ასტრონომია - კოსმოსიმსოფლიო

გოგონა, რომელიც „მარსზე“ გასამგზავრებლად სპეციალურ წვრთნებს გადის

„ნასას“ ყველაზე ახალგაზრდა ასტრონავტის, 17 წლის ალისა კარსონის მიზანია, გახდეს პირველი ადამიანი, რომელიც მარსზე ფეხს დააბიჯებს. მისია 2033 წლისთვისაა დაგეგმილი, იმ დროისთვის კი ლუიზიანელი გოგონა უკვე 32 წლლის იქნება.

ალისა, რომელიც 18 წლამდე ოფიციალურად ასტრონავტად არ ითვლება და ჯერ კიდევ სტაჟიორად მოიხსენებენ, დიდი მისიისთვის სპეციალურ წვრთნას უკვე გადის.

ABC 7 News’ WJLA-თან ინტერვიუში ალისა აცხადებს, რომ კოსმოსით ჯერ კიდევ 3 წლის ასაკში მას შემდეგდაინტერესდა, რაც მულტფილმ The Backyardigans-უყურა, რომლის ერთერთ ეპიზოდში ცხოველებიმოგზაურობენ მარსზე.

7 წლის ასაკში პატარა ალისა ალაამაში მდებარე „ნასას“ კოსმოსურ ბანაკში გაემგზავრა. მიზნის განხორციელებაში გოგონას დიდ დახმარებას უწევს მამა, ბერთ კარსონი.

ალისა გახდა პირველი ადამიანი კაცობრიობის ისტორიაში, რომელიც „ნასას“ ვიზიტორთა თოთხმეტივე ცენტრს ეწვია და ამერიკის კოსმოსური სააგენტოს პასპორტის პროგრამა დაასრულა. ამჟამად ალისა სასკოლო საგნებს ოთხ ენაზე სწავლობს – ინგლისურად, ჩინურად, ფრანგულად და ესპანურად.

მეცნიერთა მტკიცებით, თანამედროვე ტექნოლოგიების საშუალებით წითელ პლანეტამდე მისვლას 6 თვე დასჭირდება/ მისიის ფატგლებში ალისა მარსზე 1 წელს გაატარებს, ხოლო შემდგომი 9 თვე უკან დასაბრუნებლად დაჭირდება.

ასე რომ, ახალგაზრდა ასტრონავს წინ 2-3 წლიანი მისია ელოდება.

წყარო : www.techtimes.com