close

განათლება

განათლება

ტიპოგრაფიკის საფუძვლები – როგორ იქმნება კარგი წიგნი?

 წიგნის შექმნა, როგორც ხელოვნება – შეიძლება ითქვას, სწორედ ამ კუთხით განიხილავს მას ტიპოგრაფიკა. სანამ წიგნი ჩვენამდე მოაღწევს, მას საკმაოდ რთული და საპასუხისმგებლო გზის გავლა უწევს და ეს არ ეხება მხოლოდ და მხოლოდ ავტორის საaქმიანობას. წიგნის შექმნის კულტურაზე ჩვენ გამომცემლობა ,,აზრის“ დირექტორსა და ,,მედიისა და კომუნიკაციის კვლევის ცენტრის” ხელმძღვანელს – მამუკა ხანთაძეს გავესაუბრეთ.

მამუკა ხანთაძე საგამომცემლო სფეროში საკმაოდ დიდი ხანია აქტიურად მოღვაწეობს და მრავალი საინტერესო პროექტიც ეკუთვნის, მათ შორის სახელმძღვანელოების პროექტი ბუდაპეშტში და საგამომცემლო საქმის სწავლების ორგანიზება როგორც ბუდაპეშტში, ისევე ლონდონში. ამჟამად კი, მისი ინტერესის და კვლევის სფეროს მთლიანად კითხვა და წიგნი წარმოადგენს, როგორც კითხვის ერთ-ერთი უმთავრესი ინსტრუმენტი.

წიგნის სრულყოფისთვის თანამედროვე სამყაროში გაცილებით მეტი შესაძლებლობა არსებობს, ვიდრე იმ დროს, როცა ერთადერთი რამ, რითიც წიგნის შექმნა შეიძლებოდა ხელნაწერი იყო, ,,წიგნი აქამდე არსებულ საშუალებათა შორის ჯერ კიდევ უპირობო ლიდერია. გრაფიკა და წიგნი მონათესავე მოვლენებს წარმოადგენენ და მათი დაცალკევება შეუძლებელია, მაგრამ გრაფიკა სულდგმულობს და ვითარდება წიგნის ფარგლებს გარეთაც, თუმცა სახვითი ხელოვნების ცალკე დარგად ფერწერისა და ქანდაკებასთან ერთად მისი ეს დამოუკიდებელი განვითარება იწყება მხოლოდ შედარებით გვიან-აღორძინების ეპოქაში. ამ დროისათვის წიგნი, მაშინ ჯერ მხოლოდ ხელნაწერი, უკვე მრავალი საუკუნის ისტორიას ითვლიდა, რთული ტექნიკური და მხატვრული განვითარების გზა ჰქონდა გამოვლილი და წიგნის ხელოვნების მრავალფეროვანი და  მაღალი ნიმუშებით ხასიათდებოდა,“ – აღნიშნავს მამუკა.

წიგნის მხატვრული აგებულების ერთიანი, მთლიანი აღქმა, საშუალებას გვაძლევს,  დავინახვოთ მისი ყველა ნიშნური, ორნამენტული და სახვითი ელემენტი არა იზოლირებულად, არამედ გარკვეულ კავშირში, ისევე, როგორც არქიტექტურა გარდაგვიქმნის გარემომცველ სივრცეს არა მხოლოდ ჩვენი პრაქტიკული მოთხოვნილებების დასაკმაყოფილებლად, არამედ ჰმატებს მას წესს, რიგს, ზომასა და შთაბერავს ემოციურ შინაარსს. წიგნის ამგვარად XII-ს-დან ვითარდება, როცა მრავალფეროვანი, ძირითადად სამედიცინო ტიპის სახელმძღვანელოების შექმნა დიაწყეს, ნელ-ნელა წიგნის ფორმამ, მისმა მხატვრულმა გაფორმებამაც შეიძინა მნიშვნელობა (არა მხოლოდ ესთეტიკური) და დაახლოებით მე-15 საუკუნემდე ამ ყველაფერმა ტიპოგრაფიკის სახე მიიღო. რაშიც დიდი როლი ითამაშეს ისეთმა ცნობილმა ხელოვანებმა, როგორიცაა ლეონარდო და ვინჩი, მიქელანჯელო და სხვები. ამ პერიოდიდან უკვე ვხვდებით კონკრეტული სტამბებისთვის მომუშავე მხატვრებსაც და წიგნის შექმნის საქმეშიც უკვე სხვადასხვა სფეროს ცოდნაც ერთვება.

ყველასთვის ცნობილია ოქროს კვეთის კანონი მათემატიკაში, არქიტექტურაში, პოეზიაში, მხატვრობაში, მუსიკაში და ა.შ მაგრამ, საინტერესოა,  რამხელა ადგილი უჭირავს მას, როდესაც საუბარი წიგნში გადმოცემული ინფორმაციის დამახსოვრებას ეხება. ,,ოქროს კვეთა“ არის მთელის ჰარმონიული გაყოფა ორ არატოლ ნაწილად, ამ შემთხვევაშიც წიგნში გადმოცემული ინფორმაციას ადამიანის გონება უკეთ აღიქვამს და იმახსოვრებს თუ კი ერთ გვერდზე ტექსტისა და ცარიელი სივრცის მოცულობების შეფარდება ერთმანეთთან 1:√3-ის ტოლია.

