close
ბიზნესი

ფრანჩაიზინგი – უპირატესობები და ნაკლოვანებები

 

     ფრანჩაიზინგი არის ბიზნესის ორგანიზაციული ფორმა,რომელიც აძლევს მეწარმეს უკვე ცნობილი საქონლის გაყიდვის ან მომსახურების გაწევის უფლებას. ანუ ეს არის ლიცენზია, რომელიც იძლება უფრო მსხვილი კომპანიის სავაჭრო ნიშნის გამოყენების შესაძლებლობას ან მისი საქონლის სხვა რეგიონში გაყიდვის უფლებას.

      

       უპირატესობები :

  1. ბიზნესი ემყარება ნაცად იდეას;
  2. ფრანჩიზის გამცემისგან დახმარება;
  3. .ღირებული ბრენდისა და სავაჭრო მარკის გამოყენება;
  4. ფრანჩიზის მიმღები გარკვეულ ტერიტორიაზე სარგებლობს ექსკლუზიური უფლებებით, ფრანჩიზის გამცემი იგივე ტერიტორიაზე სხვას არ მიანიჭებს ამ უფლებას.

 

    ნაკლოვანებები:

  1. .ფრანჩიზის მიმღები არ სარგებლობს სრული დამოუკიდებლობით;
  2. ხარჯები შეიძლება საკმაოდ მაღალი აღმოჩნდეს;
  3. მოგების ფრანჩიზის გამცემთან გაზიარება;
  4. შეიძლება პრობლემა შეიქმნას ფრანჩიზის გაყიდვისას– ფრანჩიზის მიყიდვა შესაძლებელია მხოლოდ ფრანჩიზის გამცემის მიერ მოწოდებულ პირზე.

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ
ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

გაზიარება:
fb-share-icon0
Tags : slid