close

რობოტექნიკა

რობოტექნიკა

ხელოვნურმა ინტელექტმა ადამიანი დაამარცხა

Google- ის კომპიუტერულმა პროგრამა Alpha Go-მ ოთხშაბათს კომპლექსური თამაშის Go-ს მსოფლიოში ერთ-ერთი საუკეთესო მოთამაშე ლი სედოლი დაამარცხა.

18 საერთაშორისო ტიტულის მფლობელი სამხრეთ კორეელი მოთამაშე დამარცხდა მატჩში, რომელიც  YouTube -ზე პირდაპირ ეთერში გადაიცემოდა.

,,ჩვენ მთვარეზე დასხომა მოვახერხეთ,” განაცხადა დემისჰასაბისმა, რომელიც Google-ის შვილობილი კომპანია DeepMind-ის აღმასრულებელი დირექტორი და ერთ-ერთი დამფუძნებელია. პროგრამა AlphaGo სწორედ DeepMind-ის სპეციალისტების მიერაა შექმნილი.  ტვიტერზე ჰასაბისმა შემდეგი შინაარსის პოსტი გამოაქვეყნა : „ჩვენი გუნდი ძალიან ამაყობს ამით“.

უძველესი ჩინური თამაშის Go-ს მოსაგებად ოქტომბერში მეცნიერებმა სპეციალური სისტემა AlphaGo შეიქმნეს, რომელშიც საძიებო სისტემის გაფართოებული სისტემა და რთული ნეირონული ქსელი გამოიყენება. სისტემის შექმნის შემდეგ, მრავალი ცდა ჩაატარეს, რომლის საშუალებითაც  30 მილიონზე მეტი მოთამაშის მოქმედება გაანალიზდა, რის შედეგადაც, ამ ეტაპზე AlphaGo-ს ადამიანის სტრატეგიის 57%-ის პროგნოზირება შეუძლია. სისტემის წარმატების მტკიცებულებად, ევროპის სამგზის ჩემპიონთან – ფან ჰუისთან თამაში იქცა, – AlphaGo-მ, გამართული 5 თამაშიდან, ხუთივე მოიგო.

რაც შეეხება ლი სედოლს, იგი პროგრამის მთავარი გამოწვევა იყო, თუმცა, როგორცა ჩანს, AlphaGoამ უძლიერეს მეტოქესაც იოლად ჩამოიშორებს.

რაც შეეხება ლის, იგი აცხადებს, რომ გაოცებულია თავისი მარცხით. „არ მეგონა, რომ AlphaGo-ს ასე სრულყოფილად თამაში შეეზლო, მინდა, ღრმა პატივისცემა გამოვხატო მისი შემქნელი პროგრამისტების მიმართ,“ – განახადა ლიმ.

 

 

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა: თამატ რაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
რობოტექნიკა

ახალი რობოტი, რომელიც არაფრით აღარ განსხვავდება ადამიანისგან!

ყავისფერი თმით, რბილი კანითა და მეტყველი სახით ნადინი ადამიანის მსგავსი რობოტის ახალი ბრენდია. მეცნიერები იმედს გამოთქვამენ რომ უახლოეს მომავალში ადამიანები მას პირად თანაშემწედ, მოხუცების მომვლელად და სხვა საოჯახო თუ საოფისო საქმიანობისთვის გამოიყენებენ.
1.7 მეტრიანი ნადინი ვიზუალურად მის შემქნელს ნადია ტალმანის ჰგავს, რომელიც სინგაპურის ნანიანგის ტექნოლოგიური უნივერსიტეტის მედია ინოვაციების ინსტიტუტის დირექტორი და მოწვეული პროფესორია. იგი ვირტუალურ ადამიანებს სამი ათეული წლის მანძილზე იკვლევდა.
ნადინის პროგრამული უზრუნველყოფა საშუალებას აძლევს რობოტს, გამოხატოს მთელი რიგი ემოციებისა და გაიხსენოს წინა საუბარი. ნადინი ჯერჯერობით კომერციულად ხელმისაწვდომი არაა, მაგრამ მისი შემქმნელი იმედოვნებს, რომ ადამიანის მსგავსი რობოტი უახლოეს მომავალში დიდ დახმარებას გაუწევს დემენციით დაავადებულ ადამიანებს.

“თუ ამ ადამიანებს მარტო დავტოვებთ, მათი მდგომარეობა ძალიან მალე გაუარესდება. ამიტომ ისინი ყოველთვის ურთიერთქმედებაში უნდა იყვნენ სხვებთან,“ – განახადა ტალმანმა და დასძინა, რომ ნადინს შეუძლია საუბარი, ამბის მოყოლა და მარტივი თამაშის თამაში.

ტალმანი და მისი გუნდი მუშაობენ რობოტზე, რომელიც ბავშვებთან თამაშს შეძლებს. თუმცა პროექტი განვითარების ადრეულ ეტაპზეა და რობოტის პოტოტიპო ჯერ არ გასაჯაროვებულა.

ბავშვი რობოტი შეძლებს უპასუხოს კითხვებს, გამოხატოს ემოციები და იცნოს ადამიანები. იგი ბავშვებს ზედამხედველობას გაუწევს და იმ შემთხვევაში თუ პატარა რაიმეს გაფუჭებას დააპირებს, ამის შესახებ მშობელს ან ძიძას ამცნობს.
მეცნიერები გეგმავენ, რომ ბავშვ რობოტს რამდენიმე ენაზე შეეძლოს საუბარი და მას საგანმანათლებლო ფუნქციაც დაეკისროს.

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 2 3 4
Page 4 of 4