close

ჰუმანიტარული მეცნიერებები

ანათლებააქართველოექნოლოგიები

18 წლის ნიკი ბრეგვაძე გლობალური ინოვაციების კონკურსის ნახევარფინალშია

ნიკა ბრეგვაძე

18 წლის ნიკი ბრეგვაძე გლობალური ინოვაციების კონკურსის GIST-Net-ის ნახევარფინალისტია და ამჟამად გამარჯვებისთვის იბრძვის, რადგან კონკურსში 80-ზე მეტი ქვეყანა მონაწილეობს, 10 ფინალისტი კი ხმათა უმრავლესობით გამოვლინდება. ნიკი თავად გვიამბობს კონკურსისა და საკუთარი სტარტაპისა შესახებ, რომელშიც მისი წარმატება თითოეული ჩვენგანის აქტიურ მხარდაჭერაზეა დამოკიდებული.
-ნიკი,  კონკრეტულად რაში მდგომარეობს შენი სტარტაპიდეა, რომელმაც ეს წარმატება მოგიტანა?

-ჩემი სტარტაპი ქმნის ინოვაციურ ვებპლატფორმას, რომელიც მაისის თვიდან ამუშავდება და დაბალკლასელ სკოლის მოსწავლეებს ელექტრონული განათლების ძალიან კარგ და სასარგებლო სერვისებს შესთავაზებს. აღნიშნული პროექტის შესახებ „მისო კრისტალისგან“ შევიტყვე,  ცოტა სასაცილოა, მაგრამ GIST-ის ვებგვერდზე დარეგისტრირებისას   ჯერ კიდევ 17 წლის ვიყავი და რადგანაც რეგისტრაციისთვის სრულწლოვანება იყო საჭირო, საიტის სარეგისტრაციო ფორმაში მომიწია დაბადების წლის HTML list-ის კოდის ხელით შესწორება,  ვიდეოში კი, მოკლედ აღვწერე ჩემი სტარტაპი, რომელმაც ეს ეტაპი წარმატებით გადალახა.

-რამდენადაც ვიცი, აქამდეც აქტურად მუშაობდი გარკვეულ პროექტებზე, გვიამბე საკუთარი გამოცდილების შესახებ.

-მიუხედავად იმისა, რომ მე-12 კლასში ვარ, ჩემი საქმიანობა მოიცავს ტექნოლოგიურ და საფინანსო საკითხებს, რომელშიც უკვე საკმაოდ დიდი ცოდნა და გამოცდილება მაქვს დაგროვებული.  თვითნასწავლი ვარ პროგრამირებაში, ბიზნესსა (ბუღალტერიაში, რისკების მართვაში და ა.შ) თუ ისეთ მეცნიერებებში, როგორიცაა, მაგალითად – ფსიქოლოგია და  კომპიუტერული მეცნიერება.

2016 წლის გაზაფხულიდან 4-6 თვე ვმუშაობდი პროექტზე, რომლითაც „FinTech-სტარტაპის“ შექმნის მცდელობა მქონდა, თუმცა ეს პროექტი მზად არ აღმოჩნდა დაფინანსების ეტაპების წარმატებით გასავლელად, მსგავსი, ოღონდ უფრო პატარა წამოწყებები 2015 და 2014 წლებშიც მქონდა, თუმცა ბოლო პროექტი ყველაზე წარმატებული აღმოჩნდა.

-კონკურსი ჯერჯერობით აქტიურ რეჟიმშია,  გვიამბე სამომავლო პერსპექტივებისა და შენი პირადი გეგმების შესახებ.

-პირადად ჩემს სამომავლო გეგმებს რაც შეეხება, სექტემბრიდან სწავლის გაგრძელებას ამერიკის შეერთებულ შტატებში, კომპიუტერული მეცნიერების მიმართულებით ვაპირებ, აპლიკაციები ნიუ-იორკისა და პენსილვანიის 10 უნივერსიტეტში მაქვს გაგზავნილი. მინდა აღვნიშნო, რომ ჩემი სტარტაპი იდეის ეტაპში აღარ იმყოფება და უკვე სერიოზულ განვითარების ნაბიჯებს დგამს. კონკურსის გამარჯვებით საშუალება მომეცემა დამატებითი ფინანსური სახსრები მოვიპოვო სტამბულში, ფართო აუდიტორიის წინაშე ჩემი სტარტაპის წარსადგენად, ამისათვის კი საჭიროა რაც შეიძლება მეტი მხარდამჭერი, რომელიც კონკურსის ოფიციალურ საიტზე 24-საათში ერთხელ მომცემს ხმას,  ხმის მიცემა 22 თებერვლამდე გაგრძელდება.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

