close

ბიზნესი

ბიზნესი

საჯარო გამოსვლის ხელოვნება – იტპაუზები და დრო სტივ ჯობსის საუბრისას

მთელი გამოსვლის მანძილზე ჯობსი ეფექტურ პაუზებს აკეთებს მნიშვნელოვანი მომენტების წინ და საშუალებას აძლევს აუდიტორიას, გააანალიზოს მისი ნათქვამი.

მაგალითად, როცა მან ერთ-ერთი გამოსვლისას დაამთავრა მისი პირველი ამბავი სიტყვებით ,,რწმენა იმისა, რომ წერტილები შეერთდებიან, მოგანიჭებთ სიმტკიცეს, რათა მიენდოთ თქვენს გულს მაშინაც კი, როცა იგი კარგად გაკვალული გზიდან გადახვევისკენ გიბიძგებთ. და განსხვავებაც სწორედ ამაშია “ , ამას მთელი ექვსწამიანი პაუზა მოსდევს.

ამ გამოსავალში ბევრია იუმორი, თუმცა ის ხაზგასმით არ არის მიწოდებული.

მაგალითად როცა ჯობსი ამბობს „მე არც კი ვიცოდი, პანკრეასი თუ მქონდა, “ – იგი ამას ხაზგასმით არ ამბობს და პაუზასაც კი არ აკეთებს. ეს ერთგვარი დაძაბული მომენტი იყო და აუდიტორიას ალბათ წაადგებოდა დაძაბულობის მომხსნელი სიცილი.

ლაპარაკის სტილს ძალიან დიდი მნიშველობა აქვს აუდიტორიისთვის, მათი ყურადღების მიპყრობა არც ისე ძნელია, მთავარია, თუ როგორ ხარ ჩართული მათთან ლაპარაკისას, როგორც სტივ ჯობსის საუბრისას აღნიშნული რამდენიმე წვრილმანი მოქმედებს ადამიანებზე, ასევე, კიდევ ბევრი ფაქტორია გასათვალისწინებელი.

 

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რამდენად აუცილებელია კომპეტენციის ქონა?

  დღეს, რაც უფრო ფართოდ ვრცელდება და მარტივად ხელმისაწვდომია ინფორმაცია, მით უფრო მნიშვნელოვანია ცოდნა და კომპეტენცია. ცოდნა ის უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია, რომლის გარეშე ინფორმაცია არაფრისმომცემი, სრულიად გამოუსადეგარია. თანამედროვე ცოდნის, უნარ–ჩვევებისა და გამოცდილების ( ანუ – კომპეტენციის ) გარეშე აღარ არსებობს ლიდერი. გასაგებიცაა.

დღეს თითქმის ყველას ერთნაირად მიუწვდება ხელი ინფორმაციაზე, მაგრამ თავისთვის საჭირო და სასარგებლო რამის მიღება მხოლოდ მას შეუძლია, ვინც იცის რა, რატომ და როგორ მოიძიოს, რისთვის და როგორ გამოიყენოს იგი. ტოფლერის მსგავსად თუ ვიტყვით – ინფორმაციის სრული ხელმისაწვდომობის ეპოქაში ძალა იმათგან, ვინც ინფორმაციას ფლობს, იმათ ხელში გადადის, ვინც კომპეტენტურია. სხვები ნაკლებად კომპეტენტური, ჩამორჩენილთა რიგებში აღმოჩნდებიან.

წყარო: Harvard Business Review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

როგორ შევისწავლოთ მიზნობრივი აუდიტორია?

რა კატეგორიის პროდუქტებით სარგებლობს თითოეული სეგმენტი და რა სიხშირით – ამის ცოდნა მარკეტოლოგებს ეხმარება, მათი მარკეტინგული აქტივობების მართებულობა განსაზღვრონ.

მაგალითად – კანადის ტრანსპორტის სამინისtრომ ვაკუვერის აეროპორტის მომხმარებელთა გამოკითხვა ჩაატარა. აღმოჩნდა, რომ მომხმარებელთა უმრავლესობა „აქტუალიზატორები“ ანუ ,,VALS–ის” მიხედვით, ის პიროვნებები იყვნენ, რომელთაც ცხოვრებაში დიდი მიღწევები აქვთ და არაპრაქტიკული, მაგრამ პრესტიჟული საქონელი იზიდავთ. პოტენციურ მომხმარებელთა შორის ამ სეგმენტის სიჭარბემ დაინტერესებულ მხარეს მიუთითა, რომ საკმაოდ პერსპექტიული იქნებოდა აეროპორტში ისეთი ნოვატორული სტილის მაღაზიების განთავსება, როგორებიცაა – „ Sharp image” და „Nature company“.

 

წყარო: harvard business review

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რომელია ორი უდიდესი კომპანია?

