close

განათლება

გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

პირველი ქართველი ნასაში – ახალგაზრდა ფიზიკოსის საერთაშორისო წარმატებები

გზა ახალციხიდან ამერიკის შეერთებულ შტატებამდე საკმაოდ შორია, თუმცა მონდომება, შრომა და მუდმივი სწრაფვა განვითარებისკენ  ამტკიცებს, რომ მანძილი მხოლოდ რიცხვებია და ოცნების ასრულება ყველას შეუძლია.

მაშინ მეათეკლასელი იყო, საკუთარ მეგობართან ერთად ინოვაციური ხელსაწყო – მულტიკლიმატიზატორი შექმნა, რომელიც ფერმერებს საქმეს უადვილებს და საინტერესო პროგნოზების გაკეთების საშუალებას იძლევა. სწორედ ეს მრავალფუნქციური და ინოვაციური პროექტი აღმოჩნდა ახალგაზრდა ქართველი ფიზიკოსისთვის საერთაშორისო წარმატები საწინდარი.

19 წლის კარლო ხუციშვილი პირველი ქართველია, რომელმაც ფეხი დადგა ნასას – აშშ-ის კოსმოსურ ცენტრში. ქართველი მოსწავლეების გამოგონებამ ოკეანეებს გადაუფრინა და დიდი წარმატება და აღიარებაც მოიპოვა საერთაშორისო ასპარეზზე.

თუმცა ყველაფერი ბევრად ადრე დაიწყო, როდესაც კარლოს ყურადღება ელექტოლიტის დაშლისას მწვანე სქემამ მიიპყრო. მისი კომპონენტების შესწავლამ და მსგავს სქემაზე მუშაობამ საკმაოდ დიდი ხანი გასტანა, თავიდან წარუმატებლად, რადგან მსგავსი კომპონენტების მოპოვება შეუძლებელი აღმოჩნდა, თუმცა შემდეგ ერთმა მოულოდნელმა შემთხვევამ და მამაკაცმა, ტელევიზორების ტექნიკური მომსახურების ცენტრიდან,  ყველაფერი შეცვალა.

ნათურა აინთო და მისი აქტიური სამეცნიერო მოღვაწეობაც მწვანე შუქის ფონზე დაიწყო. მწვანე სქემით დაწყებული საქმე შემდგომში ,,ტესლას“ ტრანსფორმატორით გაგრძელდა. ეს არის მოწყობილობა, რომლის საშუალებითაც უკაბელოდაა შესაძლებელი რამდენიმე მეტრის დაშორებით ნათურის ანთება. ამ მოწყობილობას აქვს სპეციალური პლაზმა, რაც სხვადასხვა ცდის ჩატარების შესაძლებლობას იძლევა.

შემდეგ იყო უამრავი ადგილობრივი და საერთაშორისო კონკურსი, დამსახურებულად მოპოვებული საპირიზო ადგილები, მეტი აღიარება და სტიმული სამომავლო სამეცნიერო საქმიანობისთვის.

ახალგაზრდა ქართველ ფიზიკოსს დღეისთვის 10-ზე მეტი გამოგონება, კიდევ უფრო მეტი პრიზი და გამარჯვება აქვს მოპოვებული, თუმცა სამომავლოდ საკუთარი საქმიანობის დახვეწას და  გამოგონებების დაპატენტებას გეგმავს.

გარდა სამეცნიერო საქმიანობისა გატაცებულია სპორტით, უყვარს კლასიკური მუსიკის მოსმენა, თუმცა დაკვრით დასარტყამ ინსტრუმეტებზე უკრავს.

კარლო სამუშაო პროცესების სირთულეებსა და საკუთარ პროექტებზე გვიამბობს, რომელიც არა მხოლოდ სამეცნიერო, არამედ სოციალური მნიშვნელობისაცაა და მიზნად ისახავს, საზოგადოების წევრების საჭიროებების დაკმაყოფილებას და მათი ცხოვრების პირობების გაუმჯობესებას.

-გვიამბეთ თქვენს რამდენიმე პროექტზე, რაში მდგომარეობს მათი ინოვაციურობა?

-ერთ-ერთი ჩემი წარმატებული პროექტი არის ელექტრომაგნიტური იარაღი, რომელშიც მეტალი თავსდება და ეს მოწყობილობა მას საკმაოდ შორ მანძილზე ისვრის. ანუ აღარ არის საჭირო შესაბამისი ტყვია-წამალი. ეს გამოგონება მეგობართან ერთად წარვადგინე კონკურსზე და დიდი მოწონება დაიმსახურა.

ასევე ჩემი სასკოლო პროექტი იაკობის კიბე, რომელიც ასახავდა სხვადასხვა მოვლენას, სტატიკურ განმუხტვას, ასევე ნაპერწკლურ განმუხტვას და ა, შ. სწორედ ამ გამოგონებით კონკურსზე საპრიზო ადგილი დავიკავე და დიდ წარმატებას მივაღწიე.

-რას იტყვით მულტიკლიმატიზატორზე, რომელმაც უდიდესი საერთაშორისო წარმატება და ნასაში წასვლის შესაძლებლობა მოგიტანათ?

-ეს არის ინოვაციური ხელსაწყო, რომელიც გამოიყენება სასოფლო-სამეურნეო სფეროში და ძალიან სასარგებლოა ფერმერებისთვის. ძირითადად ამ ხელსაწყოს სწორედ ფერმერები იყენებენ. მისი საშუალებით ისინი იგებენ მიწის ტენიანობას, ტემპერატურას, კლიმატს, ასევე პროგნოზებს მოსალოდნელი ამინდის შესახებ. მულტიკლიმატიზატორი ასევე საშუალებას იძლევა ფერმერმა შეამოწმოს და აკონტროლოს მცენარეების შემადგენლობა. ის მრავალფუნქციურია და მზის ენერგიაზე იმუხტება.

