close

ბიზნესი

AMGიზნესიკონომიკასოფლიოაქართველო

მამუკა ბახტაძე ხვალ ბილ გეიტსს შეხვდება

მამუკა ბახტაძე

საქართველოს ფინანსთა მინისტრი მამუკა ბახტაძე 2021 წლამდე ყველა მსხვილი ინფრასტრუქტურული პროექტის დასრულებას ვარაუდობს. მისი თქმით,  ჩქაროსნული მაგისტრალისა და ღრმაწყლოვანი პორტის პროეტების გახირციელებაში მსოფლიო ბანკი აქტიურად აპირებს ჩარევას.

თავისუფალი სავაჭრო რეჟიმი ჩინეთთან და ევროკავშირთან –  ეს იყო ერთერთი მთავარი საკითხი ვაშინგტონში მსოფლიო ბანკში გამართულ შეხვედრაზე, რომელზეც საქართველო სპეციალური სტუმრის სტატუსით მიიწვიეს. არ არის გამორიცხული უახლოეს მომავალში ქართულ ჩინური საწარმოები ამოქმედდეს.

მათი შექმნილი პროდუქცია კი რეალიზებისთვის ევროკავშირის ბაზარზე გავა. მამუკა ბახტაძეს დაგეგმილი აქვს შეხვედრები უცხოელ ინვესტორებთან, სადაც მთავარი აქცენტი ინფორმაციული ტექნოლოგიების განვითარებაზე გაკეთდება.

ხვალ ფინანსთა მინისტრი კომპანია ,,Microsoft-ის” დამფუძნებელს – ბილ გეიტსს შეხვდება.

მამუკა ბახტაძე აშშ-ში 18 აპრილს გაემგზავრა.

წყარო:   Imedinews

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
იზნესიაქართველოურიზმი

,,ზეთა” – 2008 წელს ჩამოყალიბებული ტურისტული კომპლექსი ჯუთაში

ზეთა ჯუთა

საქართველოში მოსახლეობის უმრავლესობას არც კი გაუგია ,,ზეთას” შესახებ, ეს არის ყაზბეგში მდებარე დასასვენებელი, საკურორტო ადგილი, სადაც როგორც ტურისტებს ასევე ადგილობრივ მოსახლეობას აქვს შესაძლებლობა ეზიაროს სუფთა, ველურ ბუნების წიაღს.

ტურისტული კომპლექსი ,,ზეთა” 2008 წელს ჩამოყალიბდა. მდებარეობს თბილისიდან 180 კილომეტრში, ყაზბეგის რაიონის სოფელ ჯუთაში, ზღვის დონიდან 2300 მეტრზე, ჭაუხის მასივის ძირში. კომპანია ორიენტირებულია სამთო ტურიზმის განვითარებაზე. სტუმრებს სთავაზობენ  კარვებსა და კეთილმოწყობილ კოტეჯებში განთავსებას, კაფისა და ბარის მომსახურებას, საცხენოსნო, საფეხმავლო, ალპინისტურ და ველოტურებს.

,,ზეთა” გაზაფხულზე  დამსვენებელს სათხილამურო ტურებს სთავაზობს. კომპლექსი მუშაობს სეზონურად. 2016 წელს ,,ზეთა” წლის ბიზნესად დასახელდა ბიზნეს დაჯილდოების მიერ.

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
იზნესიკონომიკააქართველოურიზმი

საქართველოში ფასდაკლების კვირეული მიმდინარეობს

ფასდაკლების კვირეული

საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სსიპ ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ინიციატივით, 2018 წლის 13 აპრილიდან 29 აპრილის ჩათვლით, საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში, ფასდაკლებების კვირეული – ,,Discount Week-ი” მიმდინარეობს.

