close

ტექნოლოგიები

გამოგონება - ინოვაციამედიცინასაქართველო

ქართველი ახალგაზრდების გამოგონება, რომელიც პაციენტებს ინსულტის შემდეგ რეაბილიტაციაში დაეხმარება

           ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტმა და ილიაუნის სამრეწველო ინოვაციების ლაბორატორიამ (FabLab Iliauni),  გლობალური მეწარმეობის კვირეულის ფარგლებში, 2016 წლის ნოემბერში ჩაატარა მეიქათონი – „შენი სტარტაპიდეა რეალობაში“, რომლის ფარგლებშიც გამარჯვებული პროექტი გახდა ხელთათმანი, რომელიც პაციენტს ინსულტის შემდეგ რეაბილიტაციაში ეხმარება.

          პროექტის ავტორი ორი ქართველი ახალგაზრდა, ძმები – გიორგი და დიმიტრი ცხოვრებაძეები არიან.  19 წლის დიმიტრი მასაჩუსეტსის ტექნოლოგიების ინსტიტუტის (MIT) ელექტროინჟინერიისა და კომპიუტერული მეცნიერებების ფაკულტეტის სტუდენტია, ხოლო გიორგის სულ მალე 18 წელი უსრულდება და  თავისუფალი უნივერსიტეტის კომპიუტერული მეცნიერებებისა და მათემატიკის სკოლაში (MACs) სწავლობს.

როგორც გიორგიმ ,,დოქტრინასთან“ საუბარში აღნიშნა, ხელთათმანის შექმნის იდეა სწორედ იმ პერიოდში მოუვიდა, როდესაც მეიქათონი ტარდებოდა ილიაუნიში, შემდეგ ძმებმა ერთად დაამუშავეს იდეა, რომელმაც კოპეტენტური ჟიურის მოწონებაც დაიმსახურა.

აღნიშნული ხელსაწყო შექმნილია ადამიანებისთვის, რომლებიც ინსულტის შემდეგ რეაბილიტაციას საჭიროებენ. სტატისტიკურად, წელიწადში საშუალოდ 15 მილიონ ადამიანს ემართება ინსულტი, რის შემდეგაც პაციენტი, როგორც წესი, კარგავს კიდურების მოძრაობის უნარს და საჭიროებს ხელახლა აღიდგინოს მოძრაობის უნარი, რომელიც ქვეითდება ინსულტის დროს. მოძრაობის უნარის დაბრუნებას რამდენიმე თვე სჭირდება, რაც ასევე საკმაოდ დიდ თანხებთან არის დაკავშირებული (აღემატება 10 000 აშშ დოლარს). ქართველი გამომგონებლების მიერ შექმნილი ხელთათმანის თვითღირებულება კი 150 დოლარს არ გადააჭარბებს.

ხელთათმანის გამოყენება შემდეგნაირად ხდება – პაციენტი იკეთებს ხელთათმანს დაზიანებულ ხელზე და მეორე ხელით სიმულაციაში ასრულებს სახალისო დავალებებს. სენსორი აღიქვამს მოძრაობას და ცდილობს იგივე მოძრაობა გააკეთებინოს ხელთათმანსაც, შედეგად ხელთათმანი ეხმარება დაზიანებულ ხელს იგივე მოძრაობების გაკეთებაში. საბოლოო ჯამში პაციენტი ორივე  ხელს ერთნაირად ამოძრავებს, ხოლო ტვინი იწყებს კავშირების აღდგენას და მოძრაობის უნარიც უმჯობესდება.

