ასტრონომია - კოსმოსი

მეცნიერებმა მარსზე უზარმაზარი ვულკანი აღმოაჩინეს

მეცნიერებმა აღმოაჩინეს უზარმაზარი ვულკანი, ცხრა კილომეტრის სიმაღლით, რომელიც აშკარად იმალებოდა პლანეტა მარსის ერთ-ერთ ყველაზე ცნობილ რეგიონში, წერს Space.

ცნობილია, რომ ასეთი ობიექტი პლანეტის ფოტოებში მრავალი ათწლეულის მანძილზე არ შეიმჩნევა, კერძოდ, 1971 წლიდან, როდესაც კოსმოსურმა ხომალდმა Mariner 9-მა პირველად მოახერხა ამ ტერიტორიის გადაღება. მხოლოდ თანამედროვე ორბიტალური ზონდების მონაცემების წყალობით, მეცნიერებმა აღმოაჩინეს გიგანტური ვულკანი მარსის ცნობილ რეგიონში.

მკვლევრებმა ვულკანს დროებით Noctis დაარქვეს მისი მდებარეობის გამო, რომელიც მდებარეობს ღამის ლაბირინთის კიდეზე. კვლევის ავტორებმა განაცხადეს, რომ ახალი ვულკანი მდებარეობს ისეთი რეგიონების საზღვარზე, როგორიცაა ღამის ლაბირინთი და ვალეს მარინერისი. ასევე ამ მხარეში არის სამი უზარმაზარი ვულკანი, რომელთა შესახებ დიდი ხანია ცნობილია.

„ჩვენ ვსწავლობდით იმ ტერიტორიის გეოლოგიას, სადაც შარშან ვიპოვეთ მყინვარის ნაშთები, როდესაც მივხვდით, რომ ვიმყოფებოდით უზარმაზარ და ღრმად ეროზიულ ვულკანში“, – განმარტა პლანეტოლოგმა პასკალ ლიმ.

პასკალ ლიმ ხაზგასმით აღნიშნა, რომ წყალთან და ყინულთან სითბოს ურთიერთქმედების ხანგრძლივი ისტორია „მას აქცევს იდეალურ ადგილად ასტრობიოლოგიისა და სიცოცხლის ნიშნების საძიებლად“.