ასტრონომია - კოსმოსიდედამიწა

18 სექტემბერს მთვარის იშვიათი დაბნელება იქნება

18 სექტემბერს მთვარე  სამი პლანეტისა და ჩვენი ცის ყველაზე ნათელი ვარსკვლავის წინ გაივლის, ეს კი განსაკუთრებულ დაბნელებას გამოიწვევს.

დაბნელება – ეს გახლავთ მოვლენა, როდესაც ერთი ციური სხეული მეორეს ბლოკავს. რაც შეეხება მთვარის დაბნელებას, ის ძალიან იშვიათი სანახაობაა.

მთვარე გაივლის ვენერას, პირველი სიდიდის ვარსკვლავს- Regulus-ს, შემდეგ მარსსა და ბოლოს – მერკურს. ვინაიდან მთვარე ჩვენი პლანეტის გარშემო მოძრაობს, ის ცაში სხვა ობიექტების წინ რეგულარულად მოძრაობს, თუმცა მსგავსი ერთ ხაზზე განთავსება, რაც ამაღამაა მოსალოდნელი, ძალიან იშვიათია. სამი პლანეტის მთვარის დაბნელება (მერკური, ვენერა და ნეპტუნი) ბოლოს 2008 წლის 5 მარტს იყო და 2036 წლამდე აღარ იქნება,

რაც შეეხება Regulus-ს, ეს გახლავთ ოთხიდან ერთ-ერთი პირველი სიდიდის ვარსკვლავი, რომელსაც მთვარე აბნელებს, დანარჩენი სამი ვარსკვლავია: Aldebaran-ი, Spica და Antares-ი.

სამწუხაროდ, იმ შემთხვევეაში, თუ სწორ ლოკაციაზე არ იმყოფებით და ბინოკლით ან ტელესკოპით არ ხართ აღჭურვილი, შესაძლოა, 18 სექტემბრის მოვლენა ვერც დააფიქსიროთ.

ვენერას დაბნელება სათანადოდ გამოჩნდება ავსტრალიაში, ახალ ზელანდიასა და ინდონეზიაში, თუნდაც ის დილით მოხდეს დღისით.

თუ არ იმყოფებით იქ, სადაც მოვლენის ხილვას შეძლებთ, არ ინერვიულოთ, ყოველთვის არის სხვა დრო! არსებობს საიტი International Occultation Timing Association, სადაც შეგიძლიათ თქვენი ლოკაციიდან  ხილული მთვარის დაბნელების პროგნოზი იხილოთ.

წყარო: http://www.sciencealert.com