სწორედ ამ გამოგოგნებით მე და ჩემმა მეწყვილემ გავიმარჯვეთ ათასწლეულის ინოვაციის კონკურსში საქართველოს მასშტაბით, რის შემდეგაც გავემგზავერთ ნასას კენედის ცენტრში. იქ ბევრი მეცნიერ გამომგონებელი და ასტრონავტი გავიცანი და მივიღე საკმაოდ დიდი გამოცდილება, რამაც მომცა უფრო მეტი მოტივაცია ჩემი სამეცნიერო საქმიანობისთვის.

-გვიამბეთ, სხვა საერთაშორისო წარმატებაზე  და რამდენად მნიშვნელოვანი იყო ეს თქვენი კარიერული წინსვლისთვის ?

-საერთაშორისო ოლიმპიადებში მონაწილეობას საკმაოდ ხშირად ვიღებდი და უმეტესად წარმატებით ვასპარეზობდი.

ერთერთი ასეთი გამოგონება იყო „ აქსერო ხელთათმანი“, რომლის მეშვეობითაც სხვადასხვა ხელსაწყოს სურვილისამებრ მართვაა შესაძლებელი. ამ პროექტით საერთაშორისო ოლიმპიადაზე წარმატებით გამოვედი და წარვადგინე ჩემი ქვეყანა.

ასევე ჩემ დასთან – ანა ხუციშვილთან ერთად გავაკეთე ინოვაციური პროექტი- უპილოტო გამნაღველი, რომლის სახელწოდებაცაა „ლაიფ სეივერი“. ეს არის აიპედში ჩაწერილი სპეციალური პროგრამა, რომელზეც რუკაა დატანილი და სხვადასხვა ტერიტორიაზე ნაღმის არსებობის შესახებ იძლევა ინფორმაციას. გვაქვს ორი დრონი, ერთი, რომელიც უშუალოდ ამოწმებს ტერიტორიას და ნიშნავს იმ ადგილებს, სადაც ნაღმია აღმოჩენილი და მეორე, რომელიც უკვე სხვადასხვა საშუალებით ამ კონკეტული დანაღმული ადგილების განეიტრალებას ახერხებს. სწორედ ამ გამოგონებით გავიმარჯვეთ იპოს საერთაშორისო ოლიმპიადაზე, სადაც  დავიკავეთ პირველი ადგილი და მივიღეთ უამრავი პრიზი.

სწორედ ამ წარმატების შემდეგ მიმიწვიეს კომაროვის სკოლაში, სადაც შემომთავაზეს რობოტექნიკის მასწავლებლობა.

-გარდა სამეცნიერო  მიზნებისა, ასევე თქვენი გამოგონებები ხშირად სოციალურადაცაა მნიშვნელოვანი. გვიამბეთ ამის შესახებ.

-ბავშვობიდან მაინტერესებდა ეტლით მოსარგებლე ადამიანების ცხოვრება და ის კონკრეტული პრობლემები, რაც ამ ადამიანებს აწუხებთ. მყავს ეტლით მოსარგებლე მეგობრები, რომლებთან ერთადაც შევქმენი ელექტრო ეტლი, რომელიც ბევრად მსუბუქია , ვიდრე სხვა ეტლები და შესაბამისად იძლევა უფრო სწრაფად და მარტივად გადაადგილების საშუალებას.  ასევე ამ ეტლს აქვს სენსორული სისტემა, რომ მისი გამოყენება უსინათლო ადამიანებისთვისაც იყოს შესაძლებელი.

პრობლემაა ასევე გარემოში, რომელიც არაა ადაპტირებული ეტლის მოსარგებლეებისთვის. ხშირად ვხედავთ პანდუსებზე გაჩერებეულ მანქანას ან ეტლის მოსარგებლეთა ადგილებს, რომელიც სხვა არაკონკრეტული საჭიროების მქონე ადამიანებს უკავია. ამ პრობლემის მოსაგვარებლად შევქმენი სპეციალური მოწყობილობა, რომელიც ერთგვარად წინაღობააა ავტომანქანებისთვის და მათ ხელს უშლის დაიკავოს ეტლის მოსარგებლეთა კონკრეტული სადგომები. სპეციალური ბარათის საშუალებითაა შესაძლებელი მხოლოდ ამ წინაღობის დაძლევა.

-ამჟამად რას საქმიანობთ ?

ამჟამად მყავს მოსწავლეები, რომლებსაც ვასწავლი ინოვაციური მეთოდებით. მათთან ერთად ვმუშაობ სხვადასხვა პროექტზე და გამყავს ისინი ოლიმპიადებზე.

მიმაჩნია რომ ჩვენ ქვეყანაში სამეცნიერო სფეროს ნაკლებად ექცევა ყურადღება, რაც ძალიან ცუდია. ვცდილობ,  ჩემი აქტიური საქმიანობით ამ სფეროს განვითარებას შევუწყო ხელი და მეტი დაინტერესება გამოვიწვიო.

-თქვენი წარმატების ფორმულა:

-ყველა ჩემი წარმატების მიღმა არის ჩემი ცხოვრებისეული დევიზი, რომელიც მეხმარება ყველა სირთულის დაძლევაში – შეუძლებელი არაფერია !