გამარჯვებულები კომპანია ,,ბილაინმა“ უზრუნველყო 2017 წლის თებერვალში ესპანეთში გამართულ მობილური ტექნოლოგიების კონგრესზე დასწრების სრული დაფინანსებით. ,,გამარჯვების შემდეგ გავიარეთ აქსელერაცია და გავიმარჯვეთ დემო დღეზე ტექნოპარკში. თებერვლის ბოლოს კი მივემგზავრებით მობილური ტექნოლოგიების მსოფლიო კონგრესზე, სადაც წარვადგენთ ხელთათმანს და შევხვდებით პოტენციურ ინვესტორებსა და პარტნიორებს. ასევე, ახლახან დაგვასახელეს 10 საუკეთესო გუნდს შორის  ,,Jacobs International Startup Competition-ზე” და მარტის ბოლოს პროექტს წარვადგენთ გერმანიაშიც, სადაც ჩატარდება ფინალი, – აღნიშნა გიორგიმ.

ჯერჯერობით ხელთათმანის პროტოტიპი დამზადების პროცესშია, რის შემდეგაც რამდენიმე საავადმყოფოში, რომლებსაც უკვე აქვთ კონტაქტი ახალგაზრდებთან, მოხდება მათი გამოგონების უშუალოდ მკურნალობისას გამოყენება და დაკვირვება,  ,,დოქტრინა“ კი წარმატებებს უსურვებს მათ და ელის სასიამოვნო სიახლეებს მათგან!

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

 

 

 

სრულად ნახვა
მედიცინატექნოლოგიები

კომპიუტერთან მუშაობისას გასათვალისწინებელი წესები

კომპიუტერთან მუშაობისას დაიცავით მარტივი წესები:

 

1.ეკრანი თვალიდან უნდა იყოს დაშორებული 50-60 სმ-ით.

2.ეკრანი უნდა იყოს თვალის დონიდან 20 გრადუსით ქვევით.

3. ის დოკუმტენტი, რომელიდანაც თქვენ კრეფთ  ტექსტს, უნდა იყოს მონიტორზე დამაგრებული სპეციალური დამჭერის მეშვეობით თვალიდან იმავე ანძილზე, როგორც ეკრანი.

4.შეამცირეთ სიკაშკაშე ან გამორთეთ ჭერზე  ჩამოკიდებული ნათურები, განსაკუთებთ ლუმინესცენტური.

5.მხედველობის მოსადუნებლად ყოველი 15-20 წუთის შემდეგ მოარიდეთ თვალი ეკრანს და დააფოკუსირეთ მზერა შორეულ საგნებზე.

6.მაგიდის ლამპის სიმძლავრე არ უნდა აღემატებოდეს 60 ვატს და იგი უნდა იყოს განლაგებული ისე, რომ შუქი არ ეცემოდეს ეკრანსა და თვალებს.

7.ისარგებლეთ ეკრანის დამცავი ფილტრით.

 

მასალა მოამზადა: თამარ ლეჟავამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
საქართველოტრანსპორტი

თბილისში თვითმფრინავების ნაწილების მწარმოებელი ქარხანა აშენდება

თბილისში თვითმფრინავების კომპოზიტური ნაწილების მწარმოებელი ქარხანა აშენდება. პროექტის პრეზენტაცია საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროში გაიმართა და იგი სააქციო საზოგადოებამ – „აეროსტრუქტურები, ტექნოლოგიები, ცილკონი“ (JSC “Aerostructures Technologies Cyclone”) წარმოადგინა.

აღნიშნული ორგანიზაცია სს „საპარტნიორო  ფონდის“, ეკონომიკის სამინისტროსა და ისრაელის მაღალტექნოლოგიური კომპანია „Elbit Systems – Cyclone Ltd“-ის მიერ დაარსდა.

განათლების სამინისტროს ცნობით, „Elbit Systems – Cyclone Ltd.-ისა” და სს „საპარტნიორო  ფონდის“ პროექტი მიზნად ისახავს თბილისში ააშენოს ქარხანა, სადაც მსოფლიოში წამყვანი საავიაციო კომპანიებისათვის  სამოქალაქო თვითმფრინავის კომპოზიტური დეტალები დამზადდება. ეს უპრეცედენტო პროექტი ხელს შეუწყობს საინჟინრო სფეროს განვითარებას საქართველოში და 300 ადგილობრივს დაასაქმებს.

