მთავრობის უწყებათშორისი საბჭოს სხდომის დასრულების შემდეგ განაცხადა, მთავრობის გადაწყვეტილებით, უფროსკურსელები ერთკვირიან ტრენინგებს გაივლიან და საჭიროების შემთხვევაში, ექიმებს დაეხმარებიან.

მინისტრის განმარტებით, უფროსკურსელების რესურსს გამოიყენებენ იქ, სადაც საჭირო გახდება.

„დღეს შევხვდები სამედიცინო უნივერსიტეტების რექტორებს, ასევე, სამედიცინო ფაკულტეტების ხელმძღვანელებს, ამ პროცესს დავიწყებთ და მაქსიმუმ ერთ კვირაში გვექნება ბაზა სამედიცინო მიმართულების უფროსკურსელების, რომლებმაც გაიარეს ტრეინინგი და იქნება მზაობა, რომ საჭიროების შემთხვევაში, დაეხმარონ ექიმებს“, – განაცხადა მიხეილ ჩხენკელმა.

მისივე თქმით, მომზადების კურსი მრავალწახნაგიანი იქნება.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლება

შეიძლება რისკი შეექმნას ოქტომბერში სწავლის დაწყებას – ეკატერინე ტიკარაძე

tikaradze

ქვეყანაში სასწავლო პროცესის გაგრძელების საკითხზე ჯანდაცვის მინისტრმა ისაუბრა.

“მოქალაქეებს, რომლებიც ელოდებიან, რომ მათი შვილები წავლენ სკოლაში, ეს არის ძალიან მტკივნეული და ასევე მნიშვნელოვანი საკითხი ჩვენი საზოგადოებისთვის, ეს ყოველივე არის დამოკიდებული ჩვენს ქცევაზე. თუ ჩვენი ქცევა იქნება ისეთი როგორიც არის დღეს და დღეს გვაქვს არა ნიღბის ტარება, არა სოციალური დისტანცირება და ა.შ. ეს რა თქმა უნდა, მიგვიყვანს ჩვენ უკვე იმ გადაწყვეტილებაზე, რომ შეიძლება რისკი შეექმნას ოქტომბერში სწავლის დაწყებას. სწორედ აქედან გამომდინარე, სრული მობილიზაცია ჩვენი მოქალაქეების, არის ძალიან მნიშვნელოვანი, რომ ჩვენს ბავშვებს მიეცეთ საშუალება, უსაფრთხო სკოლებში მიიღონ განათლება,“ – განაცხადა ეკატერინე ტიკარაძემ.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
ანათლება

„ცვლილება არ იგეგმება!“ – სწავლა ჩვეულ რეჟიმში 1-ლი ოქტომბრიდან დაიწყება

skolaa

თამარ გაბუნია ამბობს, რომ სწავლასთან დაკავშირებით არანაირი ცვლილებები არ იგეგმება.

„უსაფრთხოების პროტოკოლები საკმაოდ დეტალურია. არ გამოვრიცხავ, რომ შეიძლება გარკვეული მოდიფიკაციები შევიდეს, თუ ახალ რეკომენდაციას მოგვცემს ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაცია. ეს ცოცხალი პროცესია და რა საერთაშორისო რეკომენდაციაც იქნება, ის აისახება.

რაც შეეხება სწავლის დაწყების თარიღს, დღეს ამასთან დაკავშირებით ახალი გადაწყვეტილება არ მიღებულა“,- განაცხადა თამარ გაბუნიამ.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

WHO – სწავლა უნდა გადაიდოს!

სკოლა

„WHO-ს რეკომენდაციის მიხედვით, იმ ადგილებში, სადაც კორონავირუსის გადაცემის მაღალი მაჩვენებელი ფიქსირდება, სწავლა უნდა გადაიდოს. სწორედ ეს მოხდა საქართველოს შემთხევაშიც. სწავლა დროებით გადაიდო ისეთ ადგილებში, სადაც ვირუსის გადაცემის მაღალი საშიშროება იყო“,-  განაცხადა ვასილი ესენამანოვმა.

შეგახსენებთ, რომ უწყებათაშორისი საკოორდინაციო საბჭოს გადაწყვეტილებით, ხუთ დიდ ქალაქში – თბილისში, რუსთავში, გორში, ქუთაისში, ზუგდიდსა და ფოთში სასწავლო პროცესი 1 ოქტომბრამდე გადაიდო.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
ანათლება

World Bank – საქართველოში ბავშვები სკოლაში გატარებული 12-წლიდან 5-ს ფაქტობრივად კარგავენ

7777

გასულ კვირას “მსოფლიო ბანკმა” ადამიანური კაპიტალის ინდექსი გამოაქვეყნა, რომელიც ზომავს – რა პოტენციალს მიაღწევდა დღევანდელი ბავშვი 18 წლის ასაკში თუკი ის მიიღებდა სრულყოფილ განათლებას და ჯანდაცვის სერვისებს.
კვლევის დეტალებზე “ანალიტიკასთან” მსოფლიო ბანკის წარმომადგენელმა საქართველოში სებასტიენ მოლინესუმა ისაუბრა.
მისი თქმით, შედეგები აჩვენებს, რომ საშუალოდ ბავშვი საქართველოში სკოლაში 12.9 წელს ატარებს, მაგრამ სწავლის ხარისხის მაჩვენებელი 8.3-ია

“ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ბავშვები საქართველოში სხვა ქვეყნებთან შედარებით 4.6 წელს კარგავენ ხარისხიანი განათლების მიღების კუთხით”,- აცხადებს მოლინეუსი.

მისი შეფასებით, საქართველოს ქულა ამ ინდექსში გვაჩვენებს, რომ საქართველოში დღეს დაბადებული ბავშვი იმ პროდუქტიულობის 57%-ს მიაღწევს, რასაც მისი თანატოლები აღწევენ სხვა ქვეყნებში, სადაც უკეთესი განათლების და ჯანდაცვის სისტემებია.

“ვხედავთ, რომ გაუმჯობესებისთვის ადგილი ნამდვილად რჩება, თუმცა 10 წლის წინანდელ მონაცემებს თუ შევხედავთ, საქართველო ნელა, მაგრამ თავის ქულას მაინც აუმჯობესებს. ცოტა უფრო ღრმად თუ ჩავალთ ამ რიცხვებში, ელენე, ვნახავთ, რომ საშუალოდ ბავშვი საქართველოში სკოლაში 12.9 წელს ატარებს, რაც ცუდი მაჩვენებელი ნამდვილად არ არის, მაგრამ როცა საქმე მიდგება ამ სწავლის ეფექტიანობაზე და ხარისხზე – ეს მაჩვენებელი 8.3-ია – ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ბავშვები საქართველოში სხვა ქვეყნებთან შედარებით 4.6 წელს კარგავენ ხარისხიანი განათლების მიღების კუთხით. ახლა, თუ შევხედავთ ეს რატომ ხდება – ამას პიზას შედეგებიც აჩვენებს. აქაც მონაცემების გაუმჯობესება ნამდვილად შესაძლებელია”,- აცხადებს მოლინეუსი.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
1 2 3 4 5 26
Page 3 of 26