ბიოლოგია

ორსული წელი
იოლოგიავლევებიედიცინასოფლიო

წელის გარშემოწერილობა აუტისტური სპექტრის ბავშვის გაჩენასთანაა კავშირში

ბოლო კვლევის თანახმად, რომელიც  ნორსვესტერნის უნივერსიტეტის მკვლევრებმა ჩაატარეს, დამტკიცდა, რომ წელის გარშემოწერილობის ზომა აუტისტური სპექტრის ბავშვის გაჩენასთანაა კავშირში. კერძოდ,  ქალებს, რომლებსაც წელის გარშემოწერილობა ნორმაზე მეტად დიდი აქვთ, პირდაპირკავშირშია აუტისტური სპექტრის მქონე შვილის
იოლოგიას საინტერესოავლევებიედიცინასოფლიო

მეცნიერების ახალი დასკვნა: თამბაქო სმენას აქვეითებს

მოწევა სმენა
იაპონიაში მწეველებზე ჩატარებულმა აჩვენა, რომ თამბაქო სმენას აქვეითებს. იქიდან გამომდინარე, რომ დაკვირვება 8 წლის განმავლობაში მიმდინარეობა, მეცნიერები ამბობენ, რომ ვარაუდი საკმაო საფუძვლინია - მწეველებისთვის სმენის
იოლოგიას საინტერესოავლევები

კვლევა: ადამიანის ტვინი 13 წლამდე იზრდება

ტვინი
ახალი კვლევის თანახმად, რომელიც სამეცნიერო ჟურნალ Nature-ში გამოქვეყნდა, ადამიანის ტვინი 13 წლამდე იზრდება ანუ იქამდე, სანამ ადამიანი ზრდასრულობას მიაღწევს.  ტვინის ზრდა კი ჰიპოკამპუსის ნაწილში ახალი უჯრედების წარმოქმნას
ძილი
იოლოგიას საინტერესოავლევები

ახალი ინფორმაციის დამახსოვრების უნარი კარგ ძილთანაა დაკავშირებული

ის, რომ კარგი ძილი აუცილებელია - არახალი ძველია. როგორც მეცნიერების ახალი ექსპერიმენტი იუწყება, ახალი ინფორმაციის დამახსოვრების უნარი კარგ ძილთანაა დაკავშირებული. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ მეხსიერების გაუმჯობესებაც საკმაოდ მარტივად იქნება
იოლოგიას საინტერესოავლევებიედიცინასოფლიო

დადასტურებულია – წითელ ღვინოსა და შოკოლადს ანტივირუსული ეფექტი აქვს

წითელი ღვინო შოკოლადი
წითელ ღვინოსა და შოკოლადს ანტივირუსული ეფექტი აქვს - ამაზე ალბათ აქამდეც გსმენოდათ, თუმცა, ახლა, საბოლოოდ, დადასტურებულად შეიძლება ითქვას, რომ ეს ნამდვილად ასეა.  სულ ახლახან, დაავადებათა

მშობიარობა ქალის უჯრედებს 11 წლით აბერებს

მშობიოარობა დაბერება
მშობიარობა ქალის გონებასა და სხეულში მნიშვნელოვან ცვლილებებს იწვევს, მაგრამ დედობის სამუდამო შედეგები შეიძლება ბევრად უფრო დიდი იყოს, ვიდრე წარმოგვიდგენია. აშშ-ში დაახლოებით 2 000 რეპროდუქციული ასაკის
წყალი
იოლოგიას საინტერესოაედიცინა

მეცნიერების რჩევები – რა რაოდენობის წყალია საჭირო ჩვენი ორგანიზმისთვის?

წყალი არის წყალბადის და ჟანგბადის ნაერთი, რომელიც მარტივი ფორულით გამოისახება – H2O. წყალი ადამიანის ორგანიზმის მასის 70% შეადგენს. წლის ცხელ დროს გაცილებით მეტ სითხეს ვკარგავთ და, შესაბამისად, წყლის რაოდენობაც უნდა