შეხვედრა, რომელსაც საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის პირველი მოადგილე – ქეთევან ნატრიაშვილი, უმაღლესი და პროფესიული განათლების განვითარების დეპარტამენტის წარმომადგენლები და შესაბამისი საგანმანათლებლო დაწესებულებებიდან მოწვეული სტუმრები ესწრებოდნენ, მიზნად ისახავდა აღნიშნული პროექტის შესახებ ინფორმაციის მიწოდებას და თანამშრომლობას დაწყებას  იმ საგანმანთლებლო დაწესებულებებთან, რომლებიც  საინჟინრო  მიმართულების პროგრამებს ახორციელებენ.

 

ახალგარზდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

სრულად ნახვა
კომუნიკაციასაქართველო

,,სარეკლამო ომისა” და ,,ჯეოსელისა” და ,,მაგთის” შესახებ

 

თბილისში, სააკაძის მოედანზე, ,,მაგთისა”  და ,,ჯეოსელს” შორის ,,სარეკლამო ომი” მიმდინარეობს.
რამდენიმე დღის წინ მოედანზე მდებარე ჯეოსელის ოფისის თავზე მაგთის სარეკლამო ბანერი (,,მხოლოდ მაგთი”) გამოიფინა.

ჯეოსელმაც უპასუხა კონკურენტ კომპანიას და  გაგვაფრთხილა, რომ ყველაფერი ჯერ კიდევ წინ არის და #არამხოლოდ ამით შემოიფარგლება.

აღნიშნულ ფაქტს  ინტერნეტში ზემოხსენებულ კომპანიების მომხმარებლების ფართო გამოხმაურება მოჰყვა.

საინტერესოა ვინ გაიმარჯვებს ამ „სარეკლმაო ომში“, ვინ აკონტროლებს საქართველოს ტელეკომუნიკაციების სექტორს ?

მანამდე კი ცოტა რამ კომპანიების შესახებ:

 

,,ჯეოსელი”

საქართველოს უმსხვილესი მობილური ოპერატორი – „ჯეოსელი“ – თურქული კომპანიის Gürtel Telekomünikasyon Yatırım ve Dış. Tic. A.Ş, შვილობილი კომპანიაა, რომელიც, თავის მხრივ, კომპანია Fintur Holdings–ის შვილობილია. (რეგისტრირებულია ნიდერლანდებში). ,,Fintur–ის” მფლობელები არიან მსხვილი თურქული მობილური ოპერატორი Turkcell (41.45%) და Teliasonera (58.55%). რადგან ,,Teliasonera Turkcell-ის” აქციონერიცაა, ის პირდაპირ და არაპირდაპირ ფლობს ჯეოსელის 74.3%–ს.

,,Teliasonera”  მობილურ ოპერატორებს სკანდინავიაში, ბალტიისპირეთის ქვეყნებში, სამხრეთ კავკასიაში, ცენტრალურ აზიასა და სხვა ქვეყნებშიც ფლობს. იგი კვოტირებულია საფონდო ბირჟებზე სტოკჰოლმსა და ჰელსინკიში. ,,Teliasonera-ს” მთავარი აქციონერები შვედეთისა (37.3%) და ფინეთის(11.7%) მთავრობები არიან. სხვა მსხვილი აქციონერები არიან, ასევე შვედური საპენსიო და სადაზღვევო ფონდები. 2012 წლის სექტემბრის მონაცემებით 15 ყველაზე დიდი აქციონერი აქციების 56.2%–ს ფლობს.

,,Fintur Holdings–ს” კიდევ ერთი აქციონერის, ,,Turkcell-ის” აქციები სტამბოლის და ნიუ-იორკის საფონდო ბირჟებზე იყიდება. Turkcell-ის ყველაზე მსხვილი აქციონერი Turkcell Holding AS-ია, რომლის მთავარი აქციონერები Teliasonera (37.1%), თურქი მილიარდერის, მეჰმეტ ემინ კარამეჰმეტის Cukurova Holding (13.8%) დარუსი ოლიგარქის, მიხაილ ფრიდმანის ,,Alfa გრუპი”(13.2%, შვილობილი კომპანიის Altimo–ს მეშვეობით) არიან.