სრულად ნახვა
რქეოლოგიააქართველო

გონიოს ციხის მიმდებარე ტერიტორიაზე დიონური დასახლების საკულტო ნაგებობის ფრაგმენტები აღმოაჩინეს

დიონური

უნიკალური აღმოჩენა – გონიოს ციხის მიმდებარე ტერიტორიაზე დიონური დასახლების საკულტო ნაგებობის ფრაგმენტები აღმოაჩინეს. გონიოს მუზეუმ-ნაკრძალის დირექტორი, შოთა მამულაძე ვარაუდობს, რომ ფრაგმენტები სავარაუდოდ ძვ.წ. აღრიცხვის მე-VIIl-ე, მე-VII- ე საუკუნეებით თარიღდება.

პროცესებს დღეიდან არქეოლოგები აკვირდებიან. სპეციალისტები კი სამუშაოებს ზაფხულში დაიწყებენ.

ანდრია პირველწოდებულის ქუჩაზე სანიაღვრე არხების რეაბილიტაცია მიმდინარეობს. რეაბილიტაციისას თიხის მილიც იპოვეს.

​გონიოელები ამბობენ, რომ სამუშაოების პროცესში მილი დაინახეს. ადგილობრივები ვარაუდობენ, რომ თიხის მილი გონიოს ციხესთან გადის, რომელიც ქუჩიდან მოშორებით მდებარეობს.

კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის სააგენტო, წლის განმავლობაში, არქეოლოგიური სამუშაოებისთვის 85 ათას ლარს ხარჯავს.

წყარო: http://ajaratv.ge

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

სულხან-საბას უნივერსიტეტის სალექციო კურსი სტუდენტებს  წარმატებული კარიერისთვის ამზადებს

22222

 21-ე საუკუნის ადამიანისთვის კარგი საპრეზენტაციო და სადისკუსიო უნარების ფლობა აუცილებელია. არსებობს სტერეოტიპი, რომ ეს უნარები ადამიანს ბუნებრივად აქვს თანდაყოლილი, მაგრამ, საინტერესოა, რომ მათი დასწავლა შესაძლებელია და საქართველოში – სულხან-საბა ორბელიანის სასწავლო უნივერსიტეტში, სპეციალური პროგრამაც კი არსებობს. ამ პროგრამის მიხედვით ლექციებს ნინო ტურაშვილი კითხულობს, რომელმაც დეტალურად გაგვაცნო სქემა და ამ კურსის პრიორიტეტები.

ნინო, უპირველეს ყოვლისა, საკუთარი თავი რომ გააცნოთ საზოგადოებას.

-პროფესიით პედაგოგი ვარ – გერმანული ენის სწავლების თეორიისა და პრაქტიკის მაგისტრი. 10 წელზე მეტია ვკითხულობ ლექციებს – ,,აკადემიური წერა” და ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკები”. დღეისათვის ვარ პროგრამა ,,კომპასის“ აფილირებული ლექტორი სულხან-საბას სასწავლო უნივერსიტეტში.

-საიდან გაჩნდა პროგრამის – ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკებიშემოტანის იდეა?

-რეფერატებისა და პრეზენტაციების მომზადება, ინფორმაციის ფორმულირება, დისკუსია უდიდეს როლს ასრულებს არა მარტო სწავლების, სემინარებისა თუ გამოცდების დროს, არამედ მიიჩნევა, როგორც გადამწყვეტი  პროფესიონალური უნარი მიზნის მისაღწევად. ჯერ კიდევ გერმანიაში, 1996 წელს, პროფესორმა ზიგფრიდ ფრაიზერმა და ნიკოლა ბუხჰოლცმა შეიმუშავეს პროგრამა ,,კომპასი“, რომელიც აერთიანებს კომუნიკაციის, მოდერაციის, პრეზენტაციის და გუნდური მუშაობის ტექნიკებს. იმ პერიოდში ილიას უნივერსიტეტის თანამშრომელი, ფსიქოლოგი თამარ ტურაშვილი ფრანკფურტში სამეცნიერო მივლინებით იმყოფებოდა პროფესორ ზიგრიფ ფრაიზერის კათედრაზე და იქ გაეცნო ,,კომპასის“ ეფექტურ პროგრამას. პროგრამის  გამოყენება საავტორო უფლებების დაცვით – ფრანკფურტის უნივერსიტეტის მენტორობით თამარ ტურაშვილმა ჩამოიტანა და დანერგა საქართველოს უმაღლეს სასწავლებელში. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ხელშეწყობით, 2007 წლიდან სავალდებული საგნად დასახელდა პირველკურსელთათვის. მაშინ ეს იყო პირველი პრეცედენტი, როდესაც უმაღლეს სასწავლებელში ისწავლებოდა პრეზენტაციის უნარები. აღსანიშნავია, რომ ,,კომპასი“ დღესაც წარმატებით ხორცილედება გერმანიის ორ უმაღლეს სასწავლებელში – ფრანკფურტის უნივერსიტეტსა და ბერლინის ფსიქოლოგიის უნივერსიტეტში.

