მათემატიკა

$22მლნ პრიზი გადაეცათ მეცნიერებს, ფიზიკასა და მათემატიკაში

მეცნიერების 22 მილიონ დოლარიანი პრიზიორები უკვე გამოაცხადეს

სილიკონის ველის ბრწყინვალე ცერემონიაზე გამოაცხადეს ადამიანები, რომლებმაც მეცნიერებისა და მათემატიკის 22 მილიონ დოლარიანი პრიზი მოიგეს.

ასეთი მაღალი ღირებულების პრემიას მხარს უჭერდა facebook-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა მარკ ცუკემბერგმა და Google-ს თანადამფუძნებელმა, სერგეი ბრინიმ.

პრიზები გადაეცათ გამარჯვებულებს სხვადასხვა კატეგორიაში: ცხოვრების შემსწავლელ მეცნიერებებში, ფიზიკასა და მათემატიკაში.

გალა დაჯილდოვებას კალიფორნიაში მასპინძლობდა კომედიის მსახიობი და მწერალი, სეთ მაკფარლანი.

„ჩვეულებრივი აზროვნებით და გაფართოვებული ცოდნით გრძელვადიან პერსპექტივაში, მეცნიერებს შეუძლიათ გადაჭრან ჩვენი დროის უდიდესი პრობლემები,“ განაცხადა ცუკემბერგმა.

სიცოცხლის შემსწავლელ მეცნიერებებში პრიზი 3 მილიონი დოლარის ღირებულებით, გადაეცა 5 ინდივიდუალურ მკვლევარს:

Karl Deisseroth-ს და Edward Boyden-ს, რომლებიც არიან პიონერები ოპტოგენეტიკაში, რომელიც იყენებს სინათლეს ცოცხალი უჯრედების გამოყენებაში.

John Hardy, რომელიც შეისწავლის ალცჰაიმერის დაავადების გენეტიკას ლონდონის უნივერსიტეტის კოლეჯში.

Helen Hobbs, რომელიც მუშაობს სამედიცინო სფეროში გენეტიკის კვლევის განხრით.

Svante Pääbo, პიონერი ანტიკური დნმ-ის კვლევის სფეროში, რომელიც ხელმძღვანელობდა ნეანდერტანელი გენომის შესწავლას.

ერთი ჯილდო ფუნდამენტური ფიზიკისთვის გაიზიარა ხუთმა პიონერმა ნეიტრინოს ნაწილაკების ექსპერიმენტმა, სადაც ექსპეტრიმენტში ჩართულ მკვლევართა რიცხვი 1300-ია. ეს არის იგივე კვლევა, რომელიც წარდგენილი იყო წელს ნობელის პრემიაზე.

ეს ექსპერიმენტები ჩატარდა კანადის სედბერის ნეიტრინულ ობსერვატორიაში, ჩინეთში – დაია ბეის დაწესებულებაში, ასევე კამლანდში, K2K/T2K-სა და სუპერ კანიოკანდეში, რომლებიც ყველა მდებარეობს იაპონიაში.

პრიზი მათემატიკაში აიღო იან აგოლიმ, რომელიც სწავლობს ფენომენს,  ცნობილს, როგორც სამ განზომილებიანი მანიფოლდი.

გალა დაჯილდოვების სხვა წამყავენებს შორის იყვნენ ისეთი მსახიობები, როგორიცაა რასელ ქროუ და ჰილარი სვონკი, ხოლო მუსიკოსი, ფარელ უილიამსი ცოცხლად ასრულებდა საუკეთესო ნამუშევრებს.

პრიზი დააარსეს Brin და Anne Wojcicki-ებმა, რომლებიც მართავენ გენეტიკური ტესტირების ფირმას – 23andMe, ჩინელმა ბიზნესმენმა, ჯეკ მამ, და რუსმა მეწარმემ, იური მილნერმა და მისმა ცოლმა, იულიამ.

წყარო: BBC