„ჯეოსელი“ 1996 წელს დაარსდა. იგი ქვეყანაში პირველი GSMოპერატორი იყო და საქართველოს ტელეკომუნიკაციების სამინისტროსა და Gürtel–ის ერთობლივი ინიციატივით ამოქმედდა. კომპანიამ ოპერირება 1997 წელს დაიწყო, 2006 წლიდან კი UMTS/3G მომსახურებას სთავაზობს მომხმარებლებს. „ჯეოსელის“ მოგება 2011 წელს დაახლოებით 140 მილიონი აშშ დოლარი იყო.

 

,,მაგთიკომი”

„მაგთიკომი“— 1996 წლის 12 თებერვალს დააფუძნა დოქტორმა გიორგი (გია) ჯოხთაბერიძემ. კომპანიამ პირველი კომერციული ზარი მობილური ქსელიდან 1997 წლის 22 სექტემბერს განახორციელა.

„მაგთიკომის“ სერვისები მოიცავს: მობილურ ტელეფონიას (ოპერირებს სამი ბრენდით: „მაგთი“ (1997 წლიდან), ახალგაზრდული ბრენდი „ბალი“ (2005 წლიდან) და „ბანი“ (2010 წლიდან); მობილურ ინტერნეტს (მოიცავს მობილური ქსელის გავითარების ყველა ტექნოლოგიას: 2G, 2.5G, 3G, 3.5G, 4G, 4.5G); უსადენო ფიქსირებულ ტელეფონიას (ბრენდი „მაგთიფიქსი“, 2008 წლიდან); სადენიან ფიქსირებულ ტელეფონიას (VoIP); თანამგზავრულ ტელევიზიას (ბრენდი „მაგთისატი“,  2012 წლიდან; საქართველოსა და სამხრეთ კავკასიაში პირველი ოპერატორი); ინტერნეტ (IPTV) ტელევიზიას (2016 წლიდან) და სადენიან ინტერნეტს (2016 წლიდან).

დღეისათვის „მაგთიკომის“ მობილურ ქსელში გაერთიანებულია ყველა თაობის  მობილური ტექნოლოგია: GSM (2G და 2.5G. ქსელი მუშაობს 900 და 1800 მეგაჰერც სიხშირეზე), UMTS და HSPA+ (3G და 3.5G. ქსელი მუშაობს 900 და 2100 მეგაჰერც სიხშირეზე და LTE (4G და 4.5G.  ქსელი მუშაობს 800 და 1800 მეგაჰერც სიხშირეზე). კომპანია, რიგი სერვისების მისაწოდებლად, ასევე იყენებს CDMA 450 მეგაჰერც სიხშირეს.

„მაგთიკომი“ ყველაზე ვრცელი დაფარვის არეალით არის წარმოდგენილი (4650 საბაზო სადგური) და საქართველოს დასახლებული და კონტროლირებადი ტერიტორიის 98%-ს ფარავს. „მაგთიკომი“ მობილურ ბაზარზე ლიდერია (ბაზრის წილი: 42%; 2016 წლის სექტემბერი). ყველა მომსახურებით, კომპანია 3 მილიონამდე აბონენტს 51 მომსახურების და 5 მობილური ოფისით ემსახურება. 2017 წლის იანვრის მონაცემებით „მაგთიკომის“ წვლილი ქართული ეკონომიკის გავითარებაში წარმოადგენს – 1.663.058.458 ლარს.

2016 წლიდან, „მაგთიკომი“ ISPოპერატორი და, შედეგად, სრული საკომუნუკაციო სერვისის მიმწოდებელია.

 

 

მასალა მოამზადა: ციცი კიკვაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
მსოფლიოტექნოლოგიები

,,Google -ს” სურს, რომ ჩინეთში ,,Play store-ი” შეიტანოს

რბილად რომ ვთქვათ, ,,Google–ის”  მოქმედება ჩინეთში საკმაოდ შეზღუდულია, მაგრამ არ არის გასაკვირი, რომ ის მაინც ეძებს თავის გზას განვითარებისა და გაფართოებისკენ.

