close

განათლება

ანათლებააქართველოექნოლოგიები

18 წლის ნიკი ბრეგვაძე გლობალური ინოვაციების კონკურსის ნახევარფინალშია

ნიკა ბრეგვაძე

18 წლის ნიკი ბრეგვაძე გლობალური ინოვაციების კონკურსის GIST-Net-ის ნახევარფინალისტია და ამჟამად გამარჯვებისთვის იბრძვის, რადგან კონკურსში 80-ზე მეტი ქვეყანა მონაწილეობს, 10 ფინალისტი კი ხმათა უმრავლესობით გამოვლინდება. ნიკი თავად გვიამბობს კონკურსისა და საკუთარი სტარტაპისა შესახებ, რომელშიც მისი წარმატება თითოეული ჩვენგანის აქტიურ მხარდაჭერაზეა დამოკიდებული.
-ნიკი,  კონკრეტულად რაში მდგომარეობს შენი სტარტაპიდეა, რომელმაც ეს წარმატება მოგიტანა?

-ჩემი სტარტაპი ქმნის ინოვაციურ ვებპლატფორმას, რომელიც მაისის თვიდან ამუშავდება და დაბალკლასელ სკოლის მოსწავლეებს ელექტრონული განათლების ძალიან კარგ და სასარგებლო სერვისებს შესთავაზებს. აღნიშნული პროექტის შესახებ „მისო კრისტალისგან“ შევიტყვე,  ცოტა სასაცილოა, მაგრამ GIST-ის ვებგვერდზე დარეგისტრირებისას   ჯერ კიდევ 17 წლის ვიყავი და რადგანაც რეგისტრაციისთვის სრულწლოვანება იყო საჭირო, საიტის სარეგისტრაციო ფორმაში მომიწია დაბადების წლის HTML list-ის კოდის ხელით შესწორება,  ვიდეოში კი, მოკლედ აღვწერე ჩემი სტარტაპი, რომელმაც ეს ეტაპი წარმატებით გადალახა.

-რამდენადაც ვიცი, აქამდეც აქტურად მუშაობდი გარკვეულ პროექტებზე, გვიამბე საკუთარი გამოცდილების შესახებ.

-მიუხედავად იმისა, რომ მე-12 კლასში ვარ, ჩემი საქმიანობა მოიცავს ტექნოლოგიურ და საფინანსო საკითხებს, რომელშიც უკვე საკმაოდ დიდი ცოდნა და გამოცდილება მაქვს დაგროვებული.  თვითნასწავლი ვარ პროგრამირებაში, ბიზნესსა (ბუღალტერიაში, რისკების მართვაში და ა.შ) თუ ისეთ მეცნიერებებში, როგორიცაა, მაგალითად – ფსიქოლოგია და  კომპიუტერული მეცნიერება.

2016 წლის გაზაფხულიდან 4-6 თვე ვმუშაობდი პროექტზე, რომლითაც „FinTech-სტარტაპის“ შექმნის მცდელობა მქონდა, თუმცა ეს პროექტი მზად არ აღმოჩნდა დაფინანსების ეტაპების წარმატებით გასავლელად, მსგავსი, ოღონდ უფრო პატარა წამოწყებები 2015 და 2014 წლებშიც მქონდა, თუმცა ბოლო პროექტი ყველაზე წარმატებული აღმოჩნდა.

-კონკურსი ჯერჯერობით აქტიურ რეჟიმშია,  გვიამბე სამომავლო პერსპექტივებისა და შენი პირადი გეგმების შესახებ.

-პირადად ჩემს სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, სექტემბრიდან სწავლის გაგრძელებას ამერიკის შეერთებულ შტატებში, კომპიუტერული მეცნიერების მიმართულებით ვაპირებ, აპლიკაციები ნიუ-იორკისა და პენსილვანიის 10 უნივერსიტეტში მაქვს გაგზავნილი. მინდა აღვნიშნო, რომ ჩემი სტარტაპი იდეის ეტაპში აღარ იმყოფება და უკვე სერიოზულ განვითარების ნაბიჯებს დგამს. კონკურსის გამარჯვებით საშუალება მომეცემა დამატებითი ფინანსური სახსრები მოვიპოვო სტამბულში, ფართო აუდიტორიის წინაშე ჩემი სტარტაპის წარსადგენად, ამისათვის კი საჭიროა რაც შეიძლება მეტი მხარდამჭერი, რომელიც კონკურსის ოფიციალურ საიტზე 24-საათში ერთხელ მომცემს ხმას,  ხმის მიცემა 22 თებერვლამდე გაგრძელდება.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

სულხან-საბას უნივერსიტეტის სალექციო კურსი სტუდენტებს  წარმატებული კარიერისთვის ამზადებს

22222

 21-ე საუკუნის ადამიანისთვის კარგი საპრეზენტაციო და სადისკუსიო უნარების ფლობა აუცილებელია. არსებობს სტერეოტიპი, რომ ეს უნარები ადამიანს ბუნებრივად აქვს თანდაყოლილი, მაგრამ, საინტერესოა, რომ მათი დასწავლა შესაძლებელია და საქართველოში – სულხან-საბა ორბელიანის სასწავლო უნივერსიტეტში, სპეციალური პროგრამაც კი არსებობს. ამ პროგრამის მიხედვით ლექციებს ნინო ტურაშვილი კითხულობს, რომელმაც დეტალურად გაგვაცნო სქემა და ამ კურსის პრიორიტეტები.

ნინო, უპირველეს ყოვლისა, საკუთარი თავი რომ გააცნოთ საზოგადოებას.