ასევე, ქართული ენისთვის ნორმაა ერთ სტრიქონში მხოლოდ 4-5 სიტყვის გამოყენება, ამგვარად თვალი არ იღლება და ინფორმაციასაც უკეთ აღიქვამს, მაშინ, როცა, თუნდაც  ლათინურ წყაროში 5-6 სიტყვის გამოყენებაც არ ქმნის პრობლემას. შესაბამისად, ბევრი მცირე ფაქტორია, რომლის გათვალისწინებაც აუცილებელია წიგნის შექმნისას და წიგნის სახელმწიფო პოლიტიკის მთავარი მიზანიც სწორედ იმის უზრუნველყოფაა, რომ წიგნები ყველასთვის ხელმისაწვდომი და გასაგები იყოს.

მაგრამ არსებობს ისეთი დეტალებიც, რომლებთან გამკლავებაც ვერც ტიპოგრაფიკის დიდი ძალისხმევის შედეგადაა შესაძლებელი, მაგალითად, ასეთია ქაღალდის ღეროვანი ბოჭკოების მიმართულება, რომლებიც ქაღალდის წარმოებისას ერთი გარკვეული მიმართულებით იპრესება და შესაძლოა არ დაემთხვეს წიგნის გადაფურცვლის მიმართულებას, თუმცა გამოსავალი ამ შემთხვევაშიც არსებობს ე.წ. ღარულას სახით, ღარულა წარმოადგენს წიგნის ყდის ორივე მხარეზე, ყუასთან ახლოს, მთელს სიგრძეზე გაკეთებულ ჩაღრმავებას, რომელიც გამოცემის დაღარვით წარმოიქმნება და წიგნის გადაფურცვლას ამარტივებს.

წიგნის კითხვაც ბევრი ადამიანისთვისაა საყვარელი საქმიანობაა, თუმცა ყველას როდი აქვს წვდომა სპეციფიკურ მახასიათებლებზე, რომლებსაც უნდა ფლობდეს კარგი წიგნი. ამ ყველაფერთან ერთად საინტერესოა ისიც, თუ რამდენად არასწორად გვესმის თუნდაც ტერმინი ,,წიგნიერება“ ან წერა-კითხვის ცოდნა,  Unesco-ს ჯერ კიდევ 1958 წლის განმარტებით, წიგნიერად მიიჩნევა ადამიანი, რომელსაც შეუძლია რაც შეიძლება უშეცდომოდ და მოკლედ აღწეროს ერთი დღე მისი ცხოვრებიდან, სხვა შემთვევაში კი შეეძლოს მსგავსი ტექსტის გააზრება.

საგამომცემლო სფეროში ხშირად უგულებელყოფილია, ისეთი ფაქტორები, რომლებიც ტიპოგრაფიკული თვალსაზრისით განსაზღვრავს წიგნის ღირებულებას, ამიტომაც მამუკა ხანთაძე წიგნის პოლიტიკის კონკრეტულ ფორმაში ჩამოყალიბების ყველაზე ეფექტიან გზად შემადგენელი ელემენტების ერთ იურიდიულ ინსტრუმენტად შეკვრას მიიჩნევს, ,,ასეთი ინსტრუმენტი წიგნის შესახებ კანონია. პოლიტიკა, განსაზღვრების თანახმად, იქმნება უმაღლეს სახელმწიფო დონეზე კულტურული და ეკონომიკური გადაწყვეტილებების მიმღებთა მიერ, წიგნის სექტორის მენეჯმენტთან კონსულტაციის გზით. პოლიტიკური სურვილი, რომ საგამომცემლო სექტორი განვითარდეს, იურიდიულ ვალდებულებაში უნდა აისახოს. სახელმწიფოსა და კერძო სექტორებს შორის დიალოგი წიგნის სახელმწიფო პოლიტიკის მახასიათებელია და გარკვეულწილად მისი წარმატების აუცილებელ პირობას წარმოადგენს (რაც არ ესმით ჩინოვნიკებს),“ – აღნიშნა მან დასასრულს.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებამსოფლიოტექნოლოგიები

კენია: „მოსაწყენი სახელმძღვანელოების ნაცვლად ანიმაციებს, კომპიუტერულ თამაშებს, ვიდეოებსა და ვიქტორინებს ვიყენებთ”

 

კენიის ზოგიერთ რაიონში განათლება ძალიან დაბალ დონეზეა, ამიტომ ნაირობის ერთერთი რაიონის მასწავლებლებმა გადაწყვიტეს, მოსწავლეები პერსონალური კომპიუტერებით დაეინტერესებინათ.