,,Google -ს”  სურს, რომ ჩინეთში  ,,Play store-ი”  შეიტანოს, რადგან უფრო მომგებიანი იქნება მისთვის. ,,Google-ი” ვერ აკონტროლებს ჩინეთში ანდროიდებს, რადგან მისი ,,Play store-ი” არ არის სათანადოდ გამართული, რაც იწვევს საკმაოდ დიდ პრობლემებს ანდროიდებზე.

ეს მოლაპარაკება რომ არ გამოვიდეს და რომ ვერ შექმნან  ,,Play store-ი” ჩინეთში, ორივესთვის მაინც ხელსაყრელია ერთმანეთთან თანამშრომლობა, სხვადასხვა საკითხის გამო.

 

წყარო: http://enterpreneur.com/

  მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

  ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
მანქანათმშენებლობა

,,Toyota-ს” ისტორია – ყველაფერი მსოფლიო ბრენდის შესახებ

,,დოქტრინა” გთავაზობთ ავტომობილების ერთ-ერთი უმსხვილესი  ბრენდის –  ტოიოტას (Toyota) ისტორიას, რომელიც იწყება 1933 წელს. იმ პერიოდში კომპანიის საქმიანობას წარმოადგენდა ტექსტილის დანადგარების წარმოება და არანაირი კავშირი არ ჰქონდა ავტომობილებთან. 
კომპანიის მფლობელი  საკიტი ტოიოდი იყო, ხოლო  ახალ მიმართულებას სათავეში ჩაუდგა მისი შვილი – კიიტირო ტოიოდა ჩაუდგა, რომელმაც  ახალ კომპანიას  მსოფლიო აღიარება მოუტანა.
1935 წელს შეიქმნა ტოიოტას პირველი ავტომობილი, რომელის  სახელწოდებაც იყო  Model A1. ეს მოდელი 1936 ჩაეშვა მასიურ წარმოებაში – სახელწოდებით Model AA. პარალელურად შეიქმნა ტოიოტას პირველი სატვირთო ავტომობილი Model G1. კომპანია ტოიოტამ იმავე პერიოდში შექმნა პირველი საექსპორტო ავტომობილი, რომელიც  გაიგზავნა  ჩრდილოეთ ჩინეთში.
1937 წელს ტოიოტას საავტმობილო მიმართულება ჩამოყალიბდა ცალკე კომპანიად, რომელმაც მიიღო სახელწოდება ,,Toyota Motor Co., Ltd”.
 ბევრმა არ იცის, რომ მეორე მსოფლიო ომის დროს კომპანია ტოიოტა (Toyota) მუშაობდა სამხედრო შეკვეთებზე – იგი ამზადებდა სატვირთი ავტომობილებს იმპერატორის არმიისთვის. მანქანები იწყობოდა დიდი ეკონომირობითა და ხელმომჭირნეობით –  მაგალითისთვის,  მათზე მაგრდებოდა მხოლოდ ერთი ფარი. წარმოება გრძელდებოდა მანამ, სანამ ამერიკულმა ავიაციამ არ დაბომბა ტოიოტას ქარხნები.
მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ, 1947 წელს კომპანიამ მაინც დაიწყო კიდევ ერთი ტოიოტას მოდელის წარმოება — Toyota Model SA, ხოლო 1950 წელს, მწვავე ფინანსური კრიზისის პირობებში, კომპანიამ გადაიტანა საკუთარი მუშების პირველი  გაფიცვა, ამის შემდეგ ხელმძღვანელობამ გადახედა კორპორატიულ პოლიტიკას, სწორედ ამის შედეგია, რომ პირველი გაფიცვა ერთადერთ გაფიცვად დარჩა ,,ტოიოტას” ისტორიაში.
 50-იანი წლების დასაწყისში ტაიტი ონომ (Taiichi Ohno) მოიფიქრა უნიკალური მართვის სისტემა (”კამბან”), რომელიც  ყველა სახის დანაკარგების თავიდან აცილების შესაძლებლობას იძლეოდა.
