დედამიწა

მეცნიერები – წყნარი ოკეანე გაქრობის შემდეგ დედამიწაზე ახალი სუპერკონტინენტი, “ამაზია” წარმოიქმნება

ავსტრალიელი და ჩინელი მეცნიერები აცხადებენ, რომ მომავალი 200-300 მილიონი წლის განმავლობაში ჩრდილოეთის ყინულოვანი ოკეანე და კარიბის ზღვა გაქრება, აზია „დაეჯახება“ ამერიკას და წარმოქმნის ახალ სუპერკონტინენტს სახელად „ამაზიას“.
ავსტრალიის კურტინისა და ჩინეთის პეკინის უნივერსიტეტის მკვლევარებმა განაცხადეს, რომ წყნარი ოკეანე ნელა, მაგრამ თანმიმდევრულად, ყოველწლიურად დაახლოებით ერთი ინჩით მცირდება. ამიტომ, მათი აზრით, რაღაც მომენტში – ალბათ 200- 300 მილიონ წელში – ამერიკა და აზია გაერთიანდებიან ახალ სუპერკონტინენტად: ამაზიად.
„ბოლო ორი მილიარდი წლის განმავლობაში დედამიწის კონტინენტები ერთმანეთს ეჯახებიან და ყოველ 600 მილიონ წელიწადში ქმნიან სუპერკონტინენტს, ეს პროცესი ცნობილია, როგორც სუპერკონტინენტური ციკლი. ეს ნიშნავს, რომ ახლა არსებული კონტინენტები კვლავ შეერთებიან რამდენიმე მილიონი წლის შემდეგ, ”- აცხადებს ჟურნალ National Science Review-ში გამოქვეყნებული კვლევის წამყვანი ავტორი,  დოქტორი ჩუან ჰუანი.
მეცნიერებმა, სუპერკომპიუტერის გამოყენებით, დედამიწის ტექტონიკური ფილების სიმულირება განახორციელეს. ჯგუფის მტკიცებით, მათ შეძლეს ეჩვენებინათ, რომ 300 მილიონ წელზე ნაკლებ დროში წყნარი ოკეანის შემცირება გზას გაუხსნის ამაზიის წარმოქმნას.
ამასთან, მეცნიერების განცხადებით, ავსტრალია უკვე აზიისკენ მიიწევს წელიწადში დაახლოებით 7 სანტიმეტრით, ხოლო ევრაზია და ამერიკა წყნარი ოკეანისკენ უფრო ნელი ტემპებით მოძრაობენ.
კვლევაში მეცნიერები პროგნოზირებენ, რომ ახალი სუპერკონტინენტის ჩამოყალიბებით, ჩვენი პლანეტა მკვეთრად განსხვავებული იქნება იმისგან, რაც ახლაა.

წყარო : ndtv.com