ერთ-ერთი კვლევის მიხედვით, კენიელი მოსწავლეების უმრავლესობა სწავლას 14 წლის ასაკში ანებებს თავს. ახალი პროექტის ავტორს, პროგრამისტ ნივი მუქერჯის კი მიაჩნია, რომ სასწავლო პროცესი უფრო სახალისო და მიმზიდველი უნდა გახდეს – ეს ბავშვებისთვის განათლების მიღების სტიმულად იქცევა. „მოსაწყენი სახელმძღვანელოების ნაცვლად ანიმაციებს, კომპიუტერულ თამაშებს, ვიდეოებსა და ვიქტორინებს ვიყენებთ, რათა სასწავლო პროცესი ინტერაქტიული გავხადოთ”, – ამბობს ნივი მუქერჯი.

პროექტი პირველად კავანგვარში ჩაეშვა – ნაირობის ყველაზე ღარიბ შემოგარენში, სადაც ფართოდ იყო გავრცელებული ნარკომანია, პროსტიტუცია და სხვადასხვაგვარი კრიმინალი. ახლა კომპიუტერი მოსწავლეთა დიდ ინტერესს იწვევს. ცამეტი წლის მარსელინო კეიანდა ამბობს, რომ პირველი ემზადება გამოცდებისთვის და კომპიუტერით სწავლა ძალიან ეხალისება: „უამრავი წიგნის თრევა მიწევდა. ახლა მხოლოდ პლანშეტი მაქვს. თუ მასწავლებელი გვერდით არ მყავს, რომ რაიმე ვკითხო, პასუხს კომპიუტერი მცემს”.

კენიის განათლების სისტემა არასრულყოფილია. ქვეყანა ათეულობით ათასი მასწავლებლის დეფიციტს განიცდის, კლასები გადატვირთულია, მოსწავლეებს სწავლა უჭირთ. პროექტის ავტორებს იმედი აქვთ, რომ კომპიუტერები მოზარდებს მობილიზების სტიმულს მისცემს. პროექტმა სტარტი ახლახან აიღო, მაგრამ უკვე წარმატებულის შთაბეჭდილებას ტოვებს – ბავშვები უკეთესადაც სწავლობენ და აღარც გაკვეთილებზე იგვიანებენ. „პლანშეტმა ჩვენი მოსწავლეები სკოლაში დააბრუნა. ისინი აღარც გაკვეთილებს აცდენენ და კარგ ნიშნებსაც იღებენ. ახალი ტექნოლოგიები მათ სამყაროს შეცნობაში ეხმარება”, – ამბობს მასწავლებელი ფილსონ მადეგვა.

ნივი მუქერჯი მიიჩნევს, რომ პროგრამული უზრუნველყოფა მხოლოდ სკოლის პროგრამის ათვისებას არ უწყობს ხელს – ის მოსწავლეებს გარემოზე ზრუნვასაც ასწავლის, სოციალურ სამართლიანობასა და ადამიანის უფლებებზეც მოუთხრობს: „ვცდილობთ, ჩვენი შვილები 21-ე საუკუნის ეკონომიკის განვითარებაში ჩავრთოთ, ლიდერებად და აქტიურ მოქალაქეებად აღვზარდოთ. ვიმედოვნებ, მომავალში პროექტი მთელ აფრიკაში და მსოფლიოს სხვა ქვეყნებში გავრცელდება”.

 

წყარო: Harvard Business Review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

,,ამერიკის მიერ გაცვლით პროგრამებში გაღებული ყოველი დოლარი წარმატებით არის დახარჯული”

საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში აშშ-საქართველოს თანამშრომლობის 25 წლის იუბილე სხვადასხვა ღონისძიებით აღინიშნება. ,,საერთო წარსული, საერთო მომავლის“ ფარგლებში,  28 აპრილს  თბილისის ივანე ჯავახიშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტში გაიმართა ამერიკის გაცვლითი პროგრამების მონაწილეთა ლიდერების ფორუმი (U.S. Alumni Leadership Forum), რომელიც საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა – გიორგი კვირიკაშვილმა გახსნა. შეხვედრას ასევე, ესწრებოდა აშშ-ის სრულუფლებიანი და საგანგებო ელჩი საქართველოში -იან კელი.

გიორგი კვირიკაშილმა აღნიშნა ის დიდი ღვაწლი, რაც ამერიკის აკადემიურმა წრეებმა შეიტანეს საქართველოს განვითარებასა და მომავალი ქართველი ლიდერების აღზრდაში. საქართველო-ამერიკის მრავალწლიან წარმატებულ ურთიერთობაზე ყურადღება იან კელიმაც გაამახვილა და აღნიშნა, რომ ამ 25 წლის მანძილზე საკმაოდ ღრმა და საფუძვლიანი ურთიერთობა ჩამოყალიბდა ორ ქვეყანას შორის.

შეხვედრაზე იმყოფებოდა თსუ-ის რექტორი გიორგი შერვაშიძე, რომელმაც ისაუბრა იმ სტუდენტებზე, რომლებმაც განათლება სწორედ ამ გაცვლითი პროგრამებით აშშ-ში მიიღეს, მათი რაოდენობა ხუთ ათასს აღემატება, რაც კიდევ ერთხელ ხაზს უსვამს თანამშრომლობის ეფექტურობას, ,,1987-1988 სასწავლო წელს თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტთა პირველი ჯგუფი გაემგზავრა აშშ-ში. ყველა მათგანი არის ძალიან წარმატებული. ამერიკელების მიერ ამ მიმართულებით გაღებული ყოველი დოლარი არის წარმატებულად დახარჯული თანხა და იმედია, კვლავ გაგრძელდება ასეთი მასშტაბური დახმარება,“-აღნიშნა მან.

