ებრაელმა გამომგონებლებმა სპეციალური ჟილეტი შექმნეს, რომელიც ასტრონავტებს ღრმა კოსმოსში მზის სასიკვდილო ნაწილაკებისგან დაიცავს.

,,AstroRad Radiation Shield-ი” თელ-ავივში დაფუძნებულმა კომპანიამ – ,,StemRad-მა” – შექმნა. შეგახსენებთ, აღნიშნულ კომპანიას ეკუთვნის სპეციალური ქამრები, რომელიც მაშველებს ბირთვული კატასტროფების (ჩერნობილი, ფუკუშიმა) შედეგად წარმოქმნილი გამა სხივების რადიაციის ზემოქმედებისგან იცავს.

ჟილეტი დაიცავს  ადამიანის სასიცოცხლო ქსოვილებს, განსაკუთრებით ღეროვან უჯრედებს, რომელიც შესაძლოა ღრმა კოსმოსში ან მარსზე არსებული მეჩხერი ატმოსფეროს პირობებში მზის რადიაციამ გაანადგუროს.

აშშ-ის კოსმოსური სააგენტო – „ნასა“ – 2030 წლისთვის მარსზე ასტრონავტების გაგზავნას აპირებს.

დამცავი ჟილეტი კონტურული რუკის მსგავსი საფენებისგან შედგება. ის ყველა ასტრონავტისთვის სპეციალური შეკვეთით დამზადდება. თითოეულ დამცავზე არალითონური დამცავი მასალა განთავსდება, რათა თითოეული ასტრონავტის სხეულის ორგანოები დაფაროს.

StemRad-ი აცხადებს, რომ კონცეფცია ლაბორატორიულად დამტკიცებულია, თუმცა ტესტირება ჩატარდება  კოსმოსურ ხომალდ „ორიონზე“, რომელიც Lockheed Martin-ის, ნასასა და ევროპული კოსმოსური სააგენტოს ერთობლივი პროექტია.  „ორიონი“ ახალი თაობის კოსმოსური ტრანსპორტია, რომლის გამოყენებას ნასა მარსზე გასამგზავრებლად გეგმავს.

„ორიონს“ მზის ქარიშხლის ან მცხუნვარებისგან დასაცავად პატარა თავშესაფარი ექნება. მეცნიერები აცხადებენ, რომ ახალი ჟილეტი ასტრონავტებს საშუალებას მისცემს კოსმოსური ხომალდის დანარჩენ ნაწილშიც დაცულები იყვნენ.

წყარო: Reuters