close
ოციოლოგია

აღმოჩნდა, რომ რელიგიურ ბავშვებზე უფრო გულუხვები ათეისტები არიან!

97

კვლევებმა აჩვენა, რომ მუსულმანები და ქრისტიანები უფრო ნაკლებად გულუხვები არიან, ვიდრე ათეისტები

მეცნიერებმა იკვლიეს სხვადასხვა აღმსარებლობის მქონე ბავშვებში სიკეთის დონე, და აღმოჩნდა რომ რელიგიური ბავშვები სულაც არ არიან აუცილებლად ყველაზე ალტრუისტები. გულისხმობს თუ არა ბავშვის რელიგიურად აღზრდა ისეთი დადებითი პიროვნული მახასიათებლების გამომუშავებას, როგორიცაა ხელგაშლილობა? მეცნიერებმა ცოტა ხის წინ დაამტკიცეს, რომ არ გულისხმობს.

Jean Decety-მა, ჩიკაგოს უნივერსიტეტის განვითარების ნევროლოგმა, კანადის, ჩინეთის, სამხრეთ აფრიკის, თურქეთის და ამერიკის მეცნიერებთან თანამშრომლობით იკვლია 5-დან 12 წლამდე ბავშვები და მათი ოჯახები.

327832ui324894293k2

 

თითოეულ ბავშვს აძლევდნენ 30 სტიკერს და ეუბნებოდნენ, რომ შეენახათ 10 მათგანი.

მას შემდეგ რაც ბავშვი გააკეთებდა არჩვენას და დაიტოვებდა 10 სტიკერს, მას ეუბნებოდნენ, რომ თამაშის დრო აღარ იყო და ვერ ითამაშებდა სხვა ბავშვებთან ერთად, მაგრამ შეეძლოა გაეგზავნა თავისი სტიკერები სკოლაში რომელიმე მისი სკოლელისთვის, რომელიც ამ სტიკერების გარეშე თამაშში მონაწილეობას ვერ მიიღებდა.

მას აძლევდნენ ცოტა დროს დასაფიქრებლად, და გადაწყვეტილების მიღების შემდეგ, მეცნიერი აღრიცხავდა თუ აძლევდნენ ისინი სტიკერებს  სკოლის სხვა მოსწავლეებს, და თუ აძლევდნენ, რამდენს.

მათ აღმოაჩინეს, რომ ბავშვები, რომლებიც არ მიეკუთვნებოდნენ რომელიმე რელიგიას, იყვნენ უფრო გულუხვები, ვიდრე მორწმუნე ბავშვები.

მათ საშუალოდ 4.1 სტიკერი გაიღეს, ხოლო ბავშვებმა რელიგიური ფონით – 3.3.

ეს ეფექტი შენარჩუნდა  ოჯახის სიმდიდრისა და სტატუსის, ასევე ბავშვის ასაკისა და ეროვნების მიუხედავად.

თუმცა, მათ ასევე აღმოაჩინეს, რომ ბავშვები რელიგიური ოჯახებიდან უფრო მგრძნობიარენი არიან, ვიდრე ბავშვები არარელიგიური ოჯახებიდან.

734637438753950

კვლევაში მონაწილეობას იღებდა 1 170 ოჯახი და ამასთან თითოეული ოჯახიდან მხოლოდ ერთი ბავშვი.

510 მათგანი იყო მაჰმადიანი, 280 ქრისტიანი, 29 ებრაელი, 18 ბუდისტი და 5 ჰინდუ. მათგან 323 იყო არარელიგიური, 3 აგნოსტიკოსი და ორმა მათგანმა მონიშნა გრაფა „სხვა.“

 

 წყარო: telegraph

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

მასალის გამოყენების პირობები

კომენტარი

ako.admin

The author ako.admin