აშშ გაცვლითი პროგრამების მონაწილეთა ლიდერობის ფორუმის ფარგლებში გაიმართა დისკუსია, რომელშიც მონაწილეობა მიიღეს საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა – კობა გვენეტაძემ, საქართველოს პარლამენტის ადმინისტრაციის წარმომადგენელმა – ნიკა სამხარაძემ და საქართველოს სტრატეგიული და საერთაშორისო კვლევების ფონდის პრეზიდენტმა – ეკა მეტრეველმა.

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

,,ამერიკის მიერ გაცვლით პროგრამებში გაღებული ყოველი დოლარი წარმატებით არის დახარჯული”

 

საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში აშშ-საქართველოს თანამშრომლობის 25 წლის იუბილე სხვადასხვა ღონისძიებით აღინიშნება. ,,საერთო წარსული, საერთო მომავლის“ ფარგლებში,  28 აპრილს  თბილისის ივანე ჯავახიშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტში გაიმართა ამერიკის გაცვლითი პროგრამების მონაწილეთა ლიდერების ფორუმი (U.S. Alumni Leadership Forum), რომელიც საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა – გიორგი კვირიკაშვილმა, გახსნა. შეხვედრას ასევე ესწრებოდა აშშ-ის სრულუფლებიანი და საგანგებო ელჩი საქართველოში – იან კელი.

გიორგი კვირიკაშილმა აღნიშნა ის დიდი ღვაწლი, რაც ამერიკის აკადემიურმა წრეებმა შეიტანეს საქართველოს განვითარებასა და მომავალი ქართველი ლიდერების აღზრდაში. საქართველო-ამერიკის მრავალწლიან წარმატებულ ურთიერთობაზე ყურადღება იან კელიმაც გაამახვილა და აღნიშნა, რომ ამ 25 წლის მანძილზე საკმაოდ ღრმა და საფუძვლიანი ურთიერთობა ჩამოყალიბდა ორ ქვეყანას შორის.

შეხვედრაზე იმყოფებოდა თსუ-ის რექტორი – გიორგი შერვაშიძე, რომელმაც ისაუბრა იმ სტუდენტებზე, რომლებმაც განათლება სწორედ ამ გაცვლითი პროგრამებით აშშ-ში მიიღეს, მათი რაოდენობა ხუთ ათასს აღემატება, რაც კიდევ ერთხელ ხაზს უსვამს თანამშრომლობის ეფექტურობას, ,,1987-1988 სასწავლო წელს თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტთა პირველი ჯგუფი გაემგზავრა აშშ-ში. ყველა მათგანი არის ძალიან წარმატებული. ამერიკელების მიერ ამ მიმართულებით გაღებული ყოველი დოლარი არის წარმატებულად დახარჯული თანხა და იმედია, კვლავ გაგრძელდება ასეთი მასშტაბური დახმარება,“-აღნიშნა მან.

აშშ გაცვლითი პროგრამების მონაწილეთა ლიდერობის ფორუმის ფარგლებში გაიმართა დისკუსია, რომელშიც მონაწილეობა მიიღეს საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა – კობა გვენეტაძემ, საქართველოს პარლამენტის ადმინისტრაციის წარმომადგენელმა – ნიკა სამხარაძემ და საქართველოს სტრატეგიული და საერთაშორისო კვლევების ფონდის პრეზიდენტმა – ეკა მეტრეველმა.

 

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

საფრანგეთში სწავლის მსურველთათვის თსუ-ში საინფორმაციო შეხვედრა გაიმართება

გსურთ სწავლის გაგრძელება საფრანგეთში ფრანგულ ან ინგლისურენოვან პროგრამებზე? 27 აპრილს სტუდენტთა მობილობის საერთაშორისო სააგენტოს – ,,კამპუს ფრანსის” წარმომადგენელი, ალიქს დე გასარი, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებს შეხვდება ,,კამპუს ფრანსის” თბილისის ბიუროს წარმომადგენელთან, ანა ლოლუასთან, ერთად იგი გააცნობს უნივერსიტეტის სტუდენტებს საფრანგეთში სწავლის შესაძლებლობებს, უნივერსიტეტში ჩარიცხვის პროცედურებს, სხვადასხვა სტიპენდიის მოპოვების შესაძლებლობასა და ამ სტიპენდიებით სარგებლობის პირობებს. ისინი ვინც დაინტერესებული ხართ, შუაგულ ევროპაში ხარისხიანი განათლებით, არ გამოტოვოთ ეს შანსი და მობრძანდით შეხვედრაზე 27 აპრილს, 15 საათზე, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პირველ კორპუსში, 101-ე აუდიტორიაში.
მისამართი: თსუ, ი. ჭავჭავაძის გამზ. #1, პირველი კორპუსი, 101-ე აუდიტორია.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

,,Proactive Group Georgia” ახალგაზრდების წარმატებისთვის

,,Proactive Group Georgia” ერთ-ერთია იმ არასამთავრობო ორგანიზაციებს შორის, რომელთა საქმიანობასაც ახალგაზრდების წარმატებისთვის ხელშეწყობა და მათთვის თვითრეალიზაციის საშუალების მიცემაა, ,,დოქტრინა” გაესაუბრა მის ხელმძღვანელს – გიორგი აგირბაიას, რომელმაც ისაუბრა მათი საქმიანობის შესახებ.

