close
განათლებასაქართველო

განათლების ხარისხით სქართველო ყველაზე უარესი ქვეყნების ათეულში მოხვდა – PISA-ს კვლევის შედეგები, რომლებიც 15 წლის მოსწავლეების ტესტირებით დადგინდა

მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის განათლების ხარისხის შესაფასებლად მოსწავლეთა საერთაშორისო შეფასების პროგრამა PISA ყოველ სამ წელიწადში ერთხელ 15 წლის მოსწავლეების ცოდნას სპეციალური ტესტირებით ამოწმებს. ცოდნა და უნარები ფასდება კითხვაში, მათემატიკასა და მეცნიერებაში.

პროგრამას ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაცია (OECD) ატარებს.

უახლესი კვლევის შედეგების მიხედვით, ჩვენი ქვეყანა 387,0საშუალო ქულით10 ყველაზე უარესი შედეგის მქონე ქვეყნების გვერდით დასახელდა.

10 ქვეყანა PISA-ს ყველაზე დაბალი ქულით:

  • დომინიკის რესპუბლიკა – 334,3
  • ფილიპინები – 350.0
  • კოსოვო – 361,3
  • პანამა – 365,0
  • მაროკო – 368,0
  • ლიბანი – 376,7
  • ინდონეზია – 382,0
  • საუდის არაბეთი – 386,0
  • საქართველო – 387,0
  • არგენტინა – 395,0

ძირითადი დასკვნები:

ბოლო შეფასებით, სიაში ჩინეთი საშუალო 578,7 ქულით ლიდერობს, რაც მათი საგანმანათლებლო სისტემის ეფექტურობას ადასტურებს.

მიუხედავად იმისა, რომ შეერთებულ შტატებში მსოფლიოს არაერთი პრესტიჟული უნივერსიტეტია, PISA-ს ქულებში ეს პრესტიჟი არ აისახა. აშშ ჩამორჩება ისეთ ქვეყნებს, როგორიცაა კანადა, ფინეთი და პოლონეთი და 22-ე ადგილზეა საშუალო 495.0 ქულით.

საუკეთესო ათეულში შემავალმა ქვეყნებმა, მათ შორის სინგაპურმა, ესტონეთმა, ტაივანმა და ფინეთმა, 516-ზე მაღალი საშუალო ქულა მოიპოვეს. ეს მაჩვენებელი მძლავრ საგანმანათლებლო პრაქტიკას და სწავლის უმაღლეს შედეგებს ასახავს.

საინტერესოა, რომ პატარა ქვეყნებმა, როგორიცაა ესტონეთი და ფინეთი, დიდ განვითარებულ ქვეყნებს გაუსწრეს, რაც ადასტურებს, რომ ქვეყნის სიდიდე და ეკონომიკური სიძლიერე საგანმანათლებლო მიღწევებთან ყოველთვის არ არის დაკავშირებული .

PISA-ს უმაღლესი ქულების მქონე ქვეყნები:

  • ჩინეთი – 578,7
  • სინგაპური – 556,3
  • ესტონეთი – 525,3
  • იაპონია – 520.0
  • სამხრეთ კორეა – 519,7
  • კანადა – 516,7
  • ტაივანი – 516,7
  • ფინეთი – 516,3
  • პოლონეთი – 513,0
  • ირლანდია – 504,7

ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

გაზიარება:
fb-share-icon0

Leave a Response