 

 

მასალა მოამზადა:  ანა ურუშაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
განათლებაეს საინტერესოასაქართველო

17 წლის ლუკა ჯაფარიძე ბათუმიდან საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსის გამარჯვებული გახდა

ლუკა ჯაფარიძე 17 წლის ახალგაზრდაა ბათუმიდან, რომელმაც სკოლა-ლიცეუმ ,,მასტერკლასში” სწავლის ბოლო ეტაპზე საერთაშორისო კოლეჯების ერთ-ერთი გამარჯვებული გახდა და დღეს განათლების მიღებას კოლეჯ UWC Dilijan-ში“ აგრძელებს, პარალელურად კი, არ არღვევს ტრადიციას და ბევრი საინტერესო აქტივობითაც გამოირჩევა, რომელთა შესახებაც თავად გვიამბობს.

-ლუკა, როგორ გაიგე მსოფლიოს გაერთიანებული კოლეჯების UWCკონკურსის შესახებ და რამდენად მოელოდი ამ წარმატებას?

-UWC–ის სომხეთის ფილიალის შესახებ რამდენიმე წლის წინ გავიგე, თუმცა მასზე დეტალური ინფორმაცია არ მქონდა და არც მიფიქრია კონკურსში მონაწილეობის მიღება. 2016 წლის სექტემბერში მეგობრებისგან მივიღე რჩევა, რომ ბედი მეცადა UWC–ის შესარჩევ პროგრამაში. შესარჩევი კონკურსი სამი ეტაპისგან შედგება და ბევრ ისეთ ეტაპს დეტალს მოიცავს, როგორიცაა ონლაინაპლიკაცია, ონლაინგასაუბრება და უშუალოდ ფინალურ ეტაპს. მოგატყუებთ, თუ გეტყვით, რომ 100%–ით ვიყავი დარწმუნებული  გამარჯვებაში, მაგრამ ზოგადად ოპტიმისტურად ვიყავი განწყობილი.

-რა მიმართულებით გააგრძელე კოლეჯში სწავლა?

-UWC საქართველოს შემრჩევმა კომისიამ UWC Dilijan–ის კოლეჯისთვის შემარჩია, რომელიც 2014 წელს გაიხსნა ქალაქ დილიჟანში, სომხეთში. ამ კოლეჯში ყოველწლიურად იღებენ ქართველ მოსწავლეებს. აქ IB (International Baccalaureate) სისტემით ვსწავლობ, რომლის  IB-სტანდარტების მიხედვით, ექვს საგანს გავდივარ, ესენია – გლობალური პოლიტიკა, ინგლისური ენა და ლიტერატურა, გეოგრაფია, მათემატიკა, ბიოლოგია და ესპანური.

ჩვენს კოლეჯში გავლილი ორწლიანი კურსის შემდეგ სტუდენტი იღებს დიპლომს, რომელსაც 90–მდე ქვეყანა აღიარებს და მისი მეშვეობით იოლად შეგიძლია მოხვდე სხვადასხვა ქვეყნის მაღალი დონის უნივერსიტეტებში.

-გარდა სწავლისა, რა აქტივობებით ხარ დაკავებული?

-IB კურსისთვის ასევე მნიშნელოვანია სკოლის გარეაქტივობები და კოლეჯში ამის საკმაოდ დიდი არჩევანი გვაქვს. ჩემი გრაფიკი საკმაოდ დატვირთულია, რადგან გაკვეთილების გარდა სკოლის გარეაქტივობებში ვარ ჩართული. როგორიცაა – წყალბუთი, გაეროს მოდელირების კლუბი და ა.შ. სულ ცოტა ხნის წინ კოლეჯში მოვაწყვეთ სომხეთში პირველი საერთაშორისო გაეროს მოდელირება, სადაც მე საორგანიზაციო გუნდის წევრი ვიყავი. აქაური განათლების სისტემაში ძალიან მომწონს ის, რომ სწავლა უფრო მეტად კონცენტრირებულია ანალიტიკურ აზროვნებაზე და არა ფაქტობრივ ცოდნაზე.

-როგორც ვიცი, ყოველთვის აქტიური მოსწავლე იყავი, გვიამბე შენი გამოცდილების შესახებ.

-დიახ, საქართველოშიც საკმაოდ აქტიური მოსწავლე ვიყავი და ყოველთვის აქტიურად ვიყავი ჩართული სხვადასხვა აქტივობაში, იქნებოდა ეს სკოლაში თუ სკოლის გარეთ. მეექვსე და მეშვიდე კლასში კი, ორჯერ გავხდი მშვიდობის კორპუსის მიერ ორგანიზებულ კრეატიული წერის კონკურსის გამარჯვებული. 2015 წლის ზაფხულში აჭარის განათლების სამინისტროს ინიციატივით NASA-ს კოსმოსურ ბანაკში გავემგზავრე თურქეთში, ქალაქ იზმირში. ვიყავი სკოლის „რა?სად?როდის?“ კონკურსის გუნდის წევრი, ბოლო წლებში აქტიურად ვიღებდი მონაწილეობას ევროპის ახალგაზრდული პარლამენტის სესიებში, ბევრი საერთაშორისო პროგრამაში მიმიღია მონაწილეობა და მოხალისეც ვიყავი სხვადასხვა ბანაკსა და ბათუმის ამერიკულ კუთხეში.

საქართველოში დაბრუნების შემდეგ რა გეგმები გაქვს?

-მაისში პირველ წელს ვასრულებ და კიდევ ერთი სასწავლო წელი მაქვს აქ დასამთავრებელი,  სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, ჯერჯერობით არ ვარ ზუსტად ჩამოყალიბებული, მაგრამ  უმაღლესი განათლების მიღებას ევროპაში ან ამერიკაში ვაპირებ.