“Discount Week”-ის მიზანია რეგიონის პოპულარიზაცია და არასეზონურ პერიოდში შიდატურიზმის წახალისება. პროექტი ამ ეტაპზე მოიცავს სასტუმროების და სარეაბილიტაციო-პროფილაქტიკური მომსახურების ცენტრების ფასდაკლებებით სარგებლობას. პროექტი ხელს შეუწყობს კერძო სექტორს დამსვენებლების მოზიდვაში და სეზონის გახანგრძლივებაში.

ფასდაკლების კვირეულში მონაწილეობისთვის, იხილეთ წესები და პირობები – მოწვევა ინტერესთა გამოხატვის თაობაზე.

ფასდაკლების კვირეულში ჩართულია ჩვიდმეტი სასტუმრო და  სარეაბილიტაციო-პროფილაქტიკური მომსახურების ორი ცენტრი. ისინი მომხმარებლებს 25%-დან 51% ფასდაკლებას სთავაზობენ.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
იზნესიამოგონება - ინოვაციააქართველო

,,არტაქტივი” – ქართული სტარტაპი მსოფლიო ხელოვნების ინოვაციურ ბირჟას ქმნის

ბლოკჩეინი

 საქართველოში სულ მალე ინოვაციური ბლოკჩეინპლატფორმა – ,,ArtActive-ი” დაიწყებს ფუნქციონირებას, რომელიც ციფრულ ხელოვნებასა და ბლოკჩეინტექნოლოგიებს აერთიანებს და მომგებიან, ინოვაციურ ბაზას ქმნის ციფრული ხელოვნებით დაინტერესებულთათვის. სტარტაპის ავტორები, კიდევ ერთი ქართული კრიპტოვალუტის- „ArtCarat-ის“ შემქმნელებიც არიან, რომლის ღირებულებასა და ზოგადად პლატფორმის მნიშნელობაზე სტარტაპის მარკეტინგის დირექტორი – ვანო სტეფანიშვილი გვიამბობს.

-ვანო, აღგვიწერეთ, კონკრეტულად რა პრინციპით მუშაობს თქვენ მიერ შემუშავებულ ბლოკჩეინპლატფორმა?

-ჩვენს პლატფორმას აქვს ხელოვნების ნიმუშების „დაკრიპტვის“ ფუნქცია, სადაც მხატვარი შეძლებს ნამუშევრის რეგისტრირებას ბლოკჩეინში და მის გატანას გასაყიდად.  შეიქმნება ხელოვნების ნიმუშებით ვაჭრობის ობიექტები, გამოფენა-გაყიდვები, მარკეტები და აუქციონები, ყოველი ობიექტი კომფორტული ვაჭრობისათვის საჭირო უამრავ ფუნქციას შეიცავს, რაც ხელოვნების მოყვარულთა ნებისმიერ სეგმენტს კომფორტული ფინანსური კომუნიკაციის საშუალებას მისცემს.

გარდა ამისა, „ArtActive-ი“ ტექნიკურად დემოკრატიული პროექტია, ვინაიდან საფუძვლებში ბლოკჩეინის სპეციფიკა აქვს, შესაბამისად, ნებისმიერ მსურველს მიეცემა შესაძლებლობა თავისი სავაჭრო ობიექტი შექმნას, სადაც პროექტის ავტორებიც კი მოკლებულები ვიქნებით ნებისმიერ პრივილეგიას.

-რაც შეეხება კრიპტოვალუტა „ArtCarat-ს“,  როგორი იქნება მისი ღირებულება?

-„ArtCarat-ი“ არის არტბაზარზე  მოქმედი შიდაკრიპტოვალუტა, რომელსაც უნივერსალური ფუნქცია აქვს, ის ხელოვნების ნიმუშების დაკრიპტვაშიც გამოიყენება და მათ საბაზრო სტატუსს ასახავს. სხვა ვალუტებთან მიმართებაში მისი ღირებულების განსაზღვრა ჯერჯერობით არც ისე მარტივია, ვინაიდან შეუძლებელია სხვა კრიპტოვალუტების ზუსტი ხასიათის განსაზღვრა წინასწარ, თუმცა გამოთვლების საფუძველზე დავადგინეთ, რომ „ArtCarat-ის“ ღირებულების ზრდის პოტენციალი საკმაოდ დიდია და მას პირველ წელს საშუალოდ 3$-ის,  3 წელიწადში კი 100$-ის მიღწევის პოტენციალი თავისუფლად აქვს.

