close

ტექნოლოგიები

გამოგონება - ინოვაციაეკონომიკასაქართველოტექნოლოგიები

„Optio Al-ი”- ვირტუალური ფინანსური ასისტენტი ქართველი ახალგაზრდებისგან

  ქართველი ახალგაზრდების მიერ შექმნილი ფინანსური პლატფორმა “Optio Al-ი” “სტარტაპ საქართველოს“ კიდევ ერთი წარმატებული პროექტია, რომელმაც უკვე მოიპოვა გამარჯვება მსოფლიოს რამდენიმე საერთაშორისო კონკურსზეც, მათ შორისაა  -ბერლინში გამართული “Fincluders Startup Challenge-ი“, სადაც გუნდმა სპეციალური პრიზი, ,,Most promising startup from EFSE region-ი” დაიმსახურა. პლატფორმის შესახებ მის თანადამფუძნებელსა და დირექტორს – შოთა გიორგობიანს გავესაუბრეთ.

„Optio Al-ის“ პლატფორმა ფინანსებთან დაკავშირებული პრობლემების საკმაოდ მარტივ, ეფექტურ და სახალისო გადაწყვეტას გთავაზობს.  უპირველეს ყოვლისა, აღსანიშნავია რომ „Optio AI-ი“ ორი ნაწილისგან შედგება, ეს არის ე.წ. ჩეთბოტი, რომელსაც ესაუბრებით, როგორც, მაგალითად, თქვენი ოჯახის წევრს ან მეგობარს და ვებაპლიკაცია, სადაც თქვენი ფინანსების უფრო დეტალური და სიღრმისეული ანალიზის საშუალება გეძლევათ.

მომხმარებლის თანხმობის საფუძველზე, „Optio Al-ი“ უკავშირდება საბანკო ანგარიშებს და იღებს ისტორიულ ინფორმაციას  ტრანზაქციების შესახებ, რის საფუძველზეც იქმნება მომხმარებლის „ფინანსური პროფილი“, რაც გაძლევთ დეტალურ ინფორმაციას იმის შესახებ, თუ კონკრეტულად რა თანხას ხარჯავთ ყოველთვიურად თუნდაც სურსათში, რომელ მაღაზიებსა და კაფეებში, რაში  ხარჯავთ ყველაზე მეტს და ა.შ., ამ ყველაფრის საფუძველზე კი, როგორც შოთა აღნიშნავს, პლატფორმა სამომავლო ტრანზაქციების შესახებაც გაწვდით ინფორმაციას „ეტაპობრივად, რაც უფრო მეტს ვიგებთ თქვენს შესახებ, ვიწყებთ ისეთი ინფორმაციის მოწოდებას, როგორიცაა – თქვენი სავარაუდო ხარჯები მომავალ კვირას, მომავალ თვეს და ა.შ. პარალელურად, გეხმარებით ფინანსური მიზნების დადეგმვასა და მიღწევაში“.

აღნიშნული პლატფორმის შექმნის იდეა დაახლოებით წელიწად-ნახევრის წინ გაჩნდა, როდესაც მეგობრებმა, რომლებიც ამჟამად ,,Optio Al-ის“ გუნდს ქმნიან, ფინანსების მართვის მეთოდოლოგიებზე დაკვირვებით,  გადაწყვიტეს, შეექმნათ ინსტრუმენტი, რომელიც ადამიანს გამოადგებოდა პირადი ფინანსების სამართავად, „თავდაპირველად, გადავწყვიტეთ, დასავლური ანალოგების შესაბამისი ქართული პროდუქტი შეგვექმნა, თუმცა დროთა განმავლობაში მივხვდით, რომ ბაზრის ზომიდან გამომდინარე უბრალოდ ქართულენოვანი ასლის შექმნას დიდი აზრი არ ჰქონდა, შესაბამისად, ამჟამინდელი პროდუქტი გლობალურ ბაზარზეა გათვლილი და არა მხოლოდ საქართველოზე, ვინაიდან პირადი ფინანსების მართვის პრობლემა ერთნაირად აქტუალურია როგორც საქართველოში, ისე მის ფარგლებს გარეთაც“.

დღეისათვის „Optio AI-ი“ შიდადახურულ ტესტირებას გადის, თუმცა უახლოეს მომავალში ეტაპობრივად გაიზრდება იმ ადამიანთა რიცხვი, ვინც ტესტირებაში ჩაერთვება, მათგან მიღებული ინფორმაცია და შენიშვნები  კი იქნება ზუსტად ის ინდიკატორი, რომელიც გუნდს დაეხმარება დასახული მიზნის მიღწევასა და პროდუქტის სრულყოფაში. გუნდი ასევე აქტიურად მუშაობს ევროპელ პარტნიორებთანაც, რათა მათი მხრიდან მიიღოს ფინანსური თუ არაფინანსური მხარდაჭერა და სწორად შეარჩიოს ის ქვეყნები,, სადაც პროდუქტის განვითარება ყველაზე საინტერესო და შედეგიანი იქნება.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

 

სრულად ნახვა
მსოფლიოპოლიტიკასამხედრო

ევროკავშირის ლიდერები საერთო თავდაცვითი სისტემის შექმნაზე თანხმდებიან

  ევროკავშირის ლიდერები ბრუსელში შეხვდნენ და შეთანხმდნენ საერთო სამოქმედო გეგმაზე, რომელიც თავდაცვის სფეროში თანამშრომლობას ახალ ეტაპზე გადაიყვანს. ვარაუდობენ, რომ შესაძლებელია შეიქმნას ევროკავშირის საერთო სამხედრო-საჯარისო ნაწილები.