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებაეს საინტერესოამსოფლიოტექნოლოგიები

,,Microsoft-ის” ხელოვნური ინტელექტის შემსწავლელი კურსები

.,Microsoft-ი” ახლა უკვე გთავაზობთ ხელოვნური ინტელექტის შემსწავლელ კურსებს, რაც თქვენი CV–ისთვის ძალიან ხელსაყრელი იქნება.
უკვე ყველა  ტექნოლოგიურ კომპანიას ესაჭიროება ხელოვნური ინტელექტის მცოდნე სპეციალისტები. ,,მაიკროსოფტმა” გადაწყვიტა ეს პრობლემა რამენაირად მოეგვარებინა და შექმნა შემსწავლელი კურსები ტექნოლოგიის კიდევ უფრო სწრაფი განვითარებისთვის.
კურსი შედგება 10 ეტაპისგან, თითოეულს დაახლოებით 8–16 საათამდე სჭირდება ინტერნეტის საშუალებით შესასწავლად. კურსი მოიცავს კომპიუტერული ხედვის, საუბრის მოსმენის, სპეციფიური ენის დაუფლების და კიდევ მრავალი კარგი თვისების შესწავლას.
გასაკვირი არ უნდა იყოს, რომ ყველა კომპანია რეკლამისთვის აკეთებს მსგავს ღონისძიებებს, მაგრამ მოსახლეობისთვის და ამ სფეროში დაინტერესებული პირებისთვის ძალიან ხელსაყრელია შეთავაზებული კურსის გავლა.

წყარო: Theverge.com
მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

პირველკლასელთა რეგისტრაციის ვადები და ეტაპები დადგენილია

2018-2019 სასწავლო წლისთვის პირველკლასელთა რეგისტრაცია 10 აპრილს დაიწყება. ვადებისა და ეტაპების შესახებ ბრძანებას განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა მიხეილ ჩხენკელმა ხელი მოაწერა.

ბრძანებით დადგინდა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში პირველ კლასში მოსწავლის ჩარიცხვის ეტაპები. edu.aris.ge-ს ცნობით, ეტაპები შემდეგნაირია:

I ეტაპი – რეგისტრაცია დაიწყება 2018 წლის 10 აპრილს და 27 აპრილის ჩათვლით გაგრძელდბეა. პირველ ეტაპზე რეგისტრაცია განხორციელდება სკოლაში, სადაც რეგისტრირდებიან ის მოსწავლეები: რომლის და-ძმაც სწავლობს ამ სკოლაში; რომლის მშობელიც სკოლის თანამშრომელია (მშობელი და არა ბებია ან ბაბუა); რომლის ოჯახიდანაც ერთდროულად ორი ან მეტი ბავშვი შედის პირველ კლასში.

ამასთან, I ეტაპზე რეგისტრირებული მოსწავლეების ჩასარიცხად შესაბამისი დოკუმენტები სკოლაში 30 აპრილიდან 7 მაისის ჩათვლით უნდა წარადგინონ.

II ეტაპი – საყოველთაო ელექტრონული რეგისტრაცია, რომელიც დაიწყება 8 მაისს და გაგრძელდება 8 ივნისის ჩათვლით.

ამ ეტაპზე შესაძლებელი იქნება იმ ბავშვების რეგისტრაცია, ვინც სკოლაში შესვლის ასაკს აკმაყოფილებს. რეგისტრაცია განხორციელდება განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ოფიციალურ ვებგვერდზე WWW.EMIS.GE. რეგისტრირდებიან ის მოსწავლეები, რომლებიც ვერ დარეგისტრირდებიან I ეტაპზე. რეგისტრაცია უნდა გაიაროთ სსიპ განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ვებგვერდზე ელექტრონულად.

II ეტაპზე რეგისტრირებული მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტების 11 ივნისიდან 30 ივნისის ჩათვლით იქნება შესაძლებელი. (პირველ და მეორე ეტაპზე მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, რეგისტრაცია ავტომატურად უქმდება).

III ეტაპი – ეს ეტაპი II ეტაპის დასრულების შემდგომ გამოთავისუფლებულ ვაკანტურ ადგილებზე მოსწავლეთა რეგისტრაციას გულისხმობს. რა თქმა უნდა, მესამე ეტაპზეც მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელია დოკუმენტაციის წარდგენაც. მესამე ეტაპზე დარეგისტრირების მსურველები დოკუმენტაციას წარადგენენ უშუალოდ სკოლაში მისვლის დროს. საბუთების წარდგენა იწარმოებს 2018 წლის 2 ივლისიდან 2018 წლის 16 ივლისის ჩათვლით.

 

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

2018 წლის ერთიან ეროვნულ გამოცდებში ცვლილებებია

2018 წლის ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე აბიტურიენტს საკუთარი კალმის გამოყენება შეეძლება, არჩევით საგნებში გამოცდა მხოლოდ ქართულ ენაზე ჩატარდება, ასევე, ზოგადი უნარების ტესტის ფორმატი მცირედ განსხვავებული იქნება. განხორციელებული ცვლილებების შესახებ სტატიას “სამხრეთის კარიბჭე” ავრცელებს.

მიმდინარე წელს ცენტრი აპლიკანტებს საშუალებას აძლევს, სურვილის შემთხვევაში, საკუთარი გელიანი (ტუშის) კალამი შეიტანონ გამოცდაზე.

