ეკოლოგიამსოფლიო

მსოფლიოში ადამიანები ყოველთვიურად 129 მილიარდამდე პირბადეს გამოიყენებენ – რა საფრთხე შეიძლება შეექმნას გარემოს

კორონავირუსის პანდემიამ პირბადეებზემოთხოვნილება მთელს მსოფლიოში მნიშვნელოვნად გაზარდა, თუმცა გაჩნდა შიში, რომ გამოყენებულმა პირბადეებმა, შესაძლოა, ბუნებას მნიშვნელოვანი საფრთხე შეუქმნას.

კვლევების თანახმად, ადამიანების მიერყოველთვიურად გამოყენებული პირბადეების რაოდენობა მსოფლიოში 129 მილიარდს აღწევს, რაც წუთში, საშუალოდ, 2.8 მილიონ პირბადეს ნიშნავს.

მკვლევარები აცხადებენ, რომ პირბადეების უზარმაზარი მოცულობა, მათ შემადგენლობაში პლასტმასის არსებობის გამო, მზარდ ეკოლოგიურსაფრთხეს წარმოადგენს. მათი განმარტებით, სხვა პლასტმასის ნარჩენების მსგავსად, ერთჯერადი გამოყენების პირბადეები შეიძლება აღმოჩნდეს გარემოში, მტკნარი წყლის სისტემებსა და ოკეანეებში.

სხვა პლასტმასის ნარჩენების მსგავსად, ერთჯერადი გამოყენების პირბადეები შეიძლება დაგროვდეს და გამოყოს მავნე ქიმიური და ბიოლოგიური ნივთიერებები, როგორიცაა ბისფენოლი A, მძიმე მეტალები, აგრეთვე პათოგენური მიკროორგანიზმები,“ – აცხადებენ მკვლევარები.

მეცნიერები მოუწოდებენ ხელისუფლებებს, შეიქმნას მხოლოდ პირბადეებისთვის განკუთვნილი ნაგვის ურნები. ამასთან, გარემოზე პირბადეებიუარყოფითი ზემოქმედების შემცირების სხვა საშუალება შეიძლება იყოს ის, რომ უფრო მეტმაადამიანმა გამოიყენოს მრავალჯერადი გამოყენებისბამბის პირბადეები, ასევე შექმნასბიოდეგრადირებადი ერთჯერადი პირბადეები.

წყარო : independent.co.uk