-პროფესიით პედაგოგი ვარ – გერმანული ენის სწავლების თეორიისა და პრაქტიკის მაგისტრი. 10 წელზე მეტია ვკითხულობ ლექციებს – ,,აკადემიური წერა” და ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკები”. დღეისათვის ვარ პროგრამა ,,კომპასის“ აფილირებული ლექტორი სულხან-საბას სასწავლო უნივერსიტეტში.

-საიდან გაჩნდა პროგრამის – ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკებიშემოტანის იდეა?

-რეფერატებისა და პრეზენტაციების მომზადება, ინფორმაციის ფორმულირება, დისკუსია უდიდეს როლს ასრულებს არა მარტო სწავლების, სემინარებისა თუ გამოცდების დროს, არამედ მიიჩნევა, როგორც გადამწყვეტი  პროფესიონალური უნარი მიზნის მისაღწევად. ჯერ კიდევ გერმანიაში, 1996 წელს, პროფესორმა ზიგფრიდ ფრაიზერმა და ნიკოლა ბუხჰოლცმა შეიმუშავეს პროგრამა ,,კომპასი“, რომელიც აერთიანებს კომუნიკაციის, მოდერაციის, პრეზენტაციის და გუნდური მუშაობის ტექნიკებს. იმ პერიოდში ილიას უნივერსიტეტის თანამშრომელი, ფსიქოლოგი თამარ ტურაშვილი ფრანკფურტში სამეცნიერო მივლინებით იმყოფებოდა პროფესორ ზიგრიფ ფრაიზერის კათედრაზე და იქ გაეცნო ,,კომპასის“ ეფექტურ პროგრამას. პროგრამის  გამოყენება საავტორო უფლებების დაცვით – ფრანკფურტის უნივერსიტეტის მენტორობით თამარ ტურაშვილმა ჩამოიტანა და დანერგა საქართველოს უმაღლეს სასწავლებელში. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ხელშეწყობით, 2007 წლიდან სავალდებული საგნად დასახელდა პირველკურსელთათვის. მაშინ ეს იყო პირველი პრეცედენტი, როდესაც უმაღლეს სასწავლებელში ისწავლებოდა პრეზენტაციის უნარები. აღსანიშნავია, რომ ,,კომპასი“ დღესაც წარმატებით ხორცილედება გერმანიის ორ უმაღლეს სასწავლებელში – ფრანკფურტის უნივერსიტეტსა და ბერლინის ფსიქოლოგიის უნივერსიტეტში.

-რამდენად არის სტუდენტების მხრიდან დაინტერესება ამ პროგრამისადმი და რამდენად დგას მსგავსი პროგრამების საჭიროება?

-სასიხარულოა, რომ კურსი თავიდანვე გამოირჩეოდა მაღალი რეიტინგით. პირველკურსელებისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ამ პროგრამის გავლა, ისინი ახალ სოციუმში გამოწვევების წინაშე დგანან და  სწორედ ურთიერთობებთან დაკავშირებული თემებიკონფლიქტის მართვა, ჯგუფში მუშაობის ტექნიკებიეხმარებათ სირთულეების დაძლევასა და თვითშეფასების ადეკვატურად აღქმაში. მსგავსი პროგრამების  დანერგვა, რომელიც ორიენტირებულია სტუდენტის პიროვნულ  ჩამოყალიბებასა და პროფესიულ გაზრდაზე, შეიძლება მივიჩნიოთ  თანამედროვე განათლების უმნიშვნელოვანეს კომპონენტად.

პროგრამა იძლევა საშუალებას, ლექცია ჩატარდეს ინტერაქტიულადროგორ ფიქრობთ, ეს რამდენად მნიშვნელოვანი კომპონენტია და საქართველოში საგანმანათლებლო სისტემა რამდენად აქტიურად თუ ეფექტიანად იყენებს მას?

-უნდა ვაღიაროთ, რომ სტუდენტების გარკვეული ნაწილი არ არის მიჩვეული ინტერაქტიული მეთოდებით მუშაობას, ეს განსაკუთრებით იგრძნობა პირველკურსელებთან ურთიერთობის დროს და უკვე უნივერსიტეტის პერსონალის დამატებით ძალისხმევას საჭიროებს. რაც შეეხება ჩვენს პროგრამას, ლექციებს ტრენინგის ფორმატი უფრო აქვს, აქ არ ხდება მხოლოდ ცოდნის გადაცემა, პასიური მოსმენა – სტუდენტები ჩართულები არიან პროცესში, მიზნობრივად მუშაობენ, იუმჯობესებენ საკომუნიკაციო უნარებს. ინტერაქცია იძლევა კარგ საშუალებას – ჩართულობის, რეფლექსიისა და ემოციების გამოყენებით მოხდეს მასალის დასწავლა –დამახსოვრება.

რაიმე კონკრეტული რჩევები ხომ არ გექნებოდათ სტუდენტებისა და, ზოგადად, დაინტერესებული ადამიანებისათვისროგორ შეიძლება მარტივად კომუნიკაციის, პრეზენტაციისა თუ დისკუსიის ტექნიკის დაუფლება?

-კომუნიკაციის, პრეზენტაციისა და  დისკუსიის მართვის უნარების გაუმჯობესება შესაძლებელია სწორედ ჩვენი სალექციო პროგრამის საშუალებით. ეს უნარები მარტივად არ დაისწავლება, მაგრამ თანმიმდევრული სწავლებით, ერთი სემესტრის მანძილზე, შესაძლებელია ამ უნარების გაუმჯობესება. დღეს წარმატებული კარიერისთვის მნიშვნელოვანია ადამიანს შეეძლოს საკუთარი თავის ეფექტური წარდგენა, ახალი პროექტის პრეზენტაცია  და აუდიტორიის მართვა, რომელსაც ჩვენ ვასწავლით კურსის მანძილზე გადაცემული ინფორმაციითა და სპეციალური აქტივოებებით.

