ასტრონომია - კოსმოსი

მეცნიერები – მეზობელი გალაქტიკიდან იდუმალი რადიო სიგნალი მოდის

მეცნიერები ახცადებენ, მეზობელი გალაქტიკიდან იდუმალი რადიო სიგნალი მოდის. მათივე მტკიცებით, გალაქტიკა, საიდანაც ეს სიგნალი მოდის, გასაოცრად ჰგავს ჩვენს პლანეტას.

დასკვნებმა, შესაძლოა,  სწრაფი რადიო აფეთქებების საიდუმლო ამოხსნას – რომელიც ენერგიის აუხსნელი, ინტენსიური აფეთქებებია, რომელიც სამყაროში იგზავნება და ვრცელდება და შესაძლოა იყოს ყველაფერის, მათ შორის, უცხოპლანეტელების ცხოვრების უცნობი ბუნებრივი ფენომენის, შედეგი.

ასტრონომები სწრაფი რადიო აფეთქებების წყაროს დადგენას ათ წელზე მეტია ცდილობენ. ამ ხნის განმავლობაში მათ ასობით სიგნალი აღმოაჩინეს.

ძიებისა და კვლევის პროცესი ძალიან რთულია, ვინაიდან სწრაფი რადიო აფეთქებები მხოლოდ მილისეკუნდების განმავლობაში გრძელდება და შესაძლებელია, ის ციდან ნებისმიერი ადგილიდან მოდიოდეს.

ბოლო დროის აღმოჩენილი ხუთი შემთხვევიდან,  ასტრონომებმა აფეთქებების წყაროს დადგენა შეძლეს. ყველაზე გასაოცარი რამ, რაც ბოლო აღმოჩენასთან დაკავშირებით შესაძლოა ითქვას, არის ის, რომ გალაქტიკა, საიდანაც სიგნალი მოდის, ძალიან ჰგავს ჩვენს გალაქტიკას.

„სწრაფი რადიო აფეთქებების მასპინძელი გალაქტიკის იდენტიფიცირება, მნიშვნელოვანია იმის გასაგებად, თუ რა ტიპის გარემოში არსებობენ სწრაფი რადიო აფეთქებები და ამრიგად, რისგან უნდა წარმოიქმნებოდნენ ისინი ,“ – განაცხადა ფიზიკისა და ასტრონომიის ასისტენტ პროფესორმა სარა ბურკე-სპოლაორმა.

ახალი აღმოჩენა კიდევ უფრო მეტ იდუმალებას სძენს კითხვას, თუ საიდან მოდის სწრაფი რადიო აფეთქებები.  პირველი აფეთქებები პატარა გალაქტიკისაგან მოდიოდა, რომელიც მეტალებისა და ახლად წარმოშობილი ვარსკვლავებისგან შედგება, რამაც მეცნიერებს აფიქრებინა, რომ შესაძლოა ისინი იქ აღმოჩენილი ვარსკვლავების შედეგი იყოს – მაგრამ ეს არ ეხება ახლად ნაპოვნ გალაქტიკას.

ეს ნიშნავს, რომ ასტრონომებმა უნდა განიხილონ რადიო სიგნალების წარმოშობის სხვა ვერსიები, ეს კი მდგომარეობას ართულებს, ვინაიდან მათი წარმოშობის უამრავი ოიტენციური წყარო არსებობს.

ახლად აღმოჩენილი წყარო – FRB ​180916 დედამიწისგან მხოლოდ ნახევარი მილიარდი სინათლის წლითაა დაშორებული, ანუ ის ჩვენს პლანეტასთან ყველაზე ახლოსაა აქამდე აღმოჩენილ სწრაფ რადიო აფეთქბებთან შედარებით. ამან კი, მეცნიერების აზრით, შესაძლოა ხელი შეუწყოს იმის დადგენას, თუ საიდან მოდის ის.

წყარო :independent.co.uk