close
ბიზნესი

არის თუ არა თქვენი იდეა ღირებული?

რას სთავაზობს თქვენი იდეა ღირებულს პიროვნებას ან ადამიანთა ჯგუფს, რომელმაც უნდა იმოქმედოს (მაგალითად, უნდა იყიდოს თქვენი პროდუქტი)? მიზნის მისაღწევად აუცილებელია, რაიმე მნიშვნელოვანი გააკეთოთ ან კლიენტისათვის, რათა მან იყიდოს თქვენი პროდუქტი, ან საცალო მოვაჭრისთვის, რათა მან თქვენი პროდუქტი მაღაზიაში გამოფინოს. იდეა ღირებული უნდა იყოს კომპანიისთვისაც და მას მიზნის მიღწევაში უნდა უწყობდეს ხელს. თუკი იდეა არც კლიენტისთვის არ არის მნიშვნელოვანი და არც კომპანიისთვის, ყველა ცდა ამაო იქნება. ამ შემთხვევაში, მოგიწევთ დამატებითი იდეების მოძიება, სანამ მისი ღირებულების შესახებ დასმულ კითხვას დადებითი პასუხი არ გაეცემა.

ამ კითხვაზე დადებითი პასუხი თავიდან აგაცილებთ ერთ–ერთ ყველაზე არაპოპულარულ სვლას, რომელსაც მარკეტერები აუცილებლობის შემთხვევაში მიმართავენ. ეს არის მნიშვნელოვანი ფასდაკლება, რომელიც ხელს უწყობს ან ფასეულობათა ჯაჭვში შემავალ კომპანიათა ან კლიენტა მოტივაციას, იყიდონ მეტი. ღირებულია თუ არა მნიშვნელოვანი ფასდაკლება კლიენტებისათვის? რა თქმა უნდა, მნიშვნელოვანი ფასდაკლება ზრდის ფასეულობას, ვინაიდან ამ შემთხვევაში კლიენტის ხარჯი მცირდება. მაგრამ მართალა ღირებულია ფასდაკლება კომპანიისთვის? ალბათ, არა. გაყიდვების მოცულობის ხანმოკლე ვადით შესანარჩუნებლად ყოველთვის არსებობს საკუთარ პროდუქტზე ფასის დაწევის ალტერნატივა, მაგრამ ეს იშვიათადაა კარგი გამოსავალი, რადგან მხოლოდ ერთი მხარისთვის მოაქვს მოგება. კარგი სტრატეგია ხეირიანი უნდა იყოს როგორც კლიენტებისთვის, ასევე, კომპანიისთვის.

 

წყარო: Harvard Business Review

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი – ,,დოქტრინა”

 

გაზიარება:
fb-share-icon0
Tags : slid