წინადადების ინიციატორია ბელგია, საფრანგეთი, იტალია და გერმანია. ლისაბონის ხელშეკრულება უფლებას აძლევს მათ წარადგინონ და განახორციელინ უსაფრთხოების საკითხებთან დაკავშირებული პროექტები ევროკავშირის სხვა წევრი ქვეყნების თანხმობის გარეშე. გავრცელდა ინფორმაცია, რომ ზემოთ ხსენებულ საკითხზე შეთანხმება ევროპელმა დიპლომატებმა „სულ რაღაც 5 წუთში“ მოახერხეს.

ევროპული საბჭოს პრეზიდენტმა, დონალდ ტასკმა, ამ მოვლენას „ისტორიული ნაბიჯი“ უწოდა, რომელიც საშუალებას მისცემს ევროკავშირს უფრო მეტად განავითაროს თავდაცვითი ინტეგრაციის პროცესები. „ჩვენი მიზანი საკმაოდ აბიციური და ინკლუზიურია, ყველა წევრი ქვეყანა მოწვეულია, რომ აქტიურად ჩაერთოს მის განხორციელებაში. სამი თვის განმავლობაში უნდა შევთანხმდეთ კრიტერიუმებისა და ჩასატარებელი სამუშაოების შესახებ,“-განაცხადა მან.

აღნიშნულმა გეგმამ აზრთა სხვადასხვაობა გამოიწვია ნატოს კომპეტენციასთან მიმართებით. გერმანიის კანცლერის, ანგელა მერკელის განცხადებით, ინიციატივა არ არის ნატოს საპირწონე, არამედ, პირიქით. ევროკავშირის ფარგლებში, შესაძლებელია, რომ საერთო თავდაცვის სისტემაში ის ქვეყნები მოხვდნენ, რომლებიც არ არიან ნატოს რიგებში.

დეტალები მოგვიანებით გახდება ცნობილი. მხარეების შეთანხმების შემთხვევაში, დაგეგმილია ფონდის შექნა, რომლის ბიუჯეტი 1,5 მილიარდი ევრო იქნება 2020 წლიდან.

 

 

მასალა მოამზადა: ცირა შვანგირაძემ

წყარო: Reuters

სრულად ნახვა
ანალიტიკამსოფლიოპოლიტიკატექნოლოგიები

უკრაინაზე ჰაკერული თავდასხმა განხორციელდა

  უკრაინის ხელისუფლების ინსტიტუტებსა და ინფრასტრუქტურაზე ჰაკერული შეტევა განხორციელდა. ეროვნული ბანკი, ყველაზე დიდი აეროპორტი და სხვა სერვისცენტრები, შეტევის შედეგად, სრულიად პარალიზებულია. გავრცელებული ინფორმაციით, კომპიუტერის ეკრანზე ჩნდებოდა ტექსტი ინსტრუქციით, რომ ინფორმაციისა და დოკუმენტების აღსადგენად საჭირო იყო 300$-ის გადახდა.

პრემიერ-მინისტრის მოადგილის, როჟენკო პავლოს განცხადებით, უკრაინის ხელისუფლების სხვა წევრებიც ვერ ახერხებდნენ თავიანთ კომპუტერებსა და პერსონალურ მონაცემებთან წვდომას.

ანალიტიკოსების შეფასებით, ვირუსი სახელად „Petrwrap-ი“ ან „Petya“ ძალიან წააგავს ე.წ WannaCry-ის ვირუსს, რომელმაც წინა თვეში 230 000 კომპიუტერი დააზიანა 150 ქვეყანაში.

ეროვნული ბანკის განცხადებით, უკრაინაში მოქმედი ბანკების უმეტესობას ჰქონდა პრობლემები კლიენტების მომსახურებასა და საბანკო ოპერაციებთან დაკავშირებით.

ბორისპილის აეროპორტში გაითიშა კომპიუტერები და საინფორმაციო დაფები.

ამასთან, ჩერნობილის რადიაციულ ზონაში, პასუხიმგებელი პირები იძულებულნი გახდნენ რადიაციის მექანიკურ კონტროლზე გადასულიყვნენ.

საფოსტო სერვისი,  სატელევიზიო არხები და სატრანსპორტო სისტემაც ვერ ფუნქციონირებდა ჰაკერული შეტევის შედეგად. მოსახლეობა ვერ ახერხებდა მეტროთი გადაადგილებას და მგზავრობის საფასურის საბანკო ბარათებით გადახდას.მწყობრიდან გამოვიდა ბანკომატების უმეტესობაც.

რუსეთის ხელისუფლების კომპანიის, „როზნეფტის“ წარმომადგენლის განცხადებით, ჰაკერულმა შეტევამ მასაც მიაყენა ზიანი: „ამ შეტევას შეეძლო სერიოზული საფრთხე შეექმნა. თუმცა, მალევე გადავერთეთ სარეზერვო კონტროლის სისტემაზე. შესაბამისად, ნავთობის პროდუქციისა და მომზადების სამუშაოები არ შეწყვეტილა.“

ჰაკერული შეტევისთვის უკრაინა ბრალს რუსეთის ფედერაციას სდებს. თუკი გავითვალისწინებთ, რომ 2015 წლის დეკემბერშიც განხორციელდა მსგავსი თავდასხმა, როდესაც დასავლეთ უკრაინის მოსახლეობის უმეტესობას ელექტროენერგიის მიწოდება შეუწყდა.

