ქიმია

იზნესის საინტერესოაექნოლოგიებიიმია

მსოფლიოს უმსხვილესი ალმასის კომპანია – ,,De Beers-ი“ ხელოვნურ ბრილიანტს შექმნის

ხელოვნური ალმასი
მსოფლიოს უმსხვილესი ალმასის კომპანია  - ,,De Beers-ი“ ხელოვნური ალმასის წარმოებას იწყებს. არსებობის 130-წლიანი ისტორიის მანძილზე, კომპანიამ ასეთი გადაწყვეტილება პირველად მიიღო. ხელოვნურ ალმასს  1950 წლიდან აწარმოებენ,
ს საინტერესოავლევებისოფლიოიმია

ტყლარწში ჯანმრთელობისთვის საშიში ნივთიერება აღმოაჩინეს

ტყლარწი საშიში
საკმაოდ პოპულარულ ტყლარწში საშიში ნივთიერება - ბორაკი აღმოაჩინეს. დიდი ბრიტანეთისა და აშშ-ის რამდენიმე სკოლაში ტყლარწის გაყიდვა უკვე აიკრძალა. ეს ის ნივთიერებაა, რომელსაც შეიცავს საოჯახო ქიმიის
აქართველოიმია

სახალისო მეცნიერება ანუ ქართველი ქიმიკოსის წარმატება

31906892_2225638674337032_2356919645060988928_n
ერთი შეხედვით თავად მეცნიერება და მისი ყველა დარგი საკმაოდ რთული და ბევრისთვის გაუგებარიცაა.  ფორმულების გროვა, ჩახლართული სისტემები, გაუგებარი ტერმინები - ყველაფერი ეს სწორედ ისაა, რაზეც
სტრონომია - კოსმოსიიმია

მეცნიერებმა მოწყობილობა შექმნეს, რომელიც მთვარის ქვებისგან წყალსა და ჟანგბადს ქმნის

მთვარე ქვა
კოსმოსურმა ინჟინერმა - ტორსტენ დენკმა შეიმუშავა მზის რეაქტორი, რომელიც საშუალებას მისცემს ასტრონავტებს, მთვარეზე საკუთარი წყალი და ჟანგბადი შექმნან. დენკი მოწყობილობაზე 10 წლის განმავლობაში Plataforma Solar
ედამიწას საინტერესოაიზიკაიმია

საწყისი ელემენტები, რომლისგანაც სამყარო არის აგებული

სამყარო საწყისი ელემენტები
 ადამიანს უძველესი დროიდან აინტერესებდა, რა საწყისი ელემენტებისაგან არის აგებული სამყარო. ძველბერძნულ ფილოსოფიაში ჩამოყალიბდა სამყაროს შემადგენელი უმცირესი ელემენტის ცნება, თუმცა წარმოდგენები მის შესახებ სხვადასხვაგვარი იყო. მონისტური
ს საინტერესოაიმია

რატომ გვატირებს ხახვი?

ხახვი ტირილი
როდესაც ნებისმიერი ბოსტნეული დაზიანებულია, მისი უჯრედები ღიაა. ამ დროს მცენარე ცდილობს დაიცვას თავი მწარე გემოს მქონე ქიმიური ნივთიერება - პოლიფენოლების გამოყოფით. მაგრამ ხახვის დაცვის მექანიზმი
ამოგონება - ინოვაციავლევებიიმია

მინის ნაწილაკებისგან შექმნილი კბილის პასტა კარიესს ეფექტურად ებრძვის

კბილის პასტა კარიესი
მეცნიერებმა კარიესის საწინააღმდეგო მინის პატარა ნაწილაკებისგან დამზადებული კბილის პასტა შექმნეს. BioMin C, კბილების ზედაპირზე ეწებება და გამოყოფს მინერალებს, რომელიც მინანქრიდან შაქრიანი საკვებითა და მჟავე სასმელებით
ამოგონება - ინოვაციავლევებისოფლიოიმია

Aeroice-ი –  მეცნიერებმა ყველაზე ნაკლები სიმკვრივის მქონე ყინული შექმნეს

ახალი ყინული გამოგონება
მკვლევარები აცხადებენ, რომ მათ აღმოაჩინეს ახალი კლასის, ულტრადაბალი სიმკვრივის ყინული, რომელიც წყლის მოლეკულებზე უკიდურესად უარყოფითი წნევის პირობებში კრისტალიზდება. მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი ჩვენგანი მხოლოდ იმ
ვლევებიიზიკაიმია

პროტონი კიდევ უფრო მსუბუქია, ვიდრე აქამდე მიაჩნდათ

პროტონი ატომი
 ახალი მეცნიერული აღმოჩენის თანახმად, პროტონი, ატომის ნაწილაკი, ბევრად უფრო მსუბუქია, ვიდრე აქამდე ვსწავლობდით და გვეგონა. პროტონი კილოგრამის მემილიარდედ-მემილიადედ-მემილიარდედია და, რა თქმა უნდა, მისი ჩვეულებრივი საზომებით
იზიკაიმია

პროტონი კიდევ უფრო მსუბუქია, ვიდრე აქამდე მიაჩნდათ