-გიორგი, ProActive Group Georgia სულ რაღაც წელიწადზე მეტია არსებობს ქართულ სივრცეში, საინტერესოა, როდის და რატომ გაჩნდა ამ ორგანიზაციის შექმნის იდეა?

-სტუდენტური წლები ის პერიოდია, როდესაც ახალგაზრდის ცხოვრებაში ერთბაშად ბევრი სიახლე იჭრება, მრავალი აზრი, შესაძლებობა წარმოჩნდება გარშემო, რომელსაც აქამდე ვერ ვამჩნევდით ან არ ვუკვირდებოდით. ორგანიზაციის შექმნის იდეაც სწორედ რამდენიმე წლის წინ გამიჩნდა, მაგრამ მაშინ არ ვფლობდი ორგანიზაციის ფუნციონირებისა და მართვისთვის იმ აუცილებელ ბერკეტებს და რესურსებს რაც დღეს გამაჩნია. რაც შეეხება თვითონ იდეას, ეს ის შემთხვევაა, როდესაც ორგანიზაციის სახელი პირდაპირ პასუხობს მის ძირითად დანიშნულებას, პროაქტიური ახალგაზრდების  გაერთიანება საერთო იდეის გარშემო ერთ სივრცეში, რათა შემდგომში სინერგიულად მუშაობის შედეგად წვლილი შეიტანოს საქართველოში თანამედროვე, განათლებული და პროგრესულად მოაზროვნე პროაქტიური საზოგადოების ჩამოყალიბებასა და განვითარებაში.

-დღევანდელ დღეს მრავალი მსგავსი ორგანიზაცია არსებობს, თქვენი აზრით, რა გამოგარჩევთ მათგან?

-„პროაქტივ ჯგუფი ჯორჯია“ ბევრი სხვადასხვა მახასიათებლით გამოირჩევა არსებულ არასამთავრობო ორგანიზაციებს შორის. აღსანიშნავია, რომ ეს არის პირველი ახალგაზრდული ორგანიზაცია, რომელიც აქტიურად მუშაობს პროაქტიური ცხოვრების წესის პოპულარიზაციაზე, რომელიც წარმატებული ადამიანების „ოქროს წესი“ და ცხოვრების განუყოფელი ნაწილი გახლავთ.

ჩვენი ორგანიზაცია გამოირჩევა ახალგაზრდული აქტივობების და პროექტების მრავალფეროვნებით, განხორციელების ტემპით, რასაც ცხადყოფს, რომ 1 წელზე ცოტა მეტ პერიოდში ორგანიზაციის ღონისძიებებში ჩართული გახლდათ 600-ზე მეტი ახალგაზრდა, რომელმაც მონაწილეობა მიიღო 10-ზე მეტ ადგილობრივ და საერთაშორისო პროექტში.

-მსგავს სფეროში რთულია წარმატების მიღწევა თუ არ არსებობს შესაბამისი თანამშრომლობა საერთაშორისო თუ კერძო კომპანიებთან, რამდენად აქტიურად თანამშრომლობთ საერთაშორისო ბაზაზე?

-ჩვენი ორგანიზაციის ერთ-ერთი საკვანძო მიმართულება, ქართველი ახალგაზრდებისთვის უცხოელ თანატოლებთან საგანმანათლებლო, ცხოვრებისეული გამოცდილებისა და უნარ-ჩვევების ურთიერთგაცვლაში, მათთან დაახლოებასა და თანამშრომლობაში ხელშეწყობაა. ორგანიზაციას ჰყავს 30-ზე მეტი საერთაშორისო პარტნიორი 20-ზე მეტ ქვეყანაში, ევროპის, აზიის და აფრიკის კონტინენტზე. აქტიურად ვართ ჩართული ევროკავშირის Erasmus+ ახალგაზრდულ გაცვლით პროგრამებშიც, რომლის ფარგლებში ამ მოკლე პერიოდში ახალგაზრდების ჯგუფი გაიგზავნა შვედეთში, გერმანიაში, ბულგარეთში, თურქეთსა და სომხეთში.

-გვესაუბრეთ თქვენ მიერ უკვე განხორციელებული პროექტების შესახებ.

