ასტრონომია - კოსმოსი

ნასა ეგზოპლანეტა
სტრონომია - კოსმოსიედამიწას საინტერესოავლევებიექნოლოგიები

,,ნასა” სიცოცხლისთვის საჭირო პირობების მქონე პლანეტებს ეძებს

ნასამ ახალი მისია დაიწყო - მისი მიზანი ჩვენი მზის სისტემის მიღმა ისეთი პლანეტების აღმოჩენაა, რომელზეც სიცოცხლისთვის საჭირო პირობები არსებობს. მისიის ფარგლებში ფლორიდადან ,,SpaceX–ის" რაკეტა Falcon 9 გაეშვა, რომელმაც კოსმოსში  ტრანზიტული
სტრონომია - კოსმოსივლევები

ორიონის ნაწილებს 3Dპრინტერებით  დაამზადებენ

ორიონი ნასა
აშშ-ის კოსმოსური სააგენტოს - ,,ნასას“ კოსმოსური ხომალდი ორიონის 100-ზე მეტ ნაწილს 3Dპრინტერებით  დაამზადებენ. ამისათვის მეცნიერები იმ ტექნოლოგიას გამოიყენებენ, რომელიც, ექსპერტთა შეფასებით, ადამიანის მარსზე გასაგზავნად მთავარი
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევებისოფლიოიზიკა

მეცნიერები: ,,დიდი აფეთქება 2 სამყაროს არსებობას დაასრულებს“

დიდი აფეთქება სამყარო
ჩვენი სამყაროს არსებობა შესაძლოა ისევე დამთავრდეს, როგორც დაიწყო: დიდი, მოულოდნელი აფეთქებით. ამის შესახებ ჰარვარდის უნივერსიტეტის ფიზიკოსები ახლახან ჩატარებულ კვლევაზე დაყრდნობით იუწყებიან.  მათ აღმოაჩინეს, რომ ჰიგსის
ვარსკვლავი
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევები

მეცნიერებმა  ყველაზე შორეული ვარსკვლავი აღმოაჩინეს

მეცნიერებმა აღმოაჩინეს ყველაზე შორეული ვარსკვლავი, რომელსაც ძველ ბერძენი მითოლოგიური გმირის, იკაროსის სახელი უწოდეს.   მკვლევარებმა ორშაბათს განაცხადეს, რომ ნასას Hubble Space Telescope-ის საშუალებით დედამიწისგან 9.3 მილიარდი სინათლის წლით დაშორებული ვარსკვლავი
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოასოფლიო

1961 წლის 12 აპრილს იური გაგარინი კოსმოსში გაფრინდა

გაგარინი
1961 წლის 12 აპრილს იური გაგარინი კოსმოსში გაფრინდა. სიმბოლურად კი, 2011 წელს 12 აპრილი კოსმონავტიკის დღე გახდა, ეს თარიღი ძირითადად პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში აღინიშნება.  გაგარინი კოსმოსში ხომალდ
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოასოფლიო

კოსმოსში პირველი სასტუმრო გაიხსნება

კოსმოსი სასტუმრო
2021 წელს ამერიკელები კოსმოსში პირველი სასტუმრო გახსნიან. პროექტის სახელწოდება Aurora Station-ია. 6 ადამიანი, მათ შორის ეკიპაჟის წევრები, კოსმოსში 12-დღიან მოგზაურობას შეძლებს.  პროექტი იმით არის განსაკუთრებით მიმზიდველი,
შავი ხვრელი
სტრონომია - კოსმოსის საინტერესოავლევები

მეცნიერები: ჩვენი გალაქტიკის ცენტრში ათეულობით შავი ხვრელია

შავი ხვრელები ჩვენი გალაქტიკის ცენტრში მდებარეობენ. მკვლევარებმა განაცხადეს, რომ „ნასას“ ორბიტაზე მოძრავი ობსერვატორიის საშუალებით მათ „მილქი ვეის“ ცენტრში“ მდებარე სუპერმასიური შავი ხვრელის - Sagittarius A-ის მეზობლად ათეულობით შავი ხვრელი აღმოაჩინეს.
სტრონომია - კოსმოსიედამიწა