ასტრონომია - კოსმოსი

ჰოკინგი კოსმოსში სიტყვები
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოაიზიკა

სტივენ ჰოკინგის სიტყვები კოსმოსში გაგზავნეს

ევროპის კოსმოსურმა სააგენტომ ცნობილი მეცნიერის, სტივენ ჰოკინგის სიტყვების ჩანაწერი კოსმოსში გაგზავნა,  როგორც ,,მშვიდობისა და იმედის გზავნილი“. ცერემონია 15 ივნისს გაიმართა, როდესაც მეცნიერის ფერფლი ისააკ ნიუტონისა და ჩარლზ დარვინის საფლავების მახლობლად,
სტრონომია - კოსმოსიაქართველოოფლის მეურნეობა

საქართველო მარსზე ვაზის გაშენებას გეგმავს

მარსის კოლონიზაცია
ბოლო პერიოდში, მსოფლიოს უმსხვილესი ორგანიზაციები კოსმოსის ათვისების მიმართულებით პროექტების განხორციელებას ხშირად აანონსებენ. ამერიკის შეერთებული შტატების კოსმოსური სააგენტო - "NASA" კი აქტიურად მუშაობს პლანეტა მარსის კოლონიზაციის
ნალიტიკასტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევები

ნასას სენსაციური აღმოჩენა: მარსი სიცოცხლისთვის საჭირო კომპონენტებს შეიცავს

მარს როვერი
ნასას როვერმა მარსის ზედაპირზე ორგანული ნაერთების სიმრავლე და ატმოსფერული მეთანის სეზონური ცვლა აღმოაჩინა, ეს კი საკმაოდ მყარი მტკიცებულება გახლავთ იმისა, რომ, შესაძლოა, დედამიწის მეზობელ პლანეტაზე
დედამიწა მთვარე დღეები
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევები

დედამიწაზე დღეების ხანგრძლივობა მატულობს

ზოგჯერ გვეჩვენება, რომ დრო ძალიან სწრაფად გადის. თუმცა, ზოგიერთი მეცნიერი აცხადებს, რომ ყველაფერი პირიქითაა - დღეები დედამიწაზე დროთა განმავლობაში უფრო  ხანგრძლივი ხდება, ეს კი ჩვენი პლანეტის ბრუნვაზე მთვარის ზეგავლენის გამო
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევებისოფლიო

ჩინეთი მთვარის ბნელი მხარის გამოკვლევას იწყებს

ჩინეთი კვლევა კოსმოსი
ჩინეთმა ორშაბათს კოსმოსში თანამგზავრი ,,Queqiao-ი" გაუშვა, რომლის მიზანი დედამიწასა და მთვარის დაგეგმილ გამოკვლევას შორის საკომუნიკაციო კავშირის დაყარებაა, რათა, საბოლოო ჯამში, ჩინელმა მეცნიერებმა მთვარის ე.წ. ბნელი
ნალიტიკასტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევებისოფლიო

შორეულ გალაქტიკაში აღმოჩენილი ჟანგბადი ადრეული სამყაროს წარმოშობის თარიღს ადგენს

ჟანგბადი გალაქტიკა
ჟანგბადის აღმოჩენის შემდეგ, ასტრონავტებმა დაადგინეს, რომ შორეულ გალაქტიკაში ვარსკვლავები დიდი აფეთქებიდან 250 მილიონ წელში ჩამოყალიბდნენ. მეცნიერები MACS1149-JD1-ად წოდებულ გალაქტიკას დააკვირდნენ, რომელიც დიდი აფეთქებიდან, დაახლოებით, 550
იუპიტერი
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევებისოფლიო

მეცნიერებმა პლანეტა იუპიტერის მთვარე ,,ევროპაზე” სიცოცხლისთვის საჭირო ნიშნები აღმოაჩინეს

მეცნიერები აცხადებენ, რომ პლანეტა იუპიტერის მთვარე ,,ევროპა" დედამიწის მიღმა სიცოცხლის ძიებისთვის მთავარი კანდიდატია. ამის თქმის საფუძველს მეცნიერებს წყლის ის ჭავლები აძლევს, რომელიც ,,ევროპიდან" კოსმოსში გამოიტყორცნება. მეცნიერებმა ,,ნასას" კოსმოსური ხომალდის -
სტრონომია - კოსმოსიამოგონება - ინოვაციაანქანათმშენებლობასოფლიოექნოლოგიები

,,NASA-ს” პირველი ვერტმფრენი, რომელიც სხვა პლანეტაზეც შეძლებს გადაადგილებას

,,NASA-ს” პირველი ვერტმფრენი
,,NASA–მ“ გამოაცხადა, რომ 2020 წლის მისიისთის იგეგმება, გამოუშვან ახალი ვერტმფრენი. ექსპერიმენტული მოდელი პატარა ზომის დრონია. იგი, შესაძლოა, გახდეს პირველი მფრინავი მოწყობილობა, რომელიც მარსის ატმოსფეროში იფრენს.
სტრონომია - კოსმოსივლევებისოფლიოექნოლოგიები

განახლებულმა ,,Falcon 9-მ” სადებიუტო გაფრენა განახორციელა

Falcon 9
კომპანია ,,SpaceX-ის” განახლებულმა რაკეტა ,,Falcon 9-მ”, რომელიც ,,ნასას" მომავალი მისიებისთვისაა დამზადებული, პარასკევს ფლორიდის კაპე კანავერალას აეროდრომიდან  სადებიუტო გაფრენა განახორციელა.  რაკეტამ ორბიტაზე განსათავსებლად ბანგლადეშის თანამგზავრი გადაიტანა.
პლუტონი