-რატომ გაგიჩნდათ სურვილი სწორედ ციფრული ხელოვნების კუთხით შეგექმნათ საკუთარი პროდუქტი?

-დღეს მსოფლიოში 50 მილიონზე მეტი ციფრული ხელოვანია, რომელიც ძირითადად კომერციული მიმართულებით ირჩენს თავს, მათი დიდი ნაწილი  არაკომერციულ ხელოვნებასაც ქმნის, თუ ფუნჯით დახატული ხელოვნების ნიმუშები ასობით ათას და მილიონობით დოლარს შეიძლება უტოლდებოდეს, რატომ არ შეიძლება კომპიუტერული ტექნოლოგიებით დახატული ხელოვნება იყიდებოდეს? ციფრულ ფაილს ერთი თავისებურება აქვს – კოპირებადია, სწორედ ამიტომ არ არსებობდა აქამდე ციფრული ვალუტები ან სხვა ისეთი ციფრული ფასეულობები, როგორიც ფინანსური აქტივია. ბლოკჩეინ ტექნოლოგიამ ყველაფერი შეცვალა, „არაკოპირებადობის“ (კრიპტოგრაფიის)  საფუძველზე შეიქმნა ციფრული ფინანსური აქტივების არსებობის შესაძლებლობა და სწორედ ამ პროგრესმა მოგვცა „Digital Art“ ბაზრის ჩამოყალიბების საშუალება, სადაც არსებული ნამუშევრები, კოპირებისგან დაცვის საფუძველზე გადაიქცევა საინვესტიციო, საკოლექციო ფასეულობად. შედეგად, იქმნება ხელოვნების ბაზრის ციფრული მოდელი, მისი არსებობა თანამედროვე რეალობაში ისეთივე აუცილებელია, როგორიც ტრადიციული ხელოვნების ბაზრის არსებობა, რომლის წლიური ბრუნვა 45 მილიარდ ამერიკულ დოლარს აღებატება.

-როდის ამუშავდება პლატფორმა და როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?

-უკვე შემუშავებულია მარკეტინგული სტრატეგიები და გლობალური მენეჯმენტის სტრუქტურული მოდელი, ამ ეტაპზე კი, პროექტის რეალიზებისთვის საჭირო ფინანსური სახსრების მოძიებაზე ვმუშაობთ, შემუშავებული გვაქვს საინვესტიციო პრაისიც მსხვილი, საშუალო და მცირე ინვესტორებისთვის, თუმცა ასევე მზად ვართ განვიხილოთ სხვა საპარტნიორო წინადადებებიც.

 სრული დატვირთვით ფუნქციონირების ვადებიც ინვესტიციების რაოდენობაზეა დამოკიდებული, ამ ეტაპზე, ქართველ და უცხოელ ინვესტორებთან მიმდინარეობს მოლაპარაკებები, პარალელურად კი, ვემზადებით პროექტის წარსადგენად, უპირველეს ყოვლისა, მეზობელ, შემდეგ კი მსოფლიოს დანარჩენ ქვეყნებში.

 

მასალა მოამზადა:  თამარ დევდარიანმა

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

 

სრულად ნახვა
იზნესიკონომიკას საინტერესოავლევებიაქართველო

2017 წლის ბოლოსთვის 5 მილიონი ონლაინსესხის ხელშეკრულება შედგა

სესხი

2017 წლის ბოლოსთვის 5 მილიონი ონლაინსესხის ხელშეკრულება შედგა, ამის შესახებ ,,კრედიტინფო საქართველოს“ წარმომადგენელმა – ლაშა ბაღათურიამ რადიო ,,პალიტრის“ გადაცემა ,,საქმის” ეთერში განაცხადა. 

