close

განათლება

ანათლებააქართველო

ლადო აფხაზავა მსოფლიოს 50 საუკეთესო მასწავლებელს შორისაა

3B720533-D586-455D-91D0-C8C8CAD70188

ქართველი მასწავლებელი ლადო აფხაზავა მსოფლიოს 50 საუკეთესო მასწავლებელს შორისაა.

ამის შესახებ ინფორმაციას “მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს” საიტი აქვეყნებს.

“ლადოს მიზანია მოსწავლეები აქტიურ მოქალაქეებად და თანამედროვე საზოგადოების ლიდერებად აღზარდოს, რათა ისინი ჩამოყალიბდნენ დამოუკიდებელ, კრიტიკულად მოაზროვნე პიროვნებებად, შეძლონ საკუთარი აზრის გამოხატვა, იდეების გენერირება და საკუთარი ინიციატივების განხორციელება. 2003 წელს მან დააფუძნა ბანაკი, სადაც მოსწავლეები არაფორმალურ განათლებას იღებდნენ. ბავშვებმა ბანაკს „ლადოს ბანაკი“ უწოდეს.” – აღნიშნულია “მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს” ვებგვერდზე.

მასწავლებლის მსოფლიო ჯილდოს მიზანი, მასწავლებლის პროფესიის პოპულარიზაციის ხელშეწყობა და მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან ყველაზე გამორჩეული, შთამაგონებელი და მონდომებული მასწავლებლის პოვნაა, რომელიც ჯილდოდ მილიონ დოლარს მიიღებს. წელს პირველად, ასეთ მასწავლებელთა შორის ჯილდოს ადმინისტრაციამ ქართველი მასწავლებელი დაასახელა ჩიბათიდან, რომელმაც ქართულ საზოგადოებას ძალიან ბევრი აქტივობით დაამახსოვრა თავი.

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

გოგებაშვილის „დედა ენა“ სკოლებს 2019 წლიდან დაუბრუნდება

B68FBBD5-80C2-4BE8-827C-74B8F63E7CEA

მომავალი სასწავლო წლიდან, იაკობ გოგებაშვილის „დედა ენა“ სკოლებში დაბრუნდება.

აღნიშნულ ინიციატივასთან დაკავშირებით განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროში კომისია შეიქმნება, რომელიც იაკობ გოგებაშვილის დედაენის შინაარსობრივი ნაწილის შეჯერებასა და დამტკიცებაზე იმუშავებს.

ამ სიახლის შესახებ საქართველოს პარლამენტის განათლების, კულტურისა და სპორტის კომიტეტის თავმჯდომარემ მარიამ ჯაშმა განაცხადა. 

განათლების “სამინისტროში იქმნება ეროვნული კომისია, რომელიც იაკობ გოგებაშვილის დედა ენის შინაარსობრივი ნაწილის შეჯერებაზე იმუშავებს. შემდეგ კი მისი დამტკიცება მოხდება. ეს გახდება ერთიანი სახელმძღვანელო, რომელიც სკოლებში დაინერგება როგორც საანბანო სახელმძღვანელო. გარდა აღნიშნულისა, არსებობს მზაობა, რომ კულტურული მემკვიდრეობის ის ძეგლები, რომლებიც განათლების სამინისტოში გამოიყენება, კანონმდებლობით დაცული იყოს. უკვე დავარეგისტრირეთ ინიციატივა, რომ ეროვნული ან საერთაშორისო კატეგორიის არამატერიალური კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის სტატუსის მქონე მეთოდის საფუძველზე შექმნილი ნებისმიერი სახელმძღვანელოს მომზადება და გრიფირება სპეციალური წესით ხდებოდეს. – განაცხადა მარიამ ჯაშმა.

სრულად ნახვა
ანათლებასტორიაულტურააქართველო

„ვეფხისტყაოსნელი“ – გიორგი გიქორაშვილი პოემის 120 ცალ განსხვავებულ ეგზემპლარს ფლობს

46199126_2283034448594337_2223691430281347072_n-600×450

გიორგი გიქორაშვილი 18 წლისაა. ეს მისი ასაკია, მაგრამ არ ახსოვს ის რიცხვი, რამდენი წელიც მას შემდეგ გავიდა, რაც „ვეფხისტყაოსნის“ კოლექციონერობა დაიწყო. აღარც კი ახსოვს, როდის დაიწყო მისი ცხოვრების ეს პერიოდი. „ვეფხისტყაოსნის“ რამდენიმე იშვიათი გამოცემა დედამისსა და დედამისის დეიდას ჰქონდათ. „12-13 წლის რომ ვიყავი, როდესაც სკოლაში პირველად წავიკითხე „ვეფხისტყაოსნის“ პირველი თავი, იმდენად დამაინტერესა ამ ნაწარმოებმა, რომ, სახლში მისულმა, შინ არსებული ყველა ეგზემპლარი უცერემონიოდ გადავიბარე“.გიორგი ექსკლუზიურად “თბილისი თაიმსთან”  ჰყვება კოლექციის შესახებ, რომლის რაოდენობა დღეს 120 ცალს აღწევს. 

რატომ გადაწყვიტე მისი შეგროვება?

„მახსოვს, პირველად როგორი რუდუნებით მეჭირა 1955 წლის ქართულ ენაზე არსებული გამოცემა თოიძის ილუსტრაციებით. თითქოს, ხელში წიგნი კი არა, გრაალის თასი მეჭირა. წიგნის ერთი გადაშლაც კი საკმარისი იყო, რომ ჩამითრია არაბეთისა და ინდოეთის რუსთველიანურმა მორევმა – იმ პიროვნული ქცევის კოდექსმა, რასაც ავტორი გვთავაზობს. შინაარსის გარდა, მონუსხული ვიყავი რუსთაველის პოეტური ხელოვნებით. ქართული გამოცემების გარდა, სახლში გვქონდა გამოცემა გერმანულ ენაზე. წიგნის წინ-უკუღმა თვალიერების შემდეგ, უცბად, მადლიერების გრძნობამ შემიპყრო – ვიღაც გერმანელი ჩამოვიდა საქართველოში, ისწავლა ქართული, ქართულიდან ასეთი სირთულის ნაწარმოები გადათარგმნა გერმანულად, იქ გამოსცა და ჩვენ არც კი ვიცით მისი სახელი. გადავწყვიტე, როგორც ჩიტი ტყის ხანძრის დროს, მეც, ჩემი შესაძლებლობებით, გამომესწორებინა ეს “გაუგებრობა” და თითო ენაზე თითო წიგნი შემეგროვებინა”.

დღეისთვის, გიორგი „ვეფხისტყაოსნის“, დაახლოებით, 120 ცალი განსხვავებული ეგზემპლარის მფლობელია. ზოგადად, ეს ნაწარმოები, დაახლოებით, 56 ენაზეა ნათარგმნი. გიორგიმ კი, ჯერჯერობით, 28 ენაზე გამოცემული ვერსია შეაგროვა, მათ შორისაა – ტაჯიკური, იაკუტიური, ყაბარდოული, მოლდოვური, ბასკური, ქურთული, იაპონური, უზბეკური, ყაზახური, პოლონური და მეგრული ვარიანტები შესაბამისი ნაწარმოებისა.

ყველაზე მეტად, შენს კოლექციაზე რომელი ვერსიები გამოირჩევა?

„ჩემი კოლექციიდან ყველაზე მეტად გამოვარჩევდი 1917 წლის უნგრულ ენაზე არსებულ გამოცემას. წარმოიდგინეთ, წიგნი იბეჭდება ბუდაპეშტში გაგანია პირველი მსოფლიო ომის დროს. მიუხედავად ამისა, აქვს ზიჩის საოცარი ხარისხის ილუსტაციები. წიგნი დამატებით ჩასმულია ტყავის ყდაში, რომელსაც ყუაზე სათაური მოოქროვილი ასოებით აქვს ამოკვეთილი და, რაც მთავარია, იგი არის უნგრელი ქართველოლოგის, მორის იშტვანოვიჩის საჩუქარი ქართველი ენათმეცნიერის, შოთა ძიძიგურისადმი, რასაც მოწმობს წარწერა წიგნის პირველ გვერდზე“.

გიორგის „ ვეფხისტყაოსნურ“ კოლექციაში ყველაზე ძველი მისი 1905 წლის ვერსიაა. მისი თქმით, ეს არ არის კლასიკური გაგების „ვეფხისტყაოსანი“. „ეს არის, ვციტირებ: “სოსიკო მერკვილაძის მიერ გამოკრებილი ხალხური ვეფხისტყაოსანი”. სოსიკო მერკვილაძემ, მკვლევარმა და წიგნის ავტორმა, იმოგზაურა საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში და იქ “გამოიკითხა” ზეპირსიტყვიერად შემორჩენილი ვეფხისტყაოსანი. დამიჯერეთ, რომ წაიკითხოთ, შინაარსი იმდენად განსხვავებულია, რომ უბრალოდ სახტად დარჩებით.

როგორც წესი, გიორგი „ვეფხისტყაოსნის“ ვერსიებს თბილისელი ბუკინისტებისგან ყიდულობს. გარდა ამისა, როდესაც მოგზაურობს სხვადასხვა ქვეყანაში, ცდილობს, რომ იქედან იქაურ ენაზე ნათარგმნი „ვეფხისტყაოსნის“ გარეშე სამშობლოში არ დაბრუნდეს.

დღემდე აგრძელებ შეგროვების პროცესს?
იყო დრო, როდესაც თბილისის ყველა ბუკინისტი აღრიცხული მყავდა – ვინ, სად, რა წიგნს ყიდდა. მაგრამ რაც უფრო იზრდება შენი კოლექცია, მით უფრო რთული ხდება, რაიმე ახალი გამოცემა შემატო მას. კოლექციონერობა არ არის დასრულებადი პროცესი, იგი უსასრულოა. არ არსებობს ისეთი კოლექცია, რასაც სრულად შეაგროვებ და თამამად იტყვი – მორჩა, დავამთავრე მისი შეგროვება. მაგალითად, „ვეფხისტყაოსანი“ ავიღოთ. ვთქვათ, შეაგროვე ყველა უკვე გამოცემული ეგზემპლარი. დავუშვათ, სადმე იპოვნე 1721 წლის ვახტანგისეული პირველი ნაბეჭდი „ვეფხისტყაოსანი“ (რომელიც მხოლოდ 21 ცალია შემორჩენილი) და იპოვნე 1941 ჰიტლერის მიერ ქართველი სამხედროებისთვის დაბეჭდილი ეგზემპლარიც (რომლის სულ 5 ცალია შემორჩენილი). კი, რამდენიმე თვით გექნება სრული კოლექცია, მაგრამ მალე გამოვა ახალ ენაზე, ხელმეორედ დაიბეჭდება და ასე გაგრძელდება სამუდამოდ. მე ვცდილობ, რომ, ძველთან ერთად, ყველა ახლადდაბეჭდილი გამოცემაც შევმატო ჩემს კოლექციას. მაგრამ ეს კოლოსალურ შრომას, ენერგიასა და დროს მოითხოვს, რაც აბიტურიენტისთვის წარმოუდგენელი ფუფუნებაა.

ჯერჯერობით, გიორგის კოლექციას მონაწილეობა არცერთ აქტივობაში მიუღია. „მე ძალიან მომთხოვნო პიროვნება ვარ და თუ პირადად არ დავრწმუნდი, რომ უსაფრთხოების ყველა ზომა მიღებულია, ჩემი „ვეფხისტყაოსნები“ ჩემი სახლის ზღურბლს არც კი გადაკვეთს. დიახ, მქონია შემოთავაზება, რომ  ჩემი კოლექცია გამომეფინა კონკრეტულ დაწესებულებასა, თუ ინსტიტუტში, მაგრამ უარი მითქვამს, რადგან იქ არ არსებობდა არანაირი ინვენტარი წიგნის დაზიანებისგან დასაცავად“.

მარიამ ტიელიძე

სრულად ნახვა
ანათლება

ბირმინგემის უნივერსიტეტში ლექტორს 400 სტუდენტიდან აუდიტორიაში არცერთი არ დახვდა

0_UoB

ბირმინგემის უნივერსიტეტის ლექტორი შოკირებული დარჩა, როცა მის ლექციაზე 400 სტუდენტიდან არცერთი არ მივიდა.

დოქტორმა დებორა ლონგვერსმა, რომელიც ინგლისური ლიტერატურის კათედრის ხელმძღვანელი გახლავთ, კლასს ელექტრონული წერილი მიწერა, სადაც ის შეშფოთებას გამოთქვამდა ლექციის მიმართ გამოჩენილი „სრული უინტერესობის  გამო.“ გარდა ამისა დებორა ლონგვერსმა ცარიელი აუდიტორიის ფოტო მთელ დეპარტამენტს გადაუგზავნა.

“ეს გახლავთ აუდიტორიის ფოტო, სადაც მეორე კურსელი სტუდენტები უნდა დასწრებოდნენ ლექციას თემაზე – “შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა და დადგენა.“ შოკირებული დავრჩი, როდესაც 400 სტუდენტიდან არც ერთი არ ესწრებოდა ლექციას, მიუხედავად იმისა, რომ დასწრება სავალდებულო იყო,“  აღნიშნავს ლონგვერსი ელექტრონულ ფოსტაში.

ლექტორი ირწმუნება, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ლექცია უნივერსიტეტის „კითხვის კვირის“ პერიოდში ჩატარდა, დასწრება სავალდებულო იყო.

„გთხოვთ, გახსოვდეთ, რომ უნივერსიტეტის წესების თანახმად, დაგეგმილი საათები სავალდებულოა და ასეთ ლექციებზე დასწრებას მკაცრად ვაკონტროლებთ,“ აცხადებს დებორა ლონგვერსი.

ლექტორის პასუხად სტუდენტმა ანაბელაპენჰალიგონმა განაცხადა, რომ მან, სხვა სტუდენტების მსგავსად არ იცოდა, თუ ლექცია ჩანიშნული იყო, ვინაიდან ეს მხოლოდ დეპარტამენტის ელექტრონულ ფოსტაში იყო ნახსენები. გარდა ამისა, სტუდენტებს „კითხვის კვირის“ გამო სახლებში წასვლა ქონდათ დაგეგმილი და ბილეთების დაბრუნება დამატებით ხარჯებთან იყო დაკავშირებული.

აღსანიშნავია, რომ სავალდებულო ლექციის გაცდენა პრობლემებთანაა დაკავშირებული. ორი ან მეტი გაცდენის შემთხვევაში სტუდენტს სოციალურ ჯგუფთან უწევს შეხვედრა.

„ისევე როგორც სხვა უნივერსიტეტებში, ჩვენც რუტინულად ვამოწმებთ სტუდენტთა დასწრებას სავალდებულო ლექციებსა და სემინარებზე,“ აცხადებს უნივერსიტეტის პრეს-სპიკერი, თუმცა განმარტავს, რომ ლექცია  „კითხვის კვირის“ დროს ჩატარდა, ამიტომ სტუდენტები არ იყვნენ ვალდებული, მას დასწრებოდნენ.

სტუდენტების უნივერსიტეტს ამ დღეებში დაუბრუნდებიან, ვინაიდან „კითხვის კვირა“ დასასრულს უახლოვდება.

წყარო : birminghammail.co.uk

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

ქართველოლოგიის საერთაშორისო საზაფხულო სკოლა და კონფერენცია „ქართული ხელნაწერი“

45398301_547284059044675_4716686600036155392_n

2019 წლის 10-20 ივლისს კორნელი კეკელიძის სახელობის საქართველოს ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი ლუვენის უნივერსიტეტის (UCL) მონაწილეობით, ატარებს საზაფხულო სკოლას და კონფერენციას – „ქართული ხელნაწერი“. ღონისძიება შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდის ფინანსური მხარდაჭერით ხორციელდება.
ხელნაწერთა ეროვნულ ცენტრი ექვსი წლის მანძილზე წარმატებულად ატარებდა ქართველოლოგიის საერთაშორისო სკოლებს.
საერთაშორისო სკოლის „ქართული ხელნაწერი“ პროგრამა უნიკალურია.
სასწავლო მოდულების შინაარსი მოიცავს ხელნაწერთმცოდნეობასთან დაკავშირებულ პრაქტიკულად ყველა ძირითად სფეროს. სკოლის მსმენელებს თავიანთი კვლევების შედეგებსა და მეთოდოლოგიას გაუზიარებენ ცენტრის წამყვანი მეცნიერები, რომლებიც ათეული წლების განმავლობაში სწავლობენ ცენტრში დაცულ ხელნაწერებს, საისტორიო დოკუმენტებს, საარქივო მასალას. სკოლის მუშაობაში მონაწილეობას მიიღებენ საქართველოს სხვადასხვა ინსტიტუციების წარმომადგენლები და უცხოელი მკვლევრები.
საზაფხულო სკოლის ლოგიკური გაგრძელებას წარმოადგენს საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია „ქართული ხელნაწერი“, რომელზეც თავისი კვლევების პრეზენტაციებით წარდგებიან სკოლის შერჩეული მონაწილეები და ლექტორები. კონფერენცია ხელს შეუწყობს ქართული და უცხოენოვანი ხელნაწერი მემკვიდრეობის შესწავლის სფეროში აკუმულირებული ცოდნის შეჯამებას, აქტუალური საკითხების წინ წამოწევას ხელნაწერი მემკვიდრეობის კვლევის სხვადასხვა სფეროების მიხედვით, სამომავლო კვლევითი პერსპექტივების დასახვას. სამეცნიერო კონფერენციაზე დაგეგმილია ერთი პლენარული სხდომა  და სამი სექცია შემდეგი მიმართულებების შესაბამისად:

  • აღმოსავლური ქრისტიანული ხელნაწერების კოდიკოლოგია, ტექსტოლოგია, წიგნის ხელოვნება;
  • ხელნაწერი მემკვიდრეობის კატალოგიზაცია, ბაზები და დიგიტალიზაცია;
  • სამეცნიერო პროექტების პრეზენტაციები.

საზაფხულო სკოლაში მონაწილეობის მისაღებად სამეცნიერო ფორუმის ორგანიზატორები  იწვევენ ქართველ და უცხოელ სტუდენტებსა და ახალგაზრდა მკვლევრებს (მაგისტრანტებს, მაგისტრებს, დოქტორანტებს და დოქტორებს), რომელთა სამეცნიერო ინტერესები შეესაბამება ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრის ძირითად სამეცნიერო-კვლევით მიმართულებებს (კლასიკური ან ძველი ქართული ფილოლოგია, წყაროთმცოდნეობა, არქივთმცოდნეობა, ხელნაწერი წიგნის კულტურა, რესტავრაცია, დიგიტალიზაცია და სხვ.).
შერჩეულ კანდიდატებს სკოლასა და კონფერენციაში მონაწილეობის შესახებ ეცნობებათ არაუგვიანეს 2018 წლის 20 დეკემბრისა.
სკოლისა და კონფერენციის სამუშაო ენა არის ინგლისური. ლექციებისა და სხვა აქტივობების ჩატარება უზრუნველყოფილი იქნება სინქრონული თარგმანით.
საზაფხულო სკოლაში მონაწილეობის მსურველებმა 2018 წლის 10 დეკემბრამდე უნდა გამოაგზავნონ შევსებული სააპლიკაციო ფორმა (დეტალები და სკოლის სააპლიკაციო ფორმა იხილეთ შემდეგ ელექტრონულ მისამართზე: www.manuscript.ge

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი “დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებაულტურააქართველოილოსოფია

იაკობ გოგებაშვილი ქართულ პატრიოტიზმზე

a47bdb2ae5a99dc68185bc94a1d4224c_XL

ბევრგან ვხედავთ პატრიოტებსა, რომელთაც უნდათ სხვის უბედურებაზედ ააშენონ თავიანთ ქვეყნის ბედნიერება. პრუსიის პატრიოტს ტრეიჩკეს რომ ჰკითხო, რასა სთვლი საჭიროდ გერმანიის ბედნიერებისთვისო, გიპასუხებს: დასავლეთით საფრანგეთის მიწასთან გასწორებას, სამხრეთით ავსტრიის წელში მოკაკვას და აღმოსავლეთით რუსეთის მიმსხვრევასაო. მეშჩერსკის, სუვორინს და კატკოვს რომ შეეკითხო, როგორი უნდა იყოს რუსის პატრიოტიო, გიპასუხებენ: იგი უნდა სჩაგრავდეს ყოველ სხვა ტომს, რუსებთან შემოერთებულსა, და გარედ უნდა ელტოდეს და ნატრულობდეს მთელს ევროპის გაქელვასაო. ჩინეთის პატრიოტები უფრო კიდევ მომეტებულს რასმე ნატრულობენ: მთელი კაცობრიობა ჩვენის ბაღდიხანის ქვეშევრდომი, უმორჩილესი მონა უნდა შეიქმნასო.

ჩვენში პატრიოტობა სხვა თვისებისაა, სხვა გვარის ხასიათისაა: იგი იპყრობს მხოლოდ წმინდა გრძნობას მამულის სიყვარულისას. ამ გრძნობაში თავისთავის მეტი არა ურევია-რა. ვისიმე სიძულვილი, ვისიმე დათრგუნვის სურვილი, ვისიმე გაუბედურების წადილი მასში სრულიად არ იპოვება. ჩვენს პატრიოტებს სურთ აღდგენა და დაცვა ჩვენის უფლებისა, ეროვნებისა, თვითმმართველობისა, ლიტერატურისა, კულტურისა, რომელთა გარეშე არა ხალხს არ შეუძლიან სიცოცხლე და ადამიანური არსებობა. ჩვენი მამულიშვილები ნატრულობენ ჩვენის ქვეყნის ბედნიერების მიღწევას წმინდა და სწორი გზით, იმ გზით, რომელიც სხვის უბედურებაზედ არ არის გავლებული. როგორც წარსულში ჩვენი ერი იბრძოდა არა სხვა ხალხების დამონავებისათვის, არამედ თავის საკუთარის დამოუკიდებლობის დაცვისათვის, ისე ეხლა ჩვენი მამულიშვილები მოღვაწეობენ არა იმ განზრახვით, რომ სხვანი დავთრგუნოთ და მათის დამცირებით ჩვენი თავი ავიმაღლოთო, არამედ იმისათვის, რომ ჩვენს ერსაც გავუკვლიოთ ფართო გზა გონების განვითარებისა, ზნეობის ამაღლებისა და კეთილდღეობისაო. ერთის სიტყვით, ჩვენში მამულის სიყვარულმა მიიღო ისეთივე წმინდა მიმართულება, რომელსაც ამ ბოლოს ჟამს დაადგა დაწინაურებული, საუკეთესო წილი ევროპის დემოკრატიისა. წარსულში ჩვენ გვქონდა ამაზე უფრო ფართო ეროვნული ნიადაგი; მაგრამ ამ ნიადაგზედ წმინდა პურთან ხშირად ითესებოდა აზიური ღვარძლი და ჭვავი. ამის გამო წარსულიდგან უნდა გადმოვიტანოთ ეროვნული ნიადაგი და ევროპის ნაწარმოებში ავარჩიოთ სათესად წმინდა პური გონების, ზნეობის და ეკონომიურის სფეროებიდგან”

(რჩეული თხზულებანი, ტ. 1, თბ. 1989, გვ. 235-236).

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

ბავშვები, რომლებსაც 6 წელი 1 იანვრამდე შეუსრულდებათ, შესაძლოა პირველ კლასში მიიღონ

780_group-of-school-kids-with-teacher-sitting-in-classroom-and-raising-hands

პირველკლასელის სასკოლო ასაკი შესაძლოა, გადაიხედოს, – ამის შესახებ საქართველოს პარლამენტის განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის თავმჯდომარის პირველმა მოადგილემ გენადი მარგველაშვილმა განაცხადა. ინფორმაციას სააგენტო „ინტერპრესნიუსი“ ავრცელებს.

მისი განმარტებით, განხილული შეიძლება იყოს რამდენიმე ვარიანტი, მათ შორის ის, რომ სკოლაში დაშვებული იყოს ბავშვის მიღება, რომელსაც 6 წელი 31 დეკემბრის ჩათვლით პერიოდში უსრულდება, ან მეორე – პირველ კლასში მიღებამდე შესაძლოა, 2-წლიანი მოსამზადებელი კურსი შემოიღონ.

„სასკოლო მზაობა არ ნიშნავს, რომ მაინცდამაინც რიცხვითი მონაცემი გავაჩეროთ, ეს იყოს დაბადების ასაკი ან 31 დეკემბერამდე პერიოდი, ან თუნდაც 16 სექტემბრამდე შევისწავლოთ ბავშვის მომზადება იმისთვის, რომ სკოლაში შევიდეს. ამ მიმართულებით თუ ცვლილება დაიგეგმება, ეს ალბათ, იქნება პირდაპირ მიბმული იმ კანონებთანაც, რომლებიც სკოლამდელ განათლებას ეხება. შეიძლება იყოს 2-წლიანი მოსამზადებელი კურსი და ამის შემდეგ თითოეულ ბავშვთან ინდივიდუალური მიდგომით გადაწყდეს პირველ კლასში რა ასაკის შევა – ეს არის ჩემი მოსაზრება. არ არის გამორიცხული ეს საკითხი გადაიხედოს, მაგრამ ამას სერიოზულად დაჯდომა და მოფიქრება სჭირდება.

თუკი ბავშვი ვუნდერკინდია, რაღაც ტიპის განსაკუთრებულობა არსებობს, ამ შემთხვევაში მინისტრის პრეროგატივაა, რომ დაუშვას 6-წლამდე ასაკის ბავშვის პირველ კლასში მიღება. რამდენადაც მახსოვს იყო ასეთი მიდგომა, შეიძლებოდა მინისტრისთვის მიმართვა იმ შემთხვევაში, თუ ბავშვს რაიმე განსაკუთრებული მონაცემი ჰქონდა. სასკოლო ასაკის მზაობა არ არის მაინცდამაინც 6 წელი, შეიძლება იყოს 7 წელი ან 5 წელი“, – განაცხადა მარგველაშვილმა.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტინა”

სრულად ნახვა
AMGამოგონება - ინოვაციაანათლებაომუნიკაციააქართველოექნოლოგიები

გიორგი კონტუაძე – 28 წლის ლექტორი და ,,Giffer-ის” დამფუძნებელი

გიორგი კონტუიძე

28 წლის გიორგი კონტუაძე ციფრული მარკეტინგის სპეციალისტი და ბიზნესისა და ტექნოლოგიების უნივერსიტეტის მოწვეული ლექტორი გახლავთ, რომელიც ასევე  არის ერთ-ერთი წარმატებული ქართული ინოვატორული სტარტაპის – ,,Giffer-ის” დამფუძნებელი და სათავეში უდგას ციფრულ საკომუნიკაციო სააგენტო ,,Kraken-საც”. გავიცნოთ წარმატებული ქართველი ახალგაზრდა, რომელიც საკუთარ ისტორიას თავად გვიამბობს.

-ციფრული მარკეტინგი 21-ე საუკუნის განუყოფელ ნაწილად იქცა, თუმცა ყოველთვის უჭირთ ხოლმე მისი ზუსტი განმარტების შემოთავაზება, შენ, პირადად, როგორ აუხსნიდი მის მიზნებსა და დანიშნულებას მკითხველს?

რთულია, განსაზღვრო ის რაც დღევანდელ დღეს შეიძლება ყველაფერი იყოს, თუ გავითვალისწინებთ იმას თუ რა დოზით არის ტექნოლოგიები და ციფრული კომუნიკაცია ჩვენს ცხოვრებაში. ეს იმდენად სწრაფად განვითარებადი მიმართულებაა, რომ რთულია განისაზღვროს სად ვიქნებით ხვალ და რასთან ადაპტირება მოგვიწევს უახლოეს მომავალში, ტექნოლოგიები ხომ მუდმივად ვითარდება. ხშირად მითქვამს, რომ ხანდახან რთულია მიხვდე რომელია რეალური სამყარო, ის სადაც ვცხოვრობთ თუ მეორე, ჩვენი მოწყობილობების მიღმა არსებული, ალბათ უკვე მეორე, რადგან იქ გაცილებით მეტ დროს ვატარებთ. მეგობრები აღარ გვენატრებიან, რადგან უკვე ყოველდღიურად შეგვიძლია ვადევნოთ მათ თვალი. ეს ძალიან ვრცელი თემაა, საინტერესო და ამოუწურავი და მასზე საუბარიც ძალიან დიდხანს შეიძლება.

-საინტერესოა, როდის დაინტერესდი ციფრული მარკეტინგით და რა მიგაჩნია საქმიანობაში მთავარ ფაქტორად, რამაც შენი წარმატება განაპირობა?

– ამ მიმართულებით სტუდენტობის პერიოდში დავინტერესდი, პირველ კურსზე რომ ვიყავი, მუდმივად ვეცნობოდი მიმდინარე მოვლენებს და ვცდილობდი არასდროს ჩამოვრჩენილიყავი ციფრულ სამყაროში დანერგილ სიახლეებს. ჩემი მიზანი დღესაც უცვლელია, კომპანია რომელიც უკვე 60-ზე მეტ კომპანიას ემსახურება, სრულ სერვისს სთავაზობს ციფრული მარკეტინგის მიმართულებით. აქამდე მოსვლა კი შეუძლებელი იქნებოდა რომ არა დაუღალავი შრომა და მაქსიმალური აქცენტი მომსახურებაზე, რადგან საქართველოში კარგი და კომფორტული მომსახურების შეთავაზება არ არის მარტივი.

-სტარტაპი ,,Giffer-ი” უკვე ბევრისთვის კარგადაა ცნობილი, მოგვიყევი მისი შექმნის ისტორია და გზა, რომლის გავლაც დაგჭირდათ სანამ წარმატებას მიაღწევდით?

– მაშინ როდესაც კრაკენი მუშაობდა ერთ-ერთ პროექტზე და რიგითი შეკრება გვქონდა სადაც ვფიქრობდით სხვადასხვა იდეებზე, დაიბადა გიფერის იდეაც, რომ შეგვექმნა მოწყობილობა რომელიც იქნებოდა განსხავებული და ადამიანებისთვის დადებითი ემოციების მომგვრელი. მოგეხსენებათ ფოტოების ბეჭდვა უკვე დიდი ხანია ჩვენთან პოპულარულია ამიტომ გადავწყვიტეთ ყოფილიყო გიფი, განსხავებული, ახალი ხილი ჩვენი ხალხისთვის. საამაყოა ის ფაქტი რომ სამმა მეგობარმა, ფაქტობრივად ნულიდან, ჩვენივე ფინანსებით ავაწყეთ პირველი აპარატი, სტარტაპის წარმატება, ჩემი აზრით, დამოკიდებულია კარგ პროდუქტზე და იმ სტრატეგიაზე თუ როგორ გააკეთებ პროექტის პოზიციონირებას ბაზარზე. ჩვენს შემთხევაში, ეს იყო ,,თბილისი ოფენ ეარი”, სადაც უფასოდ დავდგით ,,გიფერი”, ამ სამი დღის შემდეგ კი – მისი ცნობადობა და პოპულარობა დღითი დღე იზრდებოდა, და იზრდება ახლაც, ,,გიფერი” უკვე 5 ქვეყანაში ოპერირებს.

როდესაც გჯერა იდეის, გარისკვას არ უნდა მოერიდო, როდესაც საწყის ეტაპზე ხარ, გაქვს ექსპერიმენტების შესაძლებლობა, გაქვს უფლება დაუშვა შეცდომები, რადგან სტარტაპი ხარ. მერე ამას არავინ გაპატიებს.

დღევანდელ დღეს უკვე ძალიან ბევრი პროექტი არსებობს რომელიც სტარტაპებს ეხმარება განვითარებაში და ეს მისასალმებელია, ჩვენ ყველაფერი ჩვენით გვქონდა მოძიებული, არ ყოფილა არანაირი ფინანსური ან მსგავსი ხელშეწყობა, მიუხედავად იმისა რომ ყველგან გვახსენებდნენ და გვპატიჟებდნენ როგორც ერთ-ერთ ყველაზე წარმატებულ სტარტაპს.

-რა მომსახურება გვთავაზობს თვითონ ,,Kraken-ი”? ასევე, საინტერესოა რატომ გადაწყვიტეთ სწორედ ასე დაგერქმიათ სახელი მისთვის?

-,,კრაკენი” საკომუნიკაციო სააგენტოა, რომელიც კომპანიებს ციფრული მარკეტინგის მიმართულებით აუთსორსულ მომსახურებას სთავაზობს. კრაკენი მითიური არსებაა, რომელსაც გაჭირვების დროს უხმობენ ხოლმე, ასე ვართ ჩვენც, კომპანიებს ვშველით, საცეცებით უამრავ საქმეს ვასრულებთ და თან ყოველთვის აქვთ ჩვენი იმედი. კომპანია მეხუთე წელია აქტიურად მოღვაწეობს საქართველოს ბაზარზე და საკმაოდ წარმატებულადაც, ის რომ უკვე 60 კომპანიაზე მეტი სარგებლობს ჩვენი მომსახურებით,  ნამდვილად ნიშნავს იმას, რომ გვენდობიან და ჩვენი ხარისიხი მათთვის მისაღებია, ჩვენ კი მუდმივად ვიზრდებით.

-პარალელურად ლექტორის საქმიანობასაც ითავსებ, როგორია ახალგაზრდა ასაკში ამ სტატუსის მორგება?

-22 წლის ვიყავი როცა ილიას უნივერსიტეტში მოწვეულ ლექტორად დავიწყე მუშაობა, ცოტა არ იყოს ამ დროს რთულია რადგან ასაკოობრივი განსხვავება არ არის, სტუდენტები თანატოლად აღგიქვამენ, თუმცა ჩემს ლექციებზე ყოველთვის კარგი დასწრება და დისციპლინა იყო, სტუდენტებთან დღემდე მეგობრული ურთიერთობა მაქვს, არასდროს არ მინდოდა სტანდარტული ლექტორი ვყოფილიყავი, ამიტომ სულ ვცდილობდი ლექციები სახალისო და მეგობრული მქონოდა.

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველოიმია

90 წლის მეცნიერი და ქიმიის პედაგოგი 65 წლის სტაჟით

ვენერა ბებო

მე-11 კლასში ვიყავი, ვენერა ბებოსთან რომ მიმიყვანეს, ქიმიასთან დიდად ვერ ვმეგობრობდი და – იქნებ რამე ,,გეშველოსო”. მეგონა, ტიპური ქიმიკოსი დამხვდებოდა, მხოლოდ რეაქციები და ნივთიერებები რომ აინტერესებს – შევცდი. ვენერა მასწავლებელმა ქიმია შემაყვარა – ისე, რომ რეაქციების ამოხსნა ჩემი ჰობიც კი გახდა, მაგრამ ჩვენ, ქიმიის გარდა, ვსაუბრობდით ლიტერატურაზე, მედიცინაზე, მაძლევდა საუკეთესო რჩევებს და, თქვენ წარმოიდგინეთ, 4 საათი ისე გადიოდა, ვერც ვხვდებოდით. ვენერა ბებო მაშინ 84 წლის იყო, ახლა კი – მალე 91-ის გახდება.

რომ ვუთხარი, თქვენთან ინტერვიუ უნდა ჩავწერო-მეთქი, ,,აღშფოთდა”- მე რა ჩასაწერი ვარო. არადა, ნამდვილად სჭირდებათ ახალგაზრდებს ისეთი მოტივატორი, რომელიც 90 წლის ასაკშიც კი მზადაა, საკუთარი ცოდნა უანგაროდ გასცეს, მუდმივად ისწავლოს რაღაც ახალი და განვითარდეს.

-მოკლედ რომ გვიამბოთ თქვენ შესახებ.

-ვარ ვენერა ლაზარაშვილი-ნათიძე, 1927 წელს დავიბადე ბორჯომში. ბაღში, სკოლაში – ხშირად მაქებდნენ, 4 წლიდან  გამოვდიოდი სცენაზე. არასდროს არ მიყვარდა თავის გამოჩენა, მაგრამ ხშირად ხდებოდა, რომ მამჩნევდნენ, სკოლაში კლასკომის თავმჯდომარე, უნივერსიტეტში ჯგუფხელიც ვიყავი. სკოლაში ფრიადებზე ვსწავლობდი. მახსოვს, მასწავლებელმა ერთი სუსტი მოწაფეც კი მომაბარა, რომ მემეცადინებინა.

ეს იშვიათად ხდებოდა, მაგრამ უნივერსიტეტში პროტექციის გარეშე შევძელი, რომ დაუსწრებელიდან დასწრებულ სწავლებაზე გადავეყვანე. სასწავლებელში წლების განმავლობაში იყო ჩემი სურათი ფრიადოსნების დაფაზე გამოკრული.  პასუხისმგებლობის დიდი გრძნობა მქონდა. ტყუილი არასდროს არ შემეძლო და ვცდილობდი, ჩემი ყველა საქმე პატიოსნად შემესრულებინა.

-ქიმიისადმი ინტერესი როდის გაგიჩნდათ?

-თავდაპირველად, ვაბარებდი სამედიცინოზე, ომი იყო… პირველ წელს ვერ წამოვედი ბორჯომიდან, რადგან მამა ომში დაიჭრა.  1945-ში მოვემზადე და წამოვედი თბილისში. ქართულში 4-იანი მივიღე. მაშინ შენით კი არ უნდა მოგეფიქრებინა ტექსტი, არსებული ტექსტები უნდა დაგეზეპირებინა.მე დაზეპირება არასდროს არ მიყვარდა.  ჩემ წინ ვინც იჯდა, იმას თემა ვუკარნახე – 5-იანი აიღო და ფაკულტეტზეც მოხვდა. მათემატიკასა და რუსულში კი მქონდა 5-ები, მაგრამ ამ ოთხიანის გამო, ვერ მოვხვდი. შემდეგ 1-თვიანი მოსამზადებელი კურსები გავიარე, რათა სამედიცინოზე ჩამებარებინა პედიატრიის გახრით. მომდევნო ცდაზე ყველა საგანი ჩავაბარე, ქიმია მართლა კარგად დავწერე, იმდენად კარგად, რომ კომისიის თავმჯდომარეც შემოიყვანეს. მიუხედავად ამისა, 4 ქულა დამიწერეს. თავმჯდომარეს ვთხოვე, შემამოწმეთ-მეთქი, მითხრა – გეყოფაო. არ მეყო. იმავე ქულების მქონეები კი მოხვდნენ, როგორც შემდეგ განმიმარტეს – ისინი გვჭირდებოდა და იმიტომ მოხვდნენო.  შემდეგ, ბედია ალბათ ყველაფერი – ინდუსტრიალური ინსტუტიტის (ე.წ. გეპეი) სილიკატურ ფაკულტეტზე ჩავაბარე. იქაც ბევრი წვალება მომიწია, რთული იყო პროტექციის გარეშე. ასე მოვხვდი ამ სფეროში.

-როგორ გაგრძელდა თქვენი საქმიანობა უნივერსიტეტის შემდეგ?

-უნივერსიტეტის შემდეგ კათედრაზე დავიწყე მუშაობა. სტუდენტებთან ვმუშაობდი ლაბორატორიაში – ცდებს ვატარებდი. ერთი წლის შემდეგ, ჩემმა ერთ-ერთმა თანამშრომელმა შემომთავაზა მისაღები გამოცდებისთვის მემეცადინებინა ერთ-ერთი მოსწავლე. თავიდან უარზე ვიყავი, მითხრა – შეძლებო. მოვამზადე, ალღო ავუღე.  

45 სამეცნიერო შრომა მაქვს. რაც შეეხება აღმოჩენებს – მივიღე რკინის ნაერთი, რომელიც მაგნიტით მიიზიდება. ნაშრომმა დიდი მოწონება დაიმსახურა – უცხოეთიდანაც კი მოვიდა წერილი, მთელი ნაშრომი გადმოგვიგზავნეთო.  კათედრიდან 7 წელიწადში წამოვედი, მივხვდი, რომ იქ მომავალი არ მელოდა. პროტექციის გარეშე წინ წასვლა რთული იყო. შემდეგ – მეცნიერებათა აკადემიის ანალიზური ქიმიის ლაბორატორიაში გადმოვედი.

-თითქმის 65  წელი ასწავლიდით – სულ რამდენი მოსწავლე გყავდათ?

– რვეულები მქონდა, სადაც ვიწერდი ყველა მოსწავლის საკონტაქტოს. რამდენიმე ასეული მოწაფე მეყოლება მომზადებული, ძალიან ბევრი, ზუსტად ვერც ვიტყვი რაოდენობას. ვამზადებდი მოსწავლეებსაც და სტუდენტებსაც. ძალიან ბევრი მათგანი დღემდე მახსოვს (რვეულებსა და სიას მაჩვენებს).

-რას ნიშნავს ქიმია თქვენთვის?

-ქიმია ისეთი მეცნიერებაა, რომლის ცოდნაც აუცილებელია. ჩვენ გარშემო რაცაა, ყველაფერი ქიმია. სიყვარულიც კი ქიმიაა – მიმზიდველობა! რატომ უერთდება ერთი ელემენტი მეორეს? იმიტომ რომ ერთი გასცემს ელექტრონს და მეორე იძენს. თუ მის მიერ გაცემული ელექტრონის შეძენა არ შეუძლია, არანაირი რეაქცია არ მოხდება. რა საინტერესოა, არა?! – ელემენტები,  რომლებიც მხოლოდ გასცემენ, მაგალითად, მეტალები, ერთმანეთს არ უერთდებიან.

-რას გვეტყვით დღევანდელ სწავლების მეთოდებზე?

-ქიმია სკოლებში არ ისწავლება. ჩემს დროს პატარა წიგნები იყო, მაგრამ ძალიან ღირებული და ისეთი, ცოდნის შეძენას რომ შეძლებდი.  ახლა უზარმაზარი წიგნებია – ძალიან პრიმიტიული და სისულელეებით გაჯერებული. ეს იმის ბრალია, რომ სკოლა გონებასუსტი ადამიანების სასწავლო ადგილად გადაიქცა.   საგანმანათლებლო სისტემა ძალიან სუსტია.

მე შევიმუშავე აბიტურიენტთათვის ქიმიის სწავლების უნიკალური მეთოდი – თავდაპირველად, მათ ატომის ელექტრონულ აღნაგობას ვუხსნი (რეზერფორდის მეთოდი), შემდეგ – ნაერთთა კლასებს. ეს იმას ნიშნავს, რომ ქიმიაში ,,წერა-კითხვას” ვასწავლი. მხოლოდ ამის მერე ვიწყებ პროგრამით მუშაობს. მიდა ვთქვა. რომ, ამ მეთოდის წყალობით, აბიტურიენტები 10 დღეში მიმეცადინებია (ბუნებრივია, ამაში არ შედის ამოცანების ნაწილი).

-მომავალ თაობას რას ურჩევთ?

-ბევრი იკითხონ და ისწავლონ. ჩემი პირვლი წიგნი იყო  რომანი ,,როგორ იწრთობოდა ფოლადი”. როცა მამაჩემმა მოიტანა სახლში, მალავდა, ეს პატარებისთვის არ არისო და მე ჩუმად წავიკითხე. წიგნი გონებას ავითარებს.

-როგორც ვიცი, არასდროს არ ჩერდებით, მუდმივად სწავლობთ, რაღაც ახალს ქმნით…

-უკვე 2 წელია სხვადასხვა ჟურნალიდან ვიწერ რჩევებს – მედიცინაზე, ჯანსაღ ცხოვრების წესზე და ა.შ. – უკვე 600-გვერდიანი წიგნაკი შევკარი. ძალიან ბევრი დეტალია ისეთი, რაც უნდა გავითვალისწინოთ, არის პროდუქტები, რომელთა ერთად მიღებაც არ შეიძლება და ა.შ. ვცდილობ, ვიკითხო – წიგნები, გაზეთები, ჟურნალები. ..

-დაახლოებით, ორი წელია, რაც აქტიურად აღარ მასწავლებლობთ – თუ გაქვთ კვლავ საქმიანობის გაგრძელების სურვილი?

-როგორ არ მინდა?! ძალიან მენატრება სწავლება. მესიზმრება ხოლმე, როგორ ვამეცადინებ. ბოლო ორი წელია, ნაკლებად ვახერხებ მოსწავლეების აყვანას, თუმცა –  სანამ შემიძლია, მინდა და მზად ვარ, ჩემი ცოდნა გავცე.

პ.ს. ესეც ვენერა ბებოს საკონტაქტო: 2 325 222

 

 

მასალა მოამზად:  ნატალია ჯალაღონიამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

თსუ-ს მაუწყებლობის დაწყება სურს

თსუ

თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტს საუნივერსიტეტო ტელევიზიის შექმნა სურს და ამ უფლების მოსაპოვებლად მაუწყებლობის შესახებ კანონში ცვლილებას ითხოვს. 

On.ge-ს ცნობით, შესაბამისი ინიციატივა საქართველოს პარლამენტში უკვე დარეგისტრირდა და განსახილველად დარგობრივი ეკონომიკის კომიტეტს გადაეგზავნა.

თსუ-ის მიერ წარდგენილ საკანონდებლო ინიციატივაში ნათქვამია, რომ საუნივერსიტეტო ტელევიზია რამდენიმე მიმართულებით იმუშავებს:

პოპულარიზაციას გაუწევს უნივერსიტეტს საქართველოში და მის ფარგლებს გარეთ;
საზოგადოებას გააცნობს იმ სამეცნიერო მიღწევებს, რომელსაც თსუ-ის მეცნიერები და მკვლევარები ახორციელებენ;

პოპულარულ ენაზე გააცნობს საზოგადოებას გამოყენებით სამეცნიერო პროექტებს, წარმატებულ და ახალგაზრდა მეცნიერთა საგრანტო აქტივობებს;

შეძლებს უნივერსიტეტის პროფესორთა ექსპერტული ხედვების პოპულარიზაციას, უნივერსიტეტისა და სახელისუფლებო შტოების დაახლოებას;

მოხდება პროფესორების საჯარო ლექციების ტრანსლირება;

მეტი ინფორმაცია უცხოური უნივერსიტეტების საქმიანობაზე.

ინიციატივის ავტორების თქმით, ტელევიზია დაეყრდნობა ჟურნალისტიკისა და მასობრივი მიმართულებისა თუ მედიისა და ტელეხელოვნების კოლეჯის სტუდენტების მიერ მომზადებულ მასალებს და ხელს შეუწყობს სხვა ფაკულტეტების სტუდენტების ჩართულობას.

იმისთვის, რომ უნივერსიტეტს ტელევიზიის შექმნის უფლება ჰქონდეს საჭიროა ცვლილება განხორციელდეს მაუწყებლობის შესახებ კანონსა და ლიცენზირებისა და ნებართვების შესახებ კანონში.

ინიციატივის მიხედვით, ტელევიზიას რამდენიმე მიზანი ექნება, მათ შორის საკაბელო, ონლაინ, YouTube და მობილური აპლიკაციების საშუალებით “უნივერსიტეტის წიაღში დაგროვებული ცოდნის საზოგადოებაში გატანა, რომელიც მრავალფეროვან თემატურ სპექტრს მოიცავს”.

ასევე ინიციატივის მიზანია ხელი შეუწყოს ჟურნალისტიკის მიმართულების სტუდენტებისა და კოლეჯის სტუდენტების გადამზადებასა და პრაქტიკული უნარების განვითარებას.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 2 3 18
Page 1 of 18