ასტრონომია - კოსმოსი

,,ნასამ“ სატურნის რგოლებში გადაღებული ფოტოები გაავრცელა

„ნასას“ კოსმოსურმა ხომალდმა „კასინიმ“ სატურნის უახლოესი ფოტოები გამოაგზავნა მას შემდეგ, რაც პლნეტის რგოლებში უსაფრთხო შეღწევა განახორციელა.

აშშ-ის კოსმოსური სააგენტოს ოფიციალურ გვერდზე გავრცელებული ინფორმაციის თანახმად, ფოტოებზე ასახულია სატურნის ღრუბლები, მასიური ქარიშხალი და უცნაური ექვსმხრივი კლიმატის სისტემა.

აღსანიშნავია, რომ „კასინი“ 13 წელია სატურნის შესწავლას ახორციელებს.  „კასინიმ“ მოახერხა პლანეტასა და მის იდუმალ რგოლლს შორის შეეღწია, ანუ იქ, სადაც აქამდე არცერთი კოსმოსური ხომალდი არ ყოფილა.

კასინი, სავარაუდოდ, რამდენიმე მცირე შიგა მთვარის ფოტოსურათს გადაიღებს და პლანეტის ქარებს, ღრუბლებს, აურუსებსა და გრავიტაციას შეისწავლის. ინფორმაცია მეცნიერებს იმის დადგენაში დაეხმარება, თუ რა არის სატურნის მაგნიტური ველის წყარო, რამდენად სწრაფად ბრუნავს გაზის გიგანტები და რა მდებარეობს მისი ღრუბლების ფენების ქვეშ.

აღსანიშნავია, რომ მანძილი სატურნსა და რგოლებს შორის დაახლოებით 2,400 კილომეტრია.

„კასინი” პლანეტაზე 1997 წელს გაიგზავნა და მას მხოლოდ 2004 წელს მიაღწია. პირველად 20 წლიანი მისიის განმავლობაში, ზონდმა სატურნის ორბიტაზე ურთულესი მანევრი შეასრულა და პლანეტის რგოლებს შორის შეაღწია.

წყარო: Reuters