კომპანიის საკრედიტო ბაზაში ონლაინგამსესხებლების მხრიდან 5 მილიონი ჩანაწერი დაფიქსირდა, უფრო კონკრეტულად – ბაზაში ონლაინგამსესხებლების მხრიდან 2015 წელს – 2 მილიონი სასესხო კონტრაქტი, 2016 წელს – 4 მილიონი, ხოლო 2017 წლის ბოლოს 5 მილიონი სასესხო ჩანაწერი აღინიშნებოდა.

იმის გამო, რომ  2018 წლის 16 იანვრიდან  ონლაინსესხებთან მიმართებით ახალი რეგულაციები ამოქმედდა, დღეის მდგომარეობით, 46 ონლაინსესხის გამცემი კომპანიის რაოდენობა 22-მდე შემცირდა. 24-მა კომპანიამ რეგულაციებს ვერ გაუძლო.

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
იზნესიკონომიკას საინტერესოააქართველო

შესაძლოა, სესხი შემოსავლების დადასტურების გარეშე აღარ გაიცეს

სესხი

შესაძლოა, არასაბანკო სექტორისთვის ახალი რეგულაციები ამოქმედდეს, რაც გულისხმობს იმას, რომ შესაძლოა, სესხი შემოსავლების დადასტურების გარეშე აღარ გაიცეს.

საქართველოს ეროვნული ბანკის ინფორმაციით, ამ ეტაპზე მიმდინარეობს  დოკუმენტზე მუშაობა. სავარაუდოდ, ეს დოკუმენტაცია 2018 წლის ბოლოსთვის იქნება მზად.

დოკუმენტი გულისხმობს „პასუხისმგებლიანი დაკრედიტების ჩარჩოს“ შექმნას, რომლითაც სესხის მომსახურებისა და უზრუნველყოფის კოეფიციენტების მაქსიმალური ლიმიტები უნდა განისაზღვროს და განხორციელდეს შესაბამისი ცვლილებები, რათა ეს შეზღუდვები არასაბანკო სექტორზეც ეფექტურად გავრცელდეს.

 

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
AMGიზნესი

CSR–ი – კომპანიების იმიჯის გარანტი

0E6617DE-F92D-457C-A838-5004C2CA27E5

სოციალური პასუხისმგებლობა კორპორაციული თვითრეგულაციის ფორმაა, რომელიც ბიზნესში გამოიყენება.
ტერმინი ,,კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა” 1960-იანების ბოლოსა და 70-ანების დასაწყისში დამკვიდრდა. ის ძირითადად სამ კომპონენტს
1. კომპანიას
2. მომხარებელსა
3. დაინტერესებულ პირებს–,,სტეიკჰოლდერებს” აერთიანებს.
სოციალური პასუხისმგებლობა გულისხმობს ქმედებას, რომელიც დაარეგულირებს პრობლემებსა და გამოწვევებს საკუთარი ფუნქციის გარეთ. აქ არ იგულისხმება საზოგადოებისთვის პროდუქტის შეთავზება ან გადასადახდების გადახდა, რადგანაც კომპანია ამ ყველაფერს ისედაც აკეთებს, CSR–ის დროს პიროვნება ასრულებს სამუშაოს, რაც მას კანონით შეიძლება სულაც არ ევალებოდეს, მაგრამ კომპანიისთვის იყოს საჭირო.