– პროექტი სახელად – „მე ვარ პროაქტიური!“ – ჩვენი ორგანიზაციის ყველაზე მასშტაბური და მნიშვნელოვანი ორთვიანი ღონისძიებაა, პროექტი თავის ხასიათიდან და ფორმატიდან გამომდინარე არის უპრეცედენტო და შეიძლება ითქვას ინოვაციურიც, რადგან ამ პროექტის ანალოგი საქართველოში არ ჩატარებულა. პროექტის ფარგლებში მიმდინარეობდა შეხვედრები სხვადასხვა უმაღლეს სასწავლებელში. და მასში მონაწილეობა შეეძლო ნებისმიერ დაინტერესებულ ადამიანს, რომელიც ეძებს სიახლეებს, არის მოტივირებული მოახდინოს პოზიტიური ცვლილებები საკუთარი თავიდან დაწყებული და სურვილი აქვს შეცვალოს სულ მცირე მის გარშემო არსებული რეალობა.

ასევე, ჩვენი ორგანიზებითა და ტექნიკური უნიივერსიტეტის პარტნიორობით ჩატარდა „საერთაშორისო ახალგაზრდა ლიდერთა სამიტი 2016“, სამიტში მონაწილეობა მიიღეს ევროკავშირის წევრი და არაწევრი 10 ქვეყნის ახალგაზრდა ლიდერებმა. ქართველ ახალგაზრდებს ჩაუტარდათ სხვადასხვა ტრენინგ-მასტერკლასები, რომლშიც 200-მდე სტუდენტი ჩაერთო. როგორც უკვე აღვნიშნეთ Erasmus+ პროექტებზეც აქტიურად ვაგზავნით ქართველ ახალგაზრდებს საერთაშორისო გამოცდილების მისაღებად.

-გვესაუბრეთ ახლა რა ეტაპზეა ორგანიზაცია და რას გეგმავთ სამომავლოდ?

-ამ ეტაპზე კონცენტრირებულები ვართ ორგანიზაციის გუნდის გაძლიერებაზე ახალი წევრების მიღებით,  ორგანიზაციის გაწევრიანების მსურველებს 20 აპრილამდე შეუძლიათ განაცხადის გაკეთება. ასევე, აქტიურად ვმუშაობთ გავაძლიეროთ ჩვენი თანამშრომლობის ქსელი საერთაშორისო დონეზე, კერძოდ Erasmus+ მოახოლებულ საგრანტო კონკურსებზე, რომელშიც განაცხადების მიღება 26 აპრილს იწურება.

სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, გეგმები ნამდვილად ძალიან მრავალფეროვანი და მასშტაბური გვაქვს ორგანიზაციაში, რასაც საზოგადოება მალე იხილავს. ვაპირებთ, რომ საერთაშორისო პროექტების პარალელურად ძალისხმევა გავაათმაგოთ ლოკალური პროექტების მიმართულებითაც, მათ შორის საინფორმაციო კამპანიების და პერსონალური განვითარებისთვის აუცილებელი პროგრამების გააქტიურების კუთხით.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლება

10 საუკეთესო ბიზნესსკოლა მსოფლიოს მასშტაბით

 

კვლევითმა ცენტრმა  – ,,Quacquarelli Symonds-მა” – ბიზნესადმინისტრირების სასწავლებლად მსოფლიოს 10 საუკეთესო უნივერსიტეტის რეიტინგი გამოაქვეყნამსოფლიოს საუკეთესო უნივერსიტეტების ათეული ბიზნესადმინისტრირების კატეგორიაში  ასე გამოიყურება:

 

  1. ჰარვარდის უნივერსიტეტი, აშშ (Harvard University) – 97 ქულა;
  2. ლონდონის ბიზნესსკოლა (London Business School) – 95 ქულა;
  3. მსოფლიო ბიზნესსკოლა (INSEAD) – 94.3 სკოლა;
  4. სტენფორდის უნივერსიტეტი, აშშ (Stanford University) – 92,6;
  5. პენსილვანიის უნივერსიტეტი, აშშ (University of Pennsylvania) – 92,1 ქულა;
  6. მასაჩუსეტსის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტი, აშშ (MIT) – 92 ქულა;
  7. კემბრიჯის უნივერსიტეტი, დიდი ბრიტანეთი (University of Cambridge) – 91,7 ქულა;
  8. ოქსფორდის უნივერსიტეტი (University of Oxford) – 91,5 ქულა;
  9. ლონდონის ეკონომიკის და პოლიტიკური მეცნიერებების სკოლა (London School of Economics and Political Science) – 90,7 ქულა;
  10. ლუიჯი ბოკონის უნივერსიტეტი, მილანი (Università Commerciale Luigi Bocconi) – 88,6 ქულა.

 

 

წყარო: www.Inc.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

,,გვყავს ინგილო, ფერეიდნელი სტუდენტები, რომელთაც სწავლას ვუფინანსებთ“ – სერგო ვარდოსანიძე

ბოლო რამდენიმე წელია ქართულ საგანმანათლებლო ბაზარზე არაერთი უნივერსიტეტი გაჩნდა, შესაბამისად, სტუდენტობის მსურველებსაც არჩევანის ფართო სპექტრი აქვთ. საინტერესოა, რა უპირატესობებსა და პოტენციალს სთავაზობს  მათ საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის ქართული უნივერსიტეტი. ამისთვის ,,დოქტრინა“ რექტორ სარგო ვარდოსანიძეს დაუკავშირდა.

