კვლევებიმედიცინამსოფლიო

მსოფლიოში პირველად კვლევამ აჩვენა, რომ ართრიტის წამალს შეუძლია დიაბეტის განკურნება

მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ბარიციტინიბს, რომელიც გამოიყენება რევმატოიდული ართრიტის სამკურნალოდ, შეუძლია შეინარჩუნოს სხეულის მიერ საკუთარი ინსულინის წარმოება.

Sky News-ის თანახმად, მსოფლიოში პირველმა კლინიკურმა კვლევამ აჩვენა, რომ რევმატოიდული ართრიტის სამკურნალოდ გამოყენებულ ჩვეულებრივ პრეპარატს შეუძლია დათრგუნოს 1 ტიპის დიაბეტის პროგრესირება ახლად დიაგნოზირებულ პაციენტებში.

მელბურნის წმინდა ვინსენტის სამედიცინო კვლევის ინსტიტუტის მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ბარიციტინიბს შეუძლია შეინარჩუნოს სხეულის ინსულინის წარმოება.

მათ ეს აღმოჩენა აღწერეს, როგორც „უზარმაზარი ნაბიჯი” დაავადების კონტროლისა და მკურნალობის გზაზე.

ტიპი 1 დიაბეტი არის ქრონიკული დაავადება, რომლის დროსაც ადამიანის სისხლში შაქრის დონე ძალიან მაღალია, რადგან მათი სხეული ვერ გამოიმუშავებს ინსულინს. მათი სხეულის იმუნური სისტემა შეცდომით უტევს და კლავს პანკრეასის ჰორმონის წარმომქმნელ უჯრედებს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ისინი გადარჩენისთვის დამოკიდებულნი არიან ინსულინის რეგულარულ ინექციებზე.

პროფესორმა თომას ქეიმ, რომელიც ხელმძღვანელობდა კვლევას, თქვა: „ჩვენ გვინდოდა გვენახა, შეგვეძლო თუ არა დაცვა იმუნური სისტემის მიერ ამ უჯრედების შემდგომი განადგურებისგან“.

მკვლევრებმა დაასკვნეს, რომ პრეპარატი თრგუნავს იმუნურ რეაქციას, რომელიც მიმართულია ინსულინის წარმომქმნელი უჯრედების წინააღმდეგ ტიპი 1 დიაბეტის მქონე ადამიანებში.

მეცნიერთა ვარაუდით, 2040 წლისთვის 1 ტიპის დიაბეტით დაავადებულთა რიცხვი 17,4 მილიონამდე გაიზრდება.

ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”