მედიცინა

მეცნიერები: ,,წყალში B3 ვიტამინის დამატება გლაუკომისგან დაგიცავთ”

ახალი კვლევის თანახმად, წყალში B3 ვიტამინის დამატება გლაუკომისგან დაგიცავთ.

თაგვებზე ჩატარებული კვლევის შედეგებზე დაყრდნობით, მეცნიერები იუწყებიან, რომ B3 ვიტამინი თვალებს ჯანმრთელობას უნარჩუნებს და დაავადების განვითარების რისკს ამცირებს.

ექსპერტები აცხადებენ, რომ კვლევის შედეგებმა შესაძლოა  ხანდაზმული ადამიანების იაფ და უსაფრთხო განკურნების მეთოდს მისცეს დასაბამი, რომელიც თვალის წვეთების გამოყენებას ჩაანაცვლებს.

აშშ-ის შტატ მეინის ქალაქ ბარ-ჰარბორიში მდებარე ჯექსონის ლაბორატორიის მკვლევარები გლაუკომასადმი გენეტიკურად მიდრეკილი თაგვების წყალში ვიტამინს ამატებდნენ.

„იმის გამო, რომ თვალის უჯრედები ჯანმრთელი და მეტაბოლურად ძლიერია, მაღალი წნევის პირობებშიც კი, ისინი ზიანის მომტანი პროცესების მიმართ რეზისტენტულები არიან,“- აცხადებს კვლევის ავტორი – დოქტორი პიტ უილიამსი.

მკვლევარებმა ასევე აღმოაჩინეს, რომ ტვინის უჯრედების ენერგიით მომარაგებაზე პასუხისმგებელი ფერმენტის ერთჯერადმა გენურმა თერაპიამ თაგვებში გლაუკომას განვითარება აღკვეთა.

„პაციენტებისთვის, განსაკუთრებით კი, ხანდაზმული პაციენტებისთვის, საჭირო მედიკამენტების ყოველდღიური და სწორი დოზით მიღება არცთუ ისე მოსახერხებელია. ასე რომ, გენური თერაპია შესაძლოა, მკურნალობის ექსკლუზიურ მეთოდად იქცეს.

გლაუკომით მსოფლიოში დაახლოებით 80 მილიონი ადამიანია დაავადებული და ისინი, როგორც წესი, თვალის წვეთებს მოიხმარენ.

გლაუკომას თვალშიდა წნევის მომატება იწვევს, რომელიც ბოჭკოვან ნერვს აზიანებს.

დაავადებას თვალის წვეთებით მკურნალობენ, რაც ზოგჯერ გაღიზიანებას იწვევს და ამის გამო ყველა პაციენტისთვის ხელსაყრელი არაა.

უფრო მძიმე შემთხვევებისას პაციენტს ლაზერულ თერაპიას უტარებენ, რომელიც არცთუ ისე უმტკივნეულო პროცედურაა. რაც შეეხება მკურნალობის კიდევ ერთ მეთოდს – ქირურგიულ ჩარევას, ის ანესთეზიას საჭიროებს.

წყარო: Dailymail