 სწორედ ამ პერიოდშივე  შეიქმნა ტოიოტას ყველგანმავალი ,, Land Cruiser-ი”.
 1956 წელს დაიწყო ,,ტოიოტას” ავტომობილების ამერიკაში გაყიდვა, თუმცა პირველი მცდელობა ამ ბაზარზე კრახით დასრულდა, თუმცა, შემდგომში დაშვებული შეცდომების გამოსწორების შედეგად,  მდგომარეობა შეიცვალა.
1961 წელს გამოვიდა მოდელი Toyota Publica — პატარა ზომის ეკონომიური ავტომობილი, რომელმაც სწრაფად მოიპოვა პოპულარობა.  სწორედ ამავე პერიოდში აქტიურად იზრდება Toyota-ს დილერების ქსელი საზღვარგარეთ – სამხრეთ აფრიკაში, ევროპასა და აზიაში.
Toyota-მ აშშ-ს ბაზარზე დიდ წარმატებას მიაღწია მოდელით ,,Corona”.
1966-დან  ,,ტოიოტა” უშვებს ერთ–ერთ ყველაზე მასიური მოდელს — ,,Corolla-ს”, რომლის წარმოებაც დღემდე წარმატებით მიმდინარეობს.
1982 წელს Toyota Motor Co., Ltd. და Toyota Motor Sales Co., Ltd. გაერთიანდნენ  და გახდა Toyota Motor Corporation.  სწორედ ამ დროისთვის, ბრენდი ტოიოტა (Toyota) საბოლოდ დაფუძნდა, როგორც იაპონიის უმსხვილესი ავტომწარმოებელი, რომელმაც მსოფლიო მწარმოებლებს შორის მესამე ადგილი დაიკავა.
 უკვე 1986 წელს გამოშვებულ იქნა 50 მემილიონე ავტომობილი Toyota-ს მარკით.
 ტოიოტას ლოგო შეიქმნა 1989 წელს იმ სახით, როგორიც ვიცით დღეს. ლოგოს დიზაინრების განმარტებით, ორი ოვალი, რომლებიც ქმნიან მონახაზს «Т» აღნიშნავს ურთიერთსასარგებლო ურთიერთობას, ხოლო დიდი ოვალი, რომელშიც ისინია მოთავსებული, სიმბოლურად გამოხატავს კომპანიის შორს მიმავალ გეგმებს.
 1990  წელის ოქტომბერში იხსნება პირველი ავტორიზებული ტოიოტას სერვის ცენტრი.
აღსანიშნავია, რომ  ეკოლოგიამ Toyota-ს განვითარებაზე დიდი ზეგავლენა მოახდინა; შემუშავებულ იქნა გეგმები და პროგრამები გარემოს დაცვისთვის, ხოლო 1997 წელს შეიქმნა მოდელი Prius, რომელიც აღჭურვილია ჰიბრიდული ძრავით (Toyota Hybrid System). Prius-ის გარდა,  ჰიბრიდული ძრავით აღჭურვილი იყო მოდელები Coaster და RAV4.
 1999 წელს იაპონიაში გამოვიდა 100 მემილიონე ავტომობილი Toyota-ს მარკით.  ხოლო 2000 წელს Prius-ის მოდელების გაყიდვამ მიაღწია 50 ათასის ნიშნულს მთელი მსოფლიოს მასშტაბით, წარმოებაში გაეშვა RAV4-ის ახალი თაობა, ხოლო 2001 წელს აშშ-ში გაიყიდა Camry-ს 5 მემილიონე ეგზემპლარი.
2002 წელს Toyota – მ შეაბიჯა ახალ სფეროში – მიიღო მონაწილეობა Formula 1-ის რბოლებში, დღეს კი ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადია ყველაზე ექსტრემალურ ავტოშეჯიბრებებში.
ამჟამინდელი მონაცემებით, ბრენდი ,,ტოიოტა” ( Toyota) არის ავტომობილების ერთ-ერთი ყველაზე მსხვილი მწარმოებელი იაპონიასა და მსოფლიოში.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ტექნოლოგიები