როდესაც საქმე ტექნიკურ სექტორს ეხება ხალხი ხშირად ირჩევს ორი ყველაზე დიდი კომპანიის პროდუქციას, ისინი გამოარჩევენ  ,,Apple-სა”  და ,,Facebook–ს”.

გასაკვირი არც არის, რომ ეს ორი კომპანიაა ისეთი, რომლებიც ახდენენ დიდ გავლენას ტექნიკური სფეროს მოგების ზრდაზე.

,,Apple”  არის უდიდესი კომპანია, ,,Facebook-თან” ერთად, მათი საშუალო შემოსავალი იმდენად დიდია, რომ ისინი ლიდერობენ წარმატებულ კომპანიათა სიას შემოსავლების მიხედვით.

,,Apple” არის ისეთი კომპანია, რომელიც უზრუნველყოფს მომხმარებელს გამართული და სხვებისგან განსხვავებული პროდუქციით, რაც საკმაოდ მომხიბლავია, სავარაუდოდ, სწორედ ამიტომ ირჩევს მომხმარებლების უმრავლესობა მათ.

,,Facebook-ი” არის თავის სფეროში საუკეთესო, რადგან არც ერთ სხვა სოციალურ ქსელს არ ჰყავს იმდენი მომხმარებელი, როგორც მათ, ,,Facebook–ს” ბევრი დადებითი ფუნქცია აქვს, მომხმარებელი სხვადასხვა დანიშნულებისთვის იყენებს მას.

 

წყარო: business insider

მასალა მოამზადა:ლაშა ჯინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესი

სწორად დასმული კითხვები

 

        ათი წლის წინ, კვლევის ჩატარებისას, ,,McKinsey–ს”  გუნდმა შეისწავლა ჩიკაგოს უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიის პროფესორის – მიჰაილ ციკსზენტმიჰალის,  ნაშრომი, რომელშიც იგი იკვლევს, თუ როგორ მივიდნენ ნობელის პრემიის ლაურეატები და სხვა შემოქმედი ადამიანები თავიანთ იდეებამდე.

ამ ნაშრომში გამოთქმული მოსაზრების მიხედვით, ყველა ცნობილ მეცნიერსა თუ ხელოვანს პროგრესული იდეები სწორად დასმული კითხვების საფუძველზე უჩნდებოდა. სწორედ ამ აღმოჩენამ უბიძგა მათ გამოეკვლიათ, თუ როგორ მიაღწიეს  ამჟამინდელ მდგომარეობას  უახლესი ისტორიის უწარმატებულესმა კომპანიებმა.

კორპორაციათა ორი კატეგორია შეისწავლეს: პირველი იყო დიდი კომპანიები, რომლებიც შედარებით მცირე დროში იქცნენ თავიანთი ინდუსტრიის სანიმუშო საწარმოებად. მეორე – წვრილი ფირმები, რომლებმაც 6 წელიწადზე ნაკლებ დროში $1 მილიარდზე მეტი თანხის გაყიდვებს მიაღწიეს. ორივე შემთხვევაში, წარმატება განპირობებული იყო ახალი, მოწინავე იდეებით, რომლებმაც თავიდან განსაზღვრეს კომპანიათა პროდუქტები და სერვისები.

 

წყარო: Harward business review

მასალა მოამზადა:ლაშა ჯინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

 

სრულად ნახვა
ბიზნესი

როგორ შეიცვალა წლების განმავლობაში ცნობილი ლოგოები? [ფოტო]

ბრენდების სიმბოლიკა, განვითარებასთან ერთად, იცვლება და იხვეწება. როგორ შეიცვალა იმ კომპანიების ლოგოები, რომლებიც ჩვენი თანამედროვეობის განუყოფელი ნაწილია?

 

 

 

 

 

 

 

მასალა მოამზადა: ციცი კიკვაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რა არის CRM სტრატეგია ?

CRM სტრატეგია გულისხმობს A წერტილიდან ( დღევანდელი მდგომარეობა) B წერტილში (დასახული მიზნები) მისვლის საუკეთესო გზას. შესაბამისად, CRM სტრატეგიის ჩამოყალიბება გულისხმობს სამ უმნიშვნელოვანეს კომპონენტს :

  1. დღევადელი მდგომარეობა – სად ვართ;
  2. სტრატეგიული მიზნები – სად მივდივართ;
  3. სტრატეგია – როგორ ვიმოქმედოთ.

გასაკვირია, მაგრამ დღევანდელი მდგომარეობის დადგენის თითქოსდა ტრივიალური ამოცანა – რომ არაფერი ვთქვათ მიზნებსა და სტრატეგიაზე – ძალზე რთული გადასაწყვეტია. ქართული კომპანიების უმეტესობას საკმად ბუნდოვანი წარმოდგენა აქვს კლიენტების ბაზის მდგომარეობაზე მომგებიანობისა და გრძელვადიანობის თვალსაზრისით.

