მედიცინა

რა არის ნივთიერება, რომელიც კანის ჭრილობებს ნაწიბურების გარეშე ახორცებს?

მეცნიერებმა წებოს მსგავსი ნივთიერება შექმნეს, რომელიც  დაზიანებულ კანს ნაწიბურების გარეშე ახორცებს.

ახალი ნივთიერება შეხორცების ძალას ორკარედიანი ნიჟარებისგან „სესხულობს.“  როცა კანზე ღრმა დაზიანებაა, ის თავის თავს კოლაგენის საშუალებით ავსებს. ეს აღმდგენი პროტეინი ნორმალური კანის მთავარი ინგრედიანტია, თუმცა როცა ის ჭრილობას ფარავს, კოლაგენის ბოჭკო ნაწიბურს წარმოქმნის.

ექიმები ყველაფერს აკეთებენ იმისთვის, რომ რაც შეიძლება პატარა ნაწიბური წარმოიქმნას, თუმცა მისი სრულიად აცილება ჯერჯერობით ვერ მოახერხეს.

ერთი ვარიანტი, რომელიც ჭრილობის შეხორცებას უწყობს ხელს, სუპერწებოში შემავალ ქიმიურ ნივთიერებებზე დაფუძნებული წებოვანი ნივთიერების შექმნაა. თუმცა ქიმიური წარმოშობის წებომ შესაძლოა კანის გაღიზიანება, ან გამოშრობა გამოიწვიოს.

არსებობს ასევე ნივთიერება, რომელსაც დეპრინინი ეწოდება და რომელიც კოლაგენის  ნეატურ სტრუქტურაში ორგანიზებას უწყობს ხელს, მაგრამ ის საკმაოდ ძვირადღირებულია და სამწუხაროდ, საკმაოდ რთულია სამედიცინო მიზნებისთვის მისი საკმარისი რაოდენობით წარმოება.

კორეელი მკვლევარების გუნდი დაინტერესდა ორკარედი ნიჟარაზე დაფუძნებული წებოს წარმოებით, ვინაიდან ამ არსებას ოკეანის ქვებზე მიწებების საოცარი უნარი აქვს. ქირურგიულ წებოს კი სველ გარემოში მოქმედების უნარი უნდა ჰქონოდა.

სამხრეთ კორეის მეცნიერებისა და ტექნოლოგიის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა ორკარედი ნიჟარის წებოვანი კოლაგენისა და პეფტიდის კომბინაციით ნაიარევის საწინააღმდეგო წებო შექმნეს

ინსპირირებული მექანიზმები, რომლებიც დეპიინს იყენებენ კოლაგენის კანში, მეცნიერებმა სამხრეთ კორეის მეცნიერებისა და ტექნოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორმა პოგანგის უნივერსიტეტმა გამოუშვა ახალი ნაცრისფერი წებოს მუსელის წებოვანი პროტეინი, რომელიც აერთიანებს პეპტიდს, რომელიც აყალიბებს კოლაგენს.

მკვლევარებმა აღმოაჩინეს მათი ახალი წებოს შესახებ ვირთხებში, რომლებიც გავრცელდა ღრმა, 8 მმ-იანი სიგრძის (0.3 ინჩი) ჭრილობებით და დაფარავს მათ პლასტმასისთვის, რათა შეინარჩუნონ სამკურნალო გარემო ტენიანი. შედარებისთვის, ვირთხების კონტროლის ჯგუფი მხოლოდ პლასტმასის საფარით მხოლოდ ახალი წებულის გარეშე მოიპოვა.

წყარო:  https://www.sciencealert.com