ასევე, აბიტურიენტებს პროგრამებზე განაცხადების რაოდენობის შესახებ ინფორმაციის გაცნობა სპეციალური სისტემის მეშვეობით შეეძლებათ – რეგისტრაციის დაწყებიდან მოქმედებს გვერდი, სადაც განთავსებულია ყოველდღიურად განახლებადი ინფორმაცია კონკრეტულ პროგრამებზე განაცხადების რაოდენობის შესახებ.

გარდა ამისა, არჩევით საგნებში გამოცდა, მხოლოდ ქართულ ენაზე ჩატარდება–აბიტურიენტები არჩევით გამოცდებზე ტესტირებას რუსულ ენაზე ვეღარ გაივლიან.

2018 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის ზოგადი უნარების ტესტის ფორმატი მცირედით შეიცვალა. ტესტში ანალოგიები არა დამოუკიდებელი ბლოკის სახით, არამედ წაკითხული ტექსტის გააზრების დავალებების ბლოკთან ერთად იქნება წარმოდგენილი.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

თსუ-ის მეორე კორპუსის რეაბილიტაციისთვის 6 მილიონ ლარამდე დაიხარჯება

ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტმა ტენდერი გამოაცხადა, რომლის მიხედვითაც, მეორე სასწავლო კორპუსის რეაბილიტაციისთვის 5 829 877 ლარი დაიხარჯება.
ეს თანხა მოხმარდება ფასადის, ფანჯრების, გადახურვის, გათბობისა და სანიტარული კვანძების შიდა და-გარეგაყვანილობის სარემონტო სამუშაოებს.
სავარაუდოდ, მეორე კორპუსის სარეაბილიტაციო სამუშაოები ზაფხულში დაიწყება.

 

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაგანათლებასაქართველოტექნოლოგიები

კრიზისული სიტუაციების დისტანციურად მართვა – ქართველი მოსწავლეების პროექტი

17 წლის გიორგი ჯიქიძე 199-ე საჯარო სკოლის (კომაროვის) მეთორმეტე კლასელია. როგორც აბიტურიენტს, ეროვნული გამოცებისთვის მზადება უწევს, რაც ბევრ დროს და ენერგიას მოითხოვს, თუმცა ის მაინც ახერხებს საყვარელი საქმიანობისთვის დროის გამონახვას. აქტიურადაა ჩართული სამეცნიერო საქმიანობაში. თანაგუნდელებთან და თანამოაზრეებთან ერთად სხვადასხვა ინოვაციურ პროექტზე მუშაობს – ცდილობს საკუთარი ინტერესებიც დაიკმაყოფილოს და საკუთარი საქმიანობით სხვებსაც მოუტანოს სარგებელი.
აბიტურიენტ გამომგონებელს გარდა სამეცნიერო საქმიანობისა სპორტიც იტაცებს. აქტიური სპორტის სახეობებითაა დაკავებული- კარატე, ველო რბოლა მისი დაინტერესების სფეროებია და სამომავლოდ ამ საქმიანობების ყოველდღიურობად ქცევას აპირებს.
ახალგაზრდა გამომგონებელი თავის სხვადასხვა პროექტზე და მათთან დაკავშირებულ სირთულეებზე გვიამბობს.

-გამომგონებლობით და მეცნიერული საქმიანობით როდის დაინტერესდი და რამ განაპირობა ეს დაინტერესება?
-სკოლაში ჩაბარებამდე ვიცოდი რომ ტექნიკური მხარე ყოველთვის უკეთ გამომდიოდა ჩემ თანატოლებთან შედარებით. ჩემთვის ინტერესის საგანი გახლდათ სხვადასხვა დანადგარისა თუ ხელსაწყოს მუშაობის პრინციპი. რამაც საბოლოოდ მიმიყვანა არსებულ შედეგამდე. სხვადასხვა ფაქტორმა იმოქმედა ჩემზე, რომ დავახლოვებოდი ამ საქმიანობას. მაგალითად, თანაგუნდელები, რომლებსაც ასევე დიდი ინტერესი აქვთ არსებული საკითხის მიმართ, კერძოდ – ელექტრული ინჟინერიის განხრით.

-რომელიმე შენთვის გამორჩეულ გამოგონებაზე ან პროექტზე გვიამბე.
-თითოეული გამოგონება გახლავთ არსებული დანადგარის გაუმჯობესება რომელიც შემდგომში ინოციურ სახეს მიიღებს. მე მინდა გიამბოთ ჩვენი ბოლო პროექტის„Auxilium-ის” შესახებ.
ჩვენ შევიმუშავეთ სისტემა, რომელიც მაშველებს საშუალებას მისცემს დისტანციურად ჩაატარონ საჭირო სამუშაოები. პროცესი შეიძლება წარმოვიდგინოთ შემდეგი სახით: სახიფათო სიტუაციებში, მაგალითად, როგორიცაა ხანძარი, დანაღმული გარემო და ა.შ., ადამიანის მაგივრად, ვაგზავნით შესაბამისად აღჭურვილ მექანიზმს, რობოტს, რომელსაც მართავს დისტანციურად მყოფი მაშველი. მაშველი ჩაფხუტისა და საჭირო სენსორების მეშვეობით ხედავს და ისმენს იმავეს, რასაც რობოტი. მას საშუალება აქვს თავის მობრუნებით ცვალოს ხედვის კუთხე, გადაადგილოს მაშველი რობოტი და განახორციელოს საჭირო სამუშაოები. ამის განსახორციელებლად ჩვენ ვიყენებთ ხელოვნურ კიდურებსა და კონკრეტულ პირობებში სამუშაოდ საჭირო ხელსაწყო-დანადგარებს (მაგალითად: ცეცხლმაქრი, პირველადი დახმარების ნაკრები, გეიგერის მთვლელი და ა.შ). ეს კი მაშველს საშუალებას აძლევს უსაფრთხო ადგილიდან განახორციელოს შესაბამისი სამუშაოები.
უნდა აღინიშნოს, რომ აღწერილი სისტემის გამოყენებადობა არ შემოიფარგლება მხოლოდ კრიტიკული სიტუაციებით. მოცემული მექანიზმის გამოყენებით ჩვენ შეგვიძლია ჩავატაროთ სამეცნიერო, სამედიცინო სამუშაოები და ექსპერიმენტები სხვა ქვეყანაში ან დედამიწიდან კოსმოსში.
ჩვენ სისტემაში გამოყენებულია რობოტის მართვის ტიპი, რომელიც ადამიანის თითოეული მოძრაობის ზუსტ გამეორებას გულისხმობს. შედეგად, დისტანციურად მყოფი რობოტი ზუსტად ასრულებს მაშველის ყველა ბრძანებას, რაც ამცირებს სამუშაოს შესრულების დროს და ზრდის ეფექტურობას.

-რა სირთულე ახლავს, ზოგადად, ინოვაციებისა და გამოგონების შექმნის პროცესს და რა არის ამ დროს ყველაზე მთავარი?
-ზოგადად სირთულეს ყოველთვის წარმოადგენს იდეის მოფიქრება, რომელიც სიტყვა ინოვაციას სრულიად დააკმაყოფილებს. ეს ერთ-ერთი მთავარი სირთულეა, რომელიც პროექტებთან მუშაობის დროს გვხვდება, ხოლო იდეის მოფიქრების შემდეგ, სხვა პრობლემებს ვაწყდებით. მაგალითად, პროექტის მუშაობაში მოყვა, რაც საკმაოდ რთული პროცესია. არის შემთხვევები როდესაც ჩვენი ცოდნა არაა საკმარისი გამოგონების გასამართავად. ამ სიტუაციებში ჩვენი მენტორი გვეხმარება რომელიც სხვადასხვა ვარიანტს გვთავაზობს.
ასევე მნიშვნელოვანი საკითხი გახლავთ ფინანსები. უმეტეს შემთხვევაში, ფინანსებს ჩვენ თვითონ ვაგროვებთ, მაგრამ არის შემთხვევები, როდესეც სხვადასხვა კომპანია გვაფინანსებს.

-ამჟამად რამე პროექტზე ხომ არ მუშაობ და რას გეგმავ სამომავლოდ? 
-ამჟამად ვხვეწავთ პროექტს „Auxilium-ს”. სამომავლოდ სხვადასხვა გეგმა გვაქვს, მათ შორის სტარტაპის დაწყება, რომელიც მოქალაქებს შესთავაზებს სასურველ პროდუქტს ყველაზე მისაღებ ფასად.

 

 

მასალა მოამზადა:  ანა ურუშაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველო

17 წლის ბათუმელი მოსწავლე საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსის გამარჯვებული გახდა

მეგი დიასამიძე 17 წლის წარმატებული ახალგაზრდაა ქ. ბათუმის #15 საჯარო სკოლიდან, რომელიც კიდევ ერთ ქართველ მოსწავლესთან – ლუკა ჯაფარიძესთან ერთად, საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსის გამარჯვებული გახდა და დღეს საყვარელ პროფესიას გერმანიაში ეუფლება, საინტერესო აქტივობებისა და უცხოეთში ადრეულ ასაკშივე მიღებული გამოცდილების შესახებ მეგი თავად გვიამბობს.

-მეგი, რას გულისხმობდა საერთაშორისო კოლეჯების კონკურსი და რა ეტაპების გავლა მოგიწია, სანამ ფინალამდე მიხვიდოდი?
-თავიდან პროგრამის შესახებ ბევრი არაფერი ვიცოდი. მოგვიანებით, როცა პირველი ტური გადავლახე, წინა წლების გამარჯვებულთა ძიება დავიწყე რჩევების მისაღებად და სწორედ აქედან აღმოვაჩინე, რომ ჩემს სამეგობრო წრეში საკმაოდ ბევრმა ადამიანმა იცოდა ამ პროგრამის შესახებ. პირველი ტური ონლაინაპლიკაციაა, რომელსაც თან ერთვის 2 სავალდებულო სარეკომენდაციო წერილი, 2 ესე და კითხვები, რომელებიც ეხმარება კომიტეტს შენს უკეთესად გაცნობაში. მეორე ტური ონლაინგასაუბრებას გულისხმობს და თუ მას წარმატებით გადალახავ, უკვე მესამე ტურში წყდება საბოლოოდ შენი ბედი, რომელიც რამდენიმე ინტერვიუს, ესესა და ჯგუფურ სამუშაოს მოიცავდა.
-როგორც ვიცი, ყოველთვის გინდოდა გერმანიაში სწავლა სამედიცინო განხრით და დღეს ეს მიზანიც განახორციელე, რამდენად რთული იყო შენთვის ეს ყველაფერი?
-საქართველოში ყოფნის დროს გერმანიაში სწავლა წარმოუდგენელი მეჩვენებოდა და, შესაბამისად, ახლო მომავალში იქ წასვლას ნამდვილად არ ვგეგმავდი. კომიტეტმა გერმანიაში გამოყოფილ 1 ადგილში მე ჩამსვა და, შესაბამისად, სწავლის გაგრძელებაც იქ გადავწყვიტე. საზღვრებს მიღმა ცხოვრება ბევრი გამოწვევითაა სავსე. აქ IB-სისტემით ვსწავლობ, რომელიც ქართული საგანმანათლებლო სისტემისგან ძალიან განსხვავდება და ამასთანავე UWC (მსოფლიოს გაერთიანებული კოლეჯები) არ არის ორიენტირებული მხოლოდ განათლებაზე. ხშირად ისეთ თემებზეც გვიწევს საუბარი, რომლებზეც აქამდე არასდროს მიფიქრია. ჩემი აქაური ცხოვრება ცვალებადი ტალღასავითაა, საბოლოოდ მაინც ვაცნობიერებ, რომ ეს სირთულეები ამ ორწლიანი გამოცდილებისთვის ნამდვილად ღირს. ახლა, შემიძლია ვთქვა, რომ ბევრ რამეს სხვა თვალით ვუყურებ და ბედნიერი ვარ რომ ჩემი მომავალი ასე წარიმართა.

