მედიცინა

წითელი ღვინო ორგანიზმს სიგარეტის მავნე ზემოქმედებისგან იცავს

მიუხედავად მედიკოსების მკაცრი გაფრთხილებისა, ბევრი ადამიანი უარს ვერ ამბობს სიგარეტზე.

ახლახან ჩატარებული კვლევა ამტკიცებს, რომ თუკი თამბაქოზე უარს ვერ ამბობთ, სანამ სიგარეტს მოუკიდებთ, ერთი, ან ორი ჭიქა წითელი ღვინო უნდა დალიოთ, რაც თქვენს სიხლძარღვებს  გარკვეული მოკლევადიანი დაზიანებისგან დაიცავს.

წითელი ღვინო,  რომელიც დიდი რაოდენობით ფენოლს (ბუნებრივი ნაერთი) შეიცავს, აზოტის ოქსიდის ფორმირებას ასტიმულირებს, რაც კორონარულ არტერიებს აახალგაზრდავებს.

American Journal of Medicine-ში გამოქვეყნებული კვლევის მიხედვით, ეს პროცესი არტერიებს თამბაქოსგან იცავს. თამბაქო კი, როგორც ცნობილია, არტერიებია ანთებასა და უჯრედების დაბერებას იწვევს.

ექსპერიმენტის ფარგლებში მეცნიერებმა 20 არამწეველი გამოიკვლიეს და თხოვეს, სამ-სამი ღერი სიგარეტი მოეწიათ. მკვლევარებმა ექსპერიმენტში ჩართული ადამიანის შარდი და სისხლი სიგარეტის მოწევამდე და მოწევიდან 18 საათის შემდეგ გამოიკვლიეს.

მოწევა სისხლის ნაკადში მიკრონაწილაკების გავრცელებას იწვევს. ნაწილაკების მოდის ენდოთელური უჯრედებიდან, თრომბოციტებისა და მონოციტებისგან და მიანიშნებს, რომ საკნების სისხლძარღვების მიმდინარეობს დაზიანებული.

თუმცა, იმ პირებს, რომლებმაც სიგარეტის მოწევამდე წითელი ღვინო დალიეს, უჯრედული ცვლილებები არ აღენიშნებოდათ.

გერმანიის ზაარლანდის უნივერსიტეტის მკვლევარები განმარტავენ, რომ მათი კვლევის მიზანი თამბაქოს მოწევის წინ წითელი ღვინის დალევის ცხოვრების სტილად გახდომის პროპაგანდა არაა და ჯანმრთელობის შესანარჩუნებლად საუკეთესო გზა თამბაქოზე უარის თქმაა.

გარდა ამისა, ექსპერიმენტი არამწეველებზე ჩატარდა და აქედან გამომდინარე მხოლოდ იმის თქმა შეიძლება, რომ წითელი ღვინო იმ მწეველებს იცავს თამბაქოს მავნე ზემოქმედებისგან, რომლებიც თამბაქოს იშვიათად მოიხმარენ.

წყარო: Dailymail