 

-რა უპირატესობებით სარგებლობს ქართული უნივერსიტეტი – რატომ უნდა შეაჩეროს აბიტურიენტმა არჩევანი მასზე და არა სხვაზე?

-უპირველეს ყოვლისა, ყველა აბიტურიენტს მინდა ვუსურვო წარმატება. მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენი უნივერსიტეტი სულ შვიდიოდე წლის წინ დაარსდა – სწავლება 7 სტუდენტით 2010 წელს დავიწყეთ,დღეს გვყავს 1700 სტუდენტი – სამივე საფეხურის მიმართულებით  – საბაკალავრო, სამაგისტრო და დოქტორანტურა. გვაქვს მრავალფეროვანი მიმართულებები, მათ შორის, ჰუმანიტარული სპეციალობები, სამართალმცოდნეობა. ეკონომიკისა და ბიზნესის ფაკულტეტი, სოციოლოგია, ფსიქოლოგია, მათემატიკა, ფიზიკა, კომპიუტერული მეცნიერებები და სხვა. გვყავს  საუკეთესო პროფესურა, გვაქვს გამართული ინფრასტრუქტურა. ერთი, რაც სხვა უნივერსიტეტებისგან აშკარად განგვასხვავებს ისაა, რომ  ჩვენ მაქსიმალურ ვცდილობთ, შევინარჩუნოთ ყველაფერი საუკეთესო, რაც განათლების სისტემაში ჩვენს წინაპრებს შეუქმნიათ, მაგრამ, ამავე დროს, ყოველთვის ვიყოთ სიახლეზე ორიენტირებულები.

იმისთვის, რომ სტუდენტების რაოდენობა და დაინტერესება გაიზარდოს, რას აკეთებთ?

-ეს თავისთავად არ მოდის, სერიოზული მუშაობა მიდის როგორც სასწავლო, ასევე მენეჯმენტისა და პიარის კუთხით.

ყველაზე კარგი პიარი არის  -,,გაგონილს ნანახი ჯობიააო“. ჩვენ ყველაზე დიდ რეკლამას გვიწევენ ის სტუდენტები, რომლებიც  აქ სწავლობენ და შემდეგ ახლობლებს ეუბნებიან.

-როგორია ,,ქართული უნივერსიტეტით“ დაინტერესება საზღვარგარეთის ქვეყნებიდან?

-ჩვენ მრავლად გვყავს უცხოეთში მცხოვრები ქართველები – ფერეიდნელები, ინგილოები, თურქეთის ქართველები, რომელთაც სწავლას ვუფინანსებთ.

,,ქართულ უნივერსიტეტში“ ფილოლოგია, ისტორია, მათემატიკა, ფიზიკა, ეკონომიკა – უფასოა.

-სამეცნიერო კუთხით რამდენად აქტიურად მუშაობს უნივერსიტეტი?

-ამ თვალსაზრისით უნივერსიტეტის ფაკულტეტების მიხედვით რომ ვიმსჯელოთ, განსაკუთრებით აქტიურია, მაგალითად, ფსიქოლოგიის, ჰუმანიტარული მეცნიერებების მიმართულება. გარდა ამისა, მათემატიკა და ინფორმატიკა – მიუხედავად იმისა, რომ ძალიან ცოტა სტუდენტია აქ, სამაგიეროდ პროფასურაა მაღალი დონის და უცხოეთთან კონტაქტებიც გვაქვს. ერთ-ერთი კურსდამთავრებული კემბრიჯის უნივერსიტეტის სტუდენტი გახდა, ახლა მაგისტრატურაზე ბონის უნივერსიტეტშია ჩვენი 3 სტუდენტია. ჩვენმა სასწავლებელმა ის წვლილი შეიტანა, რომ  ეს სტუდენტები იყვნენ მაღალი დონის. ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკაში ამჟამად საერთაშორისო ურთიერთობების განხრით 6 სტუდენტია წასული – ენასაც და სპეციალობასაც ეუფლებიან. აგრეთვე, ბალტიისპირეთშიც არიან ჩვენი სტუდენტები, ყოველ სემესტრში, ტურიზმის მენეჯმენტის ფაკულტეტის 8-10 სტუდენტი გერმანიაში 3-თვიან პრაქტიკას გადის. ახლახან გავუშვით ბოლო ნაკადი.

მემორანდუმები გვაქვს როგორც შიდაუნივერსიტეტებთან, ასევე –  გარეთაც.

,,არდაგანის უნივერსიტეტი” არის კავკასიის სააერთაშორისო გაერთიანების ხელმძღვანელი, ის ყოველ წელს მართავს სხვადასხვა ქვეყანაში კონფერენციას და ჩვენ უნივერსიტეტიც არის მონაწილე.

აქტიურად ვურთიერთობთ სომხეთთან, აზებრაიჯანთან… რუსეთთან, გარკვეული მიზეზების გამო, ვერიდებით.

გვყავს 50 არჩეული და 70-მდე მოწვეული პროფესორი.ყველა მიმართულებაზე წამყვანი ადგილობრივი პროფესორია.

