მედიცინა

ბაბუაწვერას ფესვები სიმსივნის წინააღმდეგ გამოიყენება

სიმსივნე 21-ე საუკუნის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევაა, მეცნიერები კი თავდაუზოგავად მუშაობენ მისი განკურნების გზების ძიებისთვის.

როგორც ერთ-ერთი ბოლო კვლევიდან ირკვევა, ბაბუაწვერას ფესვებს კიბოს უჯრედების განადგურება ქიმიოთერაპიაზე ბევრად უფრო ეფექტურად შეუძლია, თანაც, გვერდითი მოვლენების გარეშე.

ექსპერიმენტი კანადის უინძორის უნივერსიტეტის ქიმიისა და ბიოლოგიის კათედრამ ჩაატარა. საქმე ისაა, რომ ბაბუაწვერა შეიცავს ვიტამინ B6, C-ს, რკინას, ფოლიუმის მჟავას, კალიუმს, მანგანუმსა და მაგნიუმს.

გარდა ამისა, ბაბუაწვერას ფესვების ნაყენიშარდმდენია, ხელს უწყობს ნაღვლის სეკრეციის სტიმულირებას, წმენდს ღვიძლს, ამცირებს ქოლესტერინსა და ალერგიის ხარისხს.

შესაძლოა ამის შესახებ იცოდით კიდეც, მაგრამ კიდევ ერთ დადებით თვისებაზე უკვე აქტიურად მსჯელობენ მეცნიერები, იმაზე, რომ ბაბუაწვერა მთლიანად ანადგურებს კიბოს უჯრედებს.

ექპერიმენტში მონაწილეობა, კიბოთი დაავადებულმა 72 წლის ჯონ კარლომ მიიღო, რომელიც 3 წლის განმავლობაში ინტენსიურ ქიმიოთერაპიის კურსს გადიოდა. ბაბუაწვერას ფესვების ნაყენის ყოველდღიური მიღების შედეგად კი, მისმა დაავადებამ 4 თვეში რემისია განიცადა.

მკვლევარების ამბობენ, ექსპერიმენტით შეიძლება დავასკვათ, რომ რომ ბაბუაწვერას ფესვების ნაყენმა კიბოს უჯრედები 48 საათში გაანადგურა და ახლის წარმოქმნასაც ხელი შეუშალა.