-რამდენად არის სტუდენტების მხრიდან დაინტერესება ამ პროგრამისადმი და რამდენად დგას მსგავსი პროგრამების საჭიროება?

-სასიხარულოა, რომ კურსი თავიდანვე გამოირჩეოდა მაღალი რეიტინგით. პირველკურსელებისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ამ პროგრამის გავლა, ისინი ახალ სოციუმში გამოწვევების წინაშე დგანან და  სწორედ ურთიერთობებთან დაკავშირებული თემებიკონფლიქტის მართვა, ჯგუფში მუშაობის ტექნიკებიეხმარებათ სირთულეების დაძლევასა და თვითშეფასების ადეკვატურად აღქმაში. მსგავსი პროგრამების  დანერგვა, რომელიც ორიენტირებულია სტუდენტის პიროვნულ  ჩამოყალიბებასა და პროფესიულ გაზრდაზე, შეიძლება მივიჩნიოთ  თანამედროვე განათლების უმნიშვნელოვანეს კომპონენტად.

პროგრამა იძლევა საშუალებას, ლექცია ჩატარდეს ინტერაქტიულადროგორ ფიქრობთ, ეს რამდენად მნიშვნელოვანი კომპონენტია და საქართველოში საგანმანათლებლო სისტემა რამდენად აქტიურად თუ ეფექტიანად იყენებს მას?

-უნდა ვაღიაროთ, რომ სტუდენტების გარკვეული ნაწილი არ არის მიჩვეული ინტერაქტიული მეთოდებით მუშაობას, ეს განსაკუთრებით იგრძნობა პირველკურსელებთან ურთიერთობის დროს და უკვე უნივერსიტეტის პერსონალის დამატებით ძალისხმევას საჭიროებს. რაც შეეხება ჩვენს პროგრამას, ლექციებს ტრენინგის ფორმატი უფრო აქვს, აქ არ ხდება მხოლოდ ცოდნის გადაცემა, პასიური მოსმენა – სტუდენტები ჩართულები არიან პროცესში, მიზნობრივად მუშაობენ, იუმჯობესებენ საკომუნიკაციო უნარებს. ინტერაქცია იძლევა კარგ საშუალებას – ჩართულობის, რეფლექსიისა და ემოციების გამოყენებით მოხდეს მასალის დასწავლა –დამახსოვრება.

რაიმე კონკრეტული რჩევები ხომ არ გექნებოდათ სტუდენტებისა და, ზოგადად, დაინტერესებული ადამიანებისათვისროგორ შეიძლება მარტივად კომუნიკაციის, პრეზენტაციისა თუ დისკუსიის ტექნიკის დაუფლება?

-კომუნიკაციის, პრეზენტაციისა და  დისკუსიის მართვის უნარების გაუმჯობესება შესაძლებელია სწორედ ჩვენი სალექციო პროგრამის საშუალებით. ეს უნარები მარტივად არ დაისწავლება, მაგრამ თანმიმდევრული სწავლებით, ერთი სემესტრის მანძილზე, შესაძლებელია ამ უნარების გაუმჯობესება. დღეს წარმატებული კარიერისთვის მნიშვნელოვანია ადამიანს შეეძლოს საკუთარი თავის ეფექტური წარდგენა, ახალი პროექტის პრეზენტაცია  და აუდიტორიის მართვა, რომელსაც ჩვენ ვასწავლით კურსის მანძილზე გადაცემული ინფორმაციითა და სპეციალური აქტივოებებით.

არსებობს გავრცელებული აზრი, რომ ზემოთ ჩამოთვლილი უნარები არ დაისწავლება და თანდაყოლილიარას იტყოდით ამ შემთხვევაში?

-არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც საკმაოდ კარგად აქვთ განვითარებული კომუნიკაციის უნარები ან  ნაკლებად შფოთავენ აუდიტორიის წინაშე. თუმცა, ის აზრი, რომ ეს უნარები არ დაისწავლება – ნამდვილად შორს არის რეალობისგან.  ასობით  და ათასობით სტუდენტი  ყოველი ლექციის შემდეგ გრძნობს გაუმჯობესებულ უნარებს და თავად არიან აღფრთოვანებულები შეძენილი თუ აღმოჩენილი შესაძლებლობებით. აღსანიშნავია, რომ 2016 წელს ჩატარდა სამეცნიერო კვლვა  საქართველოსა და ბერლინის უნივერსიტეტებში. საქართველოდან მონაწილეობა მიიღო სულხან საბას სასწავლო უნივერსიტეტის 105 სტუდენტმა, რომლებიც გადიოდნენ კურსს ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკა’. სამეცნიერო კვლევებმა დაადასტურა ისეთი კომპეტენციების გაუმჯობესება, როგორიცაა – კომუნიკაცია, ჯგუფური მუშაობა, კრიტიკის გაცემა და მიღება, ინფორმაციის გაზიარება და აუდიტორიის წინაშე თავდაჯერებული გამოსვლა.

-დასასრულ, თქვენი სამომავლო გეგმების შესახებ რომ გვიამბოთ.

-კურსი ,,კომუნიკაცია, პრეზენტაცია და დისკუსიის ტექნიკა” ყოველწლიურად უფრო და უფრო აქტუალური  და დიდი მოთხოვნის მქონე ხდება. ახალი სასწავლო წლიდან  იგეგმება კურსის დანერგვა სხვადასხვა კერძო უნივერსიტეტსა და  სკოლაში.

 

მასალა მოამზადა:  ნატალია ჯალაღონიამ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
ანათლებააქართველო

როცა მოსწავლე გამოცდას დაასრულებს, კომპიუტერის ეკრანზე დაინახავს, გადალახა თუ არა ბარიერი

გამოცდა

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო და შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი აგრძელებენ გამოსაშვები გამოცდების მოდელში შესაძლო ცვლილებებზე მუშაობას. ამ ეტაპისათვის დაზუსტებულია 2017-2018 წლისთვის გათვალისწინებული სიახლეები. 

ტესტირების დასრულებისას მოსწავლე ეკრანზე დაინახავს არა ქულას, არამედ შეტყობინებას იმის შესახებ, გადალახა თუ არა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, ანუ მიიღო მინიმალურ 5,5 ქულაზე მეტი თუ ნაკლები.

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ვებგვერდზე – www.naec.gov.ge თითოეული საგანისათვის  დამატებითი ნიმუშები უახლოეს დღეებში გამოქვეყნებდა. ახალი ნიმუშები მათ დაეხმარებათ სწორი წარმოდგენა შეიქმნან საგამოცდო დავალებებზე.

იმისათვის, რომ გამოსაშვებ გამოცდებზე ზღვარი გადალახოს, მოსწავლემ დაახლოებით 15 მარტივ კითხვას უნდა გასცეს სწორი პასუხი.

გამოსაშვები გამოცდები წელსაც ორ ეტაპად, მე-11 და მე-12 კლასებში ჩატარდება. მე-11 კლასის მოსწავლეები სასწავლო წლის ბოლოს იმ საგნებს აბარებენ, რომელთა სწავლაც დაასრულეს (ფიზიკა, ქიმია, ბიოლოგია, გეოგრაფია). დარჩენილ 4 საგანში კი ტესტირებას (მათემატიკა, ქართული ენა და ლიტერატურა, უცხოური ენა, ისტორია) მოსწავლეები სკოლის დამთავრებისას გადიან.

სკოლის დამამთავრებელი გამოცდები კომპიუტერზე ადაპტირებული ტესტირების ქართული მოდელით (geCat) ტარდება. მოსწავლის შესაძლებლობებზე მორგებული ტესტირების ქართული ვერსია – ალგორითმი და პროგრამული უზრუნველყოფა შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრში შეიქმნა.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ს საინტერესოაულტურააქართველო

მეთორმეტეკლასელი ნიკა ღუნაშვილი უნიკალურ კალიგრაფიული ნიმუშებს ქმნის

ნიკა ღუნაშვილი

 ნიკა ღუნაშვილი  მეთორმეტეკლასელი ახალგაზრდაა ქალაქ რუსთავიდან, რომელიც საზოგადოებას უნიკალური კალიგრაფიული ნამუშევრებით აოცებს და, ამასთან ერთად, უკვე საკუთარი სტარტაპითაც ცდილობს ქართულ ბიზნესსექტორში თავის დამკვიდრებას.  ნიკა საკუთარი გამოცდილებისა და სამომავლო გეგმების შესახებ თავად გვესაუბრება.