საინტერესო ფაქტები ,,iPhone-ის” შესახებ

,,დოქტრინა” გთავაზობთ რამდენიმე საინტერესო ფაქტს ,iPhone-ის” შესახებ:

  •  თუ არ გსურთ, რომ თამაში რეკლამამ შეგაწყვეტინოთ, სანამ თამაშს დაიწყებთ ტელეფონი ფრენის რეჟიმზე გადაიყვანეთ. თუმცა გაითვალისწინეთ, რომ ამ რეჟიმით ზარს ვერ განახორციელებთ.
  • იაპონიაში ცხოვრობს  ,,თაყვანისმცემელი”,  რომელიც ,,აიფონის” ახალი მოდელის გამოსვლამდე შვიდი თვით ადრე ჩადგა რიგში.
  • ჩატარებული კვლევის თანახმად, ,,აიფონის” მფლობელებს გაცილებით სექსუალური პარტნიორები ჰყავთ, ვიდრე სხვა მოდელებისას.
  • ბოლო წლების განმავლობაში ,,აიფონი” ყველაზე გაყიდვადი პროდუქტი იყო მთელს მსოფლიოში.
    ადამიანთა უმეტესობა თეთრი მოდელის ყიდვას ამჯობინებს, იმის მიუხედავად, რომ იციან, შავი უფრო სწრაფად მუშაობს.
    ადრე 10 მილიონი ,,აიფონის” გასაყიდად ერთი წელი იყო საჭირო. ამ რაოდენობის ბოლო მოდელები ერთ დღეშიც კი გაყიდულა.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
საქართველოტექნოლოგიები

Google-ში 24 წლის ქართველი დასაქმდა

ერთ-ერთ ყველაზე პოპულარულ კომპიუტერულ საძიებო სისტემა ,,Google-ში” კიდევ ერთი ქართველი დასაქმდა.

24 წლის გიორგი მეგრელი, რომელიც ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის (თსუ) მაგისტრატურის კურსდამთავრებულია, კომპანიის ლონდონის ფილიალში დასაქმდა.

თსუ-ის ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა ფაკულტეტი მეგრელმა გასულ წელს დაამთავრა. Google-ის რეკრუტერთან რვა 45-წუთიანი გასაუბრების, ტექნიკური კითხვებისა და პროგრამული კოდების წერის შემდეგ კი ,,google-ში” დასაქმდა.

„გასაუბრების პროცესი საკმაოდ სტრესული იყო. განსაკუთრებით იმის გათვალისწინებით, რომ მაშინ ესტონეთში ვმუშაობდი და პარალელურად სამაგისტრო ნაშრომს ვწერდი. ვცდილობდი, რომ დღეში 2-3 საათი გასაუბრებისთვის მემეცადინა. გასაუბრებების პროცესი იმდენად რთული არ იყო ჩემთვის, რამდენადაც სტრესული, რადგან ასეთ დიდ კომპანიასთან პირველად მქონდა გასაუბრება და არ ვიყავი გამოცდილი. მქონდა 8 ტექნიკური გასაუბრება, თითო დაახლოებით 45 წუთიანი. ისინი მოიცავდა ტექნიკურ კითხვებს და დაფაზე ან google docs-ში პროგრამული კოდის წერას. ბოლო გასაუბრების შემდეგ, დაახლოებით 10 დღეში უკვე გავიგე, რომ ამიყვანეს,“-აცხადებს გიორგი მეგრელი.

იგი სტუდენტობამდე ილია ვეკუას სახელობის 42-ე ფიზიკა-მათემატიკურ სკოლასა  და IT ცენტრ „მზიურში“  სწავლობდა.