არსებობს გავრცელებული აზრი, რომ ზემოთ ჩამოთვლილი უნარები არ დაისწავლება და თანდაყოლილიარას იტყოდით ამ შემთხვევაში?

-არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც საკმაოდ კარგად აქვთ განვითარებული კომუნიკაციის უნარები ან  ნაკლებად შფოთავენ აუდიტორიის წინაშე. თუმცა, ის აზრი, რომ ეს უნარები არ დაისწავლება – ნამდვილად შორს არის რეალობისგან.  ასობით  და ათასობით სტუდენტი  ყოველი ლექციის შემდეგ გრძნობს გაუმჯობესებულ უნარებს და თავად არიან აღფრთოვანებულები შეძენილი თუ აღმოჩენილი შესაძლებლობებით. აღსანიშნავია, რომ 2016 წელს ჩატარდა სამეცნიერო კვლვა  საქართველოსა და ბერლინის უნივერსიტეტებში. საქართველოდან მონაწილეობა მიიღო სულხან საბას სასწავლო უნივერსიტეტის 105 სტუდენტმა, რომლებიც გადიოდნენ კურსს ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკა’. სამეცნიერო კვლევებმა დაადასტურა ისეთი კომპეტენციების გაუმჯობესება, როგორიცაა – კომუნიკაცია, ჯგუფური მუშაობა, კრიტიკის გაცემა და მიღება, ინფორმაციის გაზიარება და აუდიტორიის წინაშე თავდაჯერებული გამოსვლა.

-დასასრულ, თქვენი სამომავლო გეგმების შესახებ რომ გვიამბოთ.

-კურსი ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკა” ყოველწლიურად უფრო და უფრო აქტუალური  და დიდი მოთხოვნის მქონე ხდება. ახალი სასწავლო წლიდან  იგეგმება კურსის დანერგვა სხვადასხვა კერძო უნივერსიტეტსა და  სკოლაში.

 

მასალა მოამზადა:  ნატალია ჯალაღონიამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

როცა მოსწავლე გამოცდას დაასრულებს, კომპიუტერის ეკრანზე დაინახავს, გადალახა თუ არა ბარიერი

გამოცდა

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო და შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი აგრძელებენ გამოსაშვები გამოცდების მოდელში შესაძლო ცვლილებებზე მუშაობას. ამ ეტაპისათვის დაზუსტებულია 2017-2018 წლისთვის გათვალისწინებული სიახლეები. 

ტესტირების დასრულებისას მოსწავლე ეკრანზე დაინახავს არა ქულას, არამედ შეტყობინებას იმის შესახებ, გადალახა თუ არა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, ანუ მიიღო მინიმალურ 5,5 ქულაზე მეტი თუ ნაკლები.

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ვებგვერდზე – www.naec.gov.ge თითოეული საგანისათვის  დამატებითი ნიმუშები უახლოეს დღეებში გამოქვეყნებდა. ახალი ნიმუშები მათ დაეხმარებათ სწორი წარმოდგენა შეიქმნან საგამოცდო დავალებებზე.

იმისათვის, რომ გამოსაშვებ გამოცდებზე ზღვარი გადალახოს, მოსწავლემ დაახლოებით 15 მარტივ კითხვას უნდა გასცეს სწორი პასუხი.

გამოსაშვები გამოცდები წელსაც ორ ეტაპად, მე-11 და მე-12 კლასებში ჩატარდება. მე-11 კლასის მოსწავლეები სასწავლო წლის ბოლოს იმ საგნებს აბარებენ, რომელთა სწავლაც დაასრულეს (ფიზიკა, ქიმია, ბიოლოგია, გეოგრაფია). დარჩენილ 4 საგანში კი ტესტირებას (მათემატიკა, ქართული ენა და ლიტერატურა, უცხოური ენა, ისტორია) მოსწავლეები სკოლის დამთავრებისას გადიან.

სკოლის დამამთავრებელი გამოცდები კომპიუტერზე ადაპტირებული ტესტირების ქართული მოდელით (geCat) ტარდება. მოსწავლის შესაძლებლობებზე მორგებული ტესტირების ქართული ვერსია – ალგორითმი და პროგრამული უზრუნველყოფა შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრში შეიქმნა.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებასოფლიოაქართველო

გორდელერის დემოკრატიული მართველობის კოლეჯი კონკურსს აცხადებს

კონკურსი

გორდელერის დემოკრატიული მართველობის კოლეჯი ერთწლიანი, ბოშის ფონდისა და DGAP-ის განათლების ერთობლივი, გერმანულენოვანი პროგრამაა, რომელშიც მონაწილეობას იღებენ ახალგაზრდა ლიდერები სომხეთიდან, აზერბაიჯანიდან, ბელარუსიდან, საქართველოდან, მოლდოვადან, რუსეთიდან, სერბეთიდან, თურქეთიდან და უკრაინიდან. გორდელერის კოლეჯი  მიმართულია ახალგაზრდა, დასაქმებულ ლიდერებზე, რომელთაც სურთ აქტიურად იყვნენ ჩართულნი საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი პროცესების გაუმჯობესებაში. დღემდე ამ პროგრამაში 33-მა საქართველოს მოქალაქემ მიიღო მონაწილეობა.

პროგრამა ახალგაზრდა ლიდერებს საშუალებას აძლევს განავითარონ ხედვა, რომელიც ხელს შეუწყობს პასუხისმგებლობის გრძნობის ამაღლებასა და საზოგადოების სარგებელზე მიმართული ქცევის განვითარებას. პროგრამის განმავლობაში, შერჩეული ახალგაზრდები გერმანიის ქალაქ ბერლინში გაემგზავრებიან, მონაწილეობას მიიღებენ სამ სემინარში და განახორციელებენ საკუთარ პროექტს თავიანთ სამშობლოში. სემინარები ტარდება გერმანულ ენაზე.

გორდელერის დემოკრატიული მმართველობის პროგრამაში მონაწილეობის მიღება უფასოა. მგზავრობის, ვიზის, საცხოვრებლის, კვებისა და გასაუბრებაზე ან სემინარზე დასწრებასთან დაკავშირებული სხვა თანხები სრულად ანაზღაურდება რობერტ ბოშის ფონდის მიერ.

პროფესორი გიუნტერ ფერჰოიგენი, წარსულში ევროკომისიის ვიცე-პრეზიდენტი უკვე რამდენიმე წელია პროგრამის დირექტორია.

კოლეჯს სახელი ეწოდა ადმინისტრაციული სამართლის იურისტისა და წინააღმდეგობის მოძრაობის მებრძოლის – კარლ ფრიდრიხ გორდელერის (1884–1945) საპატივცემულოდ.

განაცხადების მიღების ბოლო ვადაა 19 თებერვალი, 2018 წელი
პროგრამის დასაწყისი: 13 სექტემბერი, 2018

დაწვრილებითი ინფორმაციისთვის  შეგიძლიათ ეწვიოთ ვებგვერდს: www.goerdeler-kolleg.de

დამატებითი კითხვების შემთხვევაში, გთხოვთ მიმართოთ კლერ ლუცია ლაიფერტს გერმანიიდან: (+49 30 25423192goerdeler-kolleg@dgap.org)  ან სალომე ჯაფიაშვილს, საქართველოდან  (goerdeler-kolleg-ge@dgap.org).

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

განათლების სამინისტრო: ,,სკოლებში რელიგიის გაკვეთილების ჩატარება არ იგეგმება”

განათლების სამინისტრო

სკოლებში რელიგიის, როგორც საგნის შემოტანის შესახებ უკვე დიდი ხანია მსჯელობენ. როგორც განათლების სამინისტროში განმარტავენ,  რელიგიის გაკვეთილების ჩატარება არ იგეგმება.

 მინისტრის მოადგილის –  ლია გიგაურის თქმით, საუბარი იყო და არის საშუალო საფეხურზე არჩევით საგნად რელიგიების ისტორიებისა და კულტურის შემოტანაზე, თუმცა, ჯერჯერობით, ამ მიმართულებით, აქტიური მუშაობა არ დაწყებულა.

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო გეგმავს, არჩევით საგნად სკოლებში რელიგიის სწავლება დაბრუნდეს.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
AMGანათლებას საინტერესოა

საბავშვო წიგნები, რომლებმაც წარმატებულ ადამიანებზე გავლენა მოახდინეს

საბავშვო წიგნი

წიგნი ადამიანის ცხოვრების თანმხვედრი ნაწილია, რომელიც გვეხმარება სხვადასხვა საკითხზე გვქონდეს წარმოდგენა და სიღრმისეულად შევიცნოთ, ამა თუ იმ პერსონაჟის სახე, მისაღებია იგი ჩვენთვის თუ  – არა. წიგნი გვეხმარება სწორად ვიაზროვნოთ, ტვინის უჯრედებს ანვითარებს და უკეთესად აზროვნებასა და მეტყველებას უწყობს ხელს.

საბავშვო წიგნებმა, რომლებიც აუცილებლად უნდა ჰქონდეს ყველას წაკითხული, შეიძლება თქვენს ცხოვრებაში გადამწყვეტი როლიც კი ითამაშონ. ყველა ადამიანს აქვს საყვარელი წიგნი ბავშვობიდან, წარმატებული ადამიანები ძალიან აფასებენ და დიდ ყურადღებას აქცევენ წიგნებს.

,,ბიზნეს ინსაიდერი” გთავაზობთ რამდენიმე საუკეთესო წიგნს, რომლებმაც დიდი გავლენა მოახდინეს წარმატებული ადამიანების ცხოვრებაზე:

  1. „ჰარი პოტერი“
  2. „პატარა პრინცი“
  3. „ბართლომეო კუბინსის 500 ქუდი“
  4. „ფანტასტიკური მისტერ მელია“
  5. „მანდ ხარ ღმერთო? ეს მე ვარ – მარგარეტი“.

წყარო: Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველოიზიკა

„ინოვაციური ონლაინ პროექტი“ ფიზიკა-მათემატიკის ვიდეოგაკვეთილებს გვთავაზობს

ონლაინგაკვეთილები ფიზიკა

„ინოვაციური ონლაინ პროექტი“ ცოტა ხნის წინ უცხოელი ბიზნესმენის ინიციატივით შეიქმნა და გარდა იმისა, რომ ცდილობს ფიზიკისა და მათემატიკისადმი ახალგაზრდებში ინტერესი გააღვივოს და მარტივად მიაწოდოს გარკვეული ცოდნა, ასევე – ძალიან ბევრ ნიჭიერ ახალგაზრდასაც აძლევს საშუალებას, რომ ჩაერთოს პროექტში როგორც ონლაინგაკვეთილების მოწვეული პედაგოგი. დაწვრილებითი დეტალების შესახებ უშუალოდ პროექტის მენეჯერი და მასწავლებელი, თამარ ღუღუნიშვილი გვიამბობს.

თამარ, უპირველეს ყოვლისა, გვიამბეთ რაში მდგომარეობსინოვაციური ონლაინ პროექტის“ არსი?

-ყველა სკოლა აძლევს განათლებას და ყველა წიგნი ცდილოს შთააგონოს და სწავლის სურვილი აღუძრას ადამიანს, მაგრამ ჩვენი მეთოდი განსხვავებულია სტანდარტული სწავლების დანარჩენი მეთოდებისგან. ინოვაციური ონლაინ პროექტის“ დანიშნულება „STEM-მიმართულების“ განვითარებაში მდგომარეობს. შესაბამისად, პირველ ეტაპზე დავიწყეთ მათემატიკის ვიდეოლექციების ჩაწერა, შემდეგ  კი დავამატეთ ახალი საგანიცფიზიკა.

დაფუძნებიდან პირველი ერთი წლის განმავლობაში პროექტი სატესტო ვერსიით ფუნქციონირებდა, თავდაპირველად პროექტში მიმიწვიეს მასწავლებელად, შემდგომში სპონსორის გადაწყვეტილებით შეიცვალა მენეჯმენტი, მოხდა რებრენდინგი და ამჟამად უკვე გაუმჯობესებული ხარისხით ვახორციელებთ ჩაწერებს, ასევე ვზრუნავთ პროექტის განვითარებაზე. გადაღებას, მონტაჟს და შემდგომ მის საზოგადოებისთვის მიწოდებას მე პირადად ვხელმძღვანელობ.

თამარ, როდის და ვისი ინიციატივით დაიწყოინოვაციური ონლაინ პროექტი“ ?

-პროექტი დაიწყო 3 წლის წინათ, ამერკელი ჯეიმს ო’კონორის ფინანსური და ინტელექტუალური მხარდაჭერით. ჯეიმსი თვლის რომ ამ პროდუქტის მიწოდება ბევრ სიკეთეს მოუტანს ტექნიკური საგნებით დაინტერესებულ საზოგადოებას. ის აგრეთვე თვლის, რომ ეს პროდუქტი არის საზოგადოების საკუთრება და მისთვის მთავარი მოტივაცია სწორედ ის არის, როდესაც ხედავს  თუ როგორ იზრდება მნახველთა და გამომწერთა რაოდენობრა ყოველდღიურად.

-თქვენ მიერ მოწვეული ლექტორები საზოგადოებამ ნაწილობრივ უკვე გაიცნო, მისასალმებელია, რომ ძირითადად ახალგაზრდები არიან, მაინტერესებს რა კრიტერიუმებით არჩევთ პედაგოგებს?

 -ჩვენი ერთ-ერთი მიზანია ვიდეოლექციები კომპეტენტურმა ადამიანებმა ჩაატარონ, რათა ხარისხი გარანტირებული გვქონდეს და მაყურებლის ნდობა მოვიპოვოთ. თუმცა, ამავდროულად ვცდილობთ დავასაქმოთ ახალგაზრდა უკვე ძალიან წარმატებული მასწავლებლები. ფიზიკის მოწვეული პედაგოგები – ნათია ჯანდაგაშვილი, გიორგი კობახიძე და გელა პატაშური არაერთი ოლიმპიადის გამარჯვებულები არიან. ნამდვილად მისაბაძი ახალგაზრდები, რომლებსაც იმედია ჩვენი მაყურებელი სამომავლოდ მიბაძავს. ჩვენ მათ ვაკავშირებთ ისეთ ადამიანებთან,  რომლებიც სამომავლოდ კიდევ უფრო დიდ წარმატებებს მიაღწევენ.

-როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?

-ჩვენი პროექტი გათვლილია მუდმივ ზრდაზე, ადამიანური რესურსების მეტ ჩართულობასა და თანამედროვე მედიასაშუალებების უფრო ფართოდ გამოყენებაზე. ამ ეტაპისთვის, ამ რაოდენობის პერსონალით პროექტი გვაძლევს მეტი წარმატების გარანტიას და სამომავლოდ ვგეგმავთ ქიმიის გაკვეთილების დამატებასაც. პარალელურ რეჟიმში ვცდილობთ პროექტის მაქსიმალურ გავრცელებას, რათა რაც შეიძლება მეტმა ადამიანმა გაიგოს ჩვენ შესახებ. დაინტერესებულ პირებს შეუძლიათ გამოიწერონ ჩვენი Youtube არხი და ჩვენ მიერ ატვირთულ ყოველ ახალ ვიდეოს დროულად გაეცნონ.

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
AMGანათლებას საინტერესოა

კრეატიულობის განვითარების 5 სავარჯიშო

კრეატიულობა ტვინი

1. ორი შემთხვევა

 აიღეთ ლექსიკონი და შემთხვევით აირჩიეთ ორი ნებისმიერი სიტყვა. უბრალოდ გადაშალეთ ლექსიკონი ნებისმიერ გვერდზე და შეეცადეთ  არჩეულ სიტყვებს შორის იპოვოთ რაიმე საერთო. მოიგონეთ ისტორია, სადაც დააკავშირებთ მათ ერთმანეთთან. მსგავსი სავარჯიშოები შესანიშნავად ავარჯიშებს გონებას.

2.  შეშლილი გენეტიკოსი

აიღეთ ცარიელი ფურცელი და ფლომასტერი. ძალიან კარგი თუ არ იცით ხატვა, რადგან სილამაზე და შედეგი აქ მთავარი არ არის. მთავარია პროცესი. ახლა კი დახატეთ რაღაც, რომელიც გააერთიანებს ყველა იმ ცხოველის ფუნქციებს, რომელიც თქვენთვის ნაცნობია. თქვენ შეიძლება  მიიღოთ,  მაგალითად, მელია თევზის ფხით, ან გრძელკისერა კურდღელი ჩლიქებით. დავალების მიზანია მოკლა ნებისმიერი საღი აზრი და ლოგიკა და გააკეთო აქცენტი კრეატიულობაზე.

3.    შეშლილი არქიტექტორი

ცხოველებიდან გადავიდეთ არქიტექტურაზე, მოდი, დავხატოთ სახლი. მაგრამ იქამდე, სანამ ამ დავალების შესრულებას შევუდგებით, აირჩიეთ ნებისმიერი 10 სიტყვა. წარმოიდგინეთ, რომ თქვენ, როგორც არქიტექტორს, შეგიკვეთეს სახლის პროექტი.  მაგრამ დამკვეთმა წამოგიყენათ 10 სავალდებულო მოთხოვნა. აირჩიეთ ნებისმიერი სიტყვები, მაგალითად „ფორთოხალი“- და თქვენი სახლის სახურავი იქნება  ნარინჯისფერი, „დისკო“- გააკეთეთ აბაზანაში მრგვალი ფანჯრები და ა.შ ქაღალდზე ხატვის დროს წარმოიდგინეთ, როგორი იქნებოდა ეს ყველაფერი რეალურ ცხოვრებაში.

4.    10+10

აირჩიეთ ნებისმიერი სიტყვა, ის  აუცილებლად უნდა იყოს არსებითი. ახლა კი დაწერეთ 5 ზედსართავი, რომლებიც თქვენი აზრით მას ყველაზე მეტად შეეფერება. მაგალითად, „წინდა“- შავი, თბილი, შალის, ზამთრის, სუფთა. გააკეთეთ? ახლა შეეცადეთ დაწეროთ კიდევ 5 ზედსართავი, რომლებიც საერთოდ არ შეესაბამება არსებით სახელებს. ამის გაკეთება კი ძალიან რთული აღმოჩნდა. დაინტერესდით და მიიღეთ სხვადასხვა სფეროში გამოცდილება  და იპოვეთ  ასეთი საჭირო სიტყვები.

5.    დასახელება

შეეცედეთ ნებისმიერ საგანს, რომელიც თქვენში ინტერესს იწვევს, მოუძებნოთ დასახელება. შეიძლება იყოს მოკლე და მკაცრი, ან გრძელი და დეტალური. სავარჯიშოს მიზანია, რომ სათაური თქვენ აუცილებლად უნდა მოგეწონოთ.

წყარო:  Professional

მასალა მოამზადა: ნათია გუჩუამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველოიზიკა

გელა პატაშური – პირველკურსელი ფიზიკოსის საერთაშორისო წარმატებები და მასწავლებლობასთან შეთავსებული სტუდენტობა 

გელა პატაშური ფიზიკოსი

გელა პატაშური თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ზუსტ და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა ფაკულტეტის პირველკურსელია, რომელიც GePhO-ს  (Georgian Physics Olympiad) ერთ-ერთი დამფუძნებელი, მმართველი გახლავთ  და ფიზიკის დარგში უკვე საკმაოდ ბევრი საერთაშორისო ოლიმპიადის პრიზიორიცაა.  დღეს სწავლასთან ერთად გელა ძალიან ბევრ პროექტსა თუ  საქმიანობაშია ჩართული, რომელთა შესახებაც ის თავად გვიამბობს.

 -გელა, საზოგადოებამ ახლოს „ინოვაციური ონლაინ პროექტის“ ფარგლებში გაგიცნო, სადაც  ფიზიკის მოწვეული პედაგოგი ხარ,  გვიამბე შენი პროფესიული საქმიანობის შესახებ.

-„ინოვაციური ონლაინ პროექტი“ ერთ-ერთი ამერიკელი ბიზნესმენის საკმაოდ  მნიშვნელოვანი პროექტია საქართველოში, რომელიც ორი წლის წინ შეიქმნა და გვთავაზობს სასწავლო ვიდეოლექციებს, რომლებიც გამოირჩევა თავისი ორიგინალური „გამჭვირვალე დაფით“, რითიც საკითხების გაგება მსმენელისთვის უფრო მარტივი და მოსახერხებელი ხდება. სამწუხაროდ, საქართველოში არსებულ სკოლებში ტექნიკური საგნებს არ ექცევა საკმარისი ყურადღება და ამ პროქტის მიზანი სწორედ ამ პრობლემის აღმოფხვრისთვის ხელის შეწყობაა და მეც, ჩემი მხრიდან, ვცდილობ, საკუთარი წვლილი შევიტანო ამ საქმეში.

პარალელურად, ვეკუას სკოლაში საოლიმპიადო ფიზიკის წრის, ხოლო კომაროვის სკოლაში საოლიმპიადო ასტრონომიისა და ასტროფიზიკის წრის მასწავლებელი ვარ, მართალია, რთულია, ამ ყველაფრის ერთმანეთთან შეთავსება, მაგრამ მიხარია, რომ ჩემს გამოცდილებასა და ცოდნას სხვებს ვუზიარებ და ვეხმარები წარმატების მიღწევაში. ამის გარდა, თავადაც დიდ გამოცდილებას ვიღებ, ვსწავლობ ლაპარაკს, ჩემი აზრის გამოხატვას, ვეჩვევი სწორად მეტყველებას და ბავშვების დასმული კითხვების საშუალებით ფიზიკის საკითხებში უფრო ღრმად ვიხედები. უნივერსიტეტის პირველ კურსზე არის საკითხები, რაც უკვე ვიცი და ლექციებზე სიარული აღარ მიწევს, ამიტომ წელს შედარებით მეტი დრო მრჩება ამ ყველაფრისთვის.

-გარდა იმისა, რომ ბევრ საერთაშორისო ოლიმპიადაზე გვასახელე, ასევე – თარგმნე სავჩენკოს წიგნი „ამოცანები ფიზიკაში“, თარგმნის პროცესი კიდევ უფრო სხვა ცოდნასა და მიდგომებს მოითხოვს, რამ გადაგაწყვეტინა ეს ნაბიჯი გადაგედგა?

-კომაროვში ეროვნული და ფიზიკის საერთაშორისო ოლიმპიადებისთვის მომზადებას ვიწყებთ სავჩენკოს წიგნით. ამ წიგნით ვსწავლობთ საოლიმპიადო ამოცანების ამოხსნის მეთოდებს, რაც სიღრმისეულად გვარკვევს ფიზიკის მოვლენების მოქმედების პრინციპში და მის გამომწვევ მიზეზებში, მაგრამ ბავშვების უმეტესობამ რუსული არ იცის, რის გამოც, დამოუკიდებლად რთულია სავჩენკოს ამოცანების გაკეთება. გარდა ამისა, ჩემი აზრით, ბავშვებს რომ არც უჭირდეთ რუსული, აუცილებელია, რომ  ასეთი მნიშვნელოვანი წიგნი ქართულადაც იყოს ნათარგმნი, სწორედ ამიტომ წელს მთელი ზაფხულის განმავლობაში ვთარგმნიდი ამ წიგნს და ვამუშავებდი დიზაინს. წიგნის საწყისი თავები ქუთაისში რაზმაძეს სახელობის სკოლაში უკვე ნათარგმნი ჰქონდათ, დიდი ნაწილი კი მე ვთარგმნე და ბოლოს, როცა ძალიან გადავიღალე ექვსკაციანი ჯგუფი შევქმენი ჩემი კომაროველი მეგობრებისგან და ერთობლივი ძალით მთელი მასალა წარმატებით ითარგმნა. დარწმუნებული ვარ, ეს წიგნი ძალიან დაეხმარება ბავშვებსა თუ მასწავლებლებს და გაუადვილებს მათ სწავლების პროცესს.

-ფიზიკა არცთუ ისე ხშირად არის ბავშვების საყვარელი საგანი, მოგვიყევი, როდის დაინტერესდი პირველად ამ სფეროთი და როგორია შენი სამომავლო გეგმები?

– ბავშვობაში ვზარმაცობდი და სკოლაში ცუდად ვსწავლობდი, სანამ მეექვსე კლასში ფეხი არ  მოვიტეხე და რამდენიმე თვე სახლში მომიწია ყოფნა. ამ პერიოდში  წიგნების კითხვა დავიწყე, რამაც მთლიანად მომწყვიტა ჩემს ძველ ცხოვრებას და ცნობისმოყვარეობა გამიღვივა. ეს ინტერესი იმდენად ძლიერი  იყო, რომ მთლიანად მავიწყებდა გარშემომყოფებს, ერთადერთი, რასაც აზრი ეძლეოდა იყო სამყაროს არსზე, ადამიანთა რაობასა და ღმერთის არსებობა-არარსებობაზე ფიქრი. სკოლაში ფიზიკის სწავლა მერვე კლასში დავიწყეთ, კარგად მახსოვს პირველი ფიზიკის გაკვეთილი.  მასწავლებელი ხსნიდა რა საკითხებს შეისწავლიდა ფიზიკა, მე კი გაკვირვებისგან თავს ვეღარ ვიკავებდი, ვიგრძენი რიმ მზად ვიყავი ამ საკითხებზე ფიქრისთვის ცხოვრება მიმეძღვნა. გაკვეთილი რომ დამთავრდა – უკვე მკაცრად მქონდა გადაწყვეტილი ფიზიკოსობა. იმის მერე დღე არ გასულა, რომ ფიზიკა არ მემეცადინა. მეცხრე კლასში კომაროვში ჩავაბრე. ამ სკოლამ ფიზიკის მაღალ დონეზე სწავლასთან ერთად, საშუალება მომცა საერთაშორისო ოლიმპიადებზეც მიმეღო მონაწილეობა, სადაც უამრავი ჩემნაირად დაინტერესებული ბავშვი აღმოვაჩინე და დიდი გამოცდილება მივიღე – როგორც პროფესიულად, ისე ცხოვრებისეულად.

  სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, მინდა შემოქმედი მეცნიერი დავდგე, რომელიც არ დასჯერდება უბრალოდ ცოდნას, არამედ იფიქრებს თანამედროვე გადაუჭრელ საკითხებზე, რომელიც იფიქრებს აღმოჩენებზე და დატოვებს თავის კვალს კაცობრიობის ისტორიაში. სწორედ ეს არის ჩემი სამომავლო პროფესია და ეს არის ჩემი სამომავლო მიზანი.

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
AMGანათლებააქართველოექნოლოგიები

,,ვიბრძვი, რომ დღესვე გავხდე იმაზე ძლიერი, ვიდრე ხვალ ვიქნებოდი” – ქართველი სტუდენტი, რომელიც ,,facebook-ში” იმუშავებს

ლაშა ლომთაძე

სან დიეგოს სახელმწიფო უნივერსიტეტის ქართველი სტუდენტი, რომელიც კომპიუტერული ინჟინერიის მესამე კურსის სტუდენტია, ,,Facebook-ის” თანამშრომელი გახდა. აღსანიშნავია, რომ ლუკა ,,ფეისბუკმა” 250 000 სტუდენტიდან საუკეთესო 300 სტუდენტს შორის შეარჩია და ზაფხულში მენლო პარკში, სილიკონ ველიზე დეველოპერად მიიწვია. ,,დოქტრინა” გთავაზობთ მასთან ინტერვიუს:

– ‬უპირველეს ყოვლისა, მოგვიყევით თქვენ შესახებ.

-დავამთავრე ქალაქ ქუთაისის ფიზიკა-მათემატიკური საჯარო სკოლა. პროგრამირება მეხუთე კლასში დავიწყე. სკოლის დამთავრების შემდეგ გავხდი სან დიეგოს სახელმწიფო უნივერსიტეტის საქართველოს პირველი კოჰორტის სტუდენტი თბილისში. მეათე კლასიდან დავიწყე და შევქმენი 8 სტარტაპი, რომელთაგანაც 2 დღესაც აქტიურად მუშაობს. ბოლო ორი წლის მანძილზე საქართველოში ვიმუშავე 10 სხვადასხვა წამყვან კომპანიასა და სახელმწიფო სტრუქტურაში. საბოლოოდ, საკმაოდ დიდი გამოცდილება დავაგროვე დეველოპმენტის სხვადასხვა სფეროში. ამჟამად ვიმყოფები ჩემი უნივერსიტეტის მთავარ კამპუსში, კალიფორნიაში.

– ‬თქვენი პროფესიის შესახებ გვესაუბრეთ, უპირატესობებზე, პერსპექტივებზე, ნაკლოვანებებზე.

-მიყვარს პროგრამირება, ყოველ ჯერზე ისეთი პროგრამის შექმნა, რომელსაც დამოუკიდებლად აზროვნება და ადამიანისთვის დახმარების გაწევა შეუძლია, თავისთავად სასიამოვნოა. მივიჩნევ, რომ დღევანდელი ცხოვრება ამ სფეროს გარეშე წარმოუდგენელია, ნებისმიერ საქმიანობაში პროგრამირების დახმარებით გაცილებით უკეთესი შედეგების მიღწევა შეიძლება. ვფიქრობ, სწორედ ეს სფერო არის დღეს ყველაზე სწრაფად განვითარებადი და, შესაბამისად, ყველაზე პერსპექტიულიც. ნაკლოვანება, რომელიც მახსენდება, ამავდროულად ეშხსაც სძენს ამ სფეროს. იმისთვის, რომ იყო ძლიერი პროგრამისტი, მუდმივად უნდა განვითარდე და ფეხი აუწყო თვითონ ამ სფეროს განვითარებას. გაჩერების შემთხვევაში ის ცოდნა, რომელიც გქონდა, ფასს კარგავს, მაგრამ ჩემთვის მუდმივი სწავლისა და განვითარების პროცესი დიდი სიამოვნების მომტანია.

-‬როგორც ვიცით, საზღვარგარეთ სწავლობთ, ალბათ, შეამჩნევდით განათლების სისტემაში სხვაობას. აღნიშნულზე რომ გვესაუბროთ. როგორ ფიქრობთ, რა უპირატესობა აქვს საზღვარგარეთ მიღებულ განათლებას?

-ვარ სან დიეგოს სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტი, საქართველოში ვსწავლობ, უბრალოდ მესამე კურსზე ჩემი უნივერსიტეტის მთავარ კამპუსში ვაგრძელებ ცოდნის მიღებას. მგონია, რომ უცხოეთში მიღებული განათლების მთავარი უპირატესობაა ის მრავალწლოვანი გამოცდილება, რომელიც საზღვარგარეთის სასწავლო სისტემებს, მაგალითად, ამერიკელებს აქვთ. გარდა ამისა, ვფიქრობ, საერთო შედეგზე დიდი მნიშვნელობა აქვს იმ გარემოს, რომელშიც ადამიანი ამა თუ იმ რამეს სწავლობს.

– მოგვიყევით თავისუფალ დროს რით ხართ დაკავებული.

-ძალიან ბევრი ჰობი მაქვს. ვარ ფოტოგრაფი, მოგზაური, ნატურალისტი და ექსტრემალური თავგადასავლების დიდი მოყვარული. მაგრამ თავისუფალ დროს ყველაზე საყვარელი საქმიანობა მაინც ფიქრია. ძირითადად, მომავალზე ვფიქრობ და ვცდილობ, მოვლენების სხვადასხვა განვითარებისთვის ჩემი მიზნებისკენ მიმავალი გზა დავგეგმო.

-‭‬როგორც ვიცით, ,,facebook-მა” მიგიწვიათ სამუშაოდ, საიდან გაიგეს თქვენ შესახებ?

-კალიფორნიაში ჩამოსვლისას ,,Facebook-ის” რეკრუიტერები შემეხმიანენ, მითხრეს, რომ დაინტერესებულები იყვნენ ჩემით და მიმიწვიეს ტექნიკურ ინტერვიუზე. დიდი ალბათობით, სწორედ ორი ტექნიკური ინტერვიუს შედეგმა გამოყო ჩემი აპლიკაცია სხვა აპლიკანტებთან შედარებით, რადგან ყველა მოცემული ტექნიკური დავალება მოცემულ დროზე მნიშვნელოვნად მალე დავამთავრე. ბოლო ინტერვიუდან 1 კვირაში კონტრაქტიც გამომიგზავნეს და მიხარია, რომ 2018 წლის ზაფხულში ,,Facebook-ის” მთავარ ოფისში ვიმუშავებ.

-‬სამომავლო გეგმებზე უფრო დეტალურად გვესაუბრეთ, როგორ ფიქრობთ, ვინ იქნება მომავალში ლუკა ლომთაძე? რა არის მაქსიმუმი, რისთვისაც იბრძვით?

-არასდროს მიფიქრია ჩემი შესაძლებლობების მაქსიმუმზე. რაიმე რომც წარმოვიდგინო, დარწმუნებული ვარ, ოდნავ მეტი შრომით უფრო მეტს მივაღწევ.იბრძვი, რომ დღესვე გავხდე იმაზე ძლიერი, ვიდრე ხვალ ვიქნებოდი. ვიცი, რომ ერთადერთი რამ, რაშიც შეზღუდული ვარ, არის დრო და არ მინდა, არცერთი წუთი დავკარგო. ეს ბრძოლა სიამოვნებას მანიჭებს. მომავალს რაც შეეხება, არაფერს გამოვრიცხავ, ვიცი, რომ იქ ვიქნები, სადაც საჭირო იქნება, ოჯახში მყოფი სუპერმამიდან დაწყებული ქვეყნის პარლამენტში პოლიტიკოსობით დამთავრებული.

მასალა მოამზადა:  ნინი მშვენიერიძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრია”

სრულად ნახვა
1 2 3 11
Page 1 of 11