წყარო: harward business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ბიზნესი

5 რამ, რაც სიკვდილამდე უნდა გაიგოთ

თუ წაიკითხავთ ბო სანჩესის ნაწარმოებებს – მიხვდებით  თუ რა არის საჭირო იმისთვის, რომ ადამიანმა სიცოცხლე ბედნიერად დაასრულოს.

მისი ნაწარმოებები იმ ადამიანებისთვისაა, რომლებსაც აინტერესებდათ ან აინტერესებთ, თუ როგორ უნდა ვიცხოვროთ ან გარდავიცვალოთ ბედნიერები.

მისი წიგნები თქვენს ცხოვრებას მრავალმხრივ შეცვლის, იგი საუბრობს, თუ როგორ დავიცვათ ჩვენი ნეტარება,  როგორ ვიცხოვროთ ჩამოყალიბებულად და გააზრებულად.

იგი ასევე გამოყობს 4 საკითხს, რომლებიც ზემოთ ხსენებული საკითხების განხორციელებაში დაგეხმარებათ:

  1. იყავით ის, ვინც ხართ;
  2. იცხოვრეთ თქვენთვის კომფორტულ გარემოში;
  3. დააყენეთ ხალხი საგნების უპირატესად;
  4. გაიხალისეთ ცხოვრება;
  5. შექმენით რაიმე ახალი.

 

 მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

რამდენად მნიშვნელოვანია კლიენტი კომპანიისთვის?

 

 ბინზესისა და კონკურენციის მუდმივი დინამიკური განვითარების პირობებში, მსოფლიო და ქართული ბაზრის მოწინავე კომპანიები სულ მეტს ფიქრობენ არსებული აქტივების უკეთ გამოყენების გზებზე.

მსხვილი ორგანიზაციები დიდ ყურადღებას უთმობენ სტრატეგიულად მომგებიანი აქტივების შექმნას, მათ გონივრულ გამოყენებას, შენარჩუნებასა და განვითარებას.

ნებისმიერი მოწინავე კომპანიის ტოპმენეჯერს დღის წესრიგში საკვანძო ადგილი უჭირავს ისეთ თემებზე, როგორებიცაა – ფულადი სახსრების უძრავი ქონების, ადამიანური რესურსების, იმიჯის მართვა.

მენეჯმენტის მეცნიერებაში შედარებით ახალია შეხედულება, რომ კომპანიის ლოიალური კლიენტები ისეთივე მნიშვნელობის შემოსავლიანი აქტივია, როგორც ზემოთ ჩამოთვლილი კლასიკური რესურსები. თავისთავად, კლიენტების ბაზის სტრატეგიულად მოსავლიან აქტივად აღიარება საკმაოდ ადვილია – მის „ აქტივობაში“, ,,სტრატეგიულობაში“ ან ,,შემოსავლიანობაში”  ეჭვის შეტანა საკმაოდ რთულია.

 

წყარო:  Harvard business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ბიზნესი

როგორ ფასდება ბრენდის ფასეულობა?

 

,,Millward Brown Optimor –ი” ბრენდს სამ ეტეპად აფასებს :

დგინდება კომპანიის არამატერიალური მოგება და ნაწილდება ინდივიდუალური ბრენდებისა და იმ ქვეყნების მიხედვით, სადაც კომპანია ეწევა ბიზნესს. გაანგარიშებას საფუძვლად უდევს  საზოგადოებისთვის ხელმისაწვდომი ფინანსური მონაცემები ,,Bloomberg – ისგან”,,,Datamonitor–ისგან” და  ,, Millward Brown Optimor–ის” კვლევები.

განისაზღვრება არამატერიალური მოგების წილი, რომელიც ეკუთვნის მარტო ამ ბრენდს. ეს მაჩვენებელი ცნობილია , როგორც ბრენდის კონტრიბუცია და ასახავს იმ მოგებას, რომელსაც კომპანია იღებს პროდუქტის ან სერვისის ყველაზე ლოიალური მომხმარებლისგან. ამ მაჩვენებლის გასაანგარიშებლად ვიყენებთ კვლევის შედეგად დადგენილ ლოიალურობის მაჩვენებელს  ,,BrandZ–ის” მონაცემთა ბაზიდან.

ბრენდის ფასეულობის წინასწარიგათვლა ბრენდის საბაზრო შეფასების, რისკის პროფილისა და ზრდის პოტენციალის საფუძველზე ხდება. ზრდის ამ კომპონენტის გამოყენებით იქმნება ბრენდის მოკლევადიანი ზრდის პოტენციალის ინდექსი „Brands Momentum-ი “.

 

წყარო:  Harvard business review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

 

 

სრულად ნახვა
1 54 55 56 57 58 59
Page 56 of 59