ასტრონომია - კოსმოსიკვლევები

რომელია ყველაზე ძვირადღირებული კოსმოსური მისია მსოფლიოში?

სამყაროს საიდუმლოებების ამოცნობის მცდელობები არასოდეს ყოფილა იაფი. სხვადასხვა მისიებმა ადამიანის ცოდნისა და ტექნოლოგიური ინოვაციების საზღვრები გააფართოვა. კოსმოსური მისიები გადამწყვეტ როლს თამაშობენ კოსმოსური მეცნიერებისა და ტექნოლოგიების პროგრესში.

საინტერესოა, რა თანხებთან არის დაკავშირებული დედამიწის გარეთა სამყაროს შესწავლა?

New Horizons – 700 მილიონი დოლარი

15-078b-s-1691391564.webp

NASA-ს რევოლუციურმა მისიამ New Horizons-მა პლუტონსა და იდუმალ სარტყელზე გაამახვილა ყურადღება. კოსმოსური ეპიკური მოგზაურობისთვის, შორეული ვარსკვლავების საიდუმლოებების გამოსავლენად 2006 წელს გაუშვეს.

New Horizons-ის უახლესი სამეცნიერო ინსტრუმენტებმა და ბორტზე მყოფმა სამეცნიერო აღჭურვილობამ მოხიბლა მსოფლიო, როდესაც მან პლუტონისა და მისი მთვარეების პირველი ახლო ხედის სურათები გადაიღო. უკიდეგანო სირთულეების მიუხედავად, მისია შესრულდა, რომელიც დაახლოებით, 700 მილიონი დოლარი ღირდა.

მარსის სამეცნიერო ლაბორატორია (Curiosity Rover) – 2,5 მილიარდი დოლარი

379-msl20110519-pia14156-1691391619.jpg

NASA-ს ინოვაციური მისია სახელწოდებით Mars Science Laboratory (Curiosity Rover) მარსზე 2012 წლის აგვისტოში დაეშვა.

Curiosity თითქმის ტონას იწონის და აღჭურვილია უახლესი სამეცნიერო ხელსაწყოებით. მას აქვს ორი ძირითადი მიზანი: განსაზღვროს, არის თუ არა პლანეტა დასახლებადი და ეძებს წარსული მიკრობული სიცოცხლის მტკიცებულებებს.

გამოკვლევებმა გამოავლინა მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მარსის ეკოსისტემის შესახებ, მათ შორის უძველესი მდინარის კალაპოტებისა და ქიმიური მოლეკულების ნიშნები.

Mars 2020 Perseverance Rover – 2,8 მილიარდი დოლარი

mars2020-rover-factfile-full-widthjpgthumb1160-1691391655.1160.jpg

2020 წლის ივლისში გაშვებული მკვლევარი რობოტი Mars 2020 Perseverance Rover აღჭურვილია უახლესი ტექნოლოგიით და სამეცნიერო ინსტრუმენტებით, რომლებიც შექმნილია მარსის გეოლოგიური ისტორიის ამოსახსნელად.

მისი მოწინავე ნიმუშების ქეშირების სისტემა მიზნად ისახავს მარსის კლდისა და ნიადაგის ნიმუშების შეგროვებას და შენახვას. იხილეთ სრულად