ასტრონომია - კოსმოსი

ჯეიმს ვების ტელესკოპმა დედამიწის მსგავსი პლანეტების მაფორმირებელ დისკოში წყალს მიაგნო

ჯეიმს ვების ტელესკოპმა ვარსკვლავური სისტემის კლდოვანი პლანეტის წარმოქმნილ ზონაში, დედამიწიდან 370 სინათლის წლის მანძილზე წყლის ორთქლის მოლეკულები აღმოაჩინა.

საინტერესოა ისიც, რომ ამ ზონაში უმეტესად დედამიწის მსგავსი პლანეტები წარმოიქმნება.

ამ კონკრეტულ ადგილას წყლის აღმოჩენამ შესაძლოა მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მოგცეს დედამიწის ფორმირების შესახებ.

„ეს აღმოჩენა უაღრესად ამაღელვებელია, რადგან ის იკვლევს რეგიონს, სადაც, როგორც წესი, წარმოიქმნება დედამიწის მსგავსი კლდოვანი პლანეტები“, – თქვა თომას ჰენინგმა, ამ ახალი კვლევის თანაავტორმა, ნასას ოფიციალურ გამოცემაში.

NASA-ს ჯეიმს ვების კოსმოსური ტელესკოპის შუა ინფრაწითელი ინსტრუმენტის (MIRI) გამოყენებით, მეცნიერებმა წყალი პლანეტის წარმომქმნელი გაზისა და მტვრის დისკის ცენტრთან ახლოს PDS 70-ის გარშემო აღმოაჩინეს. ის წარმოდგენილია ცხელი ორთქლის სახით და დაახლოებით 330 გრადუსამდე ადის.

ჩვენს მზის სისტემაში აღნიშნული ზონა არის ადგილი, სადაც ჩამოყალიბდა დედამიწა და სხვა კლდოვანი პლანეტები. ახალი აღმოჩენები იძლევიან იმის ვარაუდის საფუძველს, რომ ნებისმიერ კლდოვანი პლანეტაზე, რომელიც წარმოიქმნება PDS 70-ის ცენტრალურ ზონაში, წყალი თავიდანვე გვხვდება.