ასტრონომებმა ყველაზე კაშკაშა და რეკორდულად სწრაფად მზარდი ობიექტი აღმოაჩინეს. ამის შესახებ BBC წერს.

გამოცემის ინფორმაციით, ეს კვაზარში J0529-4351-ია, რომელიც ფერმწერის თანავერსკვლავედში მდებარეობს.მას კვებავს შავი ხვრელი, რომლის მასაც მზისას 17 მილიარდჯერ აღემატება. მატერია, რომელსაც შავი ხვრელი იზიდავს, ძალიან ბევრ ენერგიას ასხივებს, რაც კვაზარს ჩვენს მზეზე 500 ტრილიონჯერ უფრო კაშკაშას ხდის.

პირველად J0529-4351 ჯერ კიდევ 1980 წელს აღმოაჩინეს. მეცნიერებმა ის კვაზარად მხოლოდ 2023 წელს აღიარებს და მრავალი წლის განმავლობაში ობიექტი პრაქტიკულად შეუსწავლელი იყო. ამის ერთ-ერთი მიზეზი მისი ადგილმდებარეობაა. კვაზარი ჩვენი პლანეტიდან 12 მილიარდი სინათლის წელიწადის მანძილზეა განლაგებული. ამასთან, ის არც ხილვად რადიოტალღებს ასხივებს, მისი სიკაშკაშის გამო კი ასტრონომებს დიდი ხნის განმავლობაში ეგონათ, რომ ირმის ნახტომის ერთ-ერთ ვარსკვლავს უყურებდნენ.

უახლოეს მომავალში მეცნიერები შავი ხვრელის მასის გაზომვარს და მისი ბრუნვის ტრაექტორიის შესწავლას გეგმავენ. ამის მეშვეობით ისინი შავი ხვრელების მასასა და ნათების სიკაშკაშეს შორის კავშირს დაადგენენ.