-მედიცინის გარდა, სხვა ბევრი სფეროთიც ხარ დაინტერესებული, გვიაბე თითოეული მათგანის შესახებ და რა ადგილი უკავია მათ შენს ცხოვრებაში?
-სკოლაშივე საკმაოდ აქტიური მოსწავლე ვიყავი და ჩემი ინტერესის სფერო არ შემოიფარგლებოდა მხოლოდ საგაკვეთილო პროცესით. გერმანიაში მოხვედრის შემდეგ გავაცნობიერე, რომ ჩემს წარმატებაში გარეაქტივობებს უდიდესი წვლილი მიუძღვის. 5 წლის ვიყავი როცა ბაღში პროდიუსერმა მუსიკალურ კონკურსში მონაწილეობა შემომთავაზა. წარმატებული გამოსვლის შემდეგ კი, კონსერვატორიაში საფორტეპიანო განხრით დავიწყე სწავლა, პარალელურად, კარატეზეც დავდიოდი 4-5 წლის განმავლობაში. მუსიკალური კარიერის განმავლობაში რამდენჯერმე საზღვარგარეთაც მომიწია წასვლა და, ვფიქრობ, სწორედ აქედან იწყება ჩემი პირველი დამოუკიდებელი ნაბიჯები. 2015 წელს იტალიაში ჯიფონის ფილმის ფესტივალს ვესწრებოდი ჟიურის წევრად. მოგვიანებით ევროპის ახალგაზრდულ პარლამენტს, BIAFF-ს, დებატების კლუბსა და გაეროს მოდელირებასაც შევუერთდი. ხშირად მეკითხებოდნენ რა მიზიდავდა მსგავს პროგრამებში და პასუხს მხოლოდ ახლა მივაგენი: სესიებზე ისეთ თემებს განვიხილავდით რაზეც საზოგადოებაში ღიად არ მსჯელობენ. აგრეთვე ხშირად ვმოხალისეობდი, ვღებულობდი მონაწილეობას ბანაკებში და სხვადასხვა ორგანიზაციას ვეხმარებოდი პროექტების განხორციელებაში.
-მეგი, სამომავლო გეგმების შესახებ გვიამბე.
-კოლეჯის გამოშვება 2019 წლის 26 მაისს მექნება, საქართველოს დამოუკიდებლობის დღეს და ვფიქრობ წინ დიდი დრო მაქვს საბოლოო პროფესიული არჩევანის გასაკეთებლად, რა თქმა უნდა, უნივერსიტში ჩაბარებასა და სამომავლო კარიერაზე ფიქრი უკვე დაწყებული მაქვს, თუმცა ამ ეტაპზე ჩემთვის რთულია საბოლოო გადაწყვეტილების შესახებ საუბარი.

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
განათლებაეს საინტერესოასაქართველო

charte.ge-ს საშუალებით, სოცდაუცველი მოსწავლეები ინტერნეტს უფასოდ მიიღებენ

საგანმანათლებლო ფონდმა Educare Georgia-მ საქართველოში მცხოვრები სოციალურად დაუცველი მოსწავლეებისთვის ახალი პროექტი Charte.ge დაიწყო. პროექტი სოციალურად დაუცველი მოსწავლეებისთვის ინტერნეტზე წვდომას გულისხმობს. ინფორმაციას Navigator-ი ავრცელებს.

charte.ge არის ონლაინპლატფორმა, სადაც ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია დაუფინანსოს ყოველთვიური ინტერნეტის გადასახადი და კომპიუტერი სოციალურად დაუცველ უფროსკლასელებს.

ამავე დროს, პროექტი ,,ჩართე“ ასწავლის ბავშვებს ინტერნეტის გამოყენებას განათლებისათვის და ხელშესახებს ხდის ქართული და უცხოენოვანი პლატფორმების გამოყენებას მომხმარებლისთვის. პროექტის მთავარი მიზანი განათლებაზე ხელმისაწვდომობის გაზრდაა.

პროექტის მხარდაჭერა ნებისმიერ მსურველს შეუძლია, რომელიც საბანკო ბარათის მონაცემების შეყვანით, მიუთითებს სასურველ თანხას (რა ოდენობითაც სურს, რომ დაეხმაროს). ამასთან, მონაცემები ბანკის დაცულ სერვერებზე შეინახება.

Educare Georgia აქართულებს მსოფლიოს ერთ-ერთ წამყვან და უფასო ონლაინსკოლას – ka.khanacademy.org-ს, რომელსაც 40 მილიონი მომხმარებელი ჰყავს მთელ მსოფლიოში და მსოფლიოს 30 ენაზე ითარგმნება. მათ შორის ქართულადაც. ამასთან, Educare Georgia-მ შექმნა ქართული Youtube-არხი Khan Academy Kartuli.