-დასაქმების კუთხით უნივერსიტეტი რა პერსპექტივებს სთავაზობს სტუდენტებს?

-ამ მიმართულებით  ძალიან კარგი შედეგები აქვთ ეკონომიკისა და ბიზნესის მართვის სტუდენტებს – მათი 80 პროცენტი დასაქმებულია. წელს ერთი კარგი რამ შევიმუშავეთ – მოგეხსნებათ, ფილოლოგ და ისტორიკოს სტუდენტებს არ ჰქონდათ სკოლაში მუშაობის უფლება. ახლა შემოვიტანეთ 60-კრედიტიანი პედაგოგის მომზადების პროგრამა და მათ საშუალება ექნებათ პირდაპირ სკოლაში დაიწყონ მუშაობა ქართული ენისა და ლიტერატურის ან ისტორიის მასწავალებლებად.

-როგორია საპატრიარქოს ჩართულობა უნივერსიტეტის შიდასივრცეში?

-ჩვენ ყველა სტანდარტი იმის მიხედვით გვაქვს დაწესებული, რაც სახელმწიფოშია. კი არის ჩვენი სასწავლებელი  საპატრიარქოსი, მაგრამ საეროცაა.

საპატრიარქო შიდაპროცესში არანაირად არ არის ჩართული, ეს მხოლოდ ჩვენი კომპეტენციაა, ის მხოლოდ ფინანსურად გვეხმარება.

-რა სიახლეებს გეგმავთ უახლოეს მომავალში, ,,დოქტრინას“ საშუალებით რომ გავაცნოთ მკითხველს?

-ვაკეთებთ საერთაშორისო ურთიერთობების მაგისტრატურას, აგრეთვე, ჟურნალისტიკის საბაკალავრო და სამაგისტრო პროგრამებსა და საჯარო მოხელის მაგისტრატურას. ახლა უკვე აქტურად გვაქვს ეს პროგრამები წარგდენილი და დარწმუნებული ვართ, აკრედიტაციას წარმატებით გავივლით.

 

მასალა მოამზადა: ნატალია ჯალაღონიამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი  – ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
განათლება

თსუ-ში დასაქმების ფორუმი გაიმართება

4 აპრილს, 10:00 საათზე, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში დასაქმების ფორუმი დაიწყება.  70-ზე მეტი კერძო და საჯარო სექტორის დამსაქმებელი გააცნობს და შესთავაზებს თსუ-ის სტუდენტებსა და კურსდამთავრებულებს სტაჟირების, დასაქმებისა და კარიერული განვითარების სხვა შესაძლებლობებს. ღონისძიებას დაესწრება თსუ-ის რექტორის მოადგილე – მიხეილ ჩხენკელი.
ფორუმის მონაწილე დამსაქმებლები წარმოადგენენ საბანკო და საფინანსო, დაზღვევის, სამედიცინო და ფარმაცევტულ სფეროებს, მსხვილ სავაჭრო და სადისტრიბუციო ქსელებს, მომსახურებისა და ტურიზმის სფეროებს, სხვადასხვა პროფილის საკონსულტაციო და კვლევით ორგანიზაციას. კერძო კომპანიების გარდა, ღონისძიებაზე წარმოდგენილები იქნებიან საჯარო სფეროს დამსაქმებლებიც: სამინისტროები და სხვა საჯარო სამსახურები, მათდამი დაქვემდებარებულ სტუქტურებთან ერთად.
დასაქმების ფორუმი, რომელიც თსუ-ში უკვე მეორედ ტარდება, სტუდენტებისა და დამსაქმებლების დაახლოების ეფექტური გზაა. ფორუმი საშუალებას აძლევს ახალგაზრდებს პირადად შეხვდნენ და გაესაუბრონ მათთვის სასურველი კომპანიებისა და ორგანიზაციების ადამიანური რესურსების განყოფილებების წარმომადგენლებს, წარუდგინონ საკუთარი თავი, მიიღონ ინფორმაცია პოტენციური დამსაქმებლის მიმდინარე თუ სამომავლო საკადრო საჭიროებებზე. 

 მისამართი:ი.ჭავჭავაძის გამზ.1, თსუ I კორპუსი, სააქტო დარბაზის ფოიე.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
განათლება

თსუ-ში საზოგადოებრივი მეცნიერებების კვირეული იმართება

საზოგადოებრივი მეცნიერებებით დაინტერესებულ მოსწავლეებს თსუ საბავშვო უნივერსიტეტი სთავაზობთ კვირეულს: ,,თავისუფლება. ადამიანი. სახელმწიფო”.

3 აპრილი – თავისუფლება (16:00)
6 აპრილი – ადამიანი (16:00)
7 აპრილი – სახელმწიფო (16:00)

კვირეულს გაუძღვება თსუ პოლიტიკის ფილოსოფიის დოქტორანტი – გიორგი გრიგოლაშვილი

მისამართი:ი.ჭავჭავაძის გამზ.1, თსუ I კორპუსი, უწყვეტი განათლების ცენტრი

მსურველებს გთხოვთ, დარეგისტრირდით ბმულზე.

სრულად ნახვა
1 23 24 25 26 27 28
Page 25 of 28