 

წყარო: http://online.tsu.edu.ge/

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამედიცინატექნოლოგიები

ახალი ტექნოლოგია სრულიად პარალიზებულ ადამიანებს კომუნიკაცის საშუალებას აძლევს

ახალი ტექნოლოგიის საშუალებით სრულიად პარალიზებულ პაციენტებს კომუნიკაცია შეუძლიათ.

მეცნიერები აცხადებენ, რომ ტვინის კომპიუტერული ინტერფეისის საშუალებით პაციენტების ფიქრების წაკითხვა გახდა შესაძლებელი.

ცდა შვეიცარიაში ოთხ პაციენტზე ჩაატარეს. ოთხივე მათგანს ამიოტროფული სკლეროზის პროგრესული ფორმა ჰქონდა, რომლის დროსაც ტვინი კუნთების კონტროლის უნარს კარგავს. ამიოტროფული სკლეროზით დაავადებულ ადამიანებს ფიქრი შეუძლიათ, მაგრამ ვერც მოძრაობენ და ვერ დადიან.  კვლევაში ჩართული პაციენტები ისე ჩაკეტეს, რომ თვალების მოძრაობის საშუალებაც არ ჰქონდათ.

ტვინის სიგნალები

ტვინის უჯრედების აქტიურობა სისხლში ჟანგბადის დონეს ცვლის, რაც თავის მხრივ სისხლის ფერის შეცვლას იწვევს.  ახლო ინფრაწითელი სპექტროსკოპიის საშუალებით მეცნიერებმა ტვინში ჩახედვა შეძლეს, რათა მისი ფერი აღმოეჩინათ.

ამის შემდეგ პაციენტებს კითხვები დაუსვევს, რომლებიც „დიახ“ ან „არა“ პასუხს ითხოვდა, მაგალითად: ,,თქვენი მეუღლის სახელი იოაკიმია?”. სისტემის სიზუსტე 75 პროცენტი იყო. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ერთი და იგივე კითხვის დასმა ზოგჯერ რამდენჯერმეა საჭირო.

ახალგაზრდა ქალმა, რომელსაც ქორწინებისთვის პარალიზებული მამის კურთხევის მიღება სურდა, მისგან ქორწინებაზე უარი მიიღო.

მეცნიერები აცხადებენ, რომ ახალი ტექნოლოგია თანდათან უფრო პრაქტიკული გახდება. მაგალითად: მისი საშუალებით შესაძლებელი იქნება იმის გარკვევა, აქვს თუ არა პაციენტს ტკივილები, უნდა თუ არა ოჯახის წევრების ნახვა და ა.შ.

 

წყარო: BBC

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

 

 

 

სრულად ნახვა
ტექნოლოგიები

მობილური ტექნოლოგიები დღეს

               მობილური ტექნოლოგიები ნელ–ნელა ვითარდებოდა ჩვენს სამყაროში, დღევანდელ რეალობაში იშვიათია ისეთი ადამიანი, ვისაც სმარტფონი არ აქვს, ასეთი ინოვაციური ტექნოლოგიები ადამიანებს აძლევს საშუალებას მიიღონ უსასრულო ინფორმაცია  ნებისმიერ დროს.უკვე არსებობს ონლაინმაღაზიებიც, რომელთა საშუალებითაც შეგვიძლია შევიძინოთ სასურველი პროდუქტი.

ვარაუდობენ, რომ მომავალში ეს პროცესი კიდევ უფრო გაადვილდება, მოხდება ინტეგრაცია ფიზიკურ და ციფრულ რეალობას შორის.

ონლაინბრენდმა, როგორიცაა ,,Amazon-ი”  დაიწყო სუსტი წერტილის გამოსწორება და შემოიღო  ,,Dash Button-ი”, რომელიც ეხმარება მომხმარებელს ფიზიკურად შეაფასოს პროდუქტი სახლიდან გაუსვლელად.

 

წყარო: http://forbs.com/

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
1 82 83 84 85 86 90
Page 84 of 90