 

წყარო: Inc.com

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
იზნესიაქართველო

ასკილის წვენი ქართულ ბაზარზე გამოჩნდება

00EE082A-3207-4F79-B28C-94D013FEB574

ასკილი – მოყავისფრო, მოწითალო ელფერის მქონე სითხე, არომატული სუნით და გემოთი. ასკილის წვენი ხასიათდება მრავალმხრივი ფარმაკოლოგიური აქტივობით, რომელიც გამოწვეულია ძირითადად ასკორბინის მჟავას შემცველობით.
ცნობილი გახდა, რომ ქართულ ბაზარზე შემოვა ჯანსაღი, ნატურალური ასკილის წვენი, რომლის დამზადების ისტორიაც საკმაოდ საინტერესოა, ეს ბიზნესი ოჯახური პირობებიდან წამოვიდა, ერთ–ერთ ოჯახში ყოველწლიურად მზადდებოდა ასკილის ნატურალური წვენი, ერთ დღესაც, მათ გადაწყვიტეს, რომ უბრალო საქმიანობა ბიზნესად გადაექციათ და, სავარაუდოდ, საკმაოდ მომგებიანი და წარმატებული აღმოჩნდება იგი, რადგან ასკილის წვენი სასარგებლოა სისხლძარღვთა მოქმედებისთვის, ასევე ამაგრებს იმუნიტეტს და არეგულირებს ნივთიერებათა ცვლას.

 

მასალა მოამზადა: ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა”

სრულად ნახვა
AMGიზნესიამოგონება - ინოვაცია

კომპანიების მოგების გაზრდისთვის სპეციალური სათვალე შექმნეს

სათვალე კომპანია

ნებისმიერი სახის ბიზნესისთვის მთავარი აზრი არის მომხმარებელი, ყველაფერი მათზეა გათვლილი, რაოდენობა, ხარისხი, ფერი,ზომა…

ძალიან რთულია, რომ ყველა მომხმარებლის აზრი სათითაოდ გაიგო, თითქმის შეუძლებელიც კი, ამიტომ – კომპანიები სხვადასხვა მეთოდს იყენებენ იმის დასადგენად, თუ რომელი პროდუქტია უფრო მომგებიანი.

ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს პროდუქტების განლაგებას დახლებზე, რადგან მომხმარებელმა შეიძლება თქვენი ყველაზე ძვირად ღირებული რამ საერთოდაც ვერ შეამჩნიოს, ამისთვის გამოიგონეს სათვალეები, რომელიც გვაჩვენებს, თუ რომელ პროდუქტს დააკვირდა თითოეული მომხმარებელი, სად გაჩერდა დიდხანს, რაზე გააკეთა არჩევანი, საბოლოოდ კი – სადაც  უფრო დიდი მონაცემს დააგროვებთ იქ განალაგებთ უკეთეს პროდუქტებს, შედეგად – გაზრდით შემოსავალს.

წყარო:  Businessinsider.com

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
AMGიზნესი

რას გულისხმობს სამომხმარებლო ბაზარი და მარკეტინგი?

Marketing Strategy and Core Objectives of Product words cloud

ძლიერი და სანდო ბიზნესი კი წარმოუდგენელია მარკეტინგული გათვლების გარეშე. სწორედ მარკეტინგული კვლევა არის ის, რაც დაგვანახვებს იდეის მნიშვნელობას, გვაძლევს სურათს თუ რა სახის პროდუქტები და მომსახურება მოგვიტანს ნამდვილად მოგებას.

ბაზარზე უკვე არსებული პროდუქტების, მომსახურების კვლევისა და კონკრეტული გამოკითხვების ჩატარების შედეგად, მარკეტინგული კვლევა საშუალებას აძლევს კომპანიებს დაინახვონ აკმაყოფილებს თუ არა  მათი შეთავაზება მომხმარებელთა მოთხოვნებსა და მოლოდინებს, ასევე – აძლევს საშუალებას დაგეგმონ მომავალი ქმედებები, შეცვალონ და გააუმჯობესონ, დაამატონ მომსახურების და პროდუქტის სახეები, ერთი სიტყვით – გაზარდონ ბრუნვა და მოგება მომხმარებელთა თავში ჩახედვით.

მასალა მოამზადა:  ლაშა ჯინჭარაძემ

ახალგაზრდა ანალიტიკოსთა და მეცნიერთა დარბაზი ,,დოქტრინა“

სრულად ნახვა
1 2 3 15
Page 1 of 15