მედიცინა

სენსაციური მიღწევა მედიცინაში – ექიმებმა ბოლომდე განკურნეს კიბოთი და შიდსით მომაკვდავი ადამიანი

თანამედროვე მედიცინამ კიდევ ერთხელ მოახდინა სასწაული: ექიმებმა ცოტა ხნის წინ შეძლეს სრულად განეკურნათ ადამიანი, რომელიც წლების განმავლობაში იტანჯებოდა კიბოთი და შიდსით. ჩვეულებრივ, ამ საშინელი სიმპტომებიდან ერთიც კი კლავს პაციენტს.

კალიფორნელმა პოლ ედმონდსმა, მოახერხა ორივე დაავადების ერთდროულად დამარცხება და ეს ყველაფერი ჯანმრთელი დონორის ღეროვანი უჯრედების გადანერგვის წყალობით, ერთი ძალიან იშვიათი მუტაციით. ყოველგვარი გაზვიადების გარეშე, ეს არის სენსაციური მიღწევა მედიცინის სფეროში, ამიტომ ექიმებმა, რომლებიც მკურნალობდნენ მამაკაცს, ამ საოცარი შემთხვევის შესახებ ყველა დეტალი გაამხილეს. ეს ამბავი გვაძლევს იმედს, რომ მომავალში ჩვენი დროის საშინელი დაავადებები დამარცხდება და აღარ წარმოადგენს ასეთ დიდ საფრთხეს.
მამაკაცი ერთდროულად ორი სასიკვდილო დაავადებისგან განიკურნა ჰემატოპოეზური უჯრედების ტრანსპლანტაციის გამოყენებით. მარტივად რომ ვთქვათ, ექიმებმა მას ჯანმრთელი ადამიანის ღეროვანი უჯრედები გადაუნერგეს.
ეს ოპერაცია ჩვეულებრივ ტარდება როგორც მწვავე მიელოიდური ლეიკემიის, ლეიკემიის, მიელომის და ლიმფომის მკურნალობის ბოლო ეტაპი. პირველი, პაციენტის ძვლის ტვინში სისხლის წარმომქმნელი ღეროვანი უჯრედები განადგურდა ქიმიოთერაპიით. შემდეგ დონორის ჯანსაღი ღეროვანი უჯრედები შეიყვანეს ძვლის ტვინში. ამრიგად, პოლ ედმონსის სხეულმა დაიწყო ჯანსაღი სისხლის უჯრედების გამომუშავება და მისი კიბო განიკურნა.

ამავდროულად, ქირურგიულმა ოპერაციამ იგი მთლიანად გაათავისუფლა აივ ინფექციისგან. ფაქტია, რომ ღეროვანი უჯრედების დონორს ჰქონდა CCR5 დელტა-3 გენეტიკური მუტაცია, რაც ადამიანებს აივ-ის მიმართ რეზისტენტულს ხდის. ის გვხვდება მსოფლიოს მოსახლეობის მხოლოდ 2%-ში, ამიტომ პაციენტს ძალიან გაუმართლა. ადამიანის იმუნოდეფიციტის ვირუსი იყენებს CCR5 რეცეპტორს იმუნურ უჯრედებში შესასვლელად. მაგრამ CCR5 დელტა-3 მუტაციის თანდასწრებით, ეს გზა მისთვის იკეტება.
იმის შესამოწმებლად, რომ ოპერაციამ წარმატებით ჩაიარა, მამაკაცი რამდენიმე თვის განმავლობაში არ იღებდა აივ-ის აბებს. ამ ხნის განმავლობაში მისი მდგომარეობა უცვლელი დარჩა და სხეულში მომაკვდინებელი დაავადების კვალი არ დაფიქსირებულა. ეს შემთხვევა ადასტურებს, რომ მედიცინა გაჩერებული არ არის და მილიონობით ადამიანს მთელ მსოფლიოში იმედს აძლევს.