მედიცინა

მეცნიერები: ,,ორსულებმა პარფიუმერიის გამოყენებისგან თავი უნდა შეიკავონ”

მეცნიერები გვაფრთხილებენ, რომ ორსულებმა პარფიუმერიული საშუალებების გამოყენებისგან თავი უნდა შეიკავონ.

ახალმა კვლევამ აჩვენა, რომ დეოდორანტში, ტუჩსაცხსა და სუნამოებში შემავალი ნივთიერება  – BPS –  უარყოფითად მოქმედებს დედაზე. ის ხელს უშლის დედის უნარს, ადაპტირდეს შვილის მოთხოვნებთან.

დასკვნები მნიშვნელოვანი ევოლუციური თვალსაზრისით, მკვლევარები აცხადებენ, რომ დედის ქცევა გავლენას ახდენს გადარჩენის შანსზე.

მასაჩუსეტსის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა თაგვებზე ცდა ჩაატარეს. ისინი სამ ჯგუფად დაყვეს, პირველ ჯგუფს ბისფენოლ S-თან (BPS) საერთოდ არ ჰქონდა შეხება, მეორეს – ერთი მცირე დოზა, მეორეს- ორი მცირე დოზა.

ამის შემდეგ მეცნიერები  მღრღნელების დედობრივ ქცევას (ბუდის მოწყობა, პირმშოებზე ზრუნვა და ა.შ.) დააკვირდნენ.  აღმოჩნდა, რომ იმ თაგვების ნაშიერების 10 პროცენტი, რომლებსაც BPS-ის მცირე დოზა მიაწოდეს, დედის მზრუნველობის ნაკლებობის გამო გარდაიცვალა.

აღსანიშნავია, რომ ის თაგვები რომლებიც BPS-ის ზემოქმედების ქვეშ იყვნენ, უმეტეს დროს თავიანთ ბუდეებში დროს ატარებდნენ,  ეს მათ ტიპურ ქცევას ეწინააღმდეგება, რადგან როგორც წესი, რაც მეტად იზრდებიან შვილები, მით უფრო ხშირად და ხანგრძლივად ტოვებენ დედები ბუდეებს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ ის  მღრნელები, რომლებიც ორსულობისა და ლაქტაციის პერიოდში BPS-ის ზემოქმედებას განიცდიდნენ, ვერ ახერხებდნენ პირმშოების საჭიროებებთან ადაპტირებას.

მეცნიერები აცხადებენ, რომ პარფიუმერიულ საშუალებებში შემავალი ბისფენოლ S ენდოკრინოლოგიურ დარღვევებს იწვევს და ქცევის შეცვლა სწორედ ამ ფაქტითაა გამოწვეული.

წყარო: Dailymail