close
სიქოლოგია

როგორ ვმართოთ აგრესია?

relax

 ადამიანები განსხვავებულად რეაგირებენ სხვადასხვა ცხოვრებისეულ სიტუაციაზე, შესაბამისად განსხვავებულია მათ მიერ აგრესიის გამოვლინება. ზოგიერთი მაშინვე გამოხატავს საკუთარ რისხვას, სხვები არ ამხელენ თავიანთ გრძნობებს. არიან ადამიანები, რომლებიც ცდილობენ განერიდონ სიტუაციას კონფლიქტის დროს, თუმცა არ არსებობს ადამიანი, რომელიც რისხვას ერთხელ მაინც არ შეუპყრია ცხოვრებაში. ფსიქოლოგები გვთავაზობენ რამოდენიმე რჩევას თუ როგორ ვმართოთ აგრესია:
1. გააცნობიერეთ, ნამდვილად ხართ განრისხებული, თუ ეს უბრალოდ შიში, სტრესი, დანაშაულის გრძნობა ან გადაღლაა
2. შეეცადეთ საკუთარი თავი იმ ადამიანის ადგილას დააყენოთ, რომელმაც თქვენში რისხვა გამოიწივია
3. გაანალიზეთ შეექმნილი სიტუაცია; არ შეიძლება მასში რაიმე სახალისოს პოვნა? ამ დროს განსაკუთრებით შველის იუმორის გრძნობა, რომელიც დაძაბულობას თავისთავად ხსნის
4. მოუსმინეთ თქვენს მოწინააღმდეგეს
5. ყურადღება მიაქციეთ მრისხანების ფიზიოლოგიურ გამოვლინებებს, დამშვიდებისთვის დაითვალეთ ათამდე
6. შეეცადეთ განხილვის თემას არ გადაუხვიოთ, არ გაიხსენოთ ძველი წყენა და გაუგებრობა
7. როდესაც  საუბარს დაიწყებთ, ეცადეთ ოპონენტის მიმართ დადებითი გრძნობები გაგიჩნდეთ.

მასალა მოამზადა:  სალომე ბოსტაღანიშვილმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

გაზიარება:
fb-share-icon0

მასალის გამოყენების პირობები

კომენტარი

Tags : sld