საფრანგეთის ეროვნული კიბერუსაფრთხოების სააგენტოს ხელმძღვანელის განცხადებით,მოქმედება საჭიროა გლობალური მასშტაბით: „ნათელია, რომ ჩვენ ვუახლოვდებით ომის მდგომარეობას- ომის, რომელიც იქნება უფრო რთული, ვიდრე აქამდე გამოგვიცდია“.

 

 

წყარო: The Indipendent

მასალა მოამზადა: ცირა შვანგირაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართველების გამოგონება ბუნებრივი აირის ხარჯს მნიშვნელოვნად ამცირებს

 როგორც ცნობილია, ტექნოპარკის ფაბლაბში შეიქმნა პირველი ,,Wi-F iთერმოსტატის” ბეჭდური დაფა. მოწყობილობის ავტორია შპს ,,Alien Green-ი”. კომპანიის გენერალური დირექტორია პაატა კვესელავა, ხოლო ტექნიკური დირექტორი – ლაშა დოლიძე.

,,Wi-Fi თერმოსტატი” ამცირებს ბუნებრივი აირის ხარჯს 16-39%-მდე, რაც, რა თქმა უნდა, აისახება ყოველთვიურ გადასახადზეც. აღნიშნული თერმოსტატით შესაძლებელია ცენტრალური გათბობის სისტემის მართვა დისტანციურად სმარტფონით, აიპადით, სმარტსაათით, ლეპტოპით ან ვებბრაუზერით. იგი შედგება ორი კომპონენტისგან:

მართვის ბლოკისგან, რომელიც მონტაჟდება გამათბობელ ქვაბში.

ოთახის სენსორისგან, რომელიც მონტაჟდება სასურველ ადგილას.

თერმოსტატს, კონკურენტებისგან განსხვავებით, აქვს  Wi-Fiმხარდაჭერა, რითაც ხდება კომუნიკაცია ქვაბსა და ოთახის ტემპერატურის გადამცემს შორის დამატებითი შუალედური მოწყობილობის გარეშე. Mostat-ის თერმოსტატი ცენტრალური გათბობის სისტემის ქვაბს ამუშავებს წინასწარ გაწერილი გრაფიკის მიხედვით. გათბობა მაშინ ირთვება, როდესაც თქვენ მეტად გჭირდებათ სითბო, ხოლო დანარჩენ დროს ზოგავთ ენერგიას, მაგალითად, ღამის საათებში ან როდესაც სახლიდან გასული ხართ. აპლიკაცია გთავაზობთ გათბობის სისტემის მუშაობის დეტალურ სტატისტიკას გრაფიკების სახით.

,,2015 წლის 1-ელ დეკემბერს პირველი ,,Wi-Fi თერმოსტატის” პროტოტიპი დამონტაჟდა და ჩაეშვა სატესტო რეჟიმში. 5-თვიანი სატესტო პერიოდი პროტოტიპმა წარმატებით გაირა, მიღებული მონაცემების შედეგზე დაყრდნობით გადავწყვიტეთ, შეგვეხედა ბიზნესის კუთხით, გვეწარმოებინა საქართველოში და შეგვეთავაზებინა ქართველი მომხმარებლისთვის. 2016 წელს, ზამთრის პერიოდში, თბილისის სხვადასხვა უბანში, სატესტო რეჟიმში დამონტაჟდა 10 თერმოსტატი. რამდენიმეთვიანმა დაკვირვებამ აჩვენა, რომ თერმოსტატმა ბუნებრივი აირის გადასახადი საშუალოდ 27%-მდე დაზოგა. საზოგადოება პროდუქტს დადებითად აფასებს. დამატებით გავითვალისწინეთ მომხმარებლის რჩევები და შენიშვნები, შესაბამისად, შევქმენით ცენტრალური გათბობის სისტემის უკეთესი მართვისა და კონტროლის ეკოსისტემა. მარტივია ინსტალაცია, სჭირდება დაახლოებით 20 წუთი. სხვა ჭკვიანი თერმოსტატებისგან განსხვავებით, Mostat-ის თერმოსტატის ინსტალაცია არ საჭიროებს დამატებით ელექტროკაბელების მონტაჟს, კედლების ხვრეტასა და სხვა უსიამოვნო სამუშაოების ჩატარებას,” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

თერმოსტატსა და ოთახის ტემპერატურის სენსორს ერთმანეთთან აკავშირებს Wi-Fi. აღსანიშნავია, რომ თერმოსტატი თავსებადია საქართველოში არსებული ქვაბების 90%-თან.

აპლიკაცია არის ქართულ და ინგლისურ ენაზე, საწყის ეტაპზე, მხოლოდ ადგილობრივ ბაზარზეა ადაპტირებული.

,,2016 წელს თერმოსტატის პროტოტიპი წარმოვადგინეთ ,,ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს” გამოცხადებულ იდეების კონკურში, სადაც მოვხვდით ბიზნესინკუბატორის 12-თვიან პროგრამაში. ტექნოპარკმა შეგვძინა ცოდნა და გამოცდილება, რაც გვეხმარება ჩვენი იდეის განხორციელებაში. ჩვენი პრიორიტეტია ისეთი პროდუქტებისა და მომსახურების შექმნა, რომელიც ადამიანების ცხოვრების დონეს აამაღლებს და ხელს შეუწყობს ქვეყნის სოციალურ-­ეკონომიკურ განვითარებას” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

ტექნოპარკის ფაბლაბში უკვე შეიქმნა 300 ცალი თერმოსტატი, მომხმარებელი კი ინოვაციური პროდუქტის შეძენას ოქტომბრიდან შეძლებს.

 

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართველების გამოგონება ბუნებრივი აირის ხარჯს მნიშვნელოვნად ამცირებს

 როგორც ცნობილია, ტექნოპარკის ფაბლაბში შეიქმნა პირველი ,,Wi-F iთერმოსტატის” ბეჭდური დაფა. მოწყობილობის ავტორია შპს ,,Alien Green-ი”. კომპანიის გენერალური დირექტორია პაატა კვესელავა, ხოლო ტექნიკური დირექტორი – ლაშა დოლიძე.

,,Wi-Fi თერმოსტატი” ამცირებს ბუნებრივი აირის ხარჯს 16-39%-მდე, რაც, რა თქმა უნდა, აისახება ყოველთვიურ გადასახადზეც. აღნიშნული თერმოსტატით შესაძლებელია ცენტრალური გათბობის სისტემის მართვა დისტანციურად სმარტფონით, აიპადით, სმარტსაათით, ლეპტოპით ან ვებბრაუზერით. იგი შედგება ორი კომპონენტისგან:

მართვის ბლოკისგან, რომელიც მონტაჟდება გამათბობელ ქვაბში.

ოთახის სენსორისგან, რომელიც მონტაჟდება სასურველ ადგილას.

თერმოსტატს, კონკურენტებისგან განსხვავებით, აქვს  Wi-Fiმხარდაჭერა, რითაც ხდება კომუნიკაცია ქვაბსა და ოთახის ტემპერატურის გადამცემს შორის დამატებითი შუალედური მოწყობილობის გარეშე. Mostat-ის თერმოსტატი ცენტრალური გათბობის სისტემის ქვაბს ამუშავებს წინასწარ გაწერილი გრაფიკის მიხედვით. გათბობა მაშინ ირთვება, როდესაც თქვენ მეტად გჭირდებათ სითბო, ხოლო დანარჩენ დროს ზოგავთ ენერგიას, მაგალითად, ღამის საათებში ან როდესაც სახლიდან გასული ხართ. აპლიკაცია გთავაზობთ გათბობის სისტემის მუშაობის დეტალურ სტატისტიკას გრაფიკების სახით.

,,2015 წლის 1-ელ დეკემბერს პირველი ,,Wi-Fi თერმოსტატის” პროტოტიპი დამონტაჟდა და ჩაეშვა სატესტო რეჟიმში. 5-თვიანი სატესტო პერიოდი პროტოტიპმა წარმატებით გაირა, მიღებული მონაცემების შედეგზე დაყრდნობით გადავწყვიტეთ, შეგვეხედა ბიზნესის კუთხით, გვეწარმოებინა საქართველოში და შეგვეთავაზებინა ქართველი მომხმარებლისთვის. 2016 წელს, ზამთრის პერიოდში, თბილისის სხვადასხვა უბანში, სატესტო რეჟიმში დამონტაჟდა 10 თერმოსტატი. რამდენიმეთვიანმა დაკვირვებამ აჩვენა, რომ თერმოსტატმა ბუნებრივი აირის გადასახადი საშუალოდ 27%-მდე დაზოგა. საზოგადოება პროდუქტს დადებითად აფასებს. დამატებით გავითვალისწინეთ მომხმარებლის რჩევები და შენიშვნები, შესაბამისად, შევქმენით ცენტრალური გათბობის სისტემის უკეთესი მართვისა და კონტროლის ეკოსისტემა. მარტივია ინსტალაცია, სჭირდება დაახლოებით 20 წუთი. სხვა ჭკვიანი თერმოსტატებისგან განსხვავებით, Mostat-ის თერმოსტატის ინსტალაცია არ საჭიროებს დამატებით ელექტროკაბელების მონტაჟს, კედლების ხვრეტასა და სხვა უსიამოვნო სამუშაოების ჩატარებას,” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

თერმოსტატსა და ოთახის ტემპერატურის სენსორს ერთმანეთთან აკავშირებს Wi-Fi. აღსანიშნავია, რომ თერმოსტატი თავსებადია საქართველოში არსებული ქვაბების 90%-თან.

აპლიკაცია არის ქართულ და ინგლისურ ენაზე, საწყის ეტაპზე, მხოლოდ ადგილობრივ ბაზარზეა ადაპტირებული.

,,2016 წელს თერმოსტატის პროტოტიპი წარმოვადგინეთ ,,ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს” გამოცხადებულ იდეების კონკურში, სადაც მოვხვდით ბიზნესინკუბატორის 12-თვიან პროგრამაში. ტექნოპარკმა შეგვძინა ცოდნა და გამოცდილება, რაც გვეხმარება ჩვენი იდეის განხორციელებაში. ჩვენი პრიორიტეტია ისეთი პროდუქტებისა და მომსახურების შექმნა, რომელიც ადამიანების ცხოვრების დონეს აამაღლებს და ხელს შეუწყობს ქვეყნის სოციალურ-­ეკონომიკურ განვითარებას” – აღნიშნავს პაატა კვესელავა.

ტექნოპარკის ფაბლაბში უკვე შეიქმნა 300 ცალი თერმოსტატი, მომხმარებელი კი ინოვაციური პროდუქტის შეძენას ოქტომბრიდან შეძლებს.

 

 

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიოტექნოლოგიები

,,Google-ი” ტერორიზმისა და ძალადობრივი ექსტრემიზმის წინააღმდეგ ზომებს ამკაცრებს

ამერიკული კორპორაცია ,,Google Inc-ი” ,,YouTube-ის “ვიდეოგაზიარების პლატფორმაზე ტერორისტული ან ძალადობრივი ექსტრემისტული შინაარსის გამოსავლენად და აღმოსაფხვრელად ზომებს ამკაცრებს.

კომპანიის ინფორმაციით, ,,Google-ს” უფრო მკაცრი დამოკიდებულება ექნება რელიგიური შინაარსის მქონე ვიდეოებზე, თუნდაც ისინი აშკარად არ არღვევდნენ კომპანიის პოლიტიკას.

Google-ი ასევე აპირებს, მეტი საინჟინრო რესურსი გამოიყენოს და გაზარდოს თავისი ტექნოლოგიის გამოყენება ექსტრემისტული ვიდეოების დასადგენად. კომპანია შინაარსის კლასიფიკატორებს გადაამზადებს, რათა ასეთი შინაარსის ვიდეოები სწრაფად დაადგინონ და ამოშალონ.

„მიუხედავად იმისა, რომ წლებია ვმუშაობთ იმ შინაარსის დასადგენად და ამოსაშლელად, რომელიც ჩვენ პოლიტიკას არღვევს, რეალობა არის ის, რომ კიდევ მეტის გაკეთებაა საჭირო,“ – განაცხადა კომპანიის გენერალურმა კონსულმა – კენტ უოლკერმა.

Google-ი გააფართოებს თანამშრომლობას კონტრტერორისტულ ჯგუფებთან, რათა გამოავლინონ შინაარსი, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ექსტრემისტების რადიკალიზაციასა და რეკრუტირებისთვის.

კომპანია ასევე დაუკავშირდება პოტენციურ ისლამურ სახელმწიფო რეკრუტებს მიზნობრივი ონლაინ რეკლამის საშუალებით და გადართავს მათ ანტიტერორისტულ ვიდეორგოლებზე, რათა გაწევრიანების შესახებ აზრი შეაცვლევინოს.

სოციალური მედია საშუალებებს სულ უფრო აქტიურად გამოიყენებს ტერორისტული ორგანიზაციები. ამ გზით წარმოებს ინფორმაციის გაცვლა და კომუნიკაცია, იდეოლოგიის გავრცელება, დაქირავების პროცესი და ტრენინგები.

ყველაზე აქტიურად სოციალური მედიის საშუალებებს გამოიყენებს ისლამისტურ – ჯიჰადისტური ტერორისტული ორგანიზაციები. მაგალითად, ალ -ქაიდას მიერ ხშირად გამოიყენება ,,Facebook-ის”, ,,Twitter-ისა” და ,,YouTube-ის” არხები „ისლამის მებრძოლთა“ დაქირავებისთვის და ფუნდამენტური ისლამის იდეოლოგიის გავრცელებისთვის. ის აგრეთვე, ცდილობს სულ უფრო მეტი მომხრე შეიძინოს, განსაკუთრებით, დასავლეთში. გარდა ამისა, სოციალური ქსელები აქტიურად გამოიყენება ტერორისტულ ორგანიზაციებს შორის ინფორმაციისა და რჩევების გასაცვლელად.

სოციალური მედია საშუალებებით, და ზოგადად ინტერნეტით ტერორისტული ორგანიზაციები ავრცელებენ ექსტრემისტულ მასალებსა და იდეებს, რაც მათ საშუალებას აძლევს მოახდინონ რეკრუიტმენტი დაფუძნებული იდეოლოგიურ მოტივზე, ყოველგვარი შუამავლის გარეშე.

 

წყარო:   http://www.reuters.com

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
მსოფლიოპოლიტიკასამხედრო

რუსეთი არქტიკის რეგიონში ახალ სამხედრო ბაზას აშენებს

 რუსეთის ახალი სამხედრო ბაზის, „არქტიკული ტრეფოილის“, მშენებლობა თითქმის დასრულებულია. იგი არქტიკის რეგიონში, ფრანც იოსების მიწაზე, იზოლირებულ არქიპელაგზეა განლაგებული. რუსეთისათვის არქტიკის რეგიონი წარმოადგენს რესურსებით მდიდარ, სტრატეგიულად მნიშვნელოვან ტერიტორიას.

სამხედრო ბაზის ფართობი 14 000 კვ. მეტრია და წარმოადგენს აქტიკაზე არსებულ, რუსეთის მეორე სამხედრო ბაზას, რომლის ოფიციალური და უპირველესი დანიშნულება საჰაერო თავდაცვის უზრუნველყოფაა.

აღსანიშნავია ისიც, რომ რუსეთი აქტიურად ცდილობს ამ რეგიონში თავდაცვისუნარიანობის  გაუმჯობესებას და 4 სხვა სამხედრო ბაზის მშენებლობითაცაა დაკავებული. (Rogachevo, Cape Schmidt, Wrangel, Sredniy)

გააქტიურების მთავარი მიზეზი არქტიკული ზღვაში ყინულის დნობაში უნდა ვეძიოთ, რაც უფრო მარტივს ხდის ტრანსპორტირებასა და გადაადგილებას. რუსეთის ფედერაციის ხელისუფლება ამ ფაქტს პოტენციურ საფრთხედ აღიქვამს, რადგან რესურსებით მდიდარი არქტიკის რეგიონი ხელმისაწვდომი გახდება სხვა საერთაშორისო აქტორებისთვისაც.

სამხედრო ექსპერტის, ვიქტორ ლიტვოკინის მოსაზრებით, პუტინი ცდილობს რამდენიმე სტრატეგიული მიზნის განხორციელებას არქტიკის რეგიონში:

  • გააკონტროლოს ჩრდილოეთის ზღვის წყლები;
  • დაიცვას რუსეთის ბუნებრივი აირისა და ნავთობის რესურსები არქტიკის რეგიონში;
  • დაიცვას რუსეთი საგარეო საფრთხისაგან: საბრძოლო ხმალდებისა და სარაკეტო თავდასხმებისაგან;

თავად პუტინის განცხადებით, „სწორედ ამ რეგიონთანაა დაკავშირებული რუსეთის ეკონომიკისთვის უმნიშვნელოვანესი ბუნებრივი რესურსები“, რომელთა საერთო ღირებულება 40 ტრილიონ $-ს აღწევს.

აშშ-ის გეოლოგიური ინსტიტუტის კვლევის მიხედვით, არქტიკის რეგიონში დაახლოებით 90 მილიარდი ბარელი ნავთობი და 1699 ტრილიონი კუბური მეტრი ბუნებრივი აირია.

უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ არქტიკის ტერიტორიის მფლობელ სახელმწიფოებს – რუსეთს, კანადას, აშშ-ს, დანიასა და ნორვეგიას შორის კონკურენცია სუფევს და ჯერ კიდევ ვერ წყდება იქ არსებული ბუნებრივი რესურსების ექსპლუატაციის საკითხი.

სამხედრო ბაზის მშენებლობამ, რა თქმა უნდა, უკმაყოფილება გამოიწვია აშშ-ში. ვლადიმერ პუტინის განცხადებით, გამორიცხულია სამხედრო დაპირისპირება: „ ჩვენ არ ვაპირებთ აშშ-სთან ომის წამოწყებას ან მისთვის კონკურენციის გაწევას, თუმცა, საჭიროა რუსეთმა დაიცვას საკუთარი ეროვნული ინტერესები“.

აღნიშნულ სამხედრო ბაზას შეუძლია გამოიმუშაოს საჭირო ელექტროენერგია, აქვს ბიბლიოთეკა, სამედიცინო ცენტრი, ეკლესია, სავარჯიშო და კინო დარბაზი, ორანჟერეა და გიმნაზია. იქ 18-თვიანი ვადით 150-მდე სამხედრო იმსახურებს.

 

წყაროები:  BBC NEWS,CNN,REUTERS

მასალა მოამზადა:  ცირა შვანგირაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაკომუნიკაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართული WiFiრეკლამირების პლატფორმა უცხოურ ბაზარზე მკვიდრდება

  თანამედროვე სამყაროში Wifi- წარმოადგენს რეკლამირებისთვის უნიკალურ საშუალებას და ქართული კომპანია „Wifisher-ი“  სწორედ ამ გზით ცდილობს სხვადასხვა კომპანიას დაეხმაროს საკუთარი ნაწარმის პოპულარიზებაში. კომპანიის იდეა, ორი წლის წინ, ორ ახალგაზრდას – ნოდარ ივანიძესა და დავით ხოსროშვილს გაუჩნდა, რომლებმაც ქართველი ინვესტორის დახმარებით შეძლეს მისი განხორციელება. წარმატებული წამოწყების შესახებ ნოდარ ივანიძეს გავესაუბრეთ.

„Wifisher-ი” არის რეკლამების ონლაინპლატფორმა, რომელიც ნებისმიერ მსურველს აძლევს საშუალებას კომპანიის საიტზე  აირჩიოს რეკლამის განთავსებისთვის სასურველი  ობიექტი და მარტივი საბანკო ტრანზაქციით გააქტიუროს საკუთარი რეკლამა აღნიშნულ წერტილში. პლატფორმა, როგორც ნოდარმა აღნიშნა, საკმაოდ პოპულარული და ეფექტურია, ,,სერვისი გვაძლევს საშუალებას პირდაპირ შევიდეთ მომხმარებელთან ინტერაქციაში. თანამედროვე ადამიანს უკვე განუვითარდა ინსტინქტი, რომ  ვეღარ შეამჩნიოს ბანერებსა თუ  სოციალურ ქსელებში არსებული რეკლამები და ამ პირობებში, სწორედ „Wifisher-ი“ ქმნის მათ ერთგვარ ალტერნატივას,“ – აღნიშნავს ის.

„Wifisher-ს” დამატებითი ფუნქციაც აქვს – მისი მეშვეობით კაფეებს, რესტორნებს, საავადმყოფოებსა თუ სასტუმროებს შეუძლია აღნიშნული სისტემა მომხმარებელთან შიდაკომუნიკაციისთვის გამოიყენოს, მაგალითად, პლატფორმის საშუალებით შესაძლებელია გაირკვეს  თუ რამდენჯერ სტუმრობდა მომხმარებელი აღნიშნულ ობიექტს და, ამის მიხედვით, ერთგული სტუმრები წახალისდებიან.

ამჟამად  კომპანია მთელი საქართველოს მასშტაბით 150 ობიექტს მოიცავს, რომელთა შორის არის ქვეყნის ყველა აეროპორტი, სავაჭრო ცენტრი, კინოთეატრი და რამდენიმე კვების ობიექტი. სტატისტიკურად კომპანიის კლიენტების 30% პლატფორმას სწორედ საკუთარი პროდუქციის რეკლამისთვის იყენებს, ასეთებია, მაგალითად, ,,Dunkin’ Donuts-ი“, „Wendy’s-ი“ და სხვები.

„Wifisher-ი“  თითქმის ყველა უმსხვილესი ქართული კომპანიის პარტნიორია, მათ შორის არის „ვითიბი ბანკი“, „თიბისი ბანკი“, ასევე –  თამბაქოსა და სადაზღვეო კომპანიები, როგორებიცაა, მაგალითად, „ირაო“ და „ალდაგი“. საერთაშორისო კომპანიებიდან აღსანიშნავია „Samsung-ი“, სამომავლოდ იგეგმება თანამშრომლობა „Philip Morris-თანაც“.

სერვისის კიდევ ერთი უპირატესობა გახლავთ ის, რომ კომპანია აძლიერებს ინტერნეტის სიჩქარეს ყველა ობიექტზე სადაც მათი სისტემა მოქმედებს, ამისთვის სპეციალური თანხებია გამოყოფილი და  მომხმარებელიც რეკლამის ნახვის შემდეგ გაცილებით უფრო  სწრაფ ინტერნეტს ღებულობს.

პლატფორმა საქართველოში ინოვაციურია, თუმცა მსგავსი ტიპის პროგრამები არსებობს უცხოეთშიც, მაგრამ როგორც ნოდარმა აღნიშნა, ისინი ვერ უწევენ კონკურენციას მათ  პლატფორმას, შესაბამისად, ახალგაზდები ცდილობენ საზღვრებს გარეთაც გაიტანონ საკუთარი სერვისი, მათ ამჟამად უკვე ჰყავთ პარტნიორი დაწესებულებები აზერბაიჯანსა და სომხეთში, სამომავლოდ კი იგეგმება ევროპისა და აზიის სხვა ქვეყნებთან თანამშრომლობაც.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
განათლებასაქართველოტექნოლოგიები

საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში ციფრული გადამზადების ცენტრები გაიხსნება

ციფრული უნარების განვითარება და ონლაინდასაქმების პლატფორმა ყველა მსურველისთვის – საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს, სსიპ ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოს, ასევე ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის (BTU) ინიცირებით, საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში ინოვაციების ცენტრების ბაზაზე ციფრული უნარების სატრენინგო პროგრამა იწყება.

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ინფორმაციით, პროექტის მიზანია რეგიონებში მოსახლეობისთვის ხელმისაწვდომი გახდეს ის ცოდნა, რომელიც მათ საინფორმაციო ტექნოლოგიების სფეროში ე.წ. დისტანციური დასაქმების საშუალებას მისცემს.

უნიკალური პროექტი კერძო სექტორის, აღმასრულებელი და საკანონმდებლო ხელისუფლების პარტნიორობით ხორციელდება.

ტრენინგები ხელმისაწვდომი იქნება ზუგდიდის ტექნოპარკში, ასევე ბაღდათის, ხარაგაულისა და სოფ. ჭოპორტის ბიბლიოთეკების ინოვაციების ცენტრებში. ბენეფიციარების გადამზადება მოხდება, როგორც ონლაინსწავლების მეთოდოლოგიებით, ისე ცენტრების ბაზაზე ჩატარებული სემინარების საფუძველზე.

პროექტის ფარგლებში, ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტმა (BTU) დისტანციური დასაქმების პლატფორმა ,,ციფრული მოქალაქე” შექმნა. პლატფორმა შესაძლებლობას იძლევა, მარტივად მოხდეს ონლაინსივრცეში არსებული დაკვეთების მოძიება და მათზე განაცხადის გაკეთება. უნივერსიტეტი გლობალური დასაქმების ერთ-ერთი უმსხვილესი პლატფორმის – ,,freelancer.com”-ის პარტნიორია, რომლითაც ბენეფიციარებს წვდომა ექნებათ მსოფლიოში არსებულ 15 მილიონზე მეტ სამუშაო პოზიციასთან. გასული წლის მონაცემებით, დისტანციურად შესრულებული სამუშაოების ბრუნვამ 2,6 ტრილიონ აშშ დოლარს გადააჭარბა.

2017 წლის მეორე ნახევრიდან მსოფლიო ბანკის მხარდაჭერით, პროექტ ,,საქართველოს ინოვაციების ეროვნული ეკოსისტემის“ ფარგლებში, 2020 წლამდე საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოს მიერ შეიქმნება რეგიონალური ინოვაციების 8 ჰაბი და ინოვაციების 50 ცენტრი.

 

წყარო:  http://www.economy.ge

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციასაქართველო

სტუდია „ველოსიპედის“ შემეცნებითი პროექტები ქართველ ბავშვებს

დიდი ხანი არ არის, რაც ქართულ ონლაინსივრცეში გამოჩნდა სტუდია „ველოსიპედის“ მიერ შექნილი სახალისო და ამავე დროს, საგანმანათლებლო ხასიათის  საბავშვო ქართული ანიმაციები, რომლებმაც მოკლე დროშივე მოახერხა პატარა მაყურებლების გულის მოგება. სტუდია საკმაოდ აქტიურად არის ჩართული ანიმაციის სფეროს განვითარებაში და სხვადასხვა კულტურული აქტივობითაც ანებივრებს მაყურებელს, რის შესახებაც სტუდიის დამაარსებელს, მსახიობ – გიორგი მარშანიას გავესაუბრეთ.

