ეს საინტერესოაკვლევები

მეცნიერებმა ვამპირი ღამურების გენეტიკური საიდუმლო ამოხსნეს

გაინტერესებთ, როგორ ცხოვრობენ ვამპირი ღამურები იმ კვების რეჟიმით, რომელიც მხოლოდ სისხლისგან შედგება? – პასუხი მარტივია. იმ გენების საშუალებით, რისი მატარებლებიც ეს ღამურები არიან.

მეცნიერებმა ვამპირი ღამურების გენომის სრული რუკა შექმნეს და აღმოაჩინეს, რომ ამ მფრინავ ძუძუმწოვრებს ბევრი ისეთი გენეტიკური მახასიათებელი აქვთ, რაც მას სისხლისგან წარმოშობილი პათოგენების მიმართ მიდრეკილს ქმნის.

მკვლევარებმა ვამპირ ღამურას (სამეცნიერო სახელი -Desmodus rotundus) გენომი იმ ღამურების გენომს შეადარეს, რომლებიც ნექტრით, ხილით, მწერებითა და ხორცით იკვებებიან.

ვამპირი ღამურების სამი სახეობა (cave-dweller, hairy-legged და white-winged) ერთადერთი ძუძუმწოვარი ცხოველები არიან, რომლებიც მხოლოდ სისხლით იკვებებიან.

მეცნიერებმა გამოავლინეს გენომის ელემენტები რომელიც ზრდის ღამურას იმუნურ რეაქციას და ვირუსულ დაცვას სისხლში არსებული პატოგენების გასამკლავებლად. მათ ასევე გამოავლინეს ვიტამინებისა და ცხიმების მეტაბოლოზმში არსებული გენები, რომელიც ღამურებს სისხლის რაციონის უნიკალურ კვების ასპექტებთან შეგუებაში ეხმარება.

მასალა მოამზადა:  თამარ ტაბატაძემ