განათლებამათემატიკასაქართველო

14 მარტს „ექსპო ჯორჯია“ მათემატიკის საერთაშორისო ფესტივალს უმასპინძლებს

მათემატიკური ოლიმპიადა – ევერესტისადა თბილისის მერიის მხარდაჭერით, საქართველოში უკვე მესამედ აღინიშნება. პის საერთაშორისო ფესტივალი, რომელსაც 2018 წლის 14 მარტს, ,,ექსპო ჯორჯიასმე-3 პავილიონი უმასპინძლებს, 12:00 საათზე დაიწყება და მის შესახებ დეტალურად ირმა ჭარაქაშვილიმათემატიკური ოლიმპიადაევერესტისსაზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის უფროსი გვიამბობს.

-ირმა, უპირველეს ყოვლისა, გვიამბეთ, რას ნიშნავს პის საერთაშორისო დღესასწაული?

აღნიშნული ღონისძიება მთელ მსოფლიოში აღიარებულ მათემატიკურ დღესასწაულს, π-ის დღეს (π=3.14) ემთხვევა. პირველად ეს დღე 1987 წელს სან-ფრანცისკოს ხელოვნებისა და მეცნიერების მუზეუმში აღინიშნა. 2009 წლიდან ამერიკის შეერთებული შტატების წარმომადგენელთა  პალატამ მხარი დაუჭირა π-ის დღის ეროვნულ დღესასწაულად გამოცხადებას. რის შემდეგაც, ამ დღის აღნიშვნა მრავალ ქვეყანაში ტრადიციად იქცა. 2016 წელს კი, ტრადიციას საქართვლო, ოლიმპიადა ,,ევერესტის“ მიერ ორგანიზებული ფესტივალის მეშვეობით შეუერთდა. აღსანიშნავია, რომ  NASA-ს  ვებგვერდზე ყოველწლიურად იდება ინფორმაცია საქართველოში ჩატარებული მათემატიკის ფესტივალის შესახებ.

საერთო ჯამში, მათემატიკის ფესტივალის მიზნებია – მათემატიკის პოპულარიზაცია, სკოლების წარდგენა საზოგადოებისთვის, სასკოლო ცხოვრების გახალისება და გამრავალფეროვნება, მოსწავლეებში სწავლის მოტივაციის ამაღლება და კრეატიული იდეების წახალისება.

-ძირითადად, რა ასაკის მოსწავლეებისთვის არის ფესტივალი გათვლილი და როგორია დაინტერესება სკოლების მხრიდან?

-ღონისძება გათვლილია პირველი კლასიდან დამამთავრებელი კლასის მოსწავლეებისთვის და ნებისმიერი მსურველისთვის, ვისაც მათემატიკა და კრეატიული პროექტები აინტერესებს.

მათემატიკის ფესტივალზე სკოლების რეგისტრაცია 28 თებერვალს დასრულდა. თითოეულ სკოლაში შეიქმნა 6-8 კაციანი ჯგუფები, რომლებიც ერთობლივად მუშაობენ იმ პროექტზე, რომელსაც შემდეგ ფესტივალზე წარადგენენ. მონაწილეთა რაოდენობა ამ ეტაპზე შეზღუდულია და მხოლოდ 50 სკოლა მონაწილეობს. რეგისტაცია და მონაწილეობა სრულიად უფასოა, გუნდებს საშუალება ეძლევათ საკუთარი სკოლა მაქსიმალურად წარმოადგინონ. იმ სკოლებს, რომლებმაც ვერ მოასწრეს დარეგისტრირება, ან  ნებისმიერ მსურველს, რომელსაც სურვილი აქვს ფესტივალს დაესწროს, მთელი დღის განმავლობაში საშუალება ექნება უფასოდ მიიღოს მონაწილეობა სხვადასხვა აქტივობაში.

-კონკრეტულად, რა აქტივობები ელოდება 14 მარტს „ექსპო ჯორჯიას“ მე-3 პავილიონში მოსულ დამთვალიერებელს?

-ფესტივალის ფარგლებში, სკოლის გუნდები მათემატიკის თემაზე შექმნილ სხვადასხვა  პროექტს  წარადგენენ. დამთვალიერებელს საშუალება ექნება  მთელი დღის განმავლობაში დაათვალიეროს მათემატიკური თეორემების ვიზუალური მაკეტები, დაესწრონ მათემატიკურ თემატიკაზე შექმნილ მინისპექტაკლს, ფლეშმობებს, მოისმინონ π-ის მელოდია. ფესტივალის მონაწილეებს და დამსწრეებს  ასევე შეუძლიათ მონაწილეობა მიიღონ სხვადასხვა ლოგიკურ შეჯიბრებაში.

მათემატიკის ფესტივალზე ტარდება π-რიცხვის კონკურსი  სახელწოდებით – „ვინ  დაიმახსოვრებს π რიცხვის ყველაზე მეტ ციფრს“ (გამარჯვებულს გადაეცემა π რიცხვის გრანმპრი  π გამოსახულებით). ყოველ წელს მოსწავლეები სულ უფრო მეტ რიცხვს იმახსოვრებენ. 2016 წელს გამარჯვებულმა 156 ციფრი დაიმახსოვრა, ხოლო 2017 წელს რეკორდი 201 რიცხვი იყო.

-დაბოლოს, საინტერესოა, რა აქტივობებით გამოირჩევა ზოგადად ოლიმპიადა „ევერესტი“ და რა სამომავლო გეგმები გაქვთ მათემატიკის საერთაშორისო ფესტივალთან მიმართებით?

ოლიმპიადა ევერესტი 11 წლის წინ მათემატიკოსმა – დაჩი ნანობაშვილმა დაარსა და მასში მონაწილეობას  მე-2 მე-6 კლასის მოსწავლეები იღებენ წელიწადში ორჯერ – გაზაფხული-ზაფხულისა და შემოდგომა-ზამთრის სეზონზე,  საკმაოდ განსხვავებულია ჩვენი ოლიმპიადის ამოცანები, რადგან პრიორიტეტულია  ბავშვებისთვის აზროვნების უნარის განვითარება და არა მექანიკურად დამახსოვრება გარკვეული ინფორმაციისა. ,,ევერესტი“ ერთადერთია, რომელიც არა მხოლოდ მოსწავლეებს, არამედ მათ პედაგოგებსაც აჯილდოვებს. გამარჯვებული მასწავლებლები მათი მოსწავლეების შედეგების მიხედვით გამოვლინდებიან.

ხოლო, რაც შეეხება მათემატიკის ფესტივალს, რა თქმა უნდა, მომავალშიც ყოველწლიურად ჩატარდება და  ვგეგმავთ ფესტივალის საქართველოს სხვადასხვა კუთხეშიც ჩატარებასაც.

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა