close

კომუნიკაცია

კომუნიკაციამსოფლიოტექნოლოგიები

,,Google-ი” ტერორიზმისა და ძალადობრივი ექსტრემიზმის წინააღმდეგ ზომებს ამკაცრებს

ამერიკული კორპორაცია ,,Google Inc-ი” ,,YouTube-ის “ვიდეოგაზიარების პლატფორმაზე ტერორისტული ან ძალადობრივი ექსტრემისტული შინაარსის გამოსავლენად და აღმოსაფხვრელად ზომებს ამკაცრებს.

კომპანიის ინფორმაციით, ,,Google-ს” უფრო მკაცრი დამოკიდებულება ექნება რელიგიური შინაარსის მქონე ვიდეოებზე, თუნდაც ისინი აშკარად არ არღვევდნენ კომპანიის პოლიტიკას.

Google-ი ასევე აპირებს, მეტი საინჟინრო რესურსი გამოიყენოს და გაზარდოს თავისი ტექნოლოგიის გამოყენება ექსტრემისტული ვიდეოების დასადგენად. კომპანია შინაარსის კლასიფიკატორებს გადაამზადებს, რათა ასეთი შინაარსის ვიდეოები სწრაფად დაადგინონ და ამოშალონ.

„მიუხედავად იმისა, რომ წლებია ვმუშაობთ იმ შინაარსის დასადგენად და ამოსაშლელად, რომელიც ჩვენ პოლიტიკას არღვევს, რეალობა არის ის, რომ კიდევ მეტის გაკეთებაა საჭირო,“ – განაცხადა კომპანიის გენერალურმა კონსულმა – კენტ უოლკერმა.

Google-ი გააფართოებს თანამშრომლობას კონტრტერორისტულ ჯგუფებთან, რათა გამოავლინონ შინაარსი, რომელიც შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ექსტრემისტების რადიკალიზაციასა და რეკრუტირებისთვის.

კომპანია ასევე დაუკავშირდება პოტენციურ ისლამურ სახელმწიფო რეკრუტებს მიზნობრივი ონლაინ რეკლამის საშუალებით და გადართავს მათ ანტიტერორისტულ ვიდეორგოლებზე, რათა გაწევრიანების შესახებ აზრი შეაცვლევინოს.

სოციალური მედია საშუალებებს სულ უფრო აქტიურად გამოიყენებს ტერორისტული ორგანიზაციები. ამ გზით წარმოებს ინფორმაციის გაცვლა და კომუნიკაცია, იდეოლოგიის გავრცელება, დაქირავების პროცესი და ტრენინგები.

ყველაზე აქტიურად სოციალური მედიის საშუალებებს გამოიყენებს ისლამისტურ – ჯიჰადისტური ტერორისტული ორგანიზაციები. მაგალითად, ალ -ქაიდას მიერ ხშირად გამოიყენება ,,Facebook-ის”, ,,Twitter-ისა” და ,,YouTube-ის” არხები „ისლამის მებრძოლთა“ დაქირავებისთვის და ფუნდამენტური ისლამის იდეოლოგიის გავრცელებისთვის. ის აგრეთვე, ცდილობს სულ უფრო მეტი მომხრე შეიძინოს, განსაკუთრებით, დასავლეთში. გარდა ამისა, სოციალური ქსელები აქტიურად გამოიყენება ტერორისტულ ორგანიზაციებს შორის ინფორმაციისა და რჩევების გასაცვლელად.

სოციალური მედია საშუალებებით, და ზოგადად ინტერნეტით ტერორისტული ორგანიზაციები ავრცელებენ ექსტრემისტულ მასალებსა და იდეებს, რაც მათ საშუალებას აძლევს მოახდინონ რეკრუიტმენტი დაფუძნებული იდეოლოგიურ მოტივზე, ყოველგვარი შუამავლის გარეშე.

 

წყარო:   http://www.reuters.com

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
გამოგონება - ინოვაციაკომუნიკაციასაქართველოტექნოლოგიები

ქართული WiFiრეკლამირების პლატფორმა უცხოურ ბაზარზე მკვიდრდება

  თანამედროვე სამყაროში Wifi- წარმოადგენს რეკლამირებისთვის უნიკალურ საშუალებას და ქართული კომპანია „Wifisher-ი“  სწორედ ამ გზით ცდილობს სხვადასხვა კომპანიას დაეხმაროს საკუთარი ნაწარმის პოპულარიზებაში. კომპანიის იდეა, ორი წლის წინ, ორ ახალგაზრდას – ნოდარ ივანიძესა და დავით ხოსროშვილს გაუჩნდა, რომლებმაც ქართველი ინვესტორის დახმარებით შეძლეს მისი განხორციელება. წარმატებული წამოწყების შესახებ ნოდარ ივანიძეს გავესაუბრეთ.

„Wifisher-ი” არის რეკლამების ონლაინპლატფორმა, რომელიც ნებისმიერ მსურველს აძლევს საშუალებას კომპანიის საიტზე  აირჩიოს რეკლამის განთავსებისთვის სასურველი  ობიექტი და მარტივი საბანკო ტრანზაქციით გააქტიუროს საკუთარი რეკლამა აღნიშნულ წერტილში. პლატფორმა, როგორც ნოდარმა აღნიშნა, საკმაოდ პოპულარული და ეფექტურია, ,,სერვისი გვაძლევს საშუალებას პირდაპირ შევიდეთ მომხმარებელთან ინტერაქციაში. თანამედროვე ადამიანს უკვე განუვითარდა ინსტინქტი, რომ  ვეღარ შეამჩნიოს ბანერებსა თუ  სოციალურ ქსელებში არსებული რეკლამები და ამ პირობებში, სწორედ „Wifisher-ი“ ქმნის მათ ერთგვარ ალტერნატივას,“ – აღნიშნავს ის.

„Wifisher-ს” დამატებითი ფუნქციაც აქვს – მისი მეშვეობით კაფეებს, რესტორნებს, საავადმყოფოებსა თუ სასტუმროებს შეუძლია აღნიშნული სისტემა მომხმარებელთან შიდაკომუნიკაციისთვის გამოიყენოს, მაგალითად, პლატფორმის საშუალებით შესაძლებელია გაირკვეს  თუ რამდენჯერ სტუმრობდა მომხმარებელი აღნიშნულ ობიექტს და, ამის მიხედვით, ერთგული სტუმრები წახალისდებიან.

ამჟამად  კომპანია მთელი საქართველოს მასშტაბით 150 ობიექტს მოიცავს, რომელთა შორის არის ქვეყნის ყველა აეროპორტი, სავაჭრო ცენტრი, კინოთეატრი და რამდენიმე კვების ობიექტი. სტატისტიკურად კომპანიის კლიენტების 30% პლატფორმას სწორედ საკუთარი პროდუქციის რეკლამისთვის იყენებს, ასეთებია, მაგალითად, ,,Dunkin’ Donuts-ი“, „Wendy’s-ი“ და სხვები.

„Wifisher-ი“  თითქმის ყველა უმსხვილესი ქართული კომპანიის პარტნიორია, მათ შორის არის „ვითიბი ბანკი“, „თიბისი ბანკი“, ასევე –  თამბაქოსა და სადაზღვეო კომპანიები, როგორებიცაა, მაგალითად, „ირაო“ და „ალდაგი“. საერთაშორისო კომპანიებიდან აღსანიშნავია „Samsung-ი“, სამომავლოდ იგეგმება თანამშრომლობა „Philip Morris-თანაც“.

სერვისის კიდევ ერთი უპირატესობა გახლავთ ის, რომ კომპანია აძლიერებს ინტერნეტის სიჩქარეს ყველა ობიექტზე სადაც მათი სისტემა მოქმედებს, ამისთვის სპეციალური თანხებია გამოყოფილი და  მომხმარებელიც რეკლამის ნახვის შემდეგ გაცილებით უფრო  სწრაფ ინტერნეტს ღებულობს.

პლატფორმა საქართველოში ინოვაციურია, თუმცა მსგავსი ტიპის პროგრამები არსებობს უცხოეთშიც, მაგრამ როგორც ნოდარმა აღნიშნა, ისინი ვერ უწევენ კონკურენციას მათ  პლატფორმას, შესაბამისად, ახალგაზდები ცდილობენ საზღვრებს გარეთაც გაიტანონ საკუთარი სერვისი, მათ ამჟამად უკვე ჰყავთ პარტნიორი დაწესებულებები აზერბაიჯანსა და სომხეთში, სამომავლოდ კი იგეგმება ევროპისა და აზიის სხვა ქვეყნებთან თანამშრომლობაც.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ისტორიაკომუნიკაცია

მსოფლიოში პირველი მობილური ტელეფონი 1 კგ-ზე მეტს იწონიდა

 1973 წლის 3 აპრილს ,,MOTOROLA”-ს მობილური კავშირის განყოფილების დირექტორმა – მარტინ კუპერმა – მანჰეტენზე სეირნობისას ფიჭური ტელეფონით დარეკვა გადაწყვიტა. 
,,მოტოროლამ” 15 მილიონი დოლარი გადამყვანი ტელეფონის შემუშავებას დაახარჯა, პროტოტიპი მალევე შეიქმნა და ის 1 კილოგრამს იწონიდა, ზომით კი საკმაოდ დიდი იყო. აშკარა იყო, რომ მისი გაუმჯობესება აუცილებლობას წარმოადგენდა, ეს კი მარტივი ამბავი არ იყო, ,,მოტოროლას” უნდა დაემტკიცებინა, თუ რატომ იყო ეს ყველაფერი საჭირო.

კომპანიამ ეს შეძლო და უკვე 1983 წლის 6 მარტს მობილური  ტელეფონების სერიული რაოდენობა გამოვიდა. წონაც შედარებით ნორმალური – 0,5 კგ იყო, ფასი კი – 3 500 დოლარი.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიო

ჩინეთი „YouTube–ს“ ბლოკავს

 

სოციალური ქსელი ჩინეთისთვის საკმაოდ მნიშვნელოვანია და ყველა იქ მცხოვრებს აქვს მასზე წვდომა. მაგრამ ასევე ცნობილია, რომ მსოფლიოში ყველაზე მკაცრად კონტროლდება მათი სოციალური ცხოვრება.

სახელმწიფომ აკრძალა უცხოური საიტების მოხმარება. წინა კვირას მათ დაბლოკეს „YouTube“, რადგან იქ გამოქვეყნებული იყო თუ როგორ უსწორდებოდნენ პოლიციელები ტიბეტელ ბერს. სახელმწოფომ ასევე განაცხადა, რომ ისინი იზრუნებენ გამომქვეყნებლის გასამართლებაზე თუ საიტზე არ იქნება მათთვის სასურველი ვიდეორგოლები.

დღემდე ინტერნეტი ჩინეთის ყველაზე საჭირო ინფორმაციის წყაროა, რა თქმა უნდა, ყველა ვებგვერდს ვერ დაბლოკავენ, რადგან რამდენიც არ უნდა დაბლოკონ ორი იმდენი ჩნდება ყოველ დღე.

ზოგ ადამიანს მოსწონს ის, რომ რასაც უნდათ იმას აქვეყნებენ და წერენ, მაგრამ არსებობენ ისეთებიც, რომლებსაც არ სიამოვნებთ ისეთი ვიდეოებისა თუ სტატიების ნახვა, რომლებიც მათთვის მიუღებელია.

 

წყარო: Hbr.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციატექნოლოგიები

,,Facebook–ი” ბილეთების გაყიდვის სერვისს ამატებს

 

„Facebook-ი“ ახალ მომსახურებას ნერგავს, რომლის საშუალებით მომხმარებელი სხვადასხვა ღონისძიების ბილეთის შეძენას სოციალურ ქსელში შეძლებს. სიახლე ამჟამად ტესტირებას გადის. „Facebook-ი“ აღნიშნულ პროექტზე „Eventbrite-სა“ და „Ticketmaster-თან“ ერთად მუშაობს.

მომხმარებელს სოციალურ ქსელში ბილეთების შეძენა აქამდეც შეეძლო, მაგრამ პირდაპირ გარიგებას დამატებით სხვა სერვისის მომსახურება ახორციელებდა. ახალი სერვისით კი მომხმარებელისთვის ბილეთის შეძენის მთელი პროცესის განხორციელება „Facebook-ით“ იქნება შესაძლებელი.

კომპანიაში აღნიშნავენ, რომ მილიონობით ადამიანი  ღონისძიების შესახებ სწორედ მათი ქსელის საშუალებით იგებს. ,,ჩვენ მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, მომხმარებელთა დიდი ნაწილი ბევრ მნიშვნელოვან ღონისძიებებზე მხოლოდ იმის გამო ვერ ხვდება, რომ ამის შესახებ უბრალოდ გვიან იგებს. ახალი სერვისით კი მომხმარებელი არა მხოლოდ გაიგებს მიმდინარე ღონისძიებების შესახებ, არამედ ბილეთების შეძენასაც ოპერატიულად შეძლებს“-აცხადებენ  „Facebook-ში“.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიოსამართალი

თურქეთის მთავრობამ „ვიკიპედია“ დაბლოკა

 თურქეთის ხელისუფლებამ ინტერნეტენციკლოპედიავიკიპედიაზეწვდომა დაბლოკა. აღნიშნულის შესახებ გამოცემა Hurriyet-ი ინფორმაციული ტექნოლოგიებისა და კავშირგაბმულობის საბჭოს გადაწყვეტილებაზე დაყრდნობით იუწყება.

„თურქეთის ნომერ 5651 კანონის შესაბამისად, ტექნოლოგიებისა და კავშირგაბმულობის საბჭოს მიერ ჩატარებული ტექნიკური და იურიდიული შეფასების შედეგად, 29 აპრილიდან საიტ wikipedia.org-თან მიმართებით ადმინისტრატიული ზომები გამოიყენება“, – ნათქვამია საბჭოს გადაწყვეტილებაში. აღნიშნულის მიზეზი ჯერ უცნობია.

თურქეთში ნომერ 5651 კანონი წარმოადგენს „ინტერნეტ-მაუწყებლობისა და ინტერნეტ სფეროში ჩადენილ დანაშაულთან ბრძოლის შესახებ“ კანონს. მას არაერთხელ აკრიტიკებდა თურქეთის ოპოზიცია, ვინაიდან, მათი აზრით, ის არა მარტო არღვევს სიტყვის თავისუფლებას, არამედ სერიოზულადაც ზღუდავს მოქალაქეების ინფორმაციაზე წვდომის უფლებას.

 

წყარო: Reuters.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესიკომუნიკაცია

„Google-ი“ ონლაინსესხებისა და სხვა პროდუქტების რეკლამას კრძალავს

 

,,Google-მა” საკუთარ საძიებო სისტემაში ონლაინსესხების რეკლამის აკრძალვის შესახებ განაცხადა. შეზღუდვა ძალაში 13 ივლისიდან შევა და საძიებო სისტემაში აღარ განთავსდება ნებისმიერი სახის დღიური სესხის რეკლამა, რომლის დაბრუნების ვადა 60 დღეზე ნაკლებია.

ამასთან, ამერიკის შეერთებულ შტატებში დაიბლოკება ყველა ის რეკლამა, სადაც სესხის წლიური საპროცენტო განაკვეთი 36 %-ზე მაღალია. რეკლამის აკრძალვა არ შეეხება ავტოგანვადებებს, სტუდენტურ ან სხვა მსგავს კრედიტებს. ,,აღნიშნული გადაწყვეტილება ჩვენი მომხმარებლებისთვის ზიანის მომტანი ფინანსური პროდუქტისგან თავის არიდებას ემსახურება”  –  ნათქვამია „Google-ის”განცხადებაში.

ინტერნეტგიგანტი ონლაინსესხების გარდა, სხვა პროდუქტების რეკლამირებასაც ზღუდავს. სიაშია სამხედრო თამაშებისთვის საჭირო ატრიბუტები, პიროტექნიკა, სიგარეტი, ნარკოტიკები, სათამაშო ბიზნესი, ჰაკერული სერვისები. „Google-ი” ასევე კრძალავს ყველა სახის პროდუქტის რეკლამას, რომელიც მოგებას ცხოველების საშუალებით იღებს. მათ შორის არის  ვეფხვის ტყავი, სპილოს ძვალი და სხვა. ,,რეკლამების ნაწილი ზიანის მომტან პროდუქტებთან არის დაკავშირებული. ჩვენ სისტემიდან არასასურველი რეკლამების ამოღების სპეციფიკური მიდგომა გვაქვს შემუშავებული. შედეგად, მხოლოდ 2016 წელს 780 მილიონი რეკლამა იქნა დაბლოკილი,,” – ვკითხულობთ „Google-ის” განცხადებაში.

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
კომუნიკაციამსოფლიო

პოლიციამ ციხეში პატიმრების აწყობილი კომპიუტერები აღმოაჩინა 

 ამერიკაში,ოჰაიოს შტატში, პატიმრებმა დემონტაჟისთვის განკუთვნილი კომპიუტერებით პერსონალურ კომპიუტერები ააწყვეს და სავარჯიშო ოთახის სხვენში დამალეს.

კომპიუტერები 2015 წელს აღმოაჩინეს, თუმცა საქმე მხოლოდ ახლახან გასაჯაროვდა.

გამომძიებლებმა კომპიუტერებში  პროგრამები, პორნოგრაფია და ნარკოტიკების მიღების შესახებ სტატიები აღმოაჩინეს.

კომპიუტერების ძებნა მას შემდეგ დაიწყეს, რაც ციხის ITპერსონალმა ერთ-ერთი კონტრაქტორის ანგარიშზე ინტერნეტის მოხმარების უჩვეულო დონე გამოავლინა იმ დღეს, როცა ის საერთოდ არ მუშაობდა.

ერთ-ერთმა პატიმარმა, რომელიც კომპიუტერის აწყობაში მონაწილეობდა, პოლიციას უამბო, თუ როგორ გამოიყენეს კომპიუტერების ასაწყობად კომპიუტერული ნარჩენების გადასამუშაველ პროგრამის კუთვნილი პერსონალური კომპიუტერების კომპონენტები. შემდეგ კი ისინი ინტერნეტკავშირის მოწყობილობას შეუერთეს.

კომპიუტერებში უამრავი მონაცემი აღმოაჩინეს, მათ შორის პატიმრებისთვის გასაცემი საშვები, რაც მათ ციხის სხვადასხვა ნაწილში შეღწევის საშუალებას აძლევდათ.

ციხის ადმინისტრაციის ოფიციალური განცხადებით, ისინი ყველაფერს გააკეთებენ იმისთვის, რომ მომავალში მსგავსი ფაქტი აღარ განმეორდეს.

 

წყარო: BBC

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
კომუნიკაცია

გახდება ,,Twitter-ი” ფასიანი?

 

„Twitter-ი “შესაძლოა ფასიანი გახდეს. კომპანიაში ფასიან პაკეტზე მუშაობენ, რომელიც ბიზნეს და სპეციალური დანიშნულების მომხმარებლებს მეტ შესაძლებლობებს შესთავაზებს. მომხმარებლები, რომლებიც „Twitter-ის” ექაუნთისთვის გადაიხდიან, ისარგებლებენ უფრო მრავალფეროვანი შესაძლებლობებითა და პრივილეგიებით. გახდება თუ არა ,,Twitter-ის” ექაუნთი ფასიანი რიგითი მომხმარებლებისთვის, ჯერჯერობით უცნობია.

პრემიუმმომხმარებლის შეთავაზების დამატებამ, „Twitter–ს” შესაძლოა შემოსავლების ახალი, დიდი ნაკადები მოუტანოს. ბოლო პერიოდში სოციალური ქსელის მომხმარებლები ინტერესდებიან სხვადასხვა აპლიკაციით,  მათ შორის „Snapchat“-ით, თუმცა „Twitter“–ის სარეკლამო შემოსავლები შემცირებულია.

კომპანიამ ამ სიახლესთან დაკავშირებით, მომხმარებლების აზრი გამოიკვლია. კომპანიის განცხადებაში ნათქვამია, რომ ისინი მუდმივად ახორციელებენ მომხმარებელთა აზრის კვლევას იმისთვის, რომ ქსელი პროფესიონალებისთვის უფრო კომფორტული და ღირებული გახდეს.

მეილში, რომელიც კომპანიამ შერჩეულ მომხმარებლებს გაუგზავნა, აღწერილია როგორ იმუშავებს ახალი ინსტრუმენტი. ,,პრემიუმინსტრუმენტების ნაკრები უზრუნველყოფს დამთვალიერებლების, პოსტების, შეტყობინებების, აქტიურობის სტატისტიკასა და ანალიტიკას, ასევე სხვა საჭირო შესაძლებლობის ერთ დაფაზე თავმოყრას”, – ნათქვამია მეილში.

 

წყარო: Entrepreneur.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
კომუნიკაცია

ამერიკელების უმრავლესობა ინტერნეტპაემნის საიტებს იყენებს

როგორც გაირკვა, ამერიკელი ახალგაზრდების 15% იყენებს ინტერნეტპაემნის ვებსაიტს, რაც ეხმარებათ და უადვილებთ მათთვის პრიორიტეტული ხასიათებისა თუ გარეგნობის მქონე ადამიანებთან კონტაქტის დამყარებას. გამოკითხვა დამყარებული იყო 2000 ამერიკელი ახალგაზრდის ინტერვიუებზე.

ვებსაიტებს ძირითადად 18–დან 24 წლამდე ახალლგაზრდები იყენებენ. ბოლო ორი წელია ამ ადამიანთა რიცხვი გაორმაგდა, ახალგაზრდები, რომლებიც იყენებენ მსგავს ვებსაიტებს, პოზიტიურად არიან განწყობილნი და ფიქრობენ, რომ ძალიან კარგი საკომუნიკაციო საშუალებაა, მაგრამ არიან ადამიანებიც, რომლებიც უარყოფენ მსგავს ურთიერთობებს და რეალურ პაემანს ამჯობინებენ, ზოგიერთი ქალბატონი ფიქრობს, რომ საშიშია მსგავსი სახის საიტების გამოყენება, რადგან ბოლო წლებში ვრცელდება ინტიმური სურათები და ვიდეოები და ისინი ფიქრობენ, რომ არაფრით არიან დაცულნი, რომ მათ მსგავსი რამ არ დაემართებათ.

დამტკიცებულია მეცნიერულად, რომ რეალური ურთიერთობები ბევრად უფრო გულწრფელი და სათუთია, ადამიანი შეგიძლია შეისწავლო თავიდან ბოლომდე დანახვისას, მაგრამ ინტერნეტის საშუალებით შეუძლებელია ადამიანის სრულყოფილად გაცნობა.

 

წყარო: http://inc.com/

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
1 5 6 7 8
Page 7 of 8