Khan Academy-ზე განთავსებულია ყველა ძირითად საგანში (მათ შორის კომპიუტერული პროგრამირება, ეკონომიკა, ხელოვნება და სხვა) მაღალი ხარისხის 6 500-მდე ვიდეოგაკვეთილი, 100 000-მდე პრაქტიკული სავარჯიშო და საკითხავი მასალა.

 

წყარო: imedinews

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიგანათლებასაქართველო

მერიკო კობერიძე – ტაქსისტი გოგონა ორი დიპლომითა და მცირე ბიზნესით

26 წლის მერიკო კობერიძე, როგორც საკუთარ თავს აღწერს – სვანეთში დაბადებული და თბილისში გაზრდილი რაჭველი გოგოა, რომელსაც უყვარს ცხოვრებისეული ექსპერიმენტები და, გარდა იმისა, რომ ჯანდაცვის სამინისტროში, ჯანმრთელობის დაცვის დეპარტამენტში მუშაობს, საქველმოქმედო საქმიანობითა და ტაქსისტობითაც არის დაკავებული, საკუთარ მოტივაციასა და ცხოვრების სტილზე მერიკო თავად გვესაუბრება.
-მერიკო, ქართულ რეალობაში საკმაოდ უცხო შემთხვევაა გოგო ტაქსისტი და ისიც, ორი დიპლომით, გვიამბე საკუთარი პროფესიის შესახებ.
-2009 წელს ჩავაბარე ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში, ხელოვნების და მეცნიერების ფაკულტეეტზე, სადაც დავამთავრე ფსიქოლოგიის ფაულტეტი. ჩემდა საბედნიეროდ, ილიას უნივერსიტეტმა პოლონეთის საელჩოსთან ერთად, გამოაცხადა კონკურსი და პოლონური ენის გამოცდის ჩაბარების შემდეგ, მოვხვდი ჩარიცხულთა სიაში, რის შემდეგაც სწავლა პოლონეთში, ქალაქ კატოვიცაში გავაგრძელე, იქ დაგროვილი და ილიას უნივერსიტეტში აღებული კრედიტების ჯამით აღმოვჩნდი მაღალრეიტინგული სტუდენტი სიაშიც და სტაჟირება განვაგრძე თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტში. ამჟამად კი, ვმუშაობ ჯანდაცვის სამინისტროში, ჯანმრთელობის დაცვის პროგრამების დეპარტამენტში.
-პარალელურად, მეორეული ტანსაცმლის მცირე ბიზნესიც გაქვს, როგორ მიხვედი ამ იდეამდე?
-თავდაპირველად იმ საკუთარი სამოსის გაყიდვით დავიწყე, რომელიც კარგ მდგომარეობაში იყო და ხალხს მოეწონა ხარისხიანი სამოსის ძალიან დაბალ ფასად შეძენა, მას შემდეგ უკვე, მეორეულ მაღაზიებში ვყიდულობ, ვაწესრიგებ და ისე ვყიდი სოციალური ქსელის მეშვეობით, თუმცა დაბალ ფასებს ამჯერადაც ვინარჩუნებ. მინდოდა, ამ ყველაფერს ქვემოქმედების სახეც ჰქონოდა და საკუთარი პროფესიიდან გამომდინარე, შემოსული თანხის 10%-ს აუტისტური სპექტრის წარმომადგენელთა ფონდში ვრიცხავ.
-რამ გადაგაწყვეტინა ამ ყველაფერთან ერთად, ტაქსისტის საქმიანობის შეთავსებაც და როგორ შეხვდნენ შენს ამ ინიციატივას გარშემომყოფები?
-ჩემს სამსახურში სამუშაო საათები, როგორც სხვა სახელმწიფო დაწესებულებებში, 9 საათზე იწყება და 18:00 საათზე სრულდება, ჩემი მცირე ბიზნესისათვის დროს შაბათ – კვირას ვანაწილებ და შესაბამისად, მინდოდა სამუშაო დღეებში თავისუფალ საღამოს შევსება, მქონდა მართვის მოწმობა და ავტომობილი. ვიფიქრე და ასე შეიქმნა Merik’s Weekend Taxi.
გამიმართლა, რომ ოჯახის წევრებში, მეგობრებში და მგზავრებშიც მიმართლებს, მხარს მიჭერენ და ვგრძნობ მათ გვერდში დგომას, რადგან მათ აბსოლუტურად ადეკვატურად მიიღეს ჩემი გადაწყვეტილება, რისთვისაც მადლიერი ვარ. ხშირად ვიღებ კომპლიმენტებსაც, რაც ძალიან სასიამოვნო მოსასმენია.
-რამდენად რთულია ახალგაზრდა გოგოსთვის ამდენი საქმის ერთმანეთთან შეთავსება და როგორია შენი სამომავლო გეგმები?
-ვიტყოდი, რომ ჩემთვის რთულია უსაქმოდ ყოფნა, ბევრი საქმე კი, პირიქით, ბევრ ენერგიას მაძლევს, იძულებულს ვხდი საკუთარ თავს უფრო მობილიზებული ვიყო. ყოველ დილით ვწერ თუ რა მაქვს კონკრეტულ დღეს გასაკეთებელი და ეს საქმეს ამარტივებს. სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, ისინი ძირითადად ჩემს მცირე ბიზნესს „MERIK’S WEEKED TAXI-ისა“ და ჩემს განათლებას უკავშირდება, თუმცა, მივიჩნევ, რომ სამომავლო გეგმებზე საუბარი არ ღირს, სანამ რეალური საფუძველი არ ჩაეყრება მათ.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 14 15 16 17 18 28
Page 16 of 28