-ნიკა, საზოგადოებამ უკვე გაიცნო შენი კალიგრაფიული ნამუშევრები, ხომ ვერ გაიხსენებდი რა იყო პირველი იმპულსი, რამაც გიბიძგა რომ  ამ  სფეროში გეცადა ბედი?      

 -კალიგრაფიით პირველად რვა წლის ასაკში დავინტერესდი. ჩემი მთავარი მოტივაცია კალიგრაფ დავით მაისურაძის ნამუშევრები იყო, რომელიც შემდგომ ჩემი მასწავლებელიც გახდა. შემიძლია ვთქვა, მისი დამსახურებაა, რომ მე დღეს კალიგრაფი ვარ. ამასთანავე, ძველი ქართული ხელნაწერების    ნახვისას  გამიჩნდა სურვილი გავმხდარიყავი კალიგრაფი და შემესწავლა ქართული ანბანის სამივე სახეობაც, მით უმეტეს, რომ არ არსებობს  სხვა მსგავსი შემთხვევა, როცა ერთი დამწერლობა სამ სხვადასხვა სახეობას აერთიანებდეს, ეს კი ნამდვილად დიდი კულტურული მემკვიდრეობაა.

-რამდენად რთული იყო კალიგრაფიის ხელოვნების დაუფლება და ამჟამად როგორ ცდილობ საკუთარი ნიჭის მეტად რეალიზებას?

-კალიგრაფია შევისწავლე რუსთავში არსებულ კულტურულ საგანმანათლებლო ცენტრ „მთაწმიდელში“. სადაც ნებისმიერ მსურველს სრულიად უსასყიდლოდ  შეუძლია კალიგრაფიის შესწავლა. საკუთარი ნიჭის განსავითარებლად ვეცნობი ძველ ხელნაწერებს და ვცდილობ ჩემს შემოქმედებაში ძველი და ახალი სტილი გავაერთიანო.

-როგორც ვიცი, კალიგრამებზეც მუშაობ, რამდენად არის საქართველოში აქტუალური ეს ტექნიკა? 

-კალიგრამი – ეს არის სიტყვისა და გამოსახულების ერთობლიობა, ეტიმოლოგიურად ეს სიტყვა ნიშნავს „ლამაზ ნაწერს“ და ხშირად ამ ფორმას გრაფიკულ პოეზიადაც მოიხსენიებენ. ქართული დამწერლობის მოქნილობის გამო, თავისუფლადაა შესაძლებელი სიტყვებით სხვადასხვა გამოსახულების აწყობა, თუმცა, ძველ ქართულ ხელნაწერებში კალიგრამები, როგორც წესი, არ გვხვდება.  ამ მიმართულებით მუშაობა მე, პირადად, 6 თვის წინ დავიწყე.

-საინტერესოა, გარდა კალიგრაფიისა, რა არის შენი ინტერესის სფერო?

-უკვე ერთი წელია, რაც ხელნაკეთი საათების სტარტაპის  ავტორი ვარ (Delfiore • ყვავილი). საათებსს ვამზადებ მერქან-ბოჭკოვანი ფილისგან, რომელიც გამოირჩევა გამძლეობითა და ეკოლოგიურობით.  ვამზადებ სხვადასხვა ფორმის საათებს, მაგალითად: ხინკლის, კბილის, დათვის, ძაღლის ან ვიოლინოს გასაღების ფორმის, ასევე – მომხმარებლებს ვაძლევ თავად შეარჩიონ საათისთვის სასურველი დიზაინი.

-ნიკა, ამჟამად აბიტურიენტი ხარ, საინტერესოა, შენი მომავალი პროფესიული გეგმები.

– ვაპირებ არქიტექტურის ფაკულტეტზე ჩაბარებას. მაგრამ არასდროს არ შევწყვეტ კალიგრაფიის მიმართულებით მუშაობას და ეს ყოველთვის იქნება ჩემი მეორე პროფესია. ყოველთვის დავუთმობ დროს ამ დარგის უკეთ შესწავლასა და მიღებული ცოდნის ხალხისთვის გაზიარებას.

მასალაა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
სტორიაულტურასოფლიოაქართველო

უშგულელი მხატვარი – ფრიდონ ნიჟარაძე  ,,The Independent-ის“ ყურადღების  ცენტრში მოექცა

მხატვარი ფრიდონ ნიჟარაძე

საქართველომ უკვე ბევრი ტურისტის ყურადღება მიიპყრო და  თბილისი ქალაქური გართობის ახალი ცხელი წერტილი გახდა, მაგრამ ადგილი, რომელსაც ტურისტები მანძილის გამო ხშირად ვერ სტუმრობენ – უშგულია. უშგული რეგიონის ერთ-ერთი ყველაზე მოშორებით მდებარე და ევროპის ყველაზე მაღალი დასახლებაა და ის ამჯერად ბრიტანული გავლენიანი გამოცემის – „The Independent-ის“ ყურადღების ცენტრში მოექცა.

სტატია რომელიც უშგულს მიეძღვნა, ბრიტანელ ჟუნალისტს – ნიკ რედმეინს ეკუთვნის, იგი საკუთარი მოგზაურობის შთაბეჭდილებას ბრიტანელ და არა მარტო ბრიტანელ მკითხველს უზიარებს. ,,სვანეთის კულტურა განსხვავებული და დამატყვევებელია – ქართული ენის უძველესი  დიალექტითა და მართლმადიდებლურ ქრისტიანობამდელი რწმენა-წარმოდეგენებით. ყოველწლიურად, ექვსთვიანი ზამთრის პირობებში, ეს ტერიტორია, ფაქტობივად, იზოლირდება დანარჩენი სამყაროსგან, ამიტომ 2000-იან წლებამდე აქ სრულყოფილად ვერ მოქმედებდა სახელმწიფოებივი კანონები და, შესაბამისად, სისხლიანი დაპირისპირებები თუ ყაჩაღობა იყო ფართოდ გავრცელებული. თუმცა, პოსტსაბჭოური ქაოსიდან თავის დაღწევის შემდეგ მთელ ქვეყანაში და სვანეთშიც გარემო უფრო უსაფრთხო გახდა.” – აღნიშნავს ის სტატიაში.

ჟურნალისტი განსაკუთრებით შთაბეჭდილების ქვეშ მოუქცევია უშგულის ყველაზე დიდ სოფელს  – ჟიბიანს (სვან. ზემო სოფელი), რომლის უძველესი თავდაცვითი კოშკები გადმოჰყურებენ დაკლაკნილ ბილიკებსა და საძოვებზე გაფენილ საქონელს.

ჟიბიანის მცხოვრებთა შორის არის სიურეალისტი მხატვარი ფრიდონ ნიჟარაძეც, რომელიც ჩაკეტილ ცხოვრებას ეწევა და იშვიათად  თუ გასცემს ინტერვიუებს, ჟურნალისტთან საუბარში მან აღნიშნა, რომ 1970-იან წლებში თბილისში სწავლობდა, მაგრამ ეს მისთვის არაფრისმომცემი იყო, რადგან აკძალული იყო იმის დახატვა, რაც მას სურდა, „საბჭოეთის წინააღმდეგ გამოვედი, როდესაც ქართული ენა აკრძალეს, მათ კი ფსიქიატრიულ საავადმყოფოში მომათავსეს და ნარკოტიკებით მაბრუებდნენ, მას შემდეგ ჯანმრთელობის პრობლემები მაქვს” – აღნიშნა მხატვარმა ნიკთან საუბარში.

უშგულს რაც შეეხება, ფრიდონი დღეს მიმდინარე მოვლენებს მკვდრეთით აღდომასთან აიგივებს და ჟურნალისტს თავის კიდევ ერთ ფსიქედელიურ ნახატს აცნობს ,,ეს განსაკუთრებულია, 1999 წელს დავხატე და თუ კი გაიყიდება, ამ ფულს უშგულის მცხოვრებთ გადავცემ – იმ ადამიანებს, რომლებიც აქაურ ზამთარსაც უძლებენ” -ამბობს ის.

 

მასალა მოამზადა: თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

სრულად ნახვა
რქეოლოგიას საინტერესოასტორიავლევები

ჰობიტები თანამედროვე ადამიანთან შეჯახების შედეგად განადგურდნენ

ჰობიტი

მეცნიერები ირწმუნებიან, რომ ადამიანის გადაშენებული სახეობა – ,,ჰობიტი” მშობლიური ფლორენსიენსის კუნძულიდან იმაზე ადრე გაქრა, ვიდრე ამას აქამდე ფიქრობდნენ და, სავარაუდოდ, ამ საქმეში თანამედროვე ადამიანის წინაპრის ხელი ურევია. 
მკვლევარებმა ოთხშაბათს განაცხადეს, რომ მათ ხელახლა გამოთვალეს ჰომო ფლორენსიენსის (Homo Floresiensis) სახეობის ძვლები, რომელიც ინდონეზიის ფლორენსის კუნძულზე აღმოაჩინეს, და დაადგინეს, რომ იგი დაახლოებით 50,000 წლის წინ გადაშენდა და არა 12,000 წლის წინ, როგორც ამას მანამდე ვარაუდობდნენ.
2003 წელს ჰობიტების აღმოაჩინა სამეცნიერო სენსაციად იქცა. გამოთვალეს ჰომო ფლორენსიენსი დაახლოებით 106 სმ სიმაღლის იღო. გააჩნდა პატარა, შიმპანზის ზომის ტვინი, გამოიყენებდა ქვის იარაღებს.
მეცნიერების განცხადებით, მათ ჯერჯერობით არ გააჩნიათ იმის პირდაპირი მტკიცებულება, რომ ჰობიტები ჰომო საპიენსებს გადაეყარნენ, თუმცა ამ დროისთვის თანამედროვე ადამიანის წინაპარი დაახლოებით იმ პერიოდისთვის რეგიონის სხვა კუნძულებზე უკვე იმყოფებოდა და ავსტრალიას დაახლოებით 50, 000 წლის წინ მიაღწია.
ავსტრალიის უნივერსიტეტის გეოქრონოლოგისტ ბერტ რობერტსის განცხადებით, შესაძლოა ჰომო საპიენსმა ჰობიტების გადაშენებაში გარკვეული როლი ითამაშა და ეს საკითხი შემდგომი კვლევების საგნად უნდა იქცეს.
2007 -2014 წლებში ჩატარებული გათხრების შედეგად მეცნიერებმა ჰომო ფლორენსიენსების ძვლებისა და ნაშთების ნალექი  ხელახლა შეაფასეს.
აღმოჩნდა, რომ ჰობიტების ჩონჩხის ნაშთები 60,000 -100,000 წლის იყო, მათი ქვის იარაღები კი – 50,000- 190,000 წლის.
გონიერი ადამიანი ანუ ჰომო საპიენსი (თამანედროვე ადამიანის წინაპარი) აფრიკაში პირველად დაახლოებით 200,000 წლის წინ გამოჩნდა და ამის შემდეგ გავრცელდა დანარჩენ მსოფლიოში.

წყარო: Reuters

მასალა მოამზადა: თამარ ტაბატაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
ანათლებასოფლიოაქართველო

გორდელერის დემოკრატიული მართველობის კოლეჯი კონკურსს აცხადებს

კონკურსი

გორდელერის დემოკრატიული მართველობის კოლეჯი ერთწლიანი, ბოშის ფონდისა და DGAP-ის განათლების ერთობლივი, გერმანულენოვანი პროგრამაა, რომელშიც მონაწილეობას იღებენ ახალგაზრდა ლიდერები სომხეთიდან, აზერბაიჯანიდან, ბელარუსიდან, საქართველოდან, მოლდოვადან, რუსეთიდან, სერბეთიდან, თურქეთიდან და უკრაინიდან. გორდელერის კოლეჯი  მიმართულია ახალგაზრდა, დასაქმებულ ლიდერებზე, რომელთაც სურთ აქტიურად იყვნენ ჩართულნი საზოგადოებისათვის მნიშვნელოვანი პროცესების გაუმჯობესებაში. დღემდე ამ პროგრამაში 33-მა საქართველოს მოქალაქემ მიიღო მონაწილეობა.

პროგრამა ახალგაზრდა ლიდერებს საშუალებას აძლევს განავითარონ ხედვა, რომელიც ხელს შეუწყობს პასუხისმგებლობის გრძნობის ამაღლებასა და საზოგადოების სარგებელზე მიმართული ქცევის განვითარებას. პროგრამის განმავლობაში, შერჩეული ახალგაზრდები გერმანიის ქალაქ ბერლინში გაემგზავრებიან, მონაწილეობას მიიღებენ სამ სემინარში და განახორციელებენ საკუთარ პროექტს თავიანთ სამშობლოში. სემინარები ტარდება გერმანულ ენაზე.

გორდელერის დემოკრატიული მმართველობის პროგრამაში მონაწილეობის მიღება უფასოა. მგზავრობის, ვიზის, საცხოვრებლის, კვებისა და გასაუბრებაზე ან სემინარზე დასწრებასთან დაკავშირებული სხვა თანხები სრულად ანაზღაურდება რობერტ ბოშის ფონდის მიერ.

პროფესორი გიუნტერ ფერჰოიგენი, წარსულში ევროკომისიის ვიცე-პრეზიდენტი უკვე რამდენიმე წელია პროგრამის დირექტორია.

კოლეჯს სახელი ეწოდა ადმინისტრაციული სამართლის იურისტისა და წინააღმდეგობის მოძრაობის მებრძოლის – კარლ ფრიდრიხ გორდელერის (1884–1945) საპატივცემულოდ.

განაცხადების მიღების ბოლო ვადაა 19 თებერვალი, 2018 წელი
პროგრამის დასაწყისი: 13 სექტემბერი, 2018

დაწვრილებითი ინფორმაციისთვის  შეგიძლიათ ეწვიოთ ვებგვერდს: www.goerdeler-kolleg.de

დამატებითი კითხვების შემთხვევაში, გთხოვთ მიმართოთ კლერ ლუცია ლაიფერტს გერმანიიდან: (+49 30 25423192goerdeler-kolleg@dgap.org)  ან სალომე ჯაფიაშვილს, საქართველოდან  (goerdeler-kolleg-ge@dgap.org).

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

 

სრულად ნახვა
ს საინტერესოაულტურააქართველო

კნუტ ჰამსუნი ყაზბეგზე: „სხვაგან არსად მიგრძვნია ფეხქვეშ მიწა გამომცლოდეს“

ყაზბეგი

ნორვეგიელმა მწერალმა – კნუტ ჰამსუნმა, 1899 წელს ამიერკავკასიაში იმოგზაურა.  ნობელანტი მწერლისა და მისი მეუღლის  რუსეთსა და კავკასიაში ვიზიტმა 3 კვირა გასტანა. სწორედ ამ მოგზაურობას მიუძღვნა მან ორი ნაწარმოები –  „ზღაპრული ქვეყანა“ და პიესა „დედოფალი თამარი“, რომლებიც 1903 წელს გამოიცა.

გთავაზობთ მონაკვეთს, სადაც იგი ყაზბეგში მიღებულ შთაბეჭდილებებს აღწერს: ,,დათრგუნულები ვსხედვართ ეტლში, ხმა ვერ ამოგვიღია. უცებ, გზის მკვეთრ მოსახვევთან, ხელმარჯვნივ, ხეობა გაიხსნა და თვალწინ აღიმართა ყაზბეგი – თავისი მზეზე მოლაპლაპე მყინვარით. სულ ახლოსაა, ხელის გაწვდენაზე, მშვიდი, უსასრულო, მდუმარე.

უცნაური გრძნობა გვეუფლება: მთა – გოლიათი გამოეყო სხვა მთებს, ახლოს მოვიდა და გვიყურებს – როგორც სხვა სამყაროდან გადმოსული არსება.

ჩამოვხტი ეტლიდან, ხელით ჩავაფრინდი ეტლის კიდეს.”

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
AMGსიქოლოგია

რატომ უნდა ვეცადოთ ხშირად განმარტოვებას?

მარტოობა

ცხოვრება ყველა ადამიანისთვის სხვადასხვაგვარია, თითოეულ პიროვნებას საკუთარი აზრი აქვს ნებისმიერ საკითხზე, მაგრამ ხშირად ისე ხდება, რომ ინდივიდები ვერ ახერხებენ თავიანთი დამოკიდებულებების სწორად გამოხატვასა და ჩვენებას.

,,ბიზნეს ინსაიდერმა” გამოაქვეყნა სტატია, სადაც წაიკითხავთ, თუ რისთვისაა საჭირო მარტოობა, რაში გვეხმარება იგი, როგორც ცნობილია, ერთ–ერთი წიგნის, „უხელმძღვანელე საკუთარ თავს“ წაკითხვის შემდეგ, რესპონდენტმა გაუზიარა თავისი აზრი მკითხველს, რომ თუ ადამიანი ისეთ გარემოცვაშია, რომ საკუთარ აზრს სხვადასხვა მიზეზის გამო ვერ ასაჯაროებს, შესაძლებელია ფსიქოლოგიური ტრავმა მიიღოს.

ადამიანი როდესაც მარტო რჩება საკუთარ თავთან, ფიქრობს ისეთ საკითხებზე, რაც მისთვის უმნიშვნელოვანესია და ეძებს გადაჭრის ხერხებს. სიმშვიდე, მხოლოდ ერთი პიროვნება და მისი აზროვნება ხშირად საწინდარია სწორი გადაწყვეტილებების მიღებისა.

წყარო: Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
1 2 3 37
Page 1 of 37