ქიმია

სტრონომია - კოსმოსიიმია

მეცნიერებმა მოწყობილობა შექმნეს, რომელიც მთვარის ქვებისგან წყალსა და ჟანგბადს ქმნის

მთვარე ქვა
კოსმოსურმა ინჟინერმა - ტორსტენ დენკმა შეიმუშავა მზის რეაქტორი, რომელიც საშუალებას მისცემს ასტრონავტებს, მთვარეზე საკუთარი წყალი და ჟანგბადი შექმნან. დენკი მოწყობილობაზე 10 წლის განმავლობაში Plataforma Solar
ედამიწას საინტერესოაიზიკაიმია

საწყისი ელემენტები, რომლისგანაც სამყარო არის აგებული

სამყარო საწყისი ელემენტები
 ადამიანს უძველესი დროიდან აინტერესებდა, რა საწყისი ელემენტებისაგან არის აგებული სამყარო. ძველბერძნულ ფილოსოფიაში ჩამოყალიბდა სამყაროს შემადგენელი უმცირესი ელემენტის ცნება, თუმცა წარმოდგენები მის შესახებ სხვადასხვაგვარი იყო. მონისტური
ს საინტერესოაიმია

რატომ გვატირებს ხახვი?

ხახვი ტირილი
როდესაც ნებისმიერი ბოსტნეული დაზიანებულია, მისი უჯრედები ღიაა. ამ დროს მცენარე ცდილობს დაიცვას თავი მწარე გემოს მქონე ქიმიური ნივთიერება - პოლიფენოლების გამოყოფით. მაგრამ ხახვის დაცვის მექანიზმი
ამოგონება - ინოვაციავლევებიიმია

მინის ნაწილაკებისგან შექმნილი კბილის პასტა კარიესს ეფექტურად ებრძვის

კბილის პასტა კარიესი
მეცნიერებმა კარიესის საწინააღმდეგო მინის პატარა ნაწილაკებისგან დამზადებული კბილის პასტა შექმნეს. BioMin C, კბილების ზედაპირზე ეწებება და გამოყოფს მინერალებს, რომელიც მინანქრიდან შაქრიანი საკვებითა და მჟავე სასმელებით
ამოგონება - ინოვაციავლევებისოფლიოიმია

Aeroice-ი –  მეცნიერებმა ყველაზე ნაკლები სიმკვრივის მქონე ყინული შექმნეს

ახალი ყინული გამოგონება
მკვლევარები აცხადებენ, რომ მათ აღმოაჩინეს ახალი კლასის, ულტრადაბალი სიმკვრივის ყინული, რომელიც წყლის მოლეკულებზე უკიდურესად უარყოფითი წნევის პირობებში კრისტალიზდება. მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი ჩვენგანი მხოლოდ იმ
ვლევებიიზიკაიმია

პროტონი კიდევ უფრო მსუბუქია, ვიდრე აქამდე მიაჩნდათ

პროტონი ატომი
 ახალი მეცნიერული აღმოჩენის თანახმად, პროტონი, ატომის ნაწილაკი, ბევრად უფრო მსუბუქია, ვიდრე აქამდე ვსწავლობდით და გვეგონა. პროტონი კილოგრამის მემილიარდედ-მემილიადედ-მემილიარდედია და, რა თქმა უნდა, მისი ჩვეულებრივი საზომებით
აქართველოიმია

ახალგაზრდა ქართველმა ქიმიკოსებმა საერთაშორისო ოლიმპიადაზე მედლები მოიპოვეს

ქიმია ოლიმპიადა
 პირველად ისტორიაში, საქართველოს ეროვნულმა ნაკრებმა ქიმიის საერთაშორისო ოლიმპიადაზე  (IChO) 3 ბრინჯაოს მედალი მოიპოვა.  6 ივლისიდან 15 ივლისის ჩათვლით, ტაილანდში, ქიმიის 49-ე საერთაშორისო ოლიმპიადა IChO 2017
ვლევებიიზიკაიმია

ფიზიკოსები: ერთ-ერთ ძალას, რომელიც სამყაროს აკავშირებს, მისი დაშლაც შეუძლია

ფიზიკოსები სამყაროს შეკავშირება
აღმოჩნდა, რომ იმ ძალას, რომელიც მოლეკულებს ერთმანეთთან აკავშირებს, გამანადგურებელი ზეგავლენის მოხდენაც შეუძლია. ძალები, რომლებსაც მეცნიერები  ვან-დერ-ვაალის ძალებს უწოდებენ, იმ შემთხვევაში უკუქმედებენ, როცა მოლეკულების ჯგუფები ზეწოლას
ეოგრაფიას საინტერესოაიმია

როგორ და რატომ იფიტება ქანები?

ეროზია