„ველოსიპედი“ ქმნის შემეცნებითი ხასიათის ანიმაციებს სკოლამდელი და დაწყებითი კლასის საფეხურის ბავშვებისთვის, შეიძლება ითქვას, რომ ქართულ სივრცეში აქამდე უცხო იყო მსგავსი პერმანენტული და სრულყოფილი ანიმაციური პროექტი, რომელიც ჩაანაცვლებდა უცხოენოვან ანალოგებს,   „ქართულ სივრცეში აქამდე არ არსებობდა მსგავსი ტიპის ქართული ანიმაციები, რეალურად კი, ბავშვი ამ ასაკში ძალიან დიდ ინფორმაციას იღებს მულტფილმებიდან და ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალება მისთვის განათლების მისაღებად სწორედ ანიმაციაა, ზემოთხსენებულ პირობებში კი ხშირად ხდება, რომ ბავშვებმა თუნდაც ფერების ცნობა იციან, მაგალითად, ინგლისურ ენაზე, თუმცა არა ქართულად და ა.შ. სწორედ ამ პრობლემამ განაპირობა სტუდიის შექმნის აუცილებლობაც,“-აღნიშნავს გიორგი.

სტუდიის ხელმძღვანელი სწორედ გიორგი გახლავთ, მაგრამ მასთან ერთად გუნდს ქმნის რამდენიმე აქტიური და საქმის პროფესიონალი ახალგაზრდა, მათ შორის მხატვრები კემო და გიორგი გაგლოშვილი, თამარ ზარქუა და ილუსტრატორი – რუსკა ყვავაძე,  პროექტების მენეჯერი კი, ირაკლი ნადირაძეა.

გიორგი ანიმაციით ჯერ კიდევ მაშინ დაინტერესდა, როცა სამსახიობო ფაკულტეტის მეორე კურსის სტუდენტი იყო და მეგობრებთან ერთად დაწერა სრულმეტაჟიანი მულტფილმის სცენარი, მას შემდეგ კი მუდმივად ცდილობდა, რაც შეიძლება მეტი ცოდნა და გამოცდილება დაეგროვებინა აღნიშნულ სფეროში. მის ცდას უკვალოდ არ ჩაუვლია და დღეს თავისუფლად შეიძლება ითქვას, რომ მისი გუნდი საკმაოდ წარმატებულ ნაბიჯებს დგამს საკუთარ სფეროში, ამჟამად, უკვე სრულყოფილი სტუდიისა და ტექნიკის წყალობით, გვთავაზობს სასიამოვნო, სახალისო პროექტებს.

სტუდიის სავიზიტო ბარათი გახდა ბავშვების საყვარელი ანიმაციური სერიები ჟირაფ ჟოზეს მონაწილეობით, რომლისთვისაც სპეციალურად იქმნება სახალისო სიმღერები, მათი ავტორი გახლავთ ჯგუფ „რეზო და ბავშვების“ ხელმძღვანელი – რეზო ბლიაძე. თუმცა, აღნიშნულ სერიებამდეც, სტუდია აქტიურად ქმნიდა სხვადასხვა პროდუქტს, მათ ეკუთვნით ცნობილი ქართული ფილმების პაროდიულ ვერსიები, ასევე საბავშვო ანიმაცია – „დათუნია დრუნჩა“, რომლის პროექტის განვითარება კინოცენტრში გამარჯვებით შეძლეს და ასევე, „იცოდე შენი ქვეყნის ისტორია“ – რომელიც აერთიანებდა ეთნიკური უმცირესობებისთვის განკუთვნილ, ინფორმაციული ხასიათის 5 ანიმაციას.

საინტერესოა, თვითონ სტუდიის სახელწოდებაც, გარდა იმისა, რომ ველოსიპედი ბავშვებისთვის საყვარელი გასართობია და ჯანმრთელობისთვისაც სასარგებლოა, როგორც გიორგი აღნიშნავს, მას გარკვეული დატვირთვაც აქვს -,,მისი მთავარი სიმბოლური დატვირთვა არის მოძრაობა. არსებობს გამოთქმა, რომ ველოსიპედი ჰგავს ცხოვრებას,  თუ გინდა რომ არ წაიქცე, მუდმივად წინ უნდა იარო. ჩვენი სტუდიაც ამ პრინციპით ხელმძღვანელობს და ვფიქრობ, კარგადაც გამოგვდის, რადგან დასაწყისიდან დღემდე ძალიან დიდი წინსვლა გვაქვს“.

აღსანიშნავია, რომ სტუდიის წევრები პერიოდულად სტუმრობენ საბავშვო ბაღებსა და გასართობ ცენტრებს, ამ გზით  ისინი ცდილობენ „ჟოზეს“ პატარა მაყურებელს პირადად გააცნონ ანიმაციის არსი და თვითონაც გულითადად ითვალისწინებენ მათ ბავშვურ შენიშვნებს.  მეტწილად, ამ პროექტსაც საგანმანათლებლო დატვირთვა აქვს, რადგან ბავშვებმა, როგორც წესი, არ იციან როგორ იქმნება მათი საყვარელი ანიმაციები – ,,ბუნებრივია, ყველა ბავშვს უყვარს ხატვა, მაგრამ კომპიუტერის მეშვეობით პროგრამულად ნახატის შექმნა მათთვის უცხოა, ან თუკი იციან, ეს ცოდნა თეორიულია და ჩვენ მათ ვუჩვენებთ ამ ყველაფრის პრაქტიკულ მხარეს, რის შემდეგაც, თავადაც ერთვებიან ანიმაციის შექმნის პროცესში, რაც დამერწმუნებით, მეტად საინტერესო და სახალისოა“.

სტუდიის საქმიანობას  მათ Facebookგვერდზე შეგიძლიათ ადევნოთ თვალი, დაინტერესებულ პირებს კი ვთავაზობთ სტუდია „ველოსიპედის“ ერთ-ერთ ანიმაციას, სახელწოდებით „მხიარული მათემატიკა“:

 

 